Sivu: 4 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 431:sta
    J selvä juttu, ajattelin vaan sitä ajömatkaa ja km määriä ettei tule ainakaan liian tiukkaa, että voi ottaa iisistikin, lomallehan sitä mennään vaikka ajaminenkin on ihan huippua. Mutta 6 tuntia per päivä kuulostaa ihan hyvältä. Pitää alkaa kai suunnittelemaan budjettia. Bensa on kuulemma Norjassa aika hinnakasta, 1,6 tai jotain muistaisin. Jos matkassa ollaan noin 9 päivää niin1250 euroa olisi kai suurin piirtein budjetti, ihan lonkalta heittäen ???
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Eli bensat jaskin nyt 1,6 mukaan niin 400 litraa on sitten 640 *euroa
    Yöpyminen 9yötä ja 40 euroa yö on 360
    Ja jos nyt ajattelisi ruokaan ja muuhun *50 euroa pvä niin 450
    eli 1500 budjetiksi ?? Vai olenko aivan metsässä ?

Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Tällä hetkellä Norjassa bensa maksaa 1,37 euroa/litra, eli jonkun verran kalliimpaa ku täällä.

Toi mun ohjelma laskee kokonaiskulutuksen ja keskikulutukset kaupunki ja maantieajossa, mitkä asetin vähä yläkanttiin niin sillai että noilla kilometreillä bensoihin menis 499euroa, jos bensa maksais 1,45euroa

Eli siitä voi sitte laskea, jos per yö olis maks vaikka 30€/lärvi (mikä on jo aika kallis) plus sit sapuskat.

Me aateltii kutakuinkin 1000euroa /lärvi budjetilla.

Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
    Joo, ok ainahan se on hyvä kun budjetti saadaan pienenemään. Mutta mä ajattelin niitä mökkiyöpymisiä. Teltta ei oo mun juttu välttämättä. Sitten voisi sanoa että reilusti alle 1500 euroa on budjetti eli[/U] noin [U]1300 euroa.
    Alkaa muuten kuumottaa ja aika pahasti toi matka.
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Joo siis tuo 30euroa per yö on siis laskettu mökkimajotuksella. Eli jos vaan onnistuu että mennään kaikki saman katon alle ni saadaa tosi hulppeita mökkejä melkosen edukkaasti. Mulla on linkkejä niihin tai voin tulostella sit tonne reissuun mukaan jotain tietoja ni näkee hiukan.

Joo toi tonniki on jo tosi paljon yläkanttii meiltä laskettu. Mut meil on se etu että maksetaan pyörän bensat puoliks, ni pienentää hiukan budjettia. Ja jos sit yöpymiset on ois se n.300 euroa 9:ltä yöltä. Siihe sit toi laivamatka about 40euroa per lärvi. Ja tietenki sit ruoat mitä menee. Eli niihin kans varmaan joku maks 10euroa päivässä, jos valmisteltais ite. Tai sitte maks 15 euroa jos käy jossain syömässä.. Kuulostais aika realistiselta. Siihen sit päälle vielä kaikki hölynpölyt, esim alkoholit ja muut ylimääräset syömiset.
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Olut maksaa Norjassa ihan hemmetin paljon, tosin reissussa ei alkoholia ihan voi niin ottaakaan ja mä tarvin ruokaa enemmällä kun 15 eurolla pvä, mutta hyvä että jos mökin saa kimppahintaan edullisesti. Mä ainakin oon valmis jakamaan katon kun kerran on reissuun lähdetty. Mutta tuntuu että sä, Webbis oot suunnitellut jo kaikkea mahdollista, siitä iso sulle. Mutta jos 1000 eurolla pärjäisi 9 pvää kaikkineen niin olisi loisto juttu.Mutta pitää laskea tarkempi budjetti sitten hieman lähempänä.
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Ainin, meinas iha unohtua. Pitäähän tuonne sit varata jonkun verran rahaa tietulleihin ja autolauttoihin.. Mut niihin ei varmasti kaikenkaikkiaan kovinkaan montaa kymppiä mene..

Mä oon samaa mieltä et kyllä meiän kannattaa saman katon alle mennä..Ja miksei voitais mennä!?

Eipä mitää, mielelläni tässä noita suunnittelen ja parhaani mukaan yritän tietenki järkkäillä ! Arvaappa vaan mimmonen kuume täällä päässä oikein on..huhhuh sentään !

Mä luulen kyl et toi 1000Euroa on aika lähellä totuutta. Ja parempiha et on vähä ylimäärästä ku vähä liian vähä sitä rahaa.
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Lainaa (Webbis @ Tammi. 30 2007,19:35) kirjoitti
    Mä luulen kyl et toi 1000Euroa on aika lähellä totuutta. Ja parempiha et on vähä ylimäärästä ku vähä liian vähä sitä rahaa.
    Jep... tuolla hehtaarilla ollaan.

Itteeni lainaten tuolta ketjun ekalta sivulta
    Lainaa kirjoitti
    Mun viimekesän Norjan retkellä budetti oli reilut 100e/vrk + "yllärit"
    Ajelin kyllä aika pitkiä päivämatkoja ja asuin välillä vähän liiankin herroiksi
    Tosin mä olin reissussa itekseen joten majoitus tuli kalliimmaksi ja toisaalta pitkät ajomatkat ehkä hiukan tiputti majoituskustannuksia.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Pahus ku pidätte tätä topikkia koko ajan esillä, ei pääse pois mielestä...kohta pian itsekin lähdössä mopolla Norjaan ku yllytätte tolleen...
    Lainaa (Köpi @ Tammi. 30 2007,20:46) kirjoitti
    Pahus ku pidätte tätä topikkia koko ajan esillä, ei pääse pois mielestä...kohta pian itsekin lähdössä mopolla Norjaan ku yllytätte tolleen...
    Ajatteleppa sellaista kuivaa asfalttia, mutkaista ylä- ja alamäkeä, tunturimaisemaa ja taukoa kahvikupin kera ja kylttiä jossa lukee NjålkjÅkullen, eli mitä ei osaa lukea eikä löydä kartasta
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Lainaa (Webbis @ Tammi. 30 2007,18:07) kirjoitti
    Kaiken kaikkiaan kilometrejä tuolla reitillä tulis sellanen 4500km. Mut tuossa on muutama kohta mitä pystyy fiksaamaan ni vähenee kilometrit sitäki kautta. Tosin tuossa kilometreissä on mukana kaikki vedenylityksetkin.

Ajokilometrejä päivässä tulis n.300-500. Riippuen ihan siitä, että miten aikasin alottaa ja miten myöhään lopettaa. Mutta nuo kilometrit on laskettu ajoajan olevan noin 6h päivässä. Eli siinäkin on pelivaraa hyvin.

Samoin tuo ohjelma laskee omituisesti nuo yöpaikat,ajetun ajan puitteissa toki, mutta niinkun voi miettiä niin tuossakin on monta paikkaa missä pystyy sitäkin venyttää.

Kattelin seawindin aikatauluja, niin mun mielestä voitais alustavasti lähteä sillon sunnuntai-iltana klo 21.45 lähtevällä botskilla mikä on perillä tukholmassa klo 7.30. Siitä vois sitte lähtee suoraan baanalle ! Tuo ylitys maksais YHTEENSÄ 4:ltä hengeltä ja 3:lta moottoripyörältä 151 euroa ja se sisältää aamupalan , mikä on ainaki mun mielestä tosi bueno juttu!!
    Siinä ois sitten laivan lähdettyä illalla muutaman tuopposen ääressä mukava paremmin tutustua vielä ja suunnitella reittiä hiukan.

Miltäs tällänen kuulostais timppa ja piipu?
    hyvältä näyttää ja kuullostaa tulis jo heinäkuu saan varmaa sovittuu niin et päästää sunnuntaina lähtee.....
    Hienoa kun reitti kehittyy koko ajan, nähtävyyksiä ja mukavia ajopätkiä tulee matkan varrelle koko ajan lisää. Norjaan meidänkin on tarkoitus lähteä ens kesänä ajelemaan.
    Lähdettiin emännän kanssa viime kesänä täysin suunnittelemattomalle reissulle Eurooppaan. Kuitenkin sekin oli aivan upea reissu kaikkine kommelluksineen.
    Nyt niille voi jo nauraa, silloin oli paikoitellen vähän kireämpi hymy huulilla. Kannettava oli mukana ja pystyi vähän iltaisin koluamaan netistä minne päin nokka aamulla laitetaan mennään.
    Kilometrejä tuli 5640 kahdessa viikossa ja se oli meidän mielestä vähän liikaa, ei meinannut perse kestää. Olisi saanut olla viikko lisäaikaa, piti oikein ajamalla ajaa viimeiset päivät.

Ai niin, Suomen puolella Via Karelia rajan pinnassa on ihan hyvä vaihtoehto ajella ylös tai alas.
    - PER ASPERA AD ASTRA -
    Toi "tröllipeikkopolku" pitäs päästä ajaan tänä kesänä...jääköön alpit, jääköön pisnekset
    nyt ku näit norjan hässäköitä lueskellu.....ni tässä jotai mitä mitä ois kiva nähä....siis ehotuksii vaa ,jos osuu reitin varelle...

*trondheim

*tietty tää köpin mainitsema peikkotie....siitä jos selvii hengissä voipi meikäläinen tarvita nitroja

*geiranger.kanattaa kuulemma varata mökki etukäteen jos siellä meinaa yöpyä ni saapi hienolta paikalta...siellä olessa kuulemma kannattaa käydä tsekkaamassa dalsnibban näköalapaikka josta hienot näkymät geirangerin vuonoon...

*voringfossen putous(tie7)

*lysebotn vuonon pohjukka ja spiraalit...siinä ilmeisesti jossai kjerag,kilometrinen pystysuora kallioseinä....

webbikselle kiitos kaunis mielettömästä duunista...

mesuilla nähää ja webbis lupas tulostaa jotai kartta hässäkkää...
    Kjeragille on Øygardsstølenin (näköalapaikka Lysebotnin yläpuolella) parkkipaikalta noin 2 tunnin vaellus kävellen...siis per suunta.

Heinäkuussa ollaan taas tuonne Norjaan menossa...voipi olla, että näkyillään. Lapasta oikoseksi jos niin käy

Jos Trollstigenille on menossa niin olisi suorastaan rikos jättää Trollveggenillä käymättä...joka on myös tuommoinen kilometrin korkuinen pystysuora seinämä. Tosin alavinkkelistä kuikuiltuna ei näytä niin pahalle. Jos vain reitille sattuu niin tuo pätkä Dombåsista Åndalsnesiin on todella nätti...varsinkin kun aletaan lähestymään Åndalsnesiä. Kannattaa vilaista Google Earth:sta että millaisessa rännissä sitä oikein ajetaankaan...namskis! Kummallakin puolella todella todella korkeat ja jyrkät kalliot, pohjalla hyvä kuntoinen mutkitteleva tie, jonka vieressä kulkee turkoosi joki vehreässä maisemassa.

Piipu, nuo kaks alimmaista paikkaa poikkeaa reitiltä. Tuo alin varsinkin aika paljon. Ja tuo voringfossen putous jonkun sata kilometriä. Muuten nuo paikat mitä sulla tuossa on niin sattuu juuri reitin varrelle !

Köpi, me voidaan kertoo sulle loppukesästä sitte mimmosta oli peikkopolulla jos et ite lähe kattoo ;)! Sattuu oikein mukavasti meiän reitin varteen seki ;)!

Mä koetan saada jotain tulosteita ja kartan otan mukaan. Täytyy katella mitä saan mukaan.
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Lainaa (Webbis @ Tammi. 31 2007,20:50) kirjoitti
    Köpi, me voidaan kertoo sulle loppukesästä sitte mimmosta oli peikkopolulla jos et ite lähe kattoo ;)! Sattuu oikein mukavasti meiän reitin varteen seki ;)!
    Nyt suu soukemmalla tai lähen messiin...
    Lainaa (Köpi @ Tammi. 31 2007,20:55) kirjoitti
    Haha ! Ei muutakun teretulemast ! Mut voit olla melko varma et tässä tulee viel jonnin verra hehkuteltuu tota reissua .

Esim tälläsiä ;)
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Sen verran pitää lyödä jäitä hattuun, että kannattaa pitää niitä sadeasuja mukana, sillä sää Geirangerissa voi olla tämmöinenkin

ja näkymä Dalsnibballa, tai oikeastaan sen alapuolella olevassa kahvilassa, vastaavasti tämmöinen

...jäi hiukka kaivelemaan nuo näkymät ja joutuu mennä uudestaan kokeilemaan, että josko kävis parempi tuuri.

Lainaa (Köpi @ Tammi. 31 2007,20:55) kirjoitti
    Lainaa (Webbis @ Tammi. 31 2007,20:50) kirjoitti
    ei se uskallaaaa....

webbis:joo olin laiska enkä jaksanu kattoo kartasta....kiva jos niistä osa sattu reitille...älä ota stressiä niistä papereista mitä otat messii messuille...kartta riittää...
    Kattelin vähä tarkemmin tota reittiä minkä toi ohjelma piirsi niin monesta tunnelista ja monesta kunnon syheröstä se meitä veis .

mm. tälläsestä

piipu, joo mä otan noi muutamat jutskat mukaan ni näkee niistä jotain edes
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Vähän samantapainen reitti tuli kierrettyä viime kesänä mutta vielä vähän etelämpää. Sieltä löytyy aika erikoinen paikka nimeltään Lysebotn. Siellä tuli vietettyä yksi yö. Kuva paikasta kertonee tärkeimmän.

http://www.nordicbike.no/images/lysebotn.jpg
    @, AT, RD07A
    Juu kateltiin tuotaki tossa mut se kiertää nii paljo meiä reittiä alempaa ettei viititä lähteä koukkaampaa ihan sieltä asti. Tulis monen sadan kilsan koukkaus.
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    JOVVAINKO....

........Naaaaa, vitejot kahtoitte ?......naaa ?

mc huurre ,piti kattoo se geirangrin osuus moneen kertaan...onpa nättiä onneks tulee noil minimotoilla treenattua mutkia...

mites muuten onks siel mitää mahollisuutta mennä vivottelee veteen vai onks se jumalattoman kylmää?ja ei taida olla ees mitää matalia kohtia mist pääsis pulahtamaan...
    JOOVVAINONSE !

......Naaaaa, paikalliset net uija loiskistelee vaa ne onki eri rotua nuo, en usko että kuumuuvesta tulee onkelma. Hyppiivät laitureilta ja venhoista, eivätkä pelekää rusko- & rakkolevvää, ja ainahan voi mennä laskuveenaikaan.... Jovain kun thuuli käy pohjosesta nii et enää muista ees kuinka uijaan......

Toisekseen, on suolasta nii että suihkun tarviit, parempi on tunturis jos ihan pakko on mennä molskii !
    moi! olisi kiva lähteä mukaan tai jos joku tietää uerooppaan lähtiöitä?? siellä tullut autolla pyärittyä muutama vuos niin olisi mukava käydä hondallakin...
    honda cbr 1100xx -97 honda cbr 1000rr -06
    Lainaa (Webbis @ Tammi. 31 2007,22:06) kirjoitti
    Kattelin vähä tarkemmin tota reittiä minkä toi ohjelma piirsi niin monesta tunnelista ja monesta kunnon syheröstä se meitä veis .

mm. tälläsestä

piipu, joo mä otan noi muutamat jutskat mukaan ni näkee niistä jotain edes
    Webbis, tuota Piipun kartanluku taitoa joskus ennenkin seuranneena, niin parisataa kilometriä sinne tai tänne ei oo mitään. Saat vielä oppia sitä matkalla.
    Muistan vaan eräänkin kartanluvun kun kädet olivat Oulun korkeudella ja me kehä1 llä että tonne jonnekin pitäis nyt mennä
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    paljonko on lähtiöitä?? onko kukaan tehnyt arvioo kustannuksista??
    honda cbr 1100xx -97 honda cbr 1000rr -06
  30.  
    Lainaa (janne78 @ Helmi. 01 2007,17:39) kirjoitti
    paljonko on lähtiöitä?? onko kukaan tehnyt arvioo kustannuksista??
    Nyt kannattaa lukea topiikki alusta saakka. Siellä on reittisuunnittelua ja jotain budjettiakin katseltu. Nythän me tavataan MP messuilla klo 12. Paikkakin löytyy ylempää topiikista. Tuu mukaan vaan
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
Sivu: 4 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen