Juup, klo 14.00 sopii hyvin!
Peruskamat saa helposti mahtuu mukaan ja jos jotain erikoista tarvii niin sitähän saa paikanpäältäki..kait..
Vois kattella jos kävis ens viikolla joku ilta vaikka vähä kaffittelemassa ja miksei vaikka ajamassaki.
Joo mä ostan meiltä töistä kaks kappaletta sellasia 2m liinoja millä aattelin vetästä laivalla mopon kii..Toivottavasti se niillä pysyy. Ja niitä liinoja tulee varmaa käytettyä muuhunkii..
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
Jep, mulla onkin viime aikoina jäänyt duunin takia kurvailut vähiin niin voiskin käydä joku päivä surauttamassa joku lähistön mutkapätkä.
No, loma-tj on enää rankka 2, joten ensi viikolla onkin aikaa tehdä valmisteluja![]()
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Jesh.
Yritetään osua turkkuseen 18-20 -välillä.
Jos ajoissa ollaan, niin soittelen sit tarkempia koordinaatteja. Jos ei, niin tullaan suoraan satamaan.
Perusjutut mullakin on mukana (=jeesusteippiä ja jekkulankaa). Ja mopetin työkalut. Ja pitkät kalsarit.
Trangian otan jos mahtuu.
Norskivaluuttaa olis varmaan hyvä käydä vaihtamas omassa pankissa "jonkin verran"...
Ruottissa ajattelin pärjätä visalla. Euroillakin voi muistaakseni maksaa, mutta veloittavat joka kerta vaihtopalkkion.
Moto Longa - Vita Brevis
Nonni .. justiinsa tuli soitto .. jouset tulleet .. ROCK ..
Tiistaina etupää kondikseen ..
ja sitten eiku ... .. körö .. körö .. körö .. kö......... ... .
hyvä perusmeininki ...![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Jep,
ensimmäinen pätkä kesälomaa takana (siksi radiohiljaisuus)..
Joo, voisin tulla letkaan mukaan sitten Tampereelta, palaillaan tarkemmin asiasta tässä viikolla.
![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Vaikka ihan aina muulloin paistaisi .. niin taatusti sataa justiinsa
silloin, kun minun pitää viedä pyörä huoltoon ...
Näin se on ollut joka ikinen kerta .. ja eipä tuo huominenkaan
mikään poikkeus näytä tässä suhteessa olevan .. ainakaan
ennusteiden mukaan ...
No niin .. nyt siis testaan sadekamat ihan livenä, ettei tarvitse
kokeilla niitä suihkussa ... jos tästä nyt jotain hyvää haluaa löytää ..
*p-erkele*
26.6.2006 klo 10:50
Nonni .. nyt on etupään tiivisteet ja jouset OK ja lisäksi moottorin öljyt ja
suotimet uusittu sekä sadekamat testattu ihan oikeassa happosateessa ..
"Letka" Tampesteriin on varsin lyhyt(LaMasquerade @ Kesä. 25 2007,10:07) kirjoitti
Eli käytiin Webbiksen pariskunnan kanssa tarinoimassa niin päädyttiin seuraavaan:
- ajelen itsekseni Treelle (tästä laitoinkin LaMasqueradelle postia) Lähden ajeleen joskus kahden aikaan, eli Treellä olen siitä parin tunnin päästä.
- sitten bongataan nuo kaksi Jyväskylästä eksynyttä lammasta seuraan jostain esim. Toijalan kohdalta
Ja loput kai treffataan sitten Turkkusessa?![]()
Juu tuo Toijalan (takana) kuulostaa hyvältä!
Eli joskus puol viiden maissa suurinpiirtein vois treffailla siellä..Sovitaa me Jerry sitte la paremmin, niin saatte te sopia sit mihin aikaan näätte tuon nickki-hirviön kanssa!
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Kun Piipukin ajeli rautapersiöt, niin tuli mieleen että pitäisköhän munkin treenata persusta vähän pitempiin sessioihin?
Käyn hakees peruskuntoa vielä perjantaina sjk-joensuu -reitiltä. Lauantaina yöllä palailen seinäjoelle takas.
Sunnuntaina sitte nopea (!?) pakkaus (mihin ihmeeseen nämä oikeen mahtuu) ja kohti Turkendaalia.
Mopoon on öljyt vaihdettu, uus takakummi muljattu alle ja looxille varavoimavirtaa löydetty. Kyytiläisen kypärään virittelin viime yönä kypäräpuhelimen.
Mitähän sitä vielä vois tehdä ?
Moto Longa - Vita Brevis
Vai nickki-hirviö.. *
Jep, laitoin jo Jerrylle privaa sunnuntain kohtauspaikasta (Lahdesjärven ABC:lle lienee on helppo löytää). Siitä sitten kohti Toijalaa ja mualimaa..
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Kädet ylös ne keltä löytyy SMOTON kortti!?
2kpl tarvittais ja ite en oo varma ehdinkö omani noutaa ennen lähtöä.
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Juu .. mulla TFMK:n jäsenyys .. lähes kaikki kerhot kuuluvat SMOTOon .. *(Webbis @ Kesä. 27 2007,11:32) kirjoitti
![]()
Niihän ne tekee, eli kysytääs et ketkä kuuluu johonki kerhoon(MattiR @ Kesä. 27 2007,11:43) kirjoitti
![]()
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Joo, SMOTO:oon tää MotOrg ry kuuluu myös ja sen kortti on mulla aina taskussa..
Kawasaki ZZR1400SP 2016
Hep !
Org! - Smoto-kortti löytyy, ja on mukanakin.
Mun paikallinen kerhokin kuuluu smotoon, mutta ei oo hianoja jäsenkortteja.
Moto Longa - Vita Brevis
Turun sataman kartta TÄSSÄ ja kohde alhaalla oikealla ...
Jep, printtailin eilen google-map:sta nivaskan karttoja eri tarkkuuksilla tuohon alkupään "Getaway from Stockholm" osuudelle.
Eikös se ensimmäinen Norjan yö ollut siinä Trysil:in yläpuolisessa mökkikylässä (?), semmoiseenkin tuli ajo-ohjeet printtailtua.
Entä mites tuo uusi "Ruåttin lävistys"-reitti tarkalleen meneekään, siis sen Eskilstuna/Arboga:n jälkeen ne pikkutiet? Ei tällä suurta väliä, mutta jos sattuu jossain olemaan Webbiksellä tallessa, niin voisi noitakin printtailla messiin..
Kawasaki ZZR1400SP 2016
Norjan tietulleista:
Sepustus josta tulkitsen niin että jos ei olla jollain alla olevassa liitteessä ilmenevistä teistä, niin ajamma "Autopass" tai "Abonnement" kaistaa.
Ja hinnasto josta näkyy ne muutamat mopollekin maksulliset tiet ja hinnat.
Norjan oloihin totuttelu on aloitettu: testailtiin eilen kypäräpuhelimia vesisateessa.
Puhelimet toimii kyllä hienosti, uutta ja kivaa kun pystyykin jutella kyytiläisen kanssa.![]()
Moto Longa - Vita Brevis
No niin, nyt on uudet öljyt sisällä ja vanhatkin näytti sen verran hyviltä ettei ainakaan pahemmin ole konerikkoa odotettavissa.
Mutta, johan tuli heti uutta murhetta, huomasin vaihtoreissulla että jarruvalo prkl palaa koko ajan.. Olisikohan tällä toista vuorokautta jatkuvalla vedenpaisumuksella asiaan jotain yhteyttä?
Pitää tutkia, eihän tuota enää kerkeä mihinkään pajalle viemään, joten jos ei muuta niin sitten ajetaan valot isosti päällä..![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
Mulla on paperiversiona koko "pätkä" turusta tornioon! Ja sit on tuo GPS kaverina. Pistän tossa illemmalla nettiin sen kartan loppu pätkän tuonne trysilille.
Se on aika liki sama mikä on tossa ekassa viestissä.
Kävin tänää vaihdattaa uuden takanakin ja nyt taas pääsee.
Öljyjä en alkanu vaihtelee ku noilla vanhoilla on ajettu semmonen 2500km niin saa luvan kestää!
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
jee mä en kestä...koht päästää reissuun![]()
mua vaivaa hirvee tappaja flunssa...mut täytyy ottaa jotai tropii mukaan jos ei yhtää hellitä
jos jaksais huomenna katella mitä kamoi pitäis ottaa mukaan..meinaaks kukaan vääntää safkoja ite??
pyörä on tip top kunnossa![]()
Sitä just tuossa Jerryn ja Annin kanssa puhuttiin, että jos tarve vaatii niin ostetaa sapuskat paikallisesta siwasta ja väännetää mökissä pöperöt, jos vaan pystyy!(piipu @ Kesä. 28 2007,19:30) kirjoitti
Aamupalan vois ainaki syyä mökillä ja kattoo sit tilanteen mukaan muita ruokailuita. Meillä ei ainakaa oo mitn sitä vastaan et sapuskaa tehään itekkii.
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Ei tartte. Mut ei siitä kuulema haittaakaan ole...(Väinö800 @ Kesä. 28 2007,19:33) kirjoitti
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Ei ole välttämättömyys pohjoismaissa, mutta ei siitä haittaakaan ole jos sellainen on vakuutusyhtiöstä matkaan tarttunut.
[Edit] ...olin hidas.
Kiitos tiedosta, eli sama suositus kuin Eestissäkin.
- PER ASPERA AD ASTRA -
Muistakaa vaan ostaa ne sapuskat hyvissä ajoin...majoituksen lähellä ei välttämättä ole ihan heti paikallista Rimiä tms. nurkalla. Jos jollain kolottaa olut- tai siiderihammasta (jos päivän päätteeksi mökin terassilla auringonlaskua katsellessa tekköö mieli 1 napata) niin kannattaa muistaa että "stark öl"-kategoriaan kuuluvien (esim. III-olut) myynti loppuu Norjassa jo klo 20.00. Intoa voipi latistaa se, että esim. Kopparsbergin siideritölkki kustanti liki 4 euroa.kirjoitti
No se voi jossain määrin rajottaa sitä naatiskelua(SeniliX @ Kesä. 28 2007,19:43) kirjoitti
!
Ja ajopäivän pitäs loppua siinä klo 16-17 nurkilla et siinä on sit hetki aikaa viel seikkailla niiden kauppojen perässä.
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Muutetaankin suunnitelmia ... Bergeniin ja Skotlantiin ja ja .... Irlantiin .. ja ja ...
Miten tuli sama mieleen, kun lukaisin tän: Hd-miehen poika(MattiR @ Kesä. 28 2007,20:00) kirjoitti
Mitä vähemmän suunnittelua, sitä kivempi reissu![]()