No niin vissiin täytyy :P
Pisin lenkki tainnu olla vaan 30-40km. Mutta arse on niin rautaa, ettei se puudu
tosin penkki on saanut aika paljon mielipiteitä.
Motorradin tammikuun lehdessä oli muuten loistava juttu KawaZ1000 kahden vuoden testistä. Samassa jutussa penkki oli myös vaihdettu kyseiseen SX geelijakkaraan.
Alkuperäisosan suositushinta vaatimattomat 489egeä..
Muuten pyörässä tuntuu olevan tolkuttomasti jerkkua verrattuna edelliseen Z750:een. suhteellisen vaikeaa ollut ajaa hissukseen sisäänajo.
Täs yks uus kilozorron omistajaEli tuli hommattuu -08, muuten orkkis mut yoshimuran slipareilla
täytynee viikonloppuna alkaa väkertää kilpitelinettä ja uusii takavilkkuja..
Rekisteröidääs nyt sitten tännekkin, oma fillari tosin ormu johon vaihdettu sliparit, tanko, vilkut+kilpiteline, peilit, kahvat, tehty C-quartz finest pinnoitus muoville ja maalille. Ilmanottomodia ja PC´tä odotelessa
Vastauksia---
Akran kokoputki menee ilman säädätystä ja sliparit samoin. Säädätys ei huonoa tee mutta ei tekisi vaikiollekaan, enemmän siinä haetaan tasaista A/f suhdetta.
Joku kysy stonggista niin ainakin Renthalin ultra low on istunut omaan käteen suht hyvin.
Ja kiinavivuista sen verran että olkaa tarkkoina jarruvivun kanssa, noissa on ollut jotain ongelmaa etujarrun lukuttumiseen liittyen(ainakin rapakon toisella puolella). Jokin laatuhäikkä ilmennyt välillä. Itsellä CNG koneistetut shordy kahvat saksasta ja love them!<3
Z1K -09 Ormu
Noniin itsekkin tällä viikolla siirryin tonni zetan omistajaksi, pyörä vm-08.
Mitenkäs kun tuohon on vaihdettu akran koko putkisto ja pc. Ja entisen omistajan mukaan kyllä säädätetty penkissä, mutta ainakun käyttää moottorijarrua, oli kierroksia paljon tai vähän niin paukkuu putkessa ja syöksee liekkiäOnhan se hienoa, mutta olisikohan syytä käyttää uudestaan säädätyksessä, tai jotain muuta operaatiota, voi pitemmän päälle alkaa ärsyttämään.
Pikasesti katsottuna tai olla 12tkm kohalla huolto, eli ajankohtanen näillä hetkillä. Mitä siihen kuuluu ja paljonko kustannusarvio. Tällä hetkellä se huolto kirja tallilla niin ei pääse hypisteleen.
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Nyt ois sit ekat kilsat pärrätty tälle kesälle ja 12000km huoltokin teetetty MP-Mestassa Joensuussa. Suosittelen paikkaa! Erittäin ammattitaitoista porukkaa vaikkakin todella kiireistä...
Talven aikana tuli siistittyyn pyörää hieman ja rakennettyyn vakkari slipareista vapaammin hengittävämmät. Kiinan ihmemaasta tilasin kahvat,tupit sekä takavalon johon on vilkut asennettu sisään. Ranskasta tuli tilattuun sit Ermaxin huggeri,kilpiteline ja belly pan. Tangon,jalkatapit ja kaasukahvan kävin Stormilta. Pientä maalailua vielä pyörä kaipaa ja uutta peiliä.
http://db.tt/WeajGU62
http://db.tt/OBDsHIzk
Sit kysymys: millaisiin lämpöihin porukalla nousee Z:ta? Ite vaan huomasin,että ei tarvii pitkään ajella kaupungilla kun lämmöt on jo 104c ... Onko normaalia vai pitäiskö asialle alkaa tekee jotain?? Ja millä noita lämpöjä vois laskee??
Viimeksi muokannut: Rillumarei; 13.05.2013 klo 14:02.
Tuore Z1000:lainen ilmoittautuu riviin. Useampia - sekä kyykkyjä - että cruisereita takana, kunnes nyt vuorossa Z1000, punavalkoinen special edition -13. Kohtuullinen polte pakaroissa päästä testaamaan, mutta lupasivat kapineeseen kilvet vasta torstaiksi, Aargh!
Olikos jossain jotain esimerkkigallerioita sirommasta kilpitelineestä tms modauksista ko. kapineesen?
-= Itkevä nainen on väärästä päästä märkä =-
vanhempi Zeta ainakin nostaa kaupungissa herkästi lämmöt yli 100 asteen, olikohan 120 astetta vasta kun syttyy merkkivalo mittaristoon? ohjekirjan mukaan siis, ei ole kokemusta
että älä huolestu, se on normaalia (tai sit mulla ja parilla muullakin Zetoristilla on vikaa pyörässä)
Juu kyllä täälläkin lämmöt nousee, kuumaverisiä
^^Helmi fillari, peilit vaan niin vola. (ehkä kultasta pulverikäsittelyä kiekoille?)
Tässä oma mopo
https://www.dropbox.com/s/geazr9a5bh...14.33.46.jpg?m
Z1K -09 Ormu
Multa lähtis halvalla toi uusi Evotech kilpiteline. Ja vielä naapurikunnassa.
http://www.evotech-performance.com/k...2013-tail-tidy
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Omassa zetassa varmaan vähän termari jumittaa auki. Ei meinaa lämmöt nousta maantiellä yli 70c, oliskohan luokkaaa 68c ja sitten kaupungissa ei juuri yli 90c nouse. Aikanaan 9r:ssä nousi lämmöt kyllä herkemmin. Luulisi, että maantielläkin lämmöt vähän ylemmäs nousisi?
Onko muuten miten hakalassa paikassa termari tuollaisessa 08 zetessa?
Harri
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Meneeköhän noi 7/8" kiinapeilit Gen3 heittämällä?
http://shop.the2wheels.com/Aluminum-...Black-pair.htm
KTM 990 SMR -11
ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
Biltema 29,90€
82-489_s.jpg
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Hoihoi!
Minäkin liityin remmiin -07 mallilla. Olisi sitten kysymystä, tähän mopetiin on asennettu PC ja Akrapovicit.
Ongelma on sellainen kun 1 vaihteella laittelee kaasun niin jossain 3000-4000 kieppeillä tulee ihan älytön kuoppa. Huomaa ihan selkeästi kun tuntuu että veto häviää kokonaan ja sit taas lähetään. Muutenkin luulin päässeeni taas kaupunkiajon makuun uudella vehkellä (9R:n röpeltämiseen tottuneena) niin tämäkin on pienillä kieseillä kyl aika nypyttäjä.
Kysymys kuuluukin, että onko muilla samankaltaisia ongelmia ja onko kuinka tasanen ajaa alle 4000 kieseillä?
Vai menenkö vaan säädättämään ton...
Oma vastaava menee minun mielestä tasaisesti myös pienillä kierroksilllla, ainakin jos vertaan aikanaan olleesen 9r kawaan. Minun zetassa ei tosin ole PC, mutta acrat löytyy. Kohtuu tasaisesti vetää läpi kierrosalueen.
Harri
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Kyllä mullakin siinä kohden on heikompi vääntökohta, mutta aika hyvin kuitenkin vetää, koska on säädetty ja lambda eliminator PC:n lisäksi. En tiedä vaikuttaako lambda tuohon sinun kuvaamaasi ongelmaan, mutta ainakin tasakaasulla se aiheuttaa nypytystä, kun se yrittää korjata afr:ää. Eli Jos lambda paikallaan, niin se pois ja vastus johdon päähän. Jaa kunnon karttakin voipi auttaa.
?
Tasasesti vetää, oisko siinä kohtaa kun toiset kaasuläpät aukee kun tuntuu että potkua rupee löytymää erilailla heti 4k korvilla?
Btw mistä saisi tankin kyljille suojat?
Z1K -09 Ormu
Säätämällä varmaan tulis paras tulos, mutta kyllä noi valmis kartatkin joskus voi olla ihan toimivia.
Tuolta vaan valitsemaan sopivaa European model karttaa:
http://www.powercommander.com/powerc...dl=277&yr=2008
ZH2 2020
Kiitos vastauksista!
Hyvä tietää, että tästä voi päästä eroon koska 9R ei ollut. Lueskelinkin tuosta closed loopista ja voishan ton lambda homman tarkistaa. Ehkä mä ensin kokeilen noita valmis karttoja, niillä tuskin voi saada kauhiaa vahinkoa aikaan?
Muutenhan tuo on ihan menevä peli, joskis 9R jälkeen vähän kiltti.
Moro ! Nyt ollaan Tosi lähellä liittyä seuraanEikös Zetan viimeisin "uudistus" ollut 2010 malliin ?
Voipi olla että foorumilla tätä on jo märehditty mutta voisko joku nopeesti kertoa vanhemman (-09) ja uudemman (10-) mallin erot. Runko vissiin sai uudet raamit alumiinista ?
Itsellä vakaassa harkinnassa 2012 vähän ajettu ja polttelee aika pirusti.
Kiitti jo etukäteen![]()
Eiköhän mopo uusiutunut täysin 2010.
Moottori, runko, swingit, jarrut...
Vaikea eritellä mikä muuttui.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Itselle ne pistävimmät erot Gen2 (2007-2009) ja Gen3 (2010-2013) zetoissa oli:
- gen3 keula matalemmalla kuin gen2:ssa
- gen3 akseliväli pidempi kuin gen2:ssa
- gen3 moottorissa pienehköt erot teho/vääntö vrt. gen2
- gen3 hieman uudenlainen muotoilu etu ja takakatteessa
Oma preferenssi oli toki gen2.
PS. En ole kokeillut gen3 zetaa
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)