Onkohan kellään tietoa uskaltaisiko tälläistä värkkiä koittaa laittaa pyörään komentajan sijasta
NITRO X FUEL COMMANDER
Tai sitten vain päätyä vanhaan kunnon komentajaan ja onko siitä niin paljon hyötyä sitten kun laittaa?
Pyörätön, ainakin hetken
kawasaki z1000 -07
Kawasaki ZX-7r
Aprilia AF1 Europa
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=CCItnKrXvMM" target="_blank">http:
//www.youtube.com/watch?v=CCItnKrXvMM</a>
Ehkä kumminkin laittaisin esim. tämän: Motty AFR tuner(Pekk0 @ Kesä. 05 2011,12:55) kirjoitti
?
Mistäs Zetaan sais peilejä? Kierrehän on M10x1.25. Jotkut vähän sirommat sais olla kuin nuo orkkikset...
vaikka motoplazasta, jos tykkää itse käydä käpelöimässä.(Kawasakiko @ Kesä. 11 2011,19:00) kirjoitti
?
Onkos porukka viritellyt 12v ulosottoja zetaan? Olisi tarkoitus laittaa sellainen mallia tupakansytytin pyörään vaan ei tuossa hirveästi tilaa ole.
Vinkkejä otetaan vastaan mihin kohtaan olette laittanut ja millä kiinnittänyt. Tarkoitus olisi ottaa tankkilaukussa sijaitsevalle navigaattorille virtaa.
Niin ja tosiaan vm. oli -08
tuossa on yksi ratkaisu, eli tuohon kytkinkopan yläpuolelle lohkon lähelle!
Honda CB 1300 -08
SUZUKI BANDIT 1216 T -97
Erittäin siisti toteutus. Taidampa laittaa samaan paikkaan.(kawuri @ Kesä. 19 2011,10:27) kirjoitti
Oma ratkaisu z750 -09 malliin.
![]()
Z750 -09
Olinpa tuossa innoissani vielä vähän aikaa sitte laittamassa led-vilkkuja taakse zetaan. Millään en kuitenkaan saanu vilkkuja syttymään ollenkaan. Mitään led-releitä tai vastuksia ei ole, mutta eikö vilkun pitäisi kuitenki syttyä? Ja räppiä esim liian nopeasti?
Johdoista ei ole mitään varmuutta, mutta laitoin seuraavasti
akultapäin johdot led-vilkulle:
vihreä -> keltainen
keltamusta -> musta
Oon aika huono sähköasentaja
Niin ja toiseen vilkkuun tuli akulta vihreän johdon sijasta harmaa. Mitään sulakkeita en polttanut, koska laitoin takaisin normivilkut ja ne toimii.
Ledit palaa/vilkkuu vain toiseen suuntaan, eli että + ja - pitää olla oikeissa liittimissä. Koita vaihtaa johdot toisin päin mitä nyt on, tai oli.
Kun saat vilkut syttymään niin sit vaan vaihdat elektronisen releen, niin vilkuttelee millä vaan vilkuilla oikeessa tahdissa. Tietysti noin uudessa pyörässä voi ollakin jo elektroninen rele valmiina?!
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Kiitos vastauksesta!
Ongelmakin ratkesi, johdotukset olivat periaatteessa oikein, mutta johdot eivät vain koskettaneet toisiaan. Eli yritin aluksi ottaa vanhojen johtojen liittimet irti ja laittaa uudet tilalle. Uusien vilkkujen liittimet olivat kuitenkin sen verran erilaiset että kosketusta ei tapahtunut.
Onneksi sain vähän osaavempaa apua ja vedettiin sitten kaikki liittimet pois ja jatkojohdoilla johdot vaan yhteen. Ja nyt toimii! Räppii samaan tahtiin ku edessä olevat hehkupolttimot ilman mitään ylimääräsiä releitä. Alkuperäisessä releessä kyllä lukikin, että:21w 5w led.
Kaveri sai rähmittyä zetan kyljelleen joten ensi viikolla uusi kytkinkopan kansi tulossa. Onkos noita muut vaihdelleet tai irrotelleet?
Tuleeko sieltä öljyt pihalle kantta vaihdettaessa? Liike sanoo että siihen kannen alle ei ainakaan tiivistettä tule. Eli kyse on siitä viidellä kuusiokoloruuvilla olevasta lätkästä ja zetan vm.-08
En nyt oo tuota Z1000 vaihtanut koskaan, mutta siitä voit jotain päätellä että se öljyntarkistusreikä ja öljyn korkeus taitaa olla alempana kuin tuo kansi, eli ei pitäis öljyä tulla vaikka ruuvit meniskin ölytilaan asti *(ProPatria @ Elo. 10 2011,22:39) kirjoitti
Jos jännittää niin kallistaa pyörää vähän lisää jalan puolelle, sillä tapaa oon ite vaihtanut kytkinlevytkin moneen pyörään eikä sieltä sillon öljyä tule saatika näy.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Jos on pelkästään kyse siitä viisisakaraisesta "pikkulätkästä", niin se on pelkkä koriste tai kaatumissuoja. Se on kiinni kolmella kuusiokololla ja kaksi on pelkkää rekvisiittaa ulkonäön alttarilla. Ei ole mikään öljykansi tms.(ProPatria @ Elo. 10 2011,22:39) kirjoitti
Rohkeasti vaan ruuvaamaan!
?
Tuntuuko kenestäkään että Z1000 syö takarenkaita aika paljon.?
Itsellä Pirelli Diablo 190/50ZR17 73W meni kesässä, ilman turhia "kikkailuja", lähdöt toki on aika tiukkoja, joten ne syö osaltaan.
Onko löytynyt hyviä vaihtoehtorenkaita?
Nyt jo uusi vastaava alla, mutta mitä renkaita jengi suosii.?
Keski-ikäinen hurjapää =)
Alkuperäinen takarengas oli 3 tkm kohdalla vaihtokunnossa.
Michelin Pilot Road 2 kesti *9 tkm .
Nyt alla Pilot Road 3 *jolla ajettu 7 tkm *ja pintaa
jäljellä *3 mm .
Ajot on ajeltu 100% *yksin , mutkateitä ajellen sekä muutama radalla käynti.
Kaupunki ajoa *ei ollenkaan.
Paineet *edessä *2.5 * takana 2.9
Etu ja takarenkaan olen vaihtanut aina samalla kerralla.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Löytyykö keltään manuaalia uuteen (10-11) tonniseen Zetaan?
Tarkoitan siis Service Manualia sähköisessä muodossa.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Miksiköhän ne ruuvit on erimittaisia? Jouduin tuossa vaihtamaan kaikki ruuvit uusiin mustiin, kun ei paikallisella ruuvidiilerillä ollut kirkkaita, hävöksissä oli yksi noista koristeruuveista. Niitä siinä vaihdellessani hokasin siellä olevan kahta eri mittaa, 12 mm ja 14 mm. Mikähän järki tuossakin lienee, kun kerran koriste kyseessä? Luulis pysyvän ihan niilläkin lyhkäsillä paikallaan...(Smistik @ Elo. 11 2011,12:04) kirjoitti
Onkos tangonvaihtoprojekti edennyt ja mikä oli lopputulos? Päivitin juuri Z750 -> kiloseen mutta orggistangolla ajoasento tuntuu liian pystyltä, jotain tarttis tehdä...(Pekk0 @ Huhti. 11 2011,14:26) kirjoitti
Tai käännetään kysymys näin päin - kellään kokemusta siitä että kuinka vähä korkeus stongassa orggiskiinnikkein riittää siihen ettei sähkökytkimet lyö tankkia lommoille kun kääntää kaikki sivuun?
mulla oli z750 -07 ja nyt z1000 -10 renthalin carmichael kiinni ja ei ottanut kiinni tankkiin missään vaiheessa. tosin hieman eri mitat tossa LSL:ssä(Izzi @ Elo. 30 2011,11:59) kirjoitti
Z 1000 -10
Z 750 -07
Miten vaijerit yltää tossa? On aika leveä tanko...(kawaz750 @ Syys. 03 2011,21:22) kirjoitti
hyvin riitti mulla, ei mitään ongelmia.(Pahus @ Syys. 11 2011,21:48) kirjoitti
Z 1000 -10
Z 750 -07
Moro!
Heinäkuussa ostin -04 tonnizetan ja alunperinkin ihmetyttänyt kuutosvaihteella laatikosta kuuluva ulina alle 80 vauhdissa. Ääni häviää kovemmissa vauhdeissa, mutta alle 70 vauhdeissa ääni on jo melko inhottava. Asia ei paina mieltä kun puottaa vitoselle kahdeksankympin kohdalla, eikä ääni ole koventunut / vaimentunut tässä vajaa 4000km ajelun aikana... Pyörän mittarissa 44tkm tällähetkellä.
Vika vai ominaisuus?![]()
KTM 1290 SuperDuke R -15
Honda Monkey 125 -22
Kawasaki ZX-10R -11
-03:ssa tuli kiristettyä ketjut aavistuksen liian tiukalle,seurauksena oli tasan 8o km/h:ssa karsea ulina...
Ketjut hiukan löysemmälle ja ääni loppui.Toivotaan ettei sulla ole laatikkoremppa edessä?!
Yamaha FJ1200-92 ex:Yamaha FZ1-S 2007,Ducati Multistrada 2004,Ducati ST2 2002,Kawa Z1000 2004,Kawa Zephyr 750 1993
Terveppä terve hyvät orgilaiset!
Pientä kysymystä kehiin Z1000.
Minulla on par aikaa koeajossa kyseinen pyörä vuosimallia 2005.
Mahdollinen vahva ehdokas seuraavaksi pyöräksi. Kuitenkin pentä kysymyksen paikkaa esiintyy.
Onko normaalia että oli mikä vaide silmässä tahansa niin pyörä alkaa tekemään pientä nopeata tärinää noin 5500rpm-6000rpm kohdalla? Eli tärinä tuntuu siltä kun pitäisi kädessä paineilmalla toimivaa pyörivä päistä hioma konetta joka ottaa noin 2500rpm. Tangossa on tällä hetkellä jonkunmoiset painot. Painon painoista en kyllä tiedä.
Ja aamulla kun ajoin normaalissa sadekelissä kotiin niin voiko cyylari "varata" vettä kennon ulkopuolelle? Tulin parkkipaikalle ja pakitin pyörän ruutuun. Laitoin normisti seisomaan ja nousin pois selästä, huomasin että pyörän cyylarista vasemmalta tuli arviolta noin 0,5L vettä. Kokeilin ja haistelin mutta en maistanut. Tuntui ja haisi vedeltä. Lämmöt eivät noussseet yli normin 60 asteen. En viittinny jäädä sateeseen etsimään vikaa eli täytyy odotella aurinkoa iltapäiväksi että pääsee kattomaan tilanteen. Onko pyörässä muuten erillistä "mittalasia" cyylarin nesteille vai mistäkö katon niitten varsinaisen tason?
Kiitos!!
Vaikuttaa normaalilta. Mulla on eri pyörä mutta sateella ajon jälkeen syyläristä valuu aika reilusti siihen "varautunutta" vettä. Vesi siis jää kennon pieniin koloihin ja valuu siitä kun pyörän laittaa kallelleen jalalle.(ToniL @ Syys. 27 2011,13:25) kirjoitti
SV 1000N -05
Ok, kiitos vastauksesta!
Nyt vielä joku tietäjä vastaamaan tuohon ensimmäiseen kysymykseen.
Niin ja sellanen kysymys vielä että mitä kuuluu 24tkm huoltoon ja mitä mahtaa noin kustantaa. Onko siinä muuta kuin venttiilien säätö ja kunto tarkastus plus litkujen vaihto?
Vastailenpa tänne tuntoja vaikka ei Z:taa olekaan.(ToniL @ Syys. 27 2011,13:25) kirjoitti
Eli oma pyörä vm-01 9R tekee juurikin täsmälleen aivan samaa. Tuo Z:tan konehan on periaatteessa vaan kesympi versio tuosta 9R:stä, mutta muuten aika pitkälti sama. Ominaisuus?? Omalla ajettu 40tkm.
Ei noissa mitään mittalasia ole nesteille. Avaat syylärin korkin (kylmänä) ja nestettä pitää olla piripintaan. Paisuntasäiliössä taas juuri sen verran, ettei pääse jäähtyessään imemään aivan tyhjiin. Kylmänä se pieni lirukin siellä pohjalla riittää. Älä täytä liikaa.
Onpas käyntilämpötilat erilaisia. Omassa normiajossa 79-86 astetta.![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
Kiitos tuosta vastauksesta, helpotti sydäntä huomattavasti.
Siis normi ajossa pyörän lämpö on noin 65-70 huomioon ottaen ettei kierrokset käy juurikaan 5-6K yläpuolella, eli rauhallista matka ajoa. Niin tuossa aamulla ei lämmöt juuri nousseet koska oli kalseeta ja aika lailla satoi eli en "räppäillyt" "liukkailla".
Onko sinulla minkälaiset painot tangossa? Auttaiskohan tangon tärinöihin suurimmat mahdolliset painot? Nehän on jotain 300-350g luokkaa. Nuista paikallaan olevista en tiedä minkä painoisia ovat.