Kyllä joku 400€ investointi taitaa olla aika halpa henkivakuutus...
Keväällä jossain vaiheessa kans kattelin iskaria Stormilta, mutta olivat loppu silloin ja asia jäi sitten siihen - eli normituuria![]()
ZH2 2020
Sain viime viikolla zetaani tälläiset putket ja nyt mietin niiden katsastamista.. DB-killerit on kiinni ja e-merkinnät sekä sertifikaatit löytyvät.
Pitäisikö mennä siis läpi?
Ja Attitudelle, hyvä että sälli on kunnossa!
EDIT: Linkki kuntoon
er-6n -06
Z1000 -06
Eiköhän nuo mene. Mutta miksi?
Itelle ei oo koskaan tullu sanomista enkä yhtään putkea ole koskaan katsastanut.
Siksi koska maito on valkoista ja lehmät juo vettä.(reijo @ Heinä. 20 2009,19:07) kirjoitti
Pitäisi saada semmonen peli, mistä ei varmastikkaan tule mitään sanomista.
Mites, onko 2006 mallin zetassa katalysaattoria ollenkaan? Ainakaan missään en huomaa lambda-anturia, joten kattiakaan ei varmaan silloin ole?![]()
er-6n -06
Z1000 -06
Harvassa on Kawan Lambda-anturilliset kattimallit.(w4cc0 @ Heinä. 20 2009,19:56) kirjoitti
Eli kyllä tossakin se on jollei sitä joku ole jo poistanu.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Tama selva.(JaL3 @ Heinä. 20 2009,20:55) kirjoitti
Kun vaihdoin ER-6n putken niin siinä oli lambda-anturi ihan kiinnitettävänä putkeen ennen kattia, joten siitä meinasin. Kiitoksia tiedosta!
er-6n -06
Z1000 -06
Vaikka ei myyntipalsta olekaan, niin laitan tänne kohderyhmän nähtäville:
Olisi tarjolla Ermaxin oranssi kilventeline '07- Z1000:aan ledivilkkujen kera.
Stormilla näyttää olevan hintaa 109€ + ne ledivilkut jostain, niin laitetaan tämä hintaan 75€, jos jollekulle kelpaa.
YV:llä kyselyt.
Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
Paljonkos nuo viripajat ottaa PC3:n säätötyöstä kokonaisuudessaan? Oma värkki paukuttelee moottorijarrulla, joten tekisi mieli hieman säädättää commanderia.
?
ei sitä pauketta oikeastaan saa pois oikeilla säädöilläkin paukuttelee vielä tai ainakin mulla teki niin. kun sääti niin että ei paukuttanut niin sen kyllä huomasi sitten ajossa sen kuuluu päästää bensaa putkeen.(Smistik @ Heinä. 22 2009,22:16) kirjoitti
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Paukkuminen vähenee tukkimalla "lisäilman syöttöputken" (saastejuttuja) ilmanputsarikotelon päästä, *eli ottaa letkun pois ja tukkia ilmanputsarista reikä teipillä ja sitten taas laittaa letkun paikoilleen.
ZH2 2020
Kävi penkissä säädössä. Twobros, pcIII, lambda eliminator, suodattimesta en ole varma. DB-killerien kanssa säädetty, joten olisi voinut saada jonkun hepan lisää ilman niitä. 111.6hp@9550 ja 93.6@7970 takapyörältä. Yli 80Nm käytössä 3500rpm ylöspäin.
Pauke väheni hieman ja tasakaasun nykiminen loppui. Tyytyväinen olen ajettavuuteen. Täytyy laittaa tuo tulppa letkuun, kun säätäjäkin piti sen ummessa.
Asentelin tuossa Speedo healerin ja ihmettelen tuota säätölukua. 15/45 rattailla piti laittaa +44.0, niin sai näyttämään 100km/h mittarinopeudessa 98km/h gepsin mukaan. Yleensähän sitä laitetaan - merkkisiä prosentteja (Online calculator antoi -14.4) Kytkennät tein v.4 ohjeiden mukaan healtechin sivuilta. Kokemuksia? Pyörä 07.
Itse itselleni vastaten. Oli maili-kilometri muunnin väärin ohjelmoitu. Nyt toimii. On tuo kyllä ehdoton varuste. Tuo huippunopeusmuisti on kyllä hyvä. Täytyisi yrittää johonkin kiihdytyskisaan osallistua.
?
Mites meikäläisen kannattais tehdä hommat?
Tilanne on tämä: Kiinni on MIVV:n GP-style slibarit, kohta menee asennukseen uus ilmansuodatin (varmaan pipercross).
Meinasin, että pitäis saada vähän lisää tehoa ja vääntöä. Voinko siis saada ilman PC:tä samanlaista tehoa irti kuin PC:llä? Kun eihän niitä karttoja tarvi vaihtaa välttämättä??
Onhan se turhaa maksaa laitteesta ~300, jos laitetta ei oikeesti tarvitsekkaan.
er-6n -06
Z1000 -06
Mitä ominaisuuksia/vikoja tulee ottaa huomioon kun lähtee ostamaan 03-04 isoa zetaa?
Tärinästä olen sen verran kuullut että normi tärinät on 7000rpm kohdilla mutta jos tärisee 5000rpm niin jotku koneen pultit oli löysällä.
Jos sitä jo ensiviikolla olisi zetan omistaja![]()
Saahan ne pultit kirittyä, jos löystyyttä ilmenee. Kävin itsekin koeajolla alkukesäsätä tuolla vanhan mallin Zetalla. Täytyy kyllä sanoa, että nyt uudemman mallin omistajana on uudempi parempi ajaa. Voipi tietysi olla yksilöissäkin eroja...ja täristelee tuo uusi mallikin tuolla 4000 jälkeen jonkin verran.
?
Osaisikos joku täällä pikaisesti neuvoa kuinka paljon haarukkaöljyä oikeanpuoleiseen pumppuun uppoaa?
haarukka parhaillaan levällään eikä ohjekirjaa. .
PS unohtui mainita, että on kyse -03 mallista, sorry!
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Tässä ote 07-08 service manualista
Front Fork (Per One Unit)
Fork Inner Tube Diameter 41 mm (1.6 in.)
Air Pressure Atmospheric pressure (Non-adjustable)
Rebound Damper Setting 2 3/4 turns out from the fully clockwise position
(Usable Range: 0 ←→ 3 2/4 turns out)
Fork Spring Preload Setting 7 turns in from the fully counterclockwise position
(Usable Range: 0 ←→ 15 turns in)
Fork Oil:
Viscosity SHOWA SS-8 or equivalent SAE 10W
Amount Approx. 365 mL (12.3 US oz.) (when changing oil)
430 ±2.5 mL (14.5 ±0.084 US oz.) (after disassembly and
completely dry)
Fork Oil Level 100 ±2 mm (3.94 ±0.08 in.) (fully compressed, without fork
spring, below from the top of the outer tube)
Fork Spring Free Length 272.0 mm (10.71 in.) (Service limit 267 mm (10.5 in.))
Hups joo kyse oli -03 mallista, onko tietoa siitä että eroavatko määrät?
Kiitoksia kuitenkin vaivannäöstä!
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Tässä vanhempiin malleihin.
Front Fork (per one unit):
Fork inner tube outside diameter 41 mm (1.61 in.)
Air Pressure Atmospheric pressure (Non-adjustable)
Rebound damper setting 1 turns out from the fully clockwise position
(only right fork leg) (Usable Range: 0 ←→ 1 4/5 ∼ 2 2/5 turns out)
Fork spring preload setting Adjuster protrusion is 19 mm (0.75 in.)
(Usable Range: 10 ∼ 25 mm (0.39 ∼ 0.98 in.))
Fork oil viscosity SHOWA SS-8 (SAE 10W-20)
Fork oil capacity:
Right fork leg 450 ± 2.5 mL (15.21 ± 0.085 US oz) (completely dry)
approx. 385 mL (13.01 US oz) (when changing oil)
Left fork leg 468 ± 2.5 mL (15.82 ± 0.085 US oz) (completely dry)
approx. 400 mL (13.52 US oz) (when changing oil)
Fork oil level: Fully compressed, without fork spring, below from inner
tube top
Right fork leg 62 ± 2 mm (2.44 ± 0.08 in.)
Left fork leg 47 ± 2 mm (1.85 ± 0.08 in.)
Fork spring free length 282.7 mm (11.13 in.) (Service limit 277 mm (10.91 in.))
Lueskelin topicin läpi ja alkoi kiinnostaa 9ärrän nokat -08 zetaan. Minkäs vuoden nokat tuohon passaa?
98 - 03 nokat sopivat mutta tosiaankin pakonokkaan tarvii sitten virittää asentotunnistin.(reijo @ Elo. 06 2009,20:06) kirjoitti
ZH2 2020
Asentotunnistimen asennus ei mahottomalta hommalta vaikuttanu. Oottekos vaihellu venttiilin jousia nokan vaihdon yhteydessä vai pärjääkö vakioilla?
Noissa ysin nokissa on about milli enemmän nostoa ja duraatiotkin vähän toista luokkaa, joten samalla kerralla laitettiin myös ysin tuplajouset ihan varmuuden vuoksi (Zetassa on vain yhdet jouset).
Sitten vielä kun rajoitin oli tonnin ylempänä niin vielä paremmalla syyllä on hyvä vaihtaa jouset![]()
ZH2 2020
Samapa nuo jouset on sitten vaihtaa kans, eipä ne mahottomia maksakkaanKiitoksia neuvoista!
Täällä olis yhdet nokat Z1000:
http://www.bomber.fi/modules....hlight=
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Mielenkiintoista. Jotenki hinta tuntuu korkealta. Mitä lie maksavatt uutena? 9 ärrän vakio nokkia tuntuu ainakin aika sopivasti saavan.
Eihän toi mikään paha hinta ole virinokista joissa on vielä säädettävät hammaspyörätkin, kun uudet virinokat taitavat olla jossain tonnin nurkilla...
Mutta noi ysin virinokat saattavat olla vähän turhan järeät zetaan, nimittäin jo noilla ysin vakio nokilla zetasta tulee aika kierroskone, eli voima siirtyy selkeesti alhaalta ylös!
Nyt jos samaan hommaan ryhtyisin niin hommaisin vanhemman zetan nokat, jotka ovat profiililtaan pauttiarallaa puolivälissä ysin ja uudemman zetan välillä.
ZH2 2020
Onkos tuo 10r:n iskari mitoiltaan yhtä pitkä, toisinsanoen saako sen säädettyä niin ettei perä nouse turhan korkealle? Eikö tuohon tarvinnut lisätä mitään prikkoja tms?(Attitude @ Helmi. 22 2009,14:14) kirjoitti
?
Kympin takapamppu taisi olla about puoli senttiä vakiota pidempi eli se nosti perää sentin pari korkeammalle (kun esijännitys oli maksimisssa).
Ja alkuperäinen esijännitys oli niin löysällä että painuma taisi olla liki 5 senttiä.
Sitten kun säädin esijännityksen maksimiin, niin painumaksi tuli 3 senttiä.
Ja kantsii huomata että esijännityksen kiristys nostaa perää ylöspäin *
Iskari meni tosiaankin heittämällä paikoilleen - ei tarvi mitään prikkavirityksiä tms.
ZH2 2020