Meen kai Poriin jos tulee perjantaihin mennessä uudet välilevyt kytkimeen.(Attitude @ Elo. 13 2008,10:05) kirjoitti
Näyttää kyllä levyjen saapumisen puolesta siltä että parempi vaan kun satais..
Porissa ajetaan lauantaina West Coast Cuppia.(zeta1 @ Elo. 13 2008,11:06) kirjoitti
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Taisi olla tämä Zeta se kuuluisa maanantaipainos(RR80 @ Elo. 04 2008,21:34) kirjoitti
Uudet öljyt auttoi kytkinongelmaan sen verran, että nypytys ei juurikaan enää haittaa. Nyt kuitenkin 1500km kohdalla on ilmennyt seuraava ongelma.. Jo uutena kuulin magneeton vauhtipyörän kohdalta kirskahtavan äänen muutaman kerran, mutta se häipyi kun pyörällä oli ajettu muutama kilometri. Nyt ääni on kuitenkin palannut ja kuuluu silloin kun moottorissa on veto päällä. Ääni on sellainen kirskuva ja tulee juurikin vaihtipyörän pyörimisestä... tiedä sitten mikä mahtaa olla. (petilaakeri paskana??) Ääni sen kuin kovenee mitä enemmän kilometrejä tulee. Ei muutakuin huoltoon maanantaina mussuttamaan!
Jää sitten huomiset kiihdyttelyt väliin *
Tänään kun olin iltalenkillä niin jonkin ajan päästä alkoi kuulua etupäästä ihme kolinaa.
Äänet kuuluivat vain hiljaisessa vauhdissa ja aina sama epäsäännöllinen ääni oli sitten veto päällä, vaihde vapaalla tai kytkin pohjassa.
Sitten ajelin lopun matkaa hissunkissun ja tallille päästyäni nostin etupään ylös ja pyörittelin rengasta - sieltähän ne kolahdukset tulivat eli eturenkaan laakeri taitaa olla kaput!
No, ehkä oli parempi että laakeri hajosi tänään, kuin se että laakeri olis levinnyt ja mennyt vielä vaikkapa jumiin huomenna jossain kahdenmarkan tuntumassa *
ZH2 2020
no ei voi mitään mä meen nyt kuitenkin kiihdyttelee ja infoon sitten miten meni. koittakaan nyt saada moponne kuntoon kaikki joille on murheita tänään ilmennyt. mulla jo 14tkm takana ilman huolia. takanakki menee seuraavaksi vaihtoon.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Tais tulla kaikille vain kokemusta. Vettä tiputteli sen verran että kun ite häivyin paikalta joskus 15 aikoihin oli ajamaan päästy autoilla n.20min ajan.
Eksyin siis itsekin alastaroon kun aamulla Porissa portilla ilmottivat että uusia osallistujia ei enää oteta. Luettelin kyllä kaikki rumat sanat tuon kuultuani mitä osasin. Tollanen mukava 700 kilsan lenkki tuli sitten tehtyä. Pyörään vaan ei tullut kilsoja kun perävaunusta lineuppiin ja takas![]()
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
joo lähdin kanssa pois samoihin aikoihin ja epäilen ettei siellä sen jälkeen ajanut enään kukaan meinaan tuli vettä siihen malliin koko ilta. sääli vaan koska porukkaa oli paikalla jonkun verran ja tullut kaukaakin.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Sinällään hyvä sitten että lauantai oli sadepäivä - meinaan pikkasen meinas watuttaa kun jäi kiihdyttelyt väliin!
Todella kiitettävää toimintaa Vantaa Bike Worldissä, eilen vein vanteen sinne ja nyt sen saa jo hakea pois (takuuseen meni)![]()
![]()
ZH2 2020
Terppa Zetakuskit! Nopea kymysys, eli kuten tieretään niin noi Zetathan on aika pitkälti alakerran puolelta ysin peruja.. mitenköhän lienee, ovatkohan ysin ja Z1k:n lohkot samat? Siis ideana nyt, että täräytän Zetan lohkon (1mm lisäkairauksella) Wisecon männillä ysiin.
Lähdin kyselemään, kun Attitude jo toisessa threadissa heittikin tuon tärkeimmän eli iskunpituus noissa on identtinen, vaikuttaisi pitkälti siltä että ovat fyysisesti samat lohkot, toinen vain vähän enemmillä kuutiolla.
Onko noissa zetan putkissa muuten tuommoiset 1mm porausvaraa? Tuli vain mieleen, että jos ovat fyysisesti samat ja ysin alkuperäistä ei voi porata kuin vissiin max. 2mm joten onkohan tuo sitten jo Z:ssa vedetty "tappiin", pitäisi nimittäin vielä vetäistä milli lisää (tarkemmin 0,8mm) tuohonkin..
Kiittää hän,
- P
Tarkkaa tietoa ei ole, mutta senhän perkele tiesit, että ei se zetan lohkokaan ole, kun 950cc ?
Ei taidolla vaan tuurilla!
Tjuu tiedossa on.. tuosta vaan jos ois varaa napata vielä 1mm lisää poraamalla pois, niin menis ysiin tarkoitettu Wisecon 97xcc sarja sisään. Ysin sylkässä ei varaa ole porata 3mm pois, vaan pitäs putkittaa / porata & pinnoittaa uusiksi ja tulee tooodella kalliiksi.. siitä tämä ajatus, jos zetan lohko menis heittämällä paikoilleen ja siitä pystys tuon yhden ylimääräisen millin ottaan pois.(Jupezku @ Elo. 27 2008,09:06) kirjoitti
Ongelmaksi kyllä tulee muodostumaan puristukset kun nousevat valmistajan mukaan tuolla sarjalla päälle 13: sta.. liekkö liikaa jo 98:lle eli detonaatiota tiedossa
Muuten vois harkita tuota ihan tuollaisenaankin, mutta ainakin noilla zetan omilla männillä puristukset laskee ysiin nähden ja sitä en halua
Yksi vaihtoehto kartoittaa vielä noita muita mäntävalmistajia kun muistelen joltain löytyvän suoraan noita 950cc kokoakin olevia.
- P
Rutuista sen verran että Cometiciltä löytyy Zetaan about 0.25mm ohuempi kansipahvi alkuperäisen verrattuna (löytyy US-Partsilta) ja sitten tietty kannesta voi vielä vetää pienen siivun pois![]()
ZH2 2020
Eilen tuli käytyä penkittämässä Z1000'07 ja vähän näyttäis siltä että jotain muutosta on saatu aikaan - vakiona lähti takikselta 108hp ja nyt 143hp/99Nm
Tuossa kolmen ja puolentonnin kohdalla on pieni monttu, en tiedä mahtaisko se aiheutua siitä että toisioläpät on poistettu![]()
ZH2 2020
Ei sulla olis käyriä vakiosta? Lähinnä kiinnostaa millaset ne oli alkukierroksilta. Kivasti on kyllä eroa vakioon![]()
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
tuo alkaa olemaan jo kiitettävä ero vakioon kerroppa mitä olet pyörällesi tehnyt,kiinnostaa kovin? kun olen itse viemässä omani viaberille tuossa parin kuukauden päästä hieman fixattavaksi. väännöt olivat hieman pudonneet.katselin tuossa omaa vakio dynokäyrää ja aivan tasaisesti se nousee kokoajan tuonne 9300rpm saakka tosin paperissa näkyy vasta 2500rpm jalkeen viiva kyseessä kanssa -07
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Vanhaa lappua ei löydy nyt tähän hätään, mutta on se vakiokäppyrä vähän toisennäköinen.(slip @ Syys. 11 2008,20:53) kirjoitti
Vakiohan uus zeta on vähän kuin diesel - vääntää jo alhaalta mutta hyytyy jo ennen yhdeksää tonnia, nyt on sitten vähän niinkus toisenlainen![]()
ZH2 2020
Ihan virittämisen perusjuttuja, kantta hiblattu, järeemmät nokat, kokoränni ja ilmanottoo parannettu(zeta1 @ Syys. 11 2008,21:18) kirjoitti
![]()
ZH2 2020
mistä hommasit nokat en löydä itse mistään. olin jossain vaiheessa myös yhteydessä bike doctoriin ja prätkä pajalle eikä hekään silloin löytäneet mistään.(Attitude @ Syys. 11 2008,22:07) kirjoitti
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Tuossa on nyt ysiärrän nokat, jotka menevät periaatteessa heittämällä paikoilleen - paitsi että nokka-akselin asentotunnistin on eri kohdassa, joten semmonen tarvii sitten sinne viritellä.(zeta1 @ Syys. 12 2008,18:41) kirjoitti
Niinkuin tuosta tehokäppyrästä näkyy niin koneesta tulee selkeästi kierroskone, eli mitä alapäästä menetetään ja niin se kertautuu sitten yläpäässä - joku tykkää joku taas ei *
Mitäs juttuja itse olet aikonut tehdä Zetalle?
ZH2 2020
no samoja juttuja suunnilleen kansityö,nokat ja pieni puristusten nosto. kun ei vielä ainakaan mikään fööni kinnosta kun täytyy yrittää pitää mopotin laillisuuden rajoissa. sitten vielä talven aikana uusi väri jokin tod.erikoinen.(Attitude @ Syys. 12 2008,21:56) kirjoitti
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Itselläni myös pienet piristysoperaatiot mielessä -08 1000:n. Ensimmäisenä kuitenkin on saatava kytkin pitämään edes nykyisillä tehoilla. Oletteko jenkeistä vai mistä kytkinpaketteja moiseen haalinut?
Entä mistä nokat?
Ei taidolla vaan tuurilla!
Tommonen kytkinsatsi tuli hommattua ja eipä ole sen jälkeen kytkin luistanut.(Jupezku @ Syys. 24 2008,09:53) kirjoitti
Luultavasti kytkin alkaisi pitämään jo pelkillä jousien vaihdolla - nimittäin noi Barnetin jouset ovat liki tuplasti jäykemmät kuin zetan vakiot!
Uudempaan zetaan ei taida olla myynnissä mitään virinokkia.
Ysiärrän ja vanhemman zetan nokat sopivat kyllä paikoilleen, mutta pakonokkaan tarvii sitten viritellä asentotunnistin.
Ysin nokilla koneen luonne muuttuu totaalisesti ja vanhemman zetan nokat ovat jotain siitä väliltä...
ZH2 2020
Njoo eli uudemmissa alkaa sitten olemaan yläkerrassa eroja. Näinköhän toi kytkinsatsi menee suoraan tohon -08 ? En viitsi alkaa montaa kertaa availemaan poskia eli kerralla koko satsi ni luulis alkaa pitämään.
Ei taidolla vaan tuurilla!
Tuon kytkinsatsin asennus viimevuotiseen zetaan oli "pala kakkua" *(Jupezku @ Syys. 26 2008,10:24) kirjoitti
Aikaa hommaan meni parisen tuntia kun homman teki kohtuu huolella ja kiirehtimättä.
Zetathan ovat periaatteessa vain isommaksi porattuja ysiärriä ja esimerkiksi kytkimen osalta niissä ei ole mitään eroa.
ZH2 2020
Jos joku suunnittelee vastaavan kytkinpaketin ostoa minkä Attitude on ostanut,niin voisin lähteä kimppaan.
Saishan siinä ainaski postituskulut puolitettua.
Kun tarvii varmaankin vaihtaa talven aikaan levyt,niin samalla sinne menis vahvemmat jouset...
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Näyttää olevan free shipping eli äkkiseltää käsittäisin, että postikulut sisältyy hintaan. Tollainen kytkinpaketti se on ilmeisesti laitettava, kun tuppaa orkkiskytkin luistamaan (paska).
Ei taidolla vaan tuurilla!
Itsekin voisin kimppatilaukseen alkaa,tosin en kytkintä tarvi vaan muuta osaa...(V-boost @ Syys. 27 2008,10:29) kirjoitti
"Offer does not apply to orders outside of the Continental 48 United States, APO/FPO address or PO Boxes."(Jupezku @ Syys. 27 2008,12:11) kirjoitti
Lähes aina jenkkien "free shipping" on vain sikäläiselle mantereelle.
Voi hitsin pimpulat, pitäisi lukea muutakin kun otsakko(zpete @ Syys. 27 2008,22:54) kirjoitti
Nojoo, kimppatilauksessa mukana!
Ei taidolla vaan tuurilla!
Jos joku alkaa kimppatilauksen vetomieheksi, niin voin ottaa osaa. (-04)
Ai jaa?