Multa kuuluu jotain outoa krahinaa kun ajelen aivan pientä köröttelyä kylmänä mutta voi olla että on myös ketjuista ovat aikalailla venahtaneet tuossa 800 km:n aikana. rasvailin ne kyllä eilen mutta ei tullut enään lähdettyä testaamaan.
Tulipa sitten tilattua jo sliparit devililtä oli tulleet oikein -07 kuuluvat kuulema.n.+700e asennettuna raision bike world.saas nähdä koska toimittavat.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Ei olleet hassumman näköiset nuo Devilin sliparit. Muita vaihtoehtoja ei tainnut vielä olla kuin nuo hiilarit? Tuo hinta sisältää ilmeisesti siis sliparit molemmille puolille?(zeta1 @ Huhti. 23 2007,20:15) kirjoitti
Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
Ai prkl noi istuis hyvin tossa mustassa :P Eikä vallan paha hinta tollane ~700e. Jos on tupla pöntöt.(Lasoli @ Huhti. 24 2007,09:29) kirjoitti
Mä ajelin toho tonnin huoltoon alle 6k kierroksilla. Ketjuja sai mullaki kiristää.
-KTM exc 250 sd -09-
Pyöräkauppa nytkähti eteenpäin.,piti vaihtaa väri mustaksi,saan pyörän ensi viikon alussa.(Lasoli @ Huhti. 20 2007,08:01) kirjoitti
....
Oransseista ei tietoa vielä,mutta kyllähän tuo mustakin kelpaa
Just sopivasti kun tuo kesälomakin on jo toukokussa....
joo kumpikin pönttö siihen kuuluu, onhan ne ihan tyylikkäät, säälivaan että noi orkkiksetkin on ihan tyylikkäät tai ainakin persoonalliset.(Belhan @ Huhti. 24 2007,09:57) kirjoitti
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Eikös tuossa keulassa ole kummiski kaikki säädöt?(Lasoli @ Huhti. 23 2007,08:38) kirjoitti
Zet (Z), (lue Zeta), (lukutaidottomille se Zorron merkki), Zetori, pikkuzeta eli Z750 => ZX-6R 2006 + BMW F800GS 2009
Etkös sä jo kerenny jo tämän kertaisen Z1000sen jo perumaankin, vedoten johonkin asuntojuttuihin?(petrif_74 @ Huhti. 23 2007,00:03) kirjoitti
melkosta touhua sulla tuo pyörien vaihtelu, meinaatko tosiaan ettei tuollanen toiminta tuota yhtään tappiota
![]()
Ihmetyttää tosiaan tuolla nettimoton puolellakin nuo uudet ja alle 1000km ajetut pyörät joita myydään "tarpeettomana" tai "perheenlisäyksen vuoksi" pyörät on kuitenkin saatu viikko ennen myyntiä
Nettiauton puolella on myös vastaavia ja syynä yleisin "työsuhdeauton alta pois". en tarkota tällä nyt pelkästään Petrif:ää...
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Kateellisten panettelua..sanoo toiset minä sanon että suomi on vapaa maa.mua ei kiinnosta kenenkään vaihdot jne. miks takerrutte just tälläisiin? itse haluaisitte vaihtaa mutta ette vaihda kun leimaudutte erilaiseksi.(Earache @ Huhti. 24 2007,19:50) kirjoitti
Minä olen erilainen ja olen jo uuden projektin kimpussa
Ei ole kaikkia säätöjä. Esijännityksen ja paluuvaimennuksen säädöt löytyy eli puristusvaimennuksen säätö puuttuu. Todennäköisesti tuon niiaamisen saa tosiaan hallintaan keulan esijännitystä säätämällä, mutta katsotaan.(Antti__84 @ Huhti. 24 2007,19:13) kirjoitti
Pitäisi jostain muuten kehittää sellainen koukun näköinen työkalu (mikähän lie nimeltään), jolla voi säätää takavaimentajan esijännitystä. Onko ideoita mistä moista kannattaisi lähteä hakemaan?
Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
Olisko se sit spanneri.. http://www.m-w.com/mw/art/spanner.gif(Lasoli @ Huhti. 24 2007,22:58) kirjoitti
MP-Racing : Valtuutettu ÖHLINS myynti/asennusliike Helsingissä(Lasoli @ Huhti. 23 2007,10:33) kirjoitti
Öhlinsin jousia ei hirveän moni paikka myy ilman asennusta. Tosta linkistä kun katsot, niin löydät Helsingistä osaavan Öhlins myynti/asennusliikkeen, eli MJL-Huolto. Itse asennutin Matilla entiseen CB600F Hornettiini Öhlinsin jouset, ja keulan jäykkyys pelattiin öljyillä asiakkaan toiveen mukaan sopivaksi.
Hommasta jäi hyvä maku, ja keula toimi paljon vakiota paremmin. Hintaa tuolle siis 113e (jouset) + öljyt + uudet stefat + työt.
No kyllähän se näyttäisi olevan juuri tuo spanneri.(petrif_74 @ Huhti. 24 2007,23:10) kirjoitti
Mikähän se mahtaa olla suomeksi?
Kuulostaa kyllä ihan asialliselta vaihtoehdolta ja varmaan parempi teettää tuo vaihto kuin alkaa itse harjoittelemaan (tosin teettämällä ei opi). Minkä verran tuo sitten kokonaisuutena maksoi? 300€?(häpi @ Huhti. 24 2007,23:26) kirjoitti
Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
Heitän ihan ulkomuistista:
-Öhlins 113e
-stefat 20e
-öljyt 15e
-työt 120e
Yhteensä siis noin 270e
No niin... Sellasta kyselisin että mitä moottoriöljyä olette käyttäneet ? Ja sellasta että onko ollut kytkimen kanssa mitään ongelmia ?
Alkaa nimittäin iteltä loppumaan konstit kesken.
Ongelma on että kytkin luistaa. Viimekesänä vaihdoin alkuperäiset levyt ja jouset vanhojen tilalle (jäykempiäkin jousia (EBC) on kokeiltu) ja massalevyt on karhennettu...
Nyt paketilla ajettu noin 8tkm ja alkoi luistamaan. luistaminen alkoi tasassa kiihdytyksessä (tuppinurin) 3-vaihteella,noin 10000rpm. ja siitä eteenpäin isommilla vaihteilla... Esim, jos lähtee 3-vaihteella 6000rpm. vedättämään tuppinurin niin luistaminen alkaa jossain siinä 10000rpm. kohdilla... Mitä isompi vaihde on päällä niin luistaminen on rajumpaa, seurauksena kova "tärinä / tutina"
Kyseisestä syystä vihdoin levytkin...
Öljynä Motul 5100 15W50.
Mopo Z1000 -03
Ei vakio...
Eli jos joltain löytyisi apua ongelmaan niin olisin todella kiitollinen !!!
Itse olen ajellut castrolin gps 10w-40 tällä ja edellisillä pyörillä. Tällä pyörällä 2t niillä öljyillä ja mittarissa on kokonaisuudessaan vähän yli 10tkm. Hyvin on toiminut kaikissa pyörissä eikä ole kytkin luistanut
![]()
R6R räärääpyörä
9R:ssä toimi ainakin Shellin Advance Ultra 10w-40 hyvin. Aski pelasi moitteettomasti eikä kytkimen kanssa ollut ongelmia. En välttämättä laittaisi 15w-50 koska se on sen verran paksumpaa, että kone tuntuu tahmealta ja lämmöt nousevat ylös. Ainakin tällaisia kokemuksia tuttavan FZ1:stä..
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Joo o... Huomenna meinasinkin vaihtaa 10W40 tilalle... mut voi kyllä olla ettei enää auta asiaan(Seeber @ Huhti. 27 2007,18:09) kirjoitti
Ps. Kuulin tossa juuri luotettavalta taholta että Z:tan vakio kytkin kestää noin 150hp. tehon takarenkaalta.
Omassa hepat jää alle mainitun.
Oletko tarkistanut kytkinvaijerin kunnon?
Mulla oli (vuonna miekka ja kirves) vanhassa kavassa samanlainen ongelma.
Siihen vaihdoin uudet levyt ja jouset,muttei tuntunut loppuvan luistaminen.
Sitten vaihdoin vaijerinkin ja kas kummaa, kytkin pitää.
Silloin ei ollut apua eri öljyjen vaihtokokeiluista.
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Nyt on vajaat 500km taulussa ja vaihteet kytkeytyvät ihan vaivatta eli uuden karheutta oli tuo, kuten joku taisi sanoakin. Ajaminen on varsin vaivatonta ja pystyn asennon ansiosta kaupunkiajelukaan ei ahdista. Tosin tuulisena päivänä moottoritiellä ei ajele pakollista pidempään, mutta eipä se mikään yllätys olekaan että Z1000:n päällä ei juuri tuulelta suojauduta.(Lasoli @ Huhti. 23 2007,08:38) kirjoitti
Tänään toka pesu ja kunnon vahat niskaan. Kyllä kiilsi oranssi kauniisti.![]()
Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
Ovat näköjään brittilän Kawasakin sivustolla julkaisseet noita uuden Z1000:n lisävarusteita: *kliks*
Toivottavasti noita saadaan tänne kotimaahankin pian.![]()
Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
jep laitan infoa tulee sitten aikanaan mutta voi olla että menee tuonne toukokuun lopulle vasta penkitys kun pöntöt saapuvat vasta viikolla 21.![]()
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Vai niin... Ketäköhän tämä ilmoitus nyt sitten palvelee?(Belhan @ Touko. 02 2007,16:44) kirjoitti
![]()
Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
Kiitos noista. Aika ovelasti "loppuu" tehot tohon ~8krpm(Attitude @ Touko. 02 2007,20:46) kirjoitti
-KTM exc 250 sd -09-
Kuinkas paljon uusien Z1000 omistajien "mopot" on haukannu bensaa? Ite pääsin täydellä tankilla n.200km ennen kuin alko mittari välkyttää FUEL valoa. Ajo on ollu sisäänajoa...eli siin 4000-6000rpm.![]()
jossain vaiheessa kun ajelin pyörää sisään niin ajoin n.280km tankilla .Siinä 7l./100km vaihtelevalla ajolla. Eka tankki meni varmaan 200 kilsaa.(BLS @ Touko. 03 2007,08:53) kirjoitti
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Höpö höpö .. miten voi vakiotehoista (127 hv ) mukamas löytyä takaselta 122 hv , kun nyrkkisääntönä voidaan pitää sitä , että ketjuvetoisessa pelissä voimansiirtoon häviää 10-13 % konetehosta eli suomennettuna takaselta pitäisi oikeasti löytyä vakiopannusta se 110-115 hv ....yksilöstä tietysti riippuen .... ja kardaanivehkeissä tehohäviö takaselle on vieläkin suurempi(Attitude @ Maalis. 30 2007,07:56) kirjoitti
![]()
![]()
Kyllä joistakin vaan tuntuu lähtevän. Yksilöeroja toki varmaan näissäkin on niin kuin muissakin pyörissä. timo3 nimimerkillä kirjoittavan jannun kawasta lähti 122hv renkaalta vakiona niin kuin tuolla aiemmin olleesta dynokäyrästä voit katsoa. Omasta ex-sv1000s:stä lähti pöntöillä+säädöllä samassa penkissä noin 109hv renkaalta. Eli penkki tuskin ainakaan näyttää liian "suolasia" lukemia!(Puppe 67 @ Touko. 08 2007,23:21) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Joo ja vielä kun kerrot miten tulee Vaik 4 hepan ero?
Onko kannen tivari ohkasempi kuin toisessa? tuskin
Kannen muotoilu erilainen? tuskin
Ruisku erilainen? tuskin
Kyl Jaappanin pojat aika tasasta laatua osaa tehdä.
Joskus tuntuu, et muutamanki hepan lisäykseen saa tehdä tosissan töitä.
Jos kuitenkin jossain selkeesti vähemmän kuin luvataan, voidaan kai puhua viasta.
Ai jaa?