02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Koko putkistoa tarkotin, pelkkä katin ohitus on kinkkisempi ja miltei saman hintanen, menis rälläkkä/hitsauspuuhaksi. Mieluusti säilytän orkkisputkiston kokonaisena jälleenmyyntiä ajatellen.
Tällä hetkellä aftermarket sliparit, mutta vakiputkisto siihen asti. Tarkoituksena siis olis heittää kokonaan vanha varastoon headeri, sillon siis tarvetta tuolle PC:lle kun kerta olis käytännössä suora putki. Sliparitkin on lähinnä näön vuoksi, tyhjät lyhyet putken pätkäthän ne on. Tällaiset mustana:
https://www.ebay.com/c/1563802003
-SDR 2018
ex. Z1000 2014
ex. ZX-6R 2007
ex. CBR125
^
Vance & Hines ihan tunnettu merkki. Äänekkäältä näyttää.
Alla esimerkki kiinalaisesta kokoputkistosta. Tuossahan ei korkealta putoa, mutta kuvien perusteella ja pyörää huonosti tuntevana paha sanoa onko ihan päin persettä, ja vain kokemuksella selviää, missä ajassa halkeaa ja/ tai ruostuu vituiksi.
https://www.ebay.com/itm/60mm-Full-E...236fb36f892d33
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juurikin tuollasia ebayn putkistoja tarkoitin non-brand putkistolla, kylläkin molemmille puolille jakautuvaa kuten alkuperäinenkin:
https://www.ebay.com/itm/Modified-Fu...torefresh=true
Huh tulipa monsterlink. Sliparit tosiaan ihan laadukasta merkkiä ei siinä mitään, tarkoitin vain että ovat pelkkää onttoa putkea ja hyvinhän ne mörisee verrattuna stockiin.
Batman: tuota ecun ohjelmointia myös miettinyt, mutta eikö se ole vähän riskimpää modata verrattuna PC:hen jonka voi vain poistaa välistä, jos haluaa palauttaa stockiksi. Ei tuossa välttämättä parin sadan säästöjä viitsi tinkiä jos helpottaa pidemmän päälle säätöjä varsinkin jos tulee modauksia taas putkistoon etc.
Lisäksi, olenko ollut väärässä uskossa kun olen ajatellut että PC:llä saa paljon tarkemmin hienosäädettyä kartat jolloin käynti ja kulutus on ns. paremmin optimoitu?
EX-ninjassa oli edellisen omistajan toimesta vaihdettu putkisto alusta loppuun, paremmin hengittävä suodatin, quickshifter ja PC 3 joka säädetty jollain pajalla ja sen tyylisen setin ottaisin mieluusti tuohonkin. Kalliiksihan tuo tulee mutta eikös ne rahat aina johonkin pakkaa menemään.
-SDR 2018
ex. Z1000 2014
ex. ZX-6R 2007
ex. CBR125
No sehän on vähän siitä kiinni kiinnostaako ite karttoja räpeltää. 14-mallin zetan ecun pääsee re-mappaamaan, useampia virisoftia löytyy.
Nykyään flashaystä tehdään myös niin että pelkän boxin lähettää toiveineen/tietoineen (esim. putkistomuutokokset) pajalle ja posti tuo säädetyn boxin himaan. Edullista. Itse luotan pajalla ja penkissä tehtyyn säätöön, ilman PC:tä. Gen1:ssä oli PC mut sen jälkeen tainnut olla aina fläshäys. Voi määritellä millaisen kaasuvasteen, (säästää taas esim. pikakaasun asennuksen), huippukierrokset, -nopeusrajoituksen poisto, vääntö- ja tehokäyrän malli jne.
Esim. Woolich.
https://www.woolichracing.com/produc...3-package.aspx
Viripajalla penkissä tehtynä ehkä n. 300€ arvioisin jos mekaaniset muutokset teet itse. (Kat-del, servo-elim. putkimuutokset)
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Kiitos vastauksista!
Tuollainen pitää siis ostaa kuitenkin, paitsi jos pajalta löytyy niin voivat vain ostaa tuon ECU keyn (joka lie halvempi)? Tuon etu on se ettei pyörään tarvi asentaa mitään erillistä palikkaa ja säästyy siten myös asennuskustannuksilta? Paja tietysti saa samalla vempeleellä useammankin pyörän säädettyä niin varmaan löytyy joiltain tahoilta tuota nippua.
Mielenkiintoinen vempele, en ollut kuullutkaan![]()
-SDR 2018
ex. Z1000 2014
ex. ZX-6R 2007
ex. CBR125
Joo, jos fläshäykseen päädyt niin sun ei tarvii ostaa mitään. Paja saa softan lankoja pitkin...
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Huikeeta, kuulostaa liian helpolta ollakseen totta! Tuota Samin pajaa ainakin zx10r-langassa kehutte, mutta on sinne kyllä matkaa raumalta. Täytyy varmaan ensin soitella turkuseen ja tampereelle.
Kiitokset vielä valistuksista![]()
-SDR 2018
ex. Z1000 2014
ex. ZX-6R 2007
ex. CBR125
Täällä hieman samansuuntaisia ajatuksia putkesta ja penkityksestä... mielenkiinnolla odotellaan kokemuksia millaista kiinan tinaa toi putki on, tarviiko leikkaa/liimaa että sopii paikalleen.
Itse keräilen pulloja että saadaan Akran putki![]()
Ääni tälle, viime kesänä oli kiire saada mopo säätöihin niin soittelin kumpaankin. Dyno Centerissä oli tieto että jää lomalle viikon päästä ja oli kisareisulla joten en saanut heti varmistusta ehtiikö ennen lomaa. Koetin saada Samin pajalta vastausta, pari kertaa puhelu katkaistiin ja tekstiviestiin ei vastattu. Mikä sitten olikin syy niin ei onneksi tarvinnut enempää kysellä kun sain Naukarisen kiinni.
K8-1000
Totesin tuossa viime viikolla että kyllä se taitaa itelle tulla Akran putkisto, tästä löytyi ihan ok hinnalla:
https://www.motardinn.com/Moottoripy...E&gclsrc=aw.ds
-SDR 2018
ex. Z1000 2014
ex. ZX-6R 2007
ex. CBR125
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos päädyt Woolichiin, kannattaa se key ostaa kuitenkin itse ja asentaa ohjelma omalle koneelle, että pääset tarvittaessa itse tai toisella penkillä säätämään. Muuten se avain jää säätäjän koneelle, eikä sitä välttämättä saa sieltä muualle edes rahalla. Itsekin tämän tajusin vähän liian myöhään. Muuten kyllä suositus tuolle, paljon enemmän tuolla pääsee säätämään kuin PC:llä, jolla voi säätää lähinnä polttoaineen syöttöä. Ja tarkemminkin vielä.
Jos näitä enemmän värkkäisi niin olisi kyllä varmasti tarpeen. Itselläni ei kuitenkaan edes läppäriä johon tuon asentaisin saatika kyseistä woolichin sarjaa. Tarkoituksena on laittaa tuo putkisto ja säädöt kerralla kuntoon.
Ja saahan sen toki samalle pajalle vietyä uudestaankin myöhemmin jos tarvis, esimerkiksi orkkisputken jos takaisin laittaa.
Onko muuten tietoa mitä tuo avain maksaa?
-SDR 2018
ex. Z1000 2014
ex. ZX-6R 2007
ex. CBR125
Tässä muuten myös toinen taho joka samaa settiä myy samalla hinnalla:
https://www.moto-sound.com/en/kawasa...0-e-k10r4.html
Arrowilta löytyy myös näiltä sivuilta 1 ja 2-jakoista aikalailla samaan hintaan, mutta omasta mielestä tuo Akran näyttää paremmalta.
-SDR 2018
ex. Z1000 2014
ex. ZX-6R 2007
ex. CBR125
10 vuotta ja 50 000 kilsaa myöhemmin voi tilanne näyttää erilaiselta. Sinänsä ihan sama, koska mopo ympäriltäkin lahoaa pikkuhiljaa, ja tuollainen pinnoite on vähän yliampuvaa täysin uuteen putkeen
Mutta mutta... jos pilkkua nussitaan, niin pitää putken pinnan viileämpänä ja kaasut sisällä kuumempana -> parantaa virtausta.
Normiajoissa huomattavin virtausmuutos on tilin balanssissa, mut mitäs sitten![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onhan se varmasti näinkin, mutta uskoisin ettei sama pyörä noin kauaa tule pysymään tallissa
Mahtaako nuo putket sinertyä juuresta? vois tuoda kivaa sävyä sinne päähän.
-SDR 2018
ex. Z1000 2014
ex. ZX-6R 2007
ex. CBR125
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
"Nekin" tarkoittaa ilmeisesti rst-putkia. Ainakin hitsatessa ne sinertyy niin luulis että tuossakin jos tarpeeksi kuumenee. Tiedä sitten paljonko vaatii..
-SDR 2018
ex. Z1000 2014
ex. ZX-6R 2007
ex. CBR125
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Niin teräksenä puhuttelin, ihan vaan yleisesti. Kyllä se ruostumatonta pitäs olla![]()
PS. nyt kun on aurinko paistanut ainakin täällä rannikolla pari päivää niin kyllä ois kova hinku päästä revittelemään![]()
-SDR 2018
ex. Z1000 2014
ex. ZX-6R 2007
ex. CBR125
Kun keskustelua aiheen tiimoilta riittää... niin hämmennetään lisää... sattui mobilea selaillessa vastaan saksalainen diileri RSI, jolta saa pyörät valmiiksi ohjelmoituna. Alla olevan linkin takaa enempi dataa mitä paketti sisältää.
RSI Stage 2 Kit inklusive
154PS / 9950rpm
120Nm / 7300rpm
250km/h
Kuvia katsellessa näyttää olevan alkuperäinen käyrä sen peltilootan kanssa. Pahuksen tuunailuihin verrattuna kuulostaa hieman omituiselta että vakiokäyrällä irtoaisi näin paljon pelkällä ohjelmoinnilla. Koijataanko apinaa vai nahkahousut on vaan etevämpiä?
Google ei kertonut juurikaan enempää ko. virityksestä kuin mitä linkin takaa löytyy..
Linkki myynti-ilmoitukseen:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...7-a13e80117be3
Siltä varalta että ko päristin menee kaupaksi, niin tässä linkki suoraan kaupan sivuille:
https://www.rsi-performance.de/index...-programmieren
Viimeksi muokannut: lapiomies; 20.01.2020 klo 15:30.