Ok. Kohtalaisen o.t mutta Kertooko noi olleenkaan ennenkuin irtoaa lopullisesti. z6 mm saa ajaa aivan "holtittomassa" sladissa ja jos pitää pään kylmänä niin aina korjaantuu/korjaantunut.(zpete @ Marras. 15 2007,22:34) kirjoitti
Muutenkin kuullut metzlereistä hyvää myös sporteceistä. Lähinnä rengas kokemuksia siellä rajalla kuulostelen.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
En uskalla sanoa tohon mitään... ei oikein ole vertailukohtaa, enkä ole mikään ratakingi muutenkaan. Ja pyörän alusta vaikuttaa, luulisin että löysä alusta ja pitävä rengas ei oe oikein toimiva yhdistelmä. Niissä lipoissa kyllä ei ehtinyt tehdä mitään kun perän pito irtosi ja nappasi siten takaisin, yhtäkkiä tajusi vaan nyt tehdään volttia... ja samalta se näytti jälkikäteen nauhalta katsottuna.(rammus @ Marras. 16 2007,16:03) kirjoitti
Juu itsekään mikään ratasuhari ole! Muutamana suvena vasta käynyt, mutta se on vedetty mikä uskallettu ja sladeja nyt vaan on tullut useasti ja koskapa pystyssä on aina pysytty on tultu siihen tulokseen että metzlerit on hyvät renkaat koska niillä voi liukua rauhassa ja pyöräkin on säädetty sopivaksi. Taitoa tuskin on niin paljoa että liukua jotenkin osaisi. Tosin monesti kyllä on liuttu ja sen suurempia enää edes vaikuta pulssiin kun tietää missä raja menee. Kiinnostaisi siirtyä sportti renkaisiin radalla ja sitä kautta kasvattaa nopeutta.
No menee niin pitkälle z kawasta jotta olkoon. Kiitoksia vaan tiedoista. Katsellaan keväästä mitä siellä tallin perukoilla oikein on. Z vai joku muu.![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Ihan normi hylsylläkö ootte vetäny ton eturattaan mutterin auki? Kohta mutteri entinen tai sitten katkee päästä verisuoni.
Tiukassa on, ja hylsy vähän väljä.![]()
Ai jaa?
Laita puolien välistä (jos et ole vielä laittanut) joku rautakanki tms. ja tue se swingiin niin ettei mikään kohta anna yhtään periksi. Tämän jälkeen vartta tarpeeksi ja pitäisi lähteä.(Sämby @ Marras. 18 2007,16:51) kirjoitti
Joo näin oon tehny. Jos vaan joku muistais, ja kertois mikä on sen mutterin avainkoko? Taitaa olla tuumanen?
Ai jaa?
En muista kokoa, mutta ostin siihen itse ihan millisen voimahylsyn kun ensiksi halkaisin kaksi tavallista... (eli kyllä siihen irroitukseen voimaa jonkin verran tarvitsi).(Sämby @ Marras. 18 2007,21:42) kirjoitti
onko kellään myydä 03-06 vuoden putkistoa vaikka ilman vaimentajia?
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Saksan ebay:ssä (www.ebay.de) oli kaupan noita alkup. putkia muistaakseni useampiakin...
Kawasaki z1000 & Suzuki pv50R
Nyt ois -07 Z1000:sessa huggeri, belly pan, carbon sivupaneelit, Renthalin stonga ja kilpiteline kohta kiinni. Toi omasta mielestä ihan kivasti näköä lisää, vaikka oli kyllä aivan hanurista laittaa kiinni...kuvia laitan kun kerkeän ottaa ja joku neuvoo miten ne laitetaan...![]()
Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
Kuvia ja HETI !(FELIX @ Marras. 24 2007,17:21) kirjoitti
Meinasin josko iskis talven aikana Mivv gp-style carbonit kiinni. Miten lie soivat tuossa zetassa.
-KTM exc 250 sd -09-
Mä ostin nuo kyseiset putket titaani versiona.(Belhan @ Marras. 25 2007,19:10) kirjoitti
Ja kyllä muuten soi,jopa noice-killerin kanssa...
Sekä sopivan sirot,eli jäävät ns."renkaan sisään".
Eli ei ole turhan pitkät.
Kannattava ostos.. *
Mutta luulen ettei noilla putkilla kannata lähtee Virtasalmelle,
kokeilin killerin kanssa db mittarilla ja tulos oli 99-100db, ~5000 kierroksella.
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Joo epäilinkin että voi olla kovat äänet.. Ois vaan pirun nätin näköset kun on noin pienet eli lyhyet(V-boost @ Marras. 25 2007,19:44) kirjoitti
![]()
-KTM exc 250 sd -09-
Eihän niissä nyt NIIN kovat ole etteikö voisi ostaa.(Belhan @ Marras. 26 2007,11:31) kirjoitti
Suorilla putkilla en db mitannut,mutta matalalta se laulaa.
Ja jos sattuu asumaan kerrostalossa ja pitää ikkunoiden alla laitetta, ilman minkäänlaista päätylaippaa tai killeriä, saattaa naapurit alkaa vinkumaan.
Mä tein välimallin "killerin" niihin,ja nyt alkaa olla ääntä muttei liian...![]()
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Otin mitat killereistä ja tein töissä vastaavat laipat mutta reikäkoko on nyt 37mm.
Vielä pitää tehdä laippoihin pienet (20-30mm) putkenpätkät kun pelkillä laipoilla pakoäänet "tuputtaa".
Esim. tyhjäkäynnillä kuuluu kun pakokaasut "lyö" laippaan (kai?).
Ja pienellä putkella sen äänen saa kuulemma poistumaan.
Laitan kuvia kun saan nuo valmiiksi.
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Oliskohan se joku tämän näköinen(V-boost @ Marras. 27 2007,17:03) kirjoitti
![]()
ZH2 2020
No joo,periaate on sama.
Mutta mä meinasin tehä semmottis jotta siinä olis laipan molemmin puolin "putki".
Pienemmällä halkasijalla oleva tulis vaimentajan sisään ja isommalla oleva tulis putken "päätytorveen" jolloin pystyy käyttämään alkuperäistä db-killerin lukitusreikää.
Anteeksi ku termistö on hukassa..![]()
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Pörssissä myytävänä -03 zeta. Takapyörältä ilmotuksen mukaan mitattu 158hp. Kuka uskoo? Kuulostaa aika hurjalta.
Oisko kellään tietoo pyörän taustoista? Jos lukemat pitää kutinsa, niin hattua nostan.![]()
Ai jaa?
Nyt alkais olemaan Z1000 oman ECU:n säätö Kohta mahdollista, näyttäis olevan aika hyvät säätömahdollisuudet.
http://www.fotopankki.fi/1234567/kuva/1402690505300100
http://www.fotopankki.fi/1234567/kuva/1402615676183121
http://www.fotopankki.fi/1234567/kuva/1402765336413081
Eli ensi kesänä onnistuu suzukienkin oman boksin säätö entistä tarkemmin?(Timo3 @ Joulu. 03 2007,20:26) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Siis miten tuo on mahdollista? Onko siellä ECU:ssa joku flash-muisti johon pystyy päivittämään oman kartan, vai miten...?
Juuri näin, ECU:sta löytyy Hitachi SH7052, jossa on 256k uudelleen kirjoitettavaa flash muistia.
Vastaava piiri löytyy myös joistakin Hayabusa:sta, SV1000, ZX6 ja ZX10.
Onko kyseinen toimenpide muuten mahdollinen muihin japsipyöriin? Vai onko kawa ja suhnuki ainoat missä ecun muokkaus on mahdollista?(Timo3 @ Joulu. 04 2007,11:49) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Eiköhän se ole "mahdollista" kaikkiin, jotka sisältävät uudelleen kirjoitettavaa muistia, joissa kartat sijaitsevat.
Se, että mistä ohjelmointi onnistuu omien liittimien kautta, onkin jo eri juttu, ja millä keinoin. Itse en ole avannut kuin tuo oman Z1000 ecu:n ja lukenut siitä flash:n, vielä pitäisi tehdä ohjelma joka kirjoittaa flasin:n sisällön uusiksi.
Näistä tulee varmaan aikanaan selkeät ohjeet jakoon ohjelmointilaitteen rakentamisesta ja itse ohjelmoinnista näiden ECU:den osalta jotka ovat työn alla.
Busanistien foorumillakin paljon kirjoitteleva Petrik selvittelee omalta osaltaan Busien ECU:n uudelleen ohjelmointia ja varmaan sieltäkin tietoa on tulossa siinä vaiheessa, kun homma on saatu päätökseen.
Myös täällä on aiheeseen liittyvää.
http://www.activeboard.com/forum.spa...umID=99460&p=1
![]()
![]()
Hatunnosto Timo3:lle. Hyvältä näyttää!
"Selkeitä ohjeita" odotellessa...
Jay
Edit: Uusien tietojen valossa täytyy osoittaa tuo hatunnosto myös PetriK:lle.
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Noista kartoista näkee todella selkeästi miten valmistaja fuskaa päästönormeja! Samaa tullaan tekemään myös autoissa kunhan lisää maita alkaa muuttamaan lakeja/verotuksia liittyen päästöihin.
Eli kohta kaikki chippaa.... power commanderia nissaniin ja ladaan!
edit: carmageddon oli muuten aikansa helmi!
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Ihan mielenkiintoista juttua, mutta taitaa kuitenkin helpommalla päästä, kun suosiolla hommaa PC:n(Timo3 @ Joulu. 04 2007,16:29) kirjoitti
![]()
ZH2 2020
Jep, Timo3 vinkkasi että tällä on asiasta juttua... joten heitetään vähän löylyä kiukaalle toteamalla että vanhempien bussien 1999-2002 säätö ja samoin vanhempien esim zx12 kawojen eli ns 16 bittisten ECUjen säätöhän onnistuu uudelleenohjelmoimalla flash jo nyt. Ihmettelenkin ettei kukaan ole vielä asiasta täällä Suomessa innostunut? Ohjeet tuohon löytyvät busseille busanistisivuilta ja kawoille mm. bikeland.org.sta ja tuolta activeboardin ecu hacking foorumilta.(Pahkasika @ Joulu. 03 2007,21:55) kirjoitti
Tällä hetkellä työn alla on uudemmat bussit ja kawat - eli ns. 32 bittiset Denson valmistamat ECUt, siinä samalla näyttää tulevan myös joidenkin vuosimallien Z1000:set - tosin uudemmissa Z1000:ssa näyttää olevan hitachin ecu jota ei osata ainakaan vielä käsitellä.
Merkkiuskollisille vielä provona tiedoksi että Z1000, Bussi, Kawa6r, Z12r ja nähtävästi myös kilogixeri jakavat saman Denson kehittämän perusteknologian jopa niin pitkälle että ohjelmointiliitinkin on nimetty samalla tavalla ja piirilevyjen sarjanumeroiden alku on sama.
Öö tota.
Onnistuuko ECU:n säätö tulevaisuudessa ilman PC:ia ??
Eli kun Timo3 puhui poksin avaamisesta, niin onko mahdollista "huijata"
poksia hyppyjohdoin vai miten??
Ko mä en oikein jummarra...
Tyhmä minä...
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku