Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
    Kovasti yritin etsiä ensin tietoa allaoleviin kysymyksiin palstoilta, mutta ei ainakaan omalle ruudulle osunut. Auttakaa siis miestä mäessä.

Otsikon mukainen puimuri kiinnostaa. Käytettynä tietty... Onko mitään erityistä mitä pitäisi huomioida (jos)/kun rupean hankkimaan tässä kevään korvalla em. pyörää?

Millaisia kokemuksia 60-80 tkm ajetuista -97 - -98 vuosimallin RS:stä verrattuna hiukka tuoreempiin, esim -00 - -01 mallisiin? Onko muutoksia pyörissä minkä verran?

Ja onko vähemmän ajettu aina parempi? Tiedän tiedän, ei ne kilometrit aina kaikkea kerro...

Tietysti kiinnostaa sekin, millaisia kokemuksia ergonomian suhteen on pitkillä miehillä ko. pyörästä? Pitkällä miehellä tarkoitan nyt vähintään 187 cm, itsellä pituutta 190 ja jatkossa ei enää pituuskasvu pitäisi haitata.

Pyörän vaihto tulee keväällä eteen jos vain saan oman -06 pikku-Bandiitin myytyä sopivaan hintaan, sitten pääsisikin jo moottoripyörän hankintaan

Kaikki neuvot, vinkit, ohjeet ja apu otetaan nöyrästi kiitollisuudella vastaan
    Ei niissä oikeastaan mitään eroja ole.. Vasta 02 eteenpäin on eroja ja nekin erot on lähinnä vain jarruissa ja etukatteen muotoilussa.

Aiempi, käytettynä hankkimani K 12 RS oli 98-mallinen ja siinä etuteleskoopin stefat uusittiin kahteen kertaan, muuta vikaa en muista olleen. Ilmeisesti stefoissa oli joku valmistusvirhe..? Vuotoja olen kuullut olleen muillakin samanikäisissä.

Nykyisellä 02 mallisella olen ajanut 48 tkm ja ainoa vika on ollut murtunut rekisterikilven polttimon pidike. Oikeastaan mitään ei ole tarvinnut korjata, huollot ja renkaiden vaihdot on riittäneet. No jaa, just hommasin uuden akun, vaikka olis tuo vanha ehkä vielä kesän mennyt.

Kyllähän vähemmän ajettu yleensä on parempi ostos, sillä joskushan ne kilsat kuitenkin tulee täyteen. Vaikka huonolla pidolla kilometrit ei toki merkkaa niin paljoa.. Mielestäni kuitenkin 60-80 tkm ajetun uskaltaa ostaa vallan hyvin, kunhan vaan varmistat, että kilometrit on todellisia.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Kiitoksia kovasti, tämä jo hieman helpåttaa tuskaa.. Günther on siis Baijerissa tehnyt kelpo työtä.

Olin lukevinani rivien välistä että kardaanivedon kanssa ei siis ongelmia ole ollut...? Ketjuvetoisen kanssa kun on aina ajoittain oma vaihtorumbansa ja siitä pieni kustannus.

Onko kenelläkään kokemuksia kardaanin pettämisestä ja siitä aiheutuneista kustannuksista?
    Lainaa (Makaroonimopo @ Tammi. 07 2007,20:50) kirjoitti
    Kiitoksia kovasti, tämä jo hieman helpåttaa tuskaa.. Günther on siis Baijerissa tehnyt kelpo työtä.

Olin lukevinani rivien välistä että kardaanivedon kanssa ei siis ongelmia ole ollut...? Ketjuvetoisen kanssa kun on aina ajoittain oma vaihtorumbansa ja siitä pieni kustannus.

Onko kenelläkään kokemuksia kardaanin pettämisestä ja siitä aiheutuneista kustannuksista?
    No kun otit esille tuon "kardaanin pettämisen" niin muutama sana siitä...

Bemun perässä ei kardaani petä vaan se mikä mahdollisen murheen aiheuttaa on perän päälaakeri. Erityisesti 99-03 LT-malleissa tuo perälaakerin kestävyys tuntuu olevan jenkkisaiteilla kuskien päällimmäinen huoli ja sikäläisen epävirallisen tilastoinnin mukaan peräongelmat rassaa noin 4 - 5 % pyöristä. Sittemmin tehdas on vaihtanut laakerin toimittajaa ja nämä murheet lienee vähentyneet.

Oletan, että RS-mallissa perämurikka on sama kuin LT:ssä, mutta LT:n suuremman painon vuoksi nämä laakeriongelmat ehkä kärjistyvät pahiten juuri niissä.

Ei sun tästä nyt kannata mitään paniikkia muodostaa, mutta hyvä on kumminkin tietää, että ei se Bemun perä mikään pomminvarma kapine ole. Joskus tulee sillekin kilsat täyteen...

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Moi

Noi perän laakerien hajoamiset on kyllä ihan sattumaa. Eli noin karkeasti ajokilometreillä ja pyörän mallilla ei ole mitään tekemistä laakerin hajoamisen kanssa.

Toiset kestää 200000km ja toiset 50000km ja useimmat ei hajoa koskaan.

Sama perähän on käytössä kaikissa keppivetobemareissa (edellisessä mallisarjassa), ja sama laakeri (sama varaosanumero). Silti esim GS malleissa on perän laakereita hajonnut, vaikka se painaa ainakin 100kg vähemmän kun LT ja siinä on jopa 60hv vähemmän tehoa kun RS:ssä.

Eli ei se paino eikä teho, vaan sattuma. Ja sattuma nimenomaan siitä että laakerivalmistajalta on (sattumalta) tullut ulos viallinen laakeri.

Joskus 2000 luvun alussa laakeria on muutettu siten että siinä on vähemmän kuulia, täten laakeriin on saatu tukevampi kuulahäkki, eli laakerikuulia paikallaan pitävä peltikasa. Tämä kuulahäkki nimenomaan on se mikä noista hajoaa ja aiheuttaa laakerin hajoamisen. Perä tarkastetaan joka 10000km huollossa eikä siitä saa kuulua käsin pyöritettäessä mitään kahinaa tai naksumista eikä liike saa olla nykivää eikä klappia saa esiintyä. Tosin kun tuo kuulahäkki hajoaa, hajoaa laakeri nopeasti (1-1000km matkalla), eli on aika epätodennäköistä että viallinen laakeri havaitaan huollossa??

Mutta ei tuosta kannata ottaa stressiä, oikeasti viallisia periä on ollut aika vähän, niistä vaan kuulee kun nykyään internetin kautta leviää kaikki tieto niin perusteellisesti. Eikä korjaaminenkaan maksa kun 200-300e.
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
    Lainaa (Boxer @ Tammi. 07 2007,23:04) kirjoitti
    Moi

Noi perän laakerien hajoamiset on kyllä ihan sattumaa. Eli noin karkeasti ajokilometreillä ja pyörän mallilla ei ole mitään tekemistä laakerin hajoamisen kanssa.

Toiset kestää 200000km ja toiset 50000km ja useimmat ei hajoa koskaan.

Sama perähän on käytössä kaikissa keppivetobemareissa (edellisessä mallisarjassa), ja sama laakeri (sama varaosanumero). Silti esim GS malleissa on perän laakereita hajonnut, vaikka se painaa ainakin 100kg vähemmän kun LT ja siinä on jopa 60hv vähemmän tehoa kun RS:ssä.

Eli ei se paino eikä teho, vaan sattuma. Ja sattuma nimenomaan siitä että laakerivalmistajalta on (sattumalta) tullut ulos viallinen laakeri.

Joskus 2000 luvun alussa laakeria on muutettu siten että siinä on vähemmän kuulia, täten laakeriin on saatu tukevampi kuulahäkki, eli laakerikuulia paikallaan pitävä peltikasa. Tämä kuulahäkki nimenomaan on se mikä noista hajoaa ja aiheuttaa laakerin hajoamisen. Perä tarkastetaan joka 10000km huollossa eikä siitä saa kuulua käsin pyöritettäessä mitään kahinaa tai naksumista eikä liike saa olla nykivää eikä klappia saa esiintyä. Tosin kun tuo kuulahäkki hajoaa, hajoaa laakeri nopeasti (1-1000km matkalla), eli on aika epätodennäköistä että viallinen laakeri havaitaan huollossa??

Mutta ei tuosta kannata ottaa stressiä, oikeasti viallisia periä on ollut aika vähän, niistä vaan kuulee kun nykyään internetin kautta leviää kaikki tieto niin perusteellisesti. Eikä korjaaminenkaan maksa kun 200-300e.
    Oikeassa olet, että sattumaahan nuo perälaakerin kuulakehän hajoamiset on. Tosiasia kumminkin on, että jos perän design olisi pyörän muun laadun mukaista, ei mopoja jäisi niin paljoa tielle tämän "sattuman" vuoksi.

Ja kun kerran gessuista on periä mennyt niin ei kai sitten ole ihme, että niitä menee ehkä vielä enemmän LT:istä. Kyllä tuollaisessa toispuoleisen laakeroinnin kestävyydessä painoilla ja sitä kautta vääntövoimilla täytyy olla merkitystä. Jos olet koskaan käynyt jenkkien BMWLT.com -palstalla niin tiedät varmaan mikä on sikäläisten hemmojen suurin peikko käytettyä LT:tä ostaessaan. "Kestääkö perä?".

Sen verran vainoharhainen olen itsekin, että pakkasin mukaan varalaakerin tiivisteineen viimekesän Amerikan läpiajoa varten. En onneksi tarvinnut sitä. Sen sijaan toinen (saksalainen) vastaavalla reissulla ollut LT-parivaljakko jäi New Mexicoon kolmeksi päiväksi kun 01-mallisen LT:n perälaakeri antoi periksi n. 65.000 km kohdalla. Että semmoinen sattuma...

Ja se uusi laakeri on sitten muuten taas 19-kuulainen. Ne 17-kuulaiset olivat ilmeisesti vaan hetkellistä "Ameriikan herkkua", koskapa niistä ei Euroopassa tiedetty mitään ja nyttemmin sielläkin diilereiltä saa vain 19-kuulaisia perälaakereita.

Se on totta, että remontti AJOISSA TEHTYNÄ ei ole pahan hintainen. Eri asia on, että osaa tehdä diagnoosin ajoissa... Itse hommasin Biltemasta stetoskoopin, jonka metallipuikolla on hyvä kuunnella perän rahinoita kun alkaa tuo perän riski-ikä lähestyä...

Edelleen toki sitä mieltä, että turha tästä on kenenkään panikoida ja jättää muuten kiinnostavaa ja hyvää pyörää ostamatta!

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Loistavaa, nöyrimmät kiitokset kaikesta tähän mennessä saadusta informaatiosta
    Vielä putkahti mieleeni ajatus eri tehoversioista, ainakin Saksanmaalla näyttää olevan sekä 72-kW että 96-kW tehoversioita kaupan.. Jos nyt käy niin, että intoudun tuomaan pyörän, niin kuinka paljon käytännön ajossa tuo tehoero tuntuu? Onko väännössä eroa kuinka paljon ko. versioilla?

Tehokkaampi versio kiinnostaa enemmän, pyörä on kuitenkin kohtuullisen painava ja reissuun pitäisi päästä, tulevaisuudessa vielä kyytiläisenkin kanssa kenties...
    Lainaa (Makaroonimopo @ Tammi. 08 2007,13:17) kirjoitti
    ..niin kuinka paljon käytännön ajossa tuo tehoero tuntuu? Onko väännössä eroa kuinka paljon ko. versioilla..
    Käytännöstä en tiedä, mutta uskoisin tuntuvan. Tuo 96 kw ei ole yhtään liikaa, mielummin hieman liian vähän.. Tai sanoisko, että pyörän ajo-ominaisuudet, jarrut yms. riittäis paljon tehokkaammallekin myllylle.
    Siksi omaani olenkin tehnyt hieman parannuksia, eli lastu, remuksen putki ja K&N vapaavirtaussuodatin. Nyt takapyörältä löytyy lähes 130 heppaa, (aiemmin vain 116) ja ennen kaikkea vääntökäyrästä tuli paljon miellyttävämpi.

Niin ja vielä vähän vinkkiä hankintaan..
    Bemun lisävarusteet ei ole ihan edullisimmasta päästä. Jos joudut hankkimaan sivulaukkujen kiinnityssarjan, sivulaukut, sivulaukkujen sisäkassit, tavaratelinesarjan, takalaukun kiinnityssarjan, takalaukun, tankkilaukun jne. niin niihin menee äkkiä >1000 €.
    Niin ja suhtaudu epäilyksellä saksantuontien kilometreihin.. Jos ei ole mitän dokumenttejä, niin jätä väliin ja vaikka olisikin, niin älä usko ihan varauksetta.
    Mites se tuttu autokauppias saksantuonneista tuumasikaan.. Jotenkin näin se meni.. Mitä hienommat paperit, sen varmemmin niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (Makaroonimopo @ Tammi. 08 2007,13:17) kirjoitti
    Jos nyt käy niin, että intoudun tuomaan pyörän, niin kuinka paljon käytännön ajossa tuo tehoero tuntuu? Onko väännössä eroa kuinka paljon ko. versioilla?
    Usko tai älä mutta se tehottomampi on on tehokkaampi ja vääntävämpi aina 6000 kierrokseen saakka niin teoriassa kuin varsinkin käytännössä.
    Mallin tullessa markinoille ´97 MO-lehti vertaili molempia rinnan ja näin kaikki mittaukset penkissä kuin kellollakin osoittivat. Kotona kirjastossa on tuo lehden numero.

Täystehoinenkin on kaikinpuolin erittäin hyväkulkuinen mitä niihin olen tutustrunut. Se, että nopeampiakin on olemassa ei tuota seikka muuta.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
    Mielenkiintoista tuo että pienitehoisempi voisikin olla vääntävämpi. Vaikka ei se kai loppupelissä niin ihmeellistä olekaan. Vääntö on kuitenkin se, mitä ainakin allekirjoittanut kaipaa.

Kuutiotilavuudellahan ne väännöt tehdään, amerikkalaisen sananlaskun mukaan "There's no substitute for cubic-inches" .

Kyllä tämä pahalta vaikuttaa, puimurikuume ei ainakaan helpota Taitaa olla ainoa lääke pikkurosvon myynti mahdollisimman pian ja rs:n hankintaan. Tietty kun löytyisi vielä sopi vasti laukuilla varusteltu.
    Lainaa (Makaroonimopo @ Tammi. 08 2007,16:48) kirjoitti
    Tietty kun löytyisi vielä sopi vasti laukuilla varusteltu.
    Voi kun ei tullu aikaisemmin puheeks.

Jätin just omani Mototripille (Espoo) vaihdossa. Siinä ois sulle kelpo RS kaikilla herkuilla. Multa jäi sen mukana sivilaukkutelineet & laukut, takapakkari, takalaukku telineineen ja vielä laukkuihin tuplakannet. Kysele sieltä... on taatusti varmempi kauppa kuin saksantuonti.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

Alla olevassa liikkeessä on muutama K1200RS myytävänä
    Saksan tuontipyöriä.

www.hotmotor.org

http://www.nettimoto.com/simple_....plate=6

Itse olen osanut 3 pyörää sieltä, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Hintakin pitäisi olla kohdallaan.

SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
    Vois tuo minunkin pyörä olla kaupan, sillä uutta tekisi mieli..
    Pyörä on tämän näköinen, siis TÄMÄN

2002, lyhyesti sanottuna erittäin hyvä ja hyvin pidetty. Runsaat lisävarusteet ja viritysosat. Huollettu, uusi akku ja ~500 km ajetut renkaat alla.

Jos kiinnostaa, niin tuota alla olevaa kirjekuoren kuvaa klikkaamalla voit pistää postia

Route 66 - 2006.
    J@ckille lähti postia... Ja Prätkikselle sekä hlpvu8:lle kiitokset vinkeistä, molemmat tutkitaan hartaasti!

Jäin vielä miettimään tuota mahdollista perälaakerin hajoamista. Itse asiassa kustannus siitäkään ei ole ihan kauhean paljon korkeampi kuin ketjurataspaketin vaihto 2-3 vuoden välein ketjuvetoiseen pyörään. Niin että se siitä pelosta

Edelleen vilpittömät kiitokset kaikille tähän mennessä miestä mentaalisessa mäessä auttaneille. Näin ne asiat pikkuhiljaa selviävät. Toivottavasti tässä kevään korvalla vetoketjullinen mopo vaihtuu keppivetoiseksi
    Tarkista takaiskarin säätöruuvi, voi olla jumissa tai kierteet korkattu. Tosin taitaa säätövara niin pieni, ettei merkitystä toimiiko vai ei.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
    Kannattaa kysellä poliiseilta mistä se ratkeaa ensimmäiseksi ja koska
    Oma RS on vuoden 1998 mallia ja sillä on nyt taitettu taivalta 113000 km. Pyörää on säännöllisesti huollettu merkkihuollossa eikä itse ole tarvinnut vikoja korjailla. Siis täydellinen huoltokirja lienee välttämättömyys.
    Vaari !
    Nonni!
    Nyt on jo tietoa tullut ihan mukavasti sen lisäksi mitä olen onnistunut omatoimisesti haalimaan. Erinomaisen suuret kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille!

Keskiviikkona pitää lähteä katsomaan paria mahdollista ehdokasta omaksi "uudeksi" pyöräksi. Tästä nykyisestä olen saanut ihan hyviä vaihtotarjouksia eri paikoista - siis liikkeistä. Ainakin myyjien puheitten perusteella kaupan oleva tavara on kuranttia, mutta niinhän myyjien pitääkin asia esittää.
    Yhtä entistä omistajaakin olen ehtinyt jututtaa ja varteenotettavin vaihtoehto vaikuttaa kyllä tosi kiinnostavalta!

Saa nähdä ilmoittautuuko täällä keskiviikkona uusi puimurikuski
    No nyt on!!
    Siis pikkurosmo pantu vaihdossa pois ja otettu Gretchen tilalle. Kaupat on siis tehty.

Puolentoista - kahden viikon päästä pitäisi oikeasti viedä Sukisuki pois ja hakea K1200RS tilalle. Grafiitinharmaa, vm. -99 ja yhdellä omistajalla ollut alusta asti, ns. suomipyörä, vaikka eipä tuolla minulle mitään väliä sinänsä. Samalla lailla ne Saksassakin valmistetut puimurit tietä nielee Ajettu 29 tkm.
    Siisti kuin sika pienenä.

Kunhan tekevät huollon pyörään niin sitten nouto omaan talliin, pääsen sitten silittelemään...
    Miksei noi lumet jo sula
    Onnittelut hyvästä hankinnasta.

Tänään sattui tähän liittyen hauska sattuma =)

Olen suunnitellut VFR:n vaihtamista isompaan pyörään. Aluksi harkinnassa oli CBR XX, mutta suunnitelmat ovat muuttuneet K12RS:n puoleen. Olenkin tässä kaivellut netistä taustatietoja pyörästä ja kävin tänään työreissun yhteydessä tsekkaamassa livenä parin liikkeen RS:t läpi

Satuin samaan liikkeeseen puoli tuntia kaupan jälkeen =)

Pyörä oli todella hyväkuntoinen ja siisti yksilö.

ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
    ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
    ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
    ex. BMW K1200R -2007
    ex. Honda CBR 1100XX -1998
    ex. Honda VFR 750F -1994
    Lainaa (anothergeek @ Tammi. 17 2007,22:11) kirjoitti
    Onnittelut hyvästä hankinnasta.

Tänään sattui tähän liittyen hauska sattuma =)

Olen suunnitellut VFR:n vaihtamista isompaan pyörään. Aluksi harkinnassa oli CBR XX, mutta suunnitelmat ovat muuttuneet K12RS:n puoleen....
    Satuin samaan liikkeeseen puoli tuntia kaupan jälkeen =)

Pyörä oli todella hyväkuntoinen ja siisti yksilö.
    Juu.. Kiitoksia vaan Hyvillä mielin tässä voi olla. Kävin itsekin naapuriliikkeessä katsomassa toista RS:ää, samanikäistä mutta enemmän ajettua. Siinäkään ei itse asiassa ollut mitään valittamista, oli vain enemmän ajettu. Mutta ajamista vartenhan nämä pelit on tehty

Itsekin katselin XX:ää aikaisemmin mutta valinta keikahti aika nopeasti kuitenkin RS:ään. Ja päädyin sitten sinne meren rannalle.. Ko. liikkeen myyjä toimi koko ajan tosi fiksusti, tarjosi heti alkuun ihan kunnon hyvityksen vaihtopyörästä vaikka en sitä edes itse oma-aloitteisesti "tyrkyttänyt", mainitsin vain sivulauseessa että "pitää ensin hankkiutua eroon tuosta omasta pyörästä".
    Kunhan saa pyörän haettua kotiin asti, ja jos kaikki käy yhtä sujuvasti kuin tähän asti, niin pitää kyllä ihan julkisesti ja nimellä kiittää kyseistä liikettä ja myyjää tietenkin myös

Ostamaani pyörää oli kuulemma kyselleet jo muutkin, mutta nopeat vievät hopeat, vielä nopeammat RS:n
    Lainaa (Makaroonimopo @ Tammi. 17 2007,23:02) kirjoitti
    Juu.. Kiitoksia vaan Hyvillä mielin tässä voi olla. Kävin itsekin naapuriliikkeessä katsomassa toista RS:ää, samanikäistä mutta enemmän ajettua. Siinäkään ei itse asiassa ollut mitään valittamista, oli vain enemmän ajettu. Mutta ajamista vartenhan nämä pelit on tehty

Itsekin katselin XX:ää aikaisemmin mutta valinta keikahti aika nopeasti kuitenkin RS:ään. Ja päädyin sitten sinne meren rannalle.. Ko. liikkeen myyjä toimi koko ajan tosi fiksusti, tarjosi heti alkuun ihan kunnon hyvityksen vaihtopyörästä vaikka en sitä edes itse oma-aloitteisesti "tyrkyttänyt", mainitsin vain sivulauseessa että "pitää ensin hankkiutua eroon tuosta omasta pyörästä".
    Kunhan saa pyörän haettua kotiin asti, ja jos kaikki käy yhtä sujuvasti kuin tähän asti, niin pitää kyllä ihan julkisesti ja nimellä kiittää kyseistä liikettä ja myyjää tietenkin myös

Ostamaani pyörää oli kuulemma kyselleet jo muutkin, mutta nopeat vievät hopeat, vielä nopeammat RS:n
    Kävin ekaks myös siinä naapuriliikkeessä. Se hieman uudempi musta oli ihan kivasti varusteltu malli. Hopea/sininen ei ollut mielestäni läheskään niin hyvin pidetty, kuin ostamasi pyörä on. GT:ssä taasen oli hintaansa nähden liikaa kilometrejä.

Mulla on käynyt hieman samoin pyöränhankinnan kanssa. Aluksi oli suunnitelmissa XX, mutta tulee pääasiassa ajettua matkaa, niin RS vei ajoasennossa, ominaisuuksissa ja varustelussa voiton. Keväällä olis kaverin kanssa tarkotus lähteä saksaan katteleen tarjontaa läpi...

Oli muuten tosi asiallinen se kyseisen liikkeen myyjä.
    Jäi hyvä mielikuva ko. liikkeen palvelusta...

ps. oli hieno se laukuilla varusteltu musta xx...

ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
    ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
    ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
    ex. BMW K1200R -2007
    ex. Honda CBR 1100XX -1998
    ex. Honda VFR 750F -1994
    Sanokaa ny että mikä liike on "se" ja mikä "sen naapuri" kun olis kiva tietää jos jollain on syytä kehua jotain liikettä. Vois vaikka ittekin poiketa siellä.

Niin ja onnea uudelle mopolle! Hienon merkin valitsit.

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Lainaa (tapjar @ Tammi. 18 2007,10:09) kirjoitti
    Sanokaa ny että mikä liike on "se" ja mikä "sen naapuri" kun olis kiva tietää jos jollain on syytä kehua jotain liikettä. Vois vaikka ittekin poiketa siellä.

Niin ja onnea uudelle mopolle! Hienon merkin valitsit.
    Oulussahan nuo molemmat liikkeet ovat. Motorman on se liike mistä pyöräni ostin ja EMC tämä toinen liike.

Molemmissa oli fiksu ja asiallinen kohtelu, jos sinnepäin olen muissa yhteyksissä matkalla, niin todennäköisimmin poikkean kyllä kylässä..
    Lainaa (Makaroonimopo @ Tammi. 07 2007,20:50) kirjoitti
    [quote=Makaroonimopo,Tammi. 07 2007,20:50Onko kenelläkään kokemuksia kardaanin pettämisestä ja siitä aiheutuneista kustannuksista?
    En nyt tiedä kuuluuko tämä kirjoitus tähän treadiin, mutta kerronpahan kuitenkin..

Kokemuksia on hieman vanhemman pyörän (K100RS -91 aj 118tkm) kardaanin pettämisestä viime kesän reissulla Norjaan.

Ensimmäiset pari tuhatta kilometriä meni hyvin kunnes yhdessä jyrkässä alamäessä jotain meni rikki ja perä alkoi klonksuttaa kovasti. Vika paikallistettiin kardaaniin. Pyörällä pystyi ajamaan veto päällä kunhan vältti moottorijarrutuksia. Kesti 321km ja sit kolina muuttui uhkaavasti. Joten matkan teko loppui siihen. Monen mutkan kautta sain pyörän kotiin rekan kyydissä kunhan sain järjestettyä pyörän ruotsiin ensin.

Saatuani pyörän kotitalliin ja purkaessani perän. Varisi kardaanin neulat kahdesta laakerista tallin lattialle. Takimmainen ristikko oli pettänyt. Hommasin uuden kardaanin saksasta ja samalla uusin paraleverin laakerit+pultit. Tuli kuntoon kerta heitolla ja osien hinta jäi pieneksi (muutama satanen kaikkineen = halpa) verrattuna kuljetus yms.. kustannuksiin... Nooo tällaista sattuu ja reissu oli muuten hieno. Norja oli vain hankala maa muuten järjestää asioita ja kun huomasivat ulkomaalaisen olevan hädässä rahastus astui kuvioon, mutta rahalla siitä selvisi ja pyörä on kunnossa tallissa..

Oon edelleen kardaanin kannattaja ja tulevanakin kesänä toivottavasti päästään Norjaan ihailemaan maisemia samaisella pyörällä.
    Minusta kardaani on hyvä. Yks öljynvaihto joka toinen vuosi ja ehkä joku remppa jossain 100 tai 200 tuhannen kilsan kohdalla. Verrattuna siihen, että ennen rasvasin ketjut 500 km välein ja vaihdoin ketjuja ja rattaita kerran kesässä. Turhaa hommaa.

Onneksi on vaihtoehtoja. Ja ens kesänä ajelen tiältä piäkaapunniseuvulta Ouluun ja käyn paikalliset motoliikkeet läpi, siinäpä oiva suunnitelma kesäpäivän ratoksi!
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Nyt on pikku-Bandu lastattu autoon odottamaan aamua. Sianpieremän aikaan sitten polkaistaan auto liikkeelle kohti Oulua ja takaisin tullessa onkin sitten iso harmaa saksanseisoja kyydissä

Kunhan sen vaan saa ehjänä takaisin, taisi lupailla lumisateita huomisella ja tuolla rekkojen perässä ajellessa lumi suattaa pikkuisen pöllytä
    He hee, komiasti ja uljaana vahtii konttorin ikkunan edessä... Onnee vaan vielä kerran uudelle pyörälle...
    Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
    Lainaa (tapjar @ Tammi. 25 2007,17:45) kirjoitti
    Minusta kardaani on hyvä. Yks öljynvaihto joka toinen vuosi ja ehkä joku remppa jossain 100 tai 200 tuhannen kilsan kohdalla.
    Mihin sinne kardaaniin ne öljyt vaihdetaan joka toinen vuosi?
    Eikös ne ole ollut kuivia kardaaniputkia jo vuosikausia, käsittääkseni kardaani ja perä on kaksi eri asiaa. Perään vaihdan omaani öljyt kaksi tai kolme kertaa kesässä. Olen toki itsekkin vaihtanut vanhempiin boksereihin kardaaniputken öljyjä, niihin meni 0,15 litraa ja tarkastettiin ruuvimeisselillä, 2 milliä kärjestä jos kastuu niin hyvä.
    Itseltä napsahti K1100RS:stä kardaanin etummainen ristikko mitään varoittamatta totaalisesti päreiksi kertaheitolla viime syksynä, oli tosin jo ajettu liki 160 tuhatta. Purettaessa oli aika surkean näköistä katseltavaa.
    Monilta tutuilta tuo akseli on pettänyt Paralevereissä.
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  30.  
    Lainaa (mikatossa @ Tammi. 30 2007,21:31) kirjoitti
    He hee, komiasti ja uljaana vahtii konttorin ikkunan edessä... Onnee vaan vielä kerran uudelle pyörälle...
    Kiitoksia..
    Vai on "uusi pyörä" jo paikallistettu . Siellähän se nautiskelee ansaitusta huomiosta. Pitää vaan käydä päivänä jonakin vielä puunaamassa sitä.
    On muuten nätti käyntiääni
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen