Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Mites muilla on pysynyt säädöt kohdillaan.Itse juuri eilen tarkistin välykset (46tkm) eli toisen kerran.Eikä ne siittä ollut mikxkään muuttunu.Ainoastaan yksi pakoventtiili oli likempänä 0,3 kuin 0.25 ja kun ohjearvo 0.22-0,28 empä viittiny sillekkään mitään tehdä.
    Tuli vain mieleen, et onko se ihan turhaa hommaa 24tkm välein kurkkia kopanalle eli onko muilla ollut säätötarvetta kuin tiuhaan.
    Tarkoitan lähinnä paloilla säädettävissä malleissa.Ja mites muilla?
    Vai onko tämä vain seurausta Hondan laadusta, merkkiä mitenkää mainostamatta..

Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    35000 km ajettu ja ei vielä ole tarvinnut säätää. Ei kylläkään honta vaan pikku GS Puimuri.
    todella harvoin niitä tarvii säätää. menee helposti 50tkm ilman säätämistä. riippuu kyllä jo sitten ajo tyylistä mutta paras jonka olen ite nähnyt ajoi 78tkm ilman säätämistä.
    Itelläni kans 75tkm ajettu blade -94, ja ei ole vielä kertaakaan säädetty, nyt pitäs talven aikaan kurkata , miltä näyttää.

KÄÄK...nytpä näyttää olevan säätötarvetta.
    3 pakoventtiiliä oli 0.17 (ohje arvo 0.19-0.25) ja
    2 imuventtiiliä oli 0.13 (ohje arvo 0.13-0.19) eli siinä rajoilla?? ehkä kannattaa vähän kasvattaa samalla??

...Blade...1000rr...2006...
    Kyselin muuten samaa tossa syksyllä, kun myös omasta välyksiä mittailin 49tkm mittarissa ja ei tarvinnu säätää, mut samoin yks pako oli aika likellä toleranssirajaa niin mietin et seuraavan kerran tarvii sit varata aikaa palojen hankkimiselle. ja mopo on vtr
    Kaverin Pannari juuri tuli huollosta ja kaikki oli parin satkun päässä ==> ei säätöä. Ja ajettu on n. 25.000. Itsellä on samanlainen ajettu 36.000 ==> en ajetellut vielä säädättää, ehkä sitten ensi talvena *
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Jouluna tarkistin -01 bleidini ja kaikki venttiilit olivat hyvin lähellä ohjearvoaan. Ainoastaan yksi imuventtiili oli edes lähellä toleranssirajaa. Kilometrejä on kertynyt nyt jo 31000. Itse aloin ajattelemaan täysin samaa, että onko hölmön hommaa päivä purkaa, mitata ja päivä kasata periaatteessa turhan takia. Varsinkin jos KENENKÄÄN ei edes ole tarvinnut säätämään ryhtyä... Kolikon toinen puoli on tietenkin kantava venttiili ja kallis remontti.
    Harrikka
    Miulla on VFR:ssä (RC36) 100.000km mittarissa, ja ei ole ollut säädön tarvetta venttiileissä. Nätisti on mitat toleranssien sisällä. Siinä riittäs varmaan jos tarkastais 200.000 kilsan välein *

VTR:ssä on vasta 50.000km ja siinäkii on alkuperäiset palat nostajissa ja arvot kohdillaan.

Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95

Noin 60.000km ajoin aikanaan 2001 vuosimallin CBR929RRllä ja venttiilit eivät siihen mennessä kaivanneet säätöä kertaakaan. Oli muutenkin aivan käsittämättömän luotettava peli.
    .
    Lainaa (Tuppervaari @ Tammi. 03 2007,11:06) kirjoitti
    Tuli vain mieleen, et onko se ihan turhaa hommaa 24tkm välein kurkkia kopanalle eli onko muilla ollut säätötarvetta kuin tiuhaan.
    Luutavasti hyvin pienellä osalla huorista on klamydiaa vakavampaa tautia, mutta kun se hiv-tautinen osuu omalle kohdalle, voi jälkeenpäin harmittaa kun ei käyttänyt kumia.

toki se vie osan tunnosta ja tunnelmasta, mutta haluatko ottaa riskin.

...pieni vertauskuva.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
    Lainaa (mika69 @ Tammi. 08 2007,17:53) kirjoitti
    ...pieni vertauskuva.
    Vertauksesi oli aika tyhmä mielestäni.S-24 tasoa.
    Ajatus oli se, koska ja kun esim. hondalla on takuu 4-vuotta ja takuun edellytys on huoltojen tekeminen merkkiliikkeessä.
    Eli montako kertaa tehdään ja rahastetaan turhasta.
    Yleensäkin homma on senverta kallista,ainakin minulle, puuhaa että joutuu väkisinkin miettimään ja ottamaan järjen käteen asioissa minkä tekee itse ja minkä teettää muilla.
    Asiallisen huollon ymmärrän ja teenkin, mutta rahastus mättää kaikessa.
    Kaikkea nähneena ja kaikea kokeneena sanoisin vielä, ettei se tunnollinen merkkiliikkeessä huollattaminen vielä autuaaksi tee.
    Kun itse tekee ja itse rassaa niin ei tarvitse muita syyttää jos fiba tulee.Ja sattuuhan niitä.Merkkiliikkeillekkin.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  12.  
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kun käytin VFR VTECin 24 tkm:n merkkihuollossa (sis.venttiilitsekkauksen), yhtä venaa jouduttiin säätämään. En ole tuota oikein kässännyt eikä ole moni muukaan, Hondaa työkseen huoltavia on noissa ihmettelijöissä ollut mukana. Voihan se toki olla, että joku vena ei jostakin syystä ollut toleransseissa, tai sitten välyksen mittaus kusahti. Tai sitten koko venahomma jätettiin todellisuudessa tekemättä kun sattuu olemaan perin ikävä homma tuossa pyörässä jos sitä ei aikuisten oikeesti osaa. Osaava ja aikaansaava kaveri tekee sen 3 tunnissa, vähemmän osaavalle ei yksi työpäivä riitä eikä hermot.
    1000