Eli kuinka tarkistaa v-max:n täysitehoisuus? Ilmeisesti vajaateioisen muutos täysitehoiseksi on aika työlästä. Muutkin vinkit käytetyn vmax:n ostoon littyen kiinnostaa.
Käytä pyörä dynossa ?(Mikawa @ Tammi. 03 2007,05:23) kirjoitti
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Kysele tuolta:
http://www.vmaxclubfinland.com/
... jotain piti muistaa
Yksinkertaisin ja helpoin on todeta, että pyörässä on V-Boost.
Kytke virta päälle, niin pitäisi heti kuulua vähän aikaa surinaa, kun servot asettuvat paikalleen. Sataheppaisessa ei tätä ominaisuutta ole. Dynottaminen on varmin, takanakilta pitäisi löytyä sellaiset 120 hv, omassani oli säädöt vinksallaan, eikä löytynyt kuin 113 hv.
Yritä etsiä -93 tai uudempi, on parempi etupää ja jarrut. Kaasarien kurkut kovettuvat vanhemmiten ja ohivuotoja esiintyy, Kytkintä voi koetella, varsinkin jos maxista loytyy Outlaw-palikkaa millä vähän viritellään boostia. On tarkka renkaistaan, eturenkaana toimi omassani parhaiten Metzelerin puolirätti Marathon. Tutki ohjauslaakerin kunto. Huono akku laukaisee startin- jos ampuu takaisin käynnistettäessä usein, niin starttikehän pultit menee poikki. Seuraa lämpöjä. Asenna öljynpainemittari, öljyputken ja moottorirungon ö-kanavan välinen o-rengas saattaa pullahtaa ulos ja...maxissahan on vain oil level valo.
Helkkarin hauska pyörä. Lähtee kuin sormi **rseestä, ehdottomasti Äijäkamaa. Vääntöä on kuin turbiinissa ja kyllä sillä mutkissakin ajaa jos käsivarsissa on jotakin. Avioeropyörien ykkönen, käännä kaasua 10% ja vyöruusu jää kyydistä justiin siihen, jos ei ole sissybaria. Jos on, niin nähdään kivoja keulimisia...![]()
...while I'm working, 'am working on the road...
Ok, pitaa katsella rajaytys kuvia jos tuon v-boostin olemassaolon pystyisi helposti tarkistamaan(muutenkin kun kuuntelemalla). Penkittaminen tuskin onnistuu ellei myyjalla satu olemaan penkkia tallissa. Perstuntumalla ei meikalainen noista osaa sanoa onko 100hv vai 140hv kun ei ole ko. pyorasta kokemusta (varsinkaan tokion liikenteessa).
Niin ja se v-max finlandin foorumi oli kaytossa vain jasenille.![]()
Maplelta tulikin tuo tärkein, eli V-boostin toiminnan kuuntelu. Eli tarkalleen ottaen avaimen pyöräytyksen jälkeen kuuluu lyhyt naksahdus ja sitten kaksi vähän pidempää surinaa (servo käy ääripäissään). sen toiminnan näkeekin siitä kaasarien välistä, kunhan vain osaa katsoa oikeaan kohtaan -> semmonen luisti liikkuu edestakaisin)
Sitten valmistusnumeron perusteella voipi kans päätellä, että paljonko siinä on tehtaalta lähtiessä ollut polleja (Epäselvähkö taulukko).
Suosittelen ostamaan 93:sen tai sitä uudemman mallin, jolloin etujarruista tapahtuu jotakin (tehokkaammat jarrut) ja keulaputket ovat paksummat.
Upea vehje. Täälläkin jonkinverran keskusteltu pyörästä, eli tsekkaa haku toiminnosta. Sitten kun alkaa olemaan varmaa että tämmönen kotiin tulee, niin liitythän tuonne http://www.vmaxclubfinland.com/:iin, niin sieltä löytyy lisää tietoa ja tietäjiä (keskustelufoorumi jouduttiin siirtämään jäsenten sivuille).
Jaa.. Nyt muuten vasta huomasin tuon sinun paikkakunnan.. Eli jos olet sieltäpäin ostamassa vekotinta, niin minäpä luulen ettei siellä ole täystehosia (ei ole varmaa tietoa). V-boostin saa laitatettua jälkeenkinpäin (1000-1500€) mutta ei se siltikään ole sama kuin alkuperäinen (siellä on jotakin muutakin erilaista, veikkaan suuttimia, pakoputkia ja sytytyksiä tai jotain semmosta mystistä *)
Tai sitten mitä jotkut ovat tehneet, niin pistää boostin putket yhteen Dynojetin stage 7:kalla, joka on ilmeisesti todella vaikea saada säätöihin. Eikä vastaa sitten yhtään v-boostia, mutta tehoja pitäis tulla.
Nämä jutskulit on sitten muuten ulkomuisista ja joskus kuultuja juttuja, eli ihan kaikkea ei kannata ottaa varmana tietona. On minulla kyllä Maxi, muttakun en ole hirveän tekninen ihminen *
Ja sitten tuohon dynotukseen, niin kunnossa olevasta täystehosista voipi tulla 110Hp:n ja 130Hp:n väliltä mitä vaan. Penkistä ja pyörästä riippuen![]()
-
Exät:
Ducati Monster 1000S DS '05
Yamaha V-max 1200
Suzuki XN85 Turbo
Räjäytyskuvat taitaa olla samoja kaikkialla myytäviin malleihin.. Eli sieltä se ei selviä..(Mikawa @ Tammi. 03 2007,11:13) kirjoitti
Perstuntuma on kans toinen hyvä vaihtoehto, mutta se tarvii vähän enemmän tilaa -> eli siinä 6000 kierroksen paikkeilla pitäis alkaa tapahtumaan *kirjoitti
Mutta kyllä se on ainoa tapa oikeasti varmistua asiasta, että kuuntelet sen surinan -> elä sekoita sitä bensapumpun äänen joka on enemmänkin semmonen nakutus (yleensä se pumpaa vähänaikaa virtojen laiton jälkeen). Äänen kyllä kuulee selvästi muutaman metrinkin päähän, jos ei ole kauheaa meteliä ympärillä.
Sittenhän ainakin joissakin vajaatehoisissa malleissa oli kierroslukumittarissa vähemmän kierroksia tai ainakin punaraja aikasemmin ja pakoputken päässä oleva reikä pienempi.. Jotakin tämmösiä juttuja näin ranskalaisella sivulla, mutta en tekstistä tajunnu mitään.
edit: kirotusvireheitä vähämmäx
-
Exät:
Ducati Monster 1000S DS '05
Yamaha V-max 1200
Suzuki XN85 Turbo
Jep, "aidot japsit" on taalla varmaan vajaatehoisia. Tosin aika paljon nakee ilmotuksissa re-import malleja joissa on taydet tehot(yleensa jenkki malleja). Mutta kaytettya pyoraa ostaessa noista ei voi koskaan tietaa. Pitaa kuunnella noita servojen surinoita ja koittaa saada myyjalta jonkin laista takuuta etta ei ole kuristettu malli.
Tossa sivu josta löytyy runko-ja tyyppinumerot.
http://www.vmax.co.uk/englishsite/Fr...ineNumbers.htm
Sieltä löytyy mm."maa kohtaiset" sarjanumerot ym tietoa.
Samasta löytyy nuo teholukemat.
Jazu79:n viestissä on sama taulukko eri muodossa.
Muistaakseni kysyessäni aikoinaan noiden taulukkojen paikkansapitävyyttä viisaat ties sanoo että ne on Jammun tehtaalta tulleita tietoja.
Nopeesti sanottuna KAIKKI maxit joiden runkonumero alkaa kirjaimilla 3UF on vajaa tehoisia ja muut on täystehoisia.
Jos tuon listan tulostaa kun lähtee maxia etsimään,ja vertaa sekä rungon että moottorin sarjanumeroa,niin voipi olla aika varma että saa minkä haluaa...
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Kiitokset, eikohan moottorin ja runkonumeron perusteella loydy se oikea v-max.
Lisäksi stage 7 + vboostin ohituksen jälkeen vehje syö bensaa kuin norsu heinää. Näin ainakin yhdessä tutun maxissa(Jazu79 @ Tammi. 03 2007,11:22) kirjoitti
Vanhaa aihetta lainatakseni utelen seuraavaa... Jos pyörä on 1985 niin voiko se olla 100heppainen...? Näin kuulemma rekisteri otteessa lukee, itse en ole siis vielä otetta nähnyt. Eikös rekisteriotteissa ole yleensä tehot kilowatteina ilmoitettu, eli 136hv
Lisäksi tuo taulukko => http://www.vmaxoutlaw.com/tech/frame_engine_info.htm
No kuitenkin, mieli tekisi tuollainen kapistus hommata, vaikka pitäisi vissiin ostaa se uudempi 1993 malli. Mutta ei kai tuokaan nyt niin huono ole ettei ajamaan pystyisi. Radalle ei ole tarkoitus mennä, eikä muutenkaan pää edellä meneminen niin paljon kiinnosta.
Myöskin hieman kiinnostaa miten tuo 100hv VS 145hv menee, väännössä ei kuitenkaan hirveää eroa taasen ole.
Kiitoksia jo etukäteen.
osta toki V-Max
mutta ole sen kanssa varovainen, ne on aika tempperamenttisia luonteeltaan, ainakin täystehoisina...
toki sillä pystyy normiajossa ajamaan ihan niinkuin millä vaan muullakin mutta esim. älyttömissä kiihdytyksissä ne voi läiskiä poskille ja kovaa, olen nähnyt lähietäisyydeltä, toisen jammun mallin päältä katsoen...
olen nähnyt niiden säyseän ja tottelevaisenkin puolen , jopa rataolosuhteissa kuumana päivänä alastarossa viime kesänä...
hieno on ,ja luonnetta löytyy, mä tykkään, ja taidan ettiä itellenikin tollasen vanhemmankin, kun niitä vielä kohtuuhinnalla löytyy...
kaverilla ois yks myynnissä,hiukan kallis, mutta sairaan hieno, ajettukin vaan 18tkm, säilyttää sitä toimistossaan työtuolin takana, jo monta vuotta ajamatta...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Nyt puhut varmaankin uuden mallisesta(adville @ Joulu. 13 2010,23:03) kirjoitti
Meinaan vanhaa ei kannata liiemmin ratapeliksi kehua, tokihan sen voi radalle taluttaa, mutta parempi sen olisi olla varikon puolella.![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Itsekin ostin pari kuukautta sitten '97:n Maxin ensi kesän rientoihin.
Tarkistin omani täysitehoisuuden tuon runko/moottorinumeron perusteella, boostin toiminnalla ja lisäksi pakoputkissa pitäisi olla isot reiät (peukunmentävät).
Keväällä aion kiikuttaa dynoon ihan vain mielenkiinnosta seosten ja tehojen suhteen, koska pyörä on alunperin ilmeisesti ollut 74kw. Jokin nettisivu kertoi, että pyöriä on rajoitettu saksassa luistien liikettä rajoittamalla...
Luulin, että tuo +93 olisi ihan pätevä nyrkkisääntö tyyppivikojen suhteen, mutta ilmeisesti vielä tuo öljypumpun o-renkaan pullahtaminen on korjattu vasta 99 -> malleihin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Onko kellään tiedossa liikkeitä/linkkejä, joissa myydään kittiä tuon o-rengasvian poistamiseksi?
Favorite position? Pole position!