Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Tervist. Onko kellään käyttökokemusta otsikon polttimosta? Tuli vaan tohon mopoon hommattua semmonen yläkate ja meinasin vaihtaa samalla polttimon, menee siinä samalla vaivalla. Kohtalainen valohan tossa on, mutta ainahan se vois olla parempi. Yleensä vaan epäilyttää noi plussapolttimot, että mihin niitä on verrattu.
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  2. #2
    Lainaa (gsf1157 @ Joulu. 30 2006,22:08) kirjoitti
    Yleensä vaan epäilyttää noi plussapolttimot, että mihin niitä on verrattu.
    Joskus tuntuu, että vertailukohtana on kuplavolkkarin 6 volttiset hehkulamput.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  3. #3
    Kyllä ne "halpis" poltimoita paremmat on. Toisaalta käyttöikä on sitten kyllä lyhyempi kuin std laatupolttimolla, ainakin omat kokemukset autolla ja Osram H4:lla on sen suuntaiset.

    Omissa vehkeissä isoin valotehon lisäys on kyllä tullut valorele asennuksella, äffässäkin yli 1.2V lisää poltimon kannalle ja selkeesti kirkaampi valo.
    Kokeile piruuttas simppelisti niin että laitat valot pitkille ja painat vielä k-valovilkun päälle --> jos kirkastuu niin silloin ainakin kandeis ryhtyä piuhan vetoon/releasennukseen.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  4. #4
    Mihinkä toi +80% perustuu, paljonko tulee kantavuutta lisää valokeilaan?
    Jos vakio H4 kustantaa vaikkapa 4€, niin olisin valmis maksamaan vaikkapa 10€, jos oikeasti lupaus pitää paikkansa saman valmistajan vakiopolttimoihin verrattuna.
    Olisiko mikään laatuaviisi testannut ko. polttimoita?
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  5. #5
    Kyllähän ne yleensä pitää paikkansa. Silmä ei vaan kovin pieniä eroja huomaa, vaihdoin joskus +50 mainostavat, ja sen huomasi entisiin verrattuna. Eihän Xenonitkaan ihan ihan hirveetä eroa silmälle tee vaikka valoteho on noin 400% verrattuna perinteisiin.
  6. #6
    Lainaa (Perhokalastaja @ Joulu. 30 2006,23:01) kirjoitti
    Kyllähän ne yleensä pitää paikkansa. Silmä ei vaan kovin pieniä eroja huomaa, vaihdoin joskus +50 mainostavat, ja sen huomasi entisiin verrattuna. Eihän Xenonitkaan ihan ihan hirveetä eroa silmälle tee vaikka valoteho on noin 400% verrattuna perinteisiin.
    Kotilossa +50 lyhyet ja +70 pitkät ja huomaa eron...
    Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
    IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
    Suzuki GSX-750F
  7. #7
    Samaa oon minäkin miettinyt....kannattaako moista kyntteliä ostella mopottiin......saiskos enempi näkyvyyttä??
  8. #8
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Sen mitä erästä polttimovertailua lueskelin, noissa +XX % -väitteissä ei ole katetta. Bilteman nimetön halpispolttimo antoi paremman valotehon kuin kalliit hilavitkupolttimot, joskin polttimon käyttöikä jäi testauksen ulkopuolelle.

    Polttimo ja umpio on aina pari, eli jos joku polttimo on parempi kuin toinen jossakin valoumpiossa, ei sama juttu välttämättä päde toiseen umpioon. Jos oikein olen ymmärtänyt, H7 on tässä suhteessä vähemmän herkkä kuin H4, mutta eroja on.

    Mulla H7 on kestänyt reilun 2 ajokautta eli n. 24 000 km, valot aina päällä. Älkääkä sitten luottako siihen, että tuplalähivalot pelastaa jos toinen polttimo kärähtää. Mulla meni kertalaakista molemmat edellisessä pyörässä kesken ajovalotsekkauksen.
    1000
  9. #9
    Lainaa (CJ200 @ Joulu. 30 2006,22:51) kirjoitti
    Mihinkä toi +80% perustuu, paljonko tulee kantavuutta lisää valokeilaan?
    Jos vakio H4 kustantaa vaikkapa 4€, niin olisin valmis maksamaan vaikkapa 10€, jos oikeasti lupaus pitää paikkansa saman valmistajan vakiopolttimoihin verrattuna.
    Noissa paremman valotehon polttimoissa on kestoikä selvästi lyhyempi. Ihan vain siis siltä kantilta, että osaa asiaan varautua.

    <span style='color:red'>Hsippe</span>n ajatukset saattavat olla se paras vaihtoehto. Tosin työläin, ja ehkä vielä senkin jälkeen kannattaisi käyttää noita tehokkaampia polttimoita?


    Tuota relehommaa en ymmärrä (sähkönkin suhteen tyhmänä), mutta jo piuhojen vaihto paksumpaan on a*toissa usein ollut selkeä parannus valotehoon. Ilmeisesti joissakin prätkissä virta akulta polttimolle viedään valokatkaisijan kautta, ja jos vaihtaa kulkureitiksi suoraan akulta (releen kautta) polttimon kantaan ja ohjausvirta vain valokatkaisijalta, niin asiallisen paksuilla piuhoilla polttimon kannan jännite kasvaa?

    Lainaa (CJ200 @ Joulu. 30 2006,22:51) kirjoitti
    Olisiko mikään laatuaviisi testannut ko. polttimoita?
    TM joskus aikoinaan.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  10. #10
    Olen monta kertaa hypistellyt noita polttimoita mutta en ole raaskinut ostaa, kun ei todellakaan tiedä onko niille prosenteille katetta.
    Nyt kiinnostaa nuo kokemukset noista erikoisesti mopokäyttöön tehdyistä polttimoista.
    Tuo Biltsun sarja on todella helppo asentaa, releet vaan vaihtaa vaikka Hellan vastaaviin niin avot, hyvä tulee.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  11. #11
    Laitoin syksyllä bemariin Philipsin Night Visionit ja mitään eroa en huomannut vanhaan. Tuntui että nekin eurot olisi voinut käyttää esson baarissa kahviin.
    Toisaalta syksyisin kannattaa vaihtaa ajovalopolttimot aina uusiin, vaikkapa sitten ihan tavallisiin. Niiden teho kun tuppaa käytön mukana heikentymään. Meillä kun on ajovalot aina päällä niin niiden teho myös laskee käytön mukana, joten uudet polttimot antaa aina pikkasen paremman valon kuin vanhat.
  12. #12
    Noi +jotain% polttimot on tehty antamaan sama valoteho alemmalla jännitteellä,kuin tavalliset. Eli, jos lampulle ei tule kunnon jännitettä, noilla voi korjata asiaa. Jos lampulle tulee kunnon jännite, niin kestöikä lyhenee oleellisesti.
    GSX1300R ´07
  13. #13
    Lainaa (orpopiru @ Joulu. 31 2006,12:49) kirjoitti
    Noi +jotain% polttimot on tehty antamaan sama valoteho alemmalla jännitteellä,kuin tavalliset. Eli, jos lampulle ei tule kunnon jännitettä, noilla voi korjata asiaa. Jos lampulle tulee kunnon jännite, niin kestöikä lyhenee oleellisesti.
    Anteeksi epäilykseni, kuullostaa Essonbaarin jutulta.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  14. #14
    Usko mitä haluat. Toi on kuitenkin totuus.
    GSX1300R ´07
  15. #15
    JOVVAIN...



    ......Naaaaa, juu ja takalokasuojjaan ku laittaa roikkumaan semmosen kumilaahuksen nii sit se kans poistaa staattisen sahön eikä saa sahköiskuja !

    Ei maksa paljua, harakiriliikkeistä saa alle 20.00 €:n
  16. #16
    Lainaa (orpopiru @ Joulu. 31 2006,12:49) kirjoitti
    Noi +jotain% polttimot on tehty antamaan sama valoteho alemmalla jännitteellä,kuin tavalliset. Eli, jos lampulle ei tule kunnon jännitettä, noilla voi korjata asiaa. Jos lampulle tulee kunnon jännite, niin kestöikä lyhenee oleellisesti.
    Tällä mennään, on laitettu yhteen autoon paremmat piuhat, jolloin valoteho parani huomattavasti.
    Hondat: CBR 600f -> XX -00 -> RR -08 -> Hornet 600
  17.  
  18. #17
    Jos tuota +80% polttimoa vertaat vaikka tavalliseen uuteen Philipsiin, niin mitään merkittävää eroa et tule huomaamaan. Uusi polttimo on se mihin noita über polttimoita tulisi verrata ja näiden välillä ei eroa muutamaa prosenttia enempää ole. 55 watin teholla muutetaan tasavirtaa lämmöksi ja valoksi eikä Philipskään ole h-polttimoissa tuohon mitään mullistavaa keksinyt.
    TL1000R