Kertokaas mitenkä tuo pesu mahtaa mennä tuollaisessa vapaavirtaus ilmansuodattimen kanssa? Eli aineet tuli ostettua, mutta nyt ei mene ihan jakeluun että tarviiko sitä suodatinta uittaa siinä aineessa vai vedessä vai miten häh?Viisaat kertokoon siis
Eli siis niin, pyörää aloin huoltaa ja sieltä ilmeni tuollainen suodatin, en huomannut liikkeestä kysyä pesuohjeita kun hain sen pesuaineet ja öljyn siihen suodattimeen!
Ducati ST4S 996
1. Putsailet pensselillä tms. enimmät roskat pois
2. Suihkutat pesuainetta suodattimen pintaan molemmille puolille
3. Anna vaikuttaa 15 min
4. Huuhtele huolellisesti pesuaine ja vanha öljy pois
5. Uusi tarvittaessa käsittely
6. Anna kuivua rauhassa (älä käytä kuivaamiseen paineilmaa)
7. Levitä öljy kuivaan suodattimeen. Varo laittamasta öljyä liikaa.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Sama vastaus kuin monesti ennenkin:
http://www.knfilters.com/clningins.htm
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Olivat muuten merkkihuollossa melko kypsiä näihin suodattimiin, kun kaikkenmaailman amatöörit laittaa niitä pyöriinsä ja sitten tuovat pyörän huoltoon ja olettavat, että huolto hoitaa ja pappa betalar...
Tämä "vapaavirtaussuodatin" saattaa nimittän mennä siinä olevan öljyn vuoksi myös todella "tukkoon", siinä missä alkuperäisuodatinta vähän kopistellaan ja puhautetaan, niin näitä pestään ja uudelleenöljytään ja se ei ole perushuollossa ihan pikku juttu, puhumattakaan oikeista aineista.
Sitten itketään, kun tehdystä työstä on laskutettu
Eikä tuo alkuperäissuodatinkaan maksanut merkkiliikkeessä kuin vajaat puolet K&N:n listahinnasta.
Itsekin K&N:n hankin, kun ameriikoista halvalla sain, vaikkakaan en tiedä mitä hyötyä siitä peruspyöräilyssä on![]()
Jeps, oli hieman yllätys mullekkin tuo vapaavirtaava suodatin tuossa pyörässä, koska pyörää ostaessani siitä ei puhuttu mitään. Mutta sen verran nuuka kun on, en raaskinu nakkaa menemään ja ostaa tilalle paperimallista suodatinta(Matva @ Joulu. 29 2006,08:47) kirjoitti
Ja kiitos kaikille hyvistä ohjeista! Eiköhän se nyt peseenny oikein![]()
Ducati ST4S 996
Siinä jo sanottiinki, mutta sillä öljyämisellä sen saa helposti tukkoon. Muistan vaan hyvin ku ensimmäistä kertaa öljysin ja mielestäni laitoin hyvinkin vähän, mutta umpitukkoon meni. Kotvan keväällä ekoilla reissuilla selvittelin, että mikäs täs ny ku ei käy.
Ainakin se KN:n spray on helppo laittaa!!
Kylä pakkanen nudistin sisään ajaa
Samaa miettinyt itsekin, radalla paahdettaessa sillä voi saada pari sadasosaa ajasta pois(Matva @ Joulu. 29 2006,08:47) kirjoitti
mutta entäs maantiellä... Niin, ja katu-uskottavuutta
![]()
On vaan vähän lujalla saada sitä Konnan omaa spreijattavaa öljyä. Jos joku tietää mistä saa niin saa toki jakaa tietonsa. Se shampoo pullo mikä siinä service kitissä on niin on aikas perseinen.
Kun vaan muistaa varmistaa sen oikean öljymäärän suodattimen mukana tulleesta ohjeesta TAI valmistajan nettisivuilta, ja noudattaa tätä määrää, niin ei pitäisi olla ongelmaa. 10 ml omaan suodattimeen, miettikää, kuinka vähän se on - yskänlääkeannos ja ei suinkaan täysi kipollinen...
oman k&n filsun oon pessy ihan bensalla ja sen jälkeen oon puhtaan bensan ja öljyn (mielestäni sopivaan suhteeseen sekoitettuna) sekaan laittanut hetkeksi lojumaan.. sieltä poies, pari kertaa ravistellu liiat pois ja laittanu paikalleen.. aina on hyvin toiminu.
Tyyli ennen tarkoitusta.