Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Millainen pyörä? Kestävyys? Ajettavuus kaksipäällä matkaa? Miten soratieajo luontuu? Bensakulutus? Tyyppivikoja? Korkeus? Millainen pleksi - toimiiko?

Tällaisia kyssäreitä näin aluksi!
    Lainaa (Roadster @ Joulu. 28 2006,01:52) kirjoitti
    Millainen pyörä? Kestävyys? Ajettavuus kaksipäällä matkaa? Miten soratieajo luontuu? Bensakulutus? Tyyppivikoja? Korkeus? Millainen pleksi - toimiiko?

Tällaisia kyssäreitä näin aluksi!
    tarinaa täällä. ja täällä.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
    Hyvä pyörä: omaa pitää aina kehua.

On kestänyt: reilu 17tkm, yksi ajokausi takana.

Kaksipäällä matka ajosta ei ole kokemusta, mutta yxpäällä+kamat matka taittuu mukavasti , oletettavasti kaxpäällä+kamat ei tule suuria muutoksia, jousitus helppo säätää kuorman mukaan.

Soratiellä ajo: on hauskaa kunhan pysyy "tiellä".

Bensankulutus: kaikk on män mitä tankkiin on laitettu , paljon riippuu ajotavasta nätisti ajaen n.5L-> Vähän reippaammin n.9L->.
    Iso V-2 ei kule pyhällä hengellä jos on kiire...

Tyyppivikoja: ei ole vielä tullut kohdalle.

Korkeus: sopiva ainakin mulle n. 182cm kuskille

Plexi: vakioplexi ei soveltunut mulle missään asennossa "3 eri as." , kaikki aiheuttivat melkoisia pyörteitä "pottaan".
    Omalla kohdalla helpotusta toi Suzukin lisävaruste plexi joka on MRA:n tekemä ja on vastaava kuin vario-touring.
    Suzukin plexiin päädyin toimitus nopeuden (5 päivää kesällä) ja hinnan (n.20€ halvempi) perusteella.
    1000 Strommi
    Pyörä kuin pyörä, kuski ratkaisee eniten soralla..
    yksi kesä takana tonnisella. Eurooppaa kierrettiin kuukausi, 9700 km. Hyvin meni, myös takapenkkiläisen mielestä. Ensikesänä uusiksi!!
    Viime elokuussa hankittu ja vajaa 3000km takana. Pyörästä saa kattavaa tietoa esim "v-strom international riders" sivustolta. Tyyppivikoja ei pyörässä ole, jollei 2 ja 3 vaihteiden liian laihaa ruiskun säätöä sellaisena pidä. Helppo korjata joko ruiskua säätämällä tai GIpro/wATRE:lla. Toinen mikä tuntuu olevan suosittu muutos on rattaiden hammastuksen muuttaminen alkuperäisestä. Väittävät tekevän ihmeitä. Samoin tuo TBS eli throttle body sync. Itse persjalkaisena hankin madallussarjan kun en jaksanut odottaa, että oppisin ajamaan korkealla pyörällä. Toinen hankinta oli tuo GIpro ruiskunohjaus/vaihteennäyttäjä. Ulkolaisten sivustojen mukaan todella kestävä pyörä. Jenkeissä ovat nyt ajaneet ilman ongelmia tuollaisia 150 000 km mittarilukemia.
    Monster M695 > Triumph Sprint ST
    Jep,mulla on 03:n mittarissa 22 tkm josta 16 tkm itse ajettuna ja hyvin on pelittänyt, ei siis mitään vikaa ole ollut. Normihuollotkin oon ite tehnyt niin ettei oo korjaamoa mun peli nähnytkään.

Pelihän on matkaan tehty, kakspäällä menee hienosti ei meinaan kyytiläinen juurikaan edes tunnu ajettavuudessa. Vaimo tosin pari kertaa valitti että korkeammalla Variotouring plexillä tuli ilkeitä pyörteitä hänen kypäräänsä (tosin siis vasta 140:n jälkeen). Samoin vanhemman mallin (joka mulla siis on) laukkutelineilla takalaukku tulee suht eteen jolloin kyytiläiselle ei pituus suuntaan hirveesti ylimääräistä tilaa jää, anyway noi ei meillä oo haitannut. Plexeistä vielä, mulla paras kesäplexi on ollut ihan matala minimalli jonka itse asiassa silpaisin tuosta Variotouringista kun en se mulla oikein toiminut. Tosin siis 04 ja uudenmat on erilaisella säädettävällä plexillä muutenkin. Vielä tarttis löytää joku "ladonovi" kevät/syys käyttöön.

Mikään soramonttu pelihän ei tonninen yli 200 kg:n keijukainen voi ollakkaan mutta niin kauan kun alla on tie niin hyvin menee. On Strommi paljonkin helpompi/mukavampi ajaa soratiellä kuin kyykky (suht levee stonga, pysty ajoasento. edes 19' etunen yms yms), muttei kuitenkaan mikään enduro.

Bensaa on menee jotain 5-6 l/100km normiajossa joskus pikkuteillä reuhatessa on voinut mennä yli 7:kin. Hassua ettei mulla ainakaan sivulaukkujen kiinnittäminen juurikaan nosta kulutusta, aiemmin 7 1/2 äffällä tuli laukut kiinni heti vähintään 0,5l lisää. Myös outoa että slipari + penkitys + säätö operaation jälkeen kulutus vähän tippui ja nykimiset hävis!

Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
    meillä 02 malli. mistähän tuollaisen madallus-sarjan saa. meilläkin ylttymisogelmia, kuski 170 senttinen
    Itse tilasin www.koubalink.com :lta. Jenkkifirma, missä toimitus nopeaa ja laatu loistava. Hintakin edullisempi kuin eurooppalaisilla. Maksu mukavasti Paypalin kautta. Louis'lta saa myös mutta hintaa taitaa tulla satasen paikkeilla. Koubalinkilla hinta oli muistaakseni 65 egee. Asentaminen helppoa (?). Pyörä taljoilla kattoon kiinni. Vanhat koiranluut pois ja uudet tilalle. Etuputkia lasketaan sopivasti, n. 20mm. Siinähän se.
    Samalla kun asentaa korotus/madallus -sarjan kannattaa rasvata linkun laakerit.

Omaa mopoa tuli nostettua hieman nyt talven aikana, tein 6,5mm lyhyemmät "koiranluut" 6mm raudasta.
    Nyt kun on tullut päristeltyä n.500km, niin tuntuu että tällainen sen olisi pitänyt olla jo alunperin.
    Ohjaus herkistyi/keveni, kuitenkin menee kuin kiskoilla nopeassakin ajossa, uraherkkyys hävisi täysin, maavara/kallistusvara kasvoi, niin ja paljon kevyempi nostaa keskituelle.

Metallifirmoistakin kannattaa kysellä jos tekisivät...

Kilo Strommin vakiopalikan mitat:

Paksuus: 6mm
    Kok.pituus: 174mm
    Leveys päädyistä: 34mm
    Leveys keskeltä: 16mm
    Reiän halkaisija: 12mm
    Reikien etäisyys kesk.keskelle: 140mm

Yleisin madallus mitä ulkomaisilla sivuilla on mainittu on 4mm vakiota pitempi "koiranluu", se madaltaa n. 2cm.
    1000 Strommi
    kiitokset neuvoista, koiranluut laitettu tilaukseen
  12.  
    Niin tosiaan tuo kallistusvara. Se pienenee aina kun madaltaa. Minulla tuo nyt ei haittaa kun vanhempi ihminen ajelee jo muutenkin rauhallisemmin ja matkapyöräksihän minä tuo stromin hankin. Jenkeissä forumilla osa on korottanut pyörää, jotta saisivat vielä enemmän kallistusvaraa ja samalla ajogeometriakin muuttuu niin että ohjaus tulee herkemmäksi. Tavoittelevat mutkapyörää enemmän kuin matkapyörää. Tällä hetkellä eräs kaveri on asentamassa omaan stromiinsa sv1000:n moottoria.