Pukki toi TomTom:in. Onko kokemuksia miten kannattaa kiinnittää? Oma arvaus on, että oikean puoleisen kahvakiinnikkeen ruuvien alle, mutta ei sovi ilman fiilaa tai pitempiä pultteja (kuin TomTom:in mukana oli).
Kiitos hyvistä vinkeistä!
Kiinnitin "Tompan" siihen vasemman kahvarakenteen kytkinnestesäiliön vieressä olevaan kiinnikkeeseen Riderin taustapeilikiinnitysläpyskällä. Hyvä tuli... Ainoa ongelma oli löytää sopiva pultti. Taitaa olla joku tuumakierteinen joita ei tavallisista rautakaupoista löydy. Tempasin telineen lopulta 20 mm pitkällä pultilla jossa 10 mm kierre. Pikkasen oli "tihtiä" kiristettäessä, mutta eiphän tarvii lukitetta
Vasemman puoleiseen kahvaan kytkimen viereiseen kaposeen väliin. Joudut vaikka smirgelillä ohentamaan varovasti telinettä. Ja muista laittaa se sisäkumin kappale sinne väliin! Sähköhommat vaikka mopohuoltoliikkeessä.(erkkiesimerkki @ Joulu. 25 2006,20:11) kirjoitti
On kai niitä muitakin tapoja, mut tollee mulla oli 05 FJR:ssä. Nyt kun jostain saisi ostaa pelkän asennustelineen, niin uuteenkin FJR:ään moinen. Sitten vaan![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Itsellä Rider oli kiinni vasemmassa kahvarakenteessa, siinä kytkinnestesäiliön vieressä olevassa isossa ruuvissa, johon myös kahvalämmityksensäädin oli kiinnitetty. Riderin taustapeilikiinnitysläpyskä sopi siihen ihan suoraan ilman mitään viilauksia tai virityksiä (tai taisi siinä alla jokin prikka/hylsy olla, jolla kiinnityslämyskä nousi vähän ylöspäin kahvasta.)
Itse kiinnitysläpyskään sitten Rider oli kiinnitetty sillä kulmarakenteella, joka tulee mukana paketissa. Lisäksi suosittelen kiilaamaan Riderin telineen muovisen alaosan ja kiinnityksen väliin jotain tukevan kumimaista materiaali, joka estää Riderin heilumista ylös-alas suunnassa omassa telineessään. Näin voi teline kestää muutaman tuhat km. pitempään. Itse laiton siihen 3 kpl pinoon sellaisia neliömäisiä itseliimatuvia kumitassuja, jota käytetään huonekalujen jaloissa (ala Biltema tms.)
Itsellä on RAM kiinnike, joka on aika hyvin näkökentässä
Kuskin paikalta
Edestä
Löysin muutossa hävinneen "taustapeilinkiinnitysläpyskän" ym. muuta Tomtom sälää, mutta sopivaa ruuvia en löytänyt. Tuliko asennussetissä just tuohon reikään sopivaa ruuvia, vai pistitkö siihen jonkun muun ruuvin? Jos pistit, niin mitä kokoa ko. ruuvin pitää olla?(kirin @ Joulu. 26 2006,08:12) kirjoitti
Noo.. joka tapauksessa pitää ostaa Tompan asennussetti uudestaan - ORG-shoppi lupaili ottaa ko. tuotteen listoileen. Tosi hieno homma, että The Shop kuuntelee "kentän ääntä"!![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Mulla oli FJR:ssäni valmiiksi asennettuna se kahvanlämmitin. Siinä oli valmiina se ruuvikin. Jos nyt oikein muistan niin taisi olla ihan tavallinen 8mm pultti kuusiokololla. Valmiina siinä oli myös se n. 15mm holkki, jolla kahvanlämppärin säädinrasiaa oli nostettu kahvarakenteesta siten, ettei se enää osunut kytkinnestesäiliöön.
Nykyisessä K1200S:ssä olen käyttänyt Riderin kiinnitämiseen tuossa edellä mainitua Techmountin K1200S tehtyä kiinnikettä. Hyvä on sekin ja samasta firmasta samaan hintaan niitä on saatavissa kuin noita FJR:n kilkkeitä. Joutui vain askartelemaan vähän enemmän kun Riderin omien lelujen kanssa.