Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 99:sta
    Ne koirat älähtävät joihin kalikat kalahtavat..
    Lainaa (Harri @ Joulu. 26 2006,03:21) kirjoitti
    Ne koirat älähtävät joihin kalikat kalahtavat..
    Varsinkin silloin jos mielipiteen esittäjä itse tekee päivastoin kuin mitä kirjoittaa
    Vai eikö sinullakin ole nyt neljäs(?) pärrä muutaman vuoden sisään menossa?

Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Lainaa (Matso @ Joulu. 26 2006,03:49) kirjoitti
    Varsinkin silloin jos mielipiteen esittäjä itse tekee päivastoin kuin mitä kirjoittaa
    Vai eikö sinullakin ole nyt neljäs(?) pärrä muutaman vuoden sisään menossa?
    Yhden kerran olen itse pyörän myynyt ja vaihtanut. Yhden kerran pyörän on avovaimo rutannut ja yhden kerran Italialainen kotilokuski. Valitettavasti pyörän joutuu vaihtamaan, jos sen joku jollakin konstilla lunastukseen ajaa.
    Itse odotan että alkais custom kipinä puremaan ja jatkuva lisätehojen metsästäminen loppuis. 10 vuoden päästä kaikissa pyörissähän on +300 heppaa tällä kehitysvauhdilla jos ei valtiovalta keksi jotain syytä estää sitä. Uusien pyörien myynti kyllä hiipuu melkoisesti jos tehot rajataan johonkin tiettyyn lukemaan...
    Lainaa (Matso @ Joulu. 25 2006,21:16) kirjoitti
    Tollaset lausahdukset oikeasti kuuluvat henkisesti rajoittuneiden ja kateellisten juttuihin eikä todellakaan mp-harrastukseen.
    Eiköhän jokainen meistä osta moottoripyöränsä omia ajoja varten ja omien mieltymysten takia.
    Itse en laske itseäni henkisesti rajoittuneeksi enkä voi mitenkään olla kateellinen toisen moottoripyörästä enkä oikeastaan mistään muustakaan.
    Onhan toki meitä harrastajia moneen lähtöön ja suon kaikille omanlaisensa harrastamisen ilon.
    Hyvää Joulun jatkoa vaan kaikille.
    -Sergei-
    - Sergei-

"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
    Lainaa (Sergei The Eagle @ Joulu. 26 2006,10:48) kirjoitti
    Lainaa (Matso @ Joulu. 25 2006,21:16) kirjoitti
    Tollaset lausahdukset oikeasti kuuluvat henkisesti rajoittuneiden ja kateellisten juttuihin eikä todellakaan mp-harrastukseen.
    Eiköhän jokainen meistä osta moottoripyöränsä omia ajoja varten ja omien mieltymysten takia.
    Itse en laske itseäni henkisesti rajoittuneeksi enkä voi mitenkään olla kateellinen toisen moottoripyörästä enkä oikeastaan mistään muustakaan.
    Onhan toki meitä harrastajia moneen lähtöön ja suon kaikille omanlaisensa harrastamisen ilon.
    Hyvää Joulun jatkoa vaan kaikille.
    -Sergei-
    Totta, mutta vanha sanontahan se on, että poikien ja isien leluissa ei ole muuta eroa kuin hinta. Muutenkin tämä harrastus on jatkuvaa valehtelemista. Itselleen täytyy keksiä "perusteita" miksi olisi aihetta vaihtaa isompaan, vaikka ei osaa edes nykyisestä ottaa irti kaikkia hevosvoimia , mutta vielä sitäkin vaikeampaa on perustella vaimolle kuinka tärkeää on hankkia kilonen kyykky ja kuinka mukavaa se on istua siinä tarakalla ne vähäiset reissut mitkä ovat suurperheellisellä mahdollisia. Sama hommahan se ainakin minulla on ollut autojenkin kanssa
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
    Taas mä olen erilainen nuori. Itse vaihdoin -03 900 Diversionin jolla ajettu 24tkm R1100RT bemariin vuodelta -97 ja 49tkm ajettu. Tehot aika tarkkaan samat, mutta bemarin paino ihan jotain muuta kuin divarin. Nyt on käynyt mielessä että bemarikin lähtee ja ostetaan joku vielä vanhempi ja tehottomampi. Yksi paripyttyinen Yamaha olisi poikaa.
    Tarviiko kaikki aina perustella järjellä?!? Eikös se tunne ole tärkein ?
    Kun on tehoa, niin on tehon tunnettakin !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Mitäänhän ei ole pakko perustella järjellä, aina ei edes kannata yrittää.

Myös pyörää saa halutessaan vaihtaa.

Tarkoitus oli vain kritisoida tätä ostamiskeskeistä ajattelu tapaa. Toisaalta myös saada jotkut ihmiset edes hetkeksi miettimään miksi he ostavat uutta autoa, pyörää huonekaluja, kodinelektroniikkaa jne jatkuvasti, vaikka eivät niitä tarvitsisi. Varmasti osa näistä ostajista yrittää ostaa sisältöä elämäänsä.

On erittäin ahdasmielistä arvostella toisenlaisia ajatuksia ahdasmielisten lausahduksiksi. Tällöinhän ahdasmielinen on juuri arvostelija, jonka ajatusmaailmaan ei mahdu vaihtoehtoisia ajatusmalleja.

Mp-harrastus ei myöskään eroa mistään asiasta tai harrastuksesta ja myös sen perinteisiä hokemia on hyvä kyseenalaistaa välillä.
    Lainaa (Harri @ Joulu. 26 2006,19:23) kirjoitti
    Tarkoitus oli vain kritisoida tätä ostamiskeskeistä ajattelu tapaa. Toisaalta myös saada jotkut ihmiset edes hetkeksi miettimään miksi he ostavat uutta autoa, pyörää huonekaluja, kodinelektroniikkaa jne jatkuvasti, vaikka eivät niitä tarvitsisi. Varmasti osa näistä ostajista yrittää ostaa sisältöä elämäänsä.

Hyvähyvä!
    "Älä osta sitä mitä tarvit, vaan vain se, mitä ilman et voi elää!"
    ZZR 1200
    Toistaiseksi tuo n.170hp takikselta on ollut hyvä työmatka-ajoon. *

Niin ja onhan se helpoin tapa "viritää" vaihtamalla tehokkaampaan pyörään.

Olihan minullakin Suikan 600F aikaisemmin... Olisihan siihenkin voinut laittaa föönin *

Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Lainaa (Harri @ Joulu. 26 2006,19:23) kirjoitti
    Mitäänhän ei ole pakko perustella järjellä, aina ei edes kannata yrittää.

Myös pyörää saa halutessaan vaihtaa.

On erittäin ahdasmielistä arvostella toisenlaisia ajatuksia ahdasmielisten lausahduksiksi. Tällöinhän ahdasmielinen on juuri arvostelija, jonka ajatusmaailmaan ei mahdu vaihtoehtoisia ajatusmalleja.

Mp-harrastus ei myöskään eroa mistään asiasta tai harrastuksesta ja myös sen perinteisiä hokemia on hyvä kyseenalaistaa välillä.
    Tota... itsehän totesit ensinmäisessä lausessa kuinka pyörää usein vaihtavilla ei ole elämässä sisältöä (miten ihmeessä sä senkin syy-yhteyden keksit???) se ei valitettavasti Harri ole enempää kuin huono trolli johon laitoin oman mielipiteen.

Se vaihtaako joku pyörää tai vaikka kalsareita yhden tai viisikymmentä kertaa vuodessa ei pitäisi olla mikään syy minkäänlaiseen arvosteluun, jos jollakin on varaa niin hieno juttu, uudet asiat aina kiehtovat ja hyvä niin, itselläni ei moiseen ole varaa ja siksi ajankin 80 luvun Suzukilla jossa hevosvoimat ei kestäisi montaa lausetta essonbaarissa.

Otan osaa jos omassa ajatusmaailmassasi ei ole asialle tilaa, varsinkin kun itse kuulut niihin jotka ostavat kaikenlasita tilpehööriä , se mikä ei uppoa on se,että kuitenkin arvostelet foorumilla saman henkisiä ihmisiä ja vielä puolustelet useaan otteeseen omaa kantaasi mutta oikeasti toimit juuri päinvastoin.

Kaksoismoralismi on ihana asia, eikö niin ? Muuten tää topikki ei olisi kiinnostannut juuri yhtään mutta särähti vain tuo sun ilmaisu sen verran että oli pakko hieman saivarrella.

Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Lainaa (Harri @ Joulu. 22 2006,19:47) kirjoitti
    Jos ei ole muuta todellista sisältöä elämässä, niin voihan sitä vaikka pyörää vaihtaa jaktuvasti..
    Kannattaa lukea tuo lause ajatuksen kanssa. Siinähän ei lue, että ihmisellä, joka vaihtaa pyörää tietyin aikavälein ei ole sisältöä elämässä. Vai onko jotakin ongelmia luetun ymmärtämisessä?

Osa ihmisistä on tuon lauseen ihan oikein ymmärtänyt, mutta kaikilta ei sitä voi tietenkään edellyttää. Lisäksi ihmiset ymmärtävät asioita eri tavalla.

Toistan vielä kerran, että tarkoitus on kritisoida elämäntapaa, jossa ostetaan ja ostetaan, kun elämä saattaa (huom saattaa) muuten tuntua tyhjältä. Jokainen kyllä itse tietää kuuluuko tähän ryhmään. Tai pikemminkin tietää, jos ei kuulu, koska ne jotka kuuluvat eivät sitä voi tietenkään myöntää.
    Oma kakkosmopottimen hankinta ei perustunut lisätehon kaipuuseen vaan kaipasin katetumpaa matkapyörää. Matkasportti oli siis valinta ja se myötä tuli tehoakin 60 heppaa lisää. Joka ainut lisäheppa on itseasiassa tarpeeton. Kivaahan se tietenkin on, mutta noiden lisäheppojen käyttö kylläkin automaattisesti tarkoittaa kortinmenetyksen riskiä. Joka kerta...

No tuo nyt on ja pysyykin luultavasti jonkin aikaa varsinkin kun tytärkin ilmoitti haluavansa ajella tuolla XX:llä. Voi olla että loppukädessä se jääkin hänen käyttöönsä pääosin ja isipaappa saa hankkia itselleen oman uuden lelun

No joo... pakko myöntää, että onhan se sikakivaa vääntää tupesta kun se oikeasti tehoaa
    Lainaa (Harri @ Joulu. 27 2006,07:46) kirjoitti
    Jos ei ole muuta todellista sisältöä elämässä, niin voihan sitä vaikka pyörää vaihtaa jaktuvasti..
    Kannattaa lukea tuo lause ajatuksen kanssa. Siinähän ei lue, että ihmisellä, joka vaihtaa pyörää tietyin aikavälein ei ole sisältöä elämässä. Vai onko jotakin ongelmia luetun ymmärtämisessä?

Osa ihmisistä on tuon lauseen ihan oikein ymmärtänyt, mutta kaikilta ei sitä voi tietenkään edellyttää. Lisäksi ihmiset ymmärtävät asioita eri tavalla.

Toistan vielä kerran, että tarkoitus on kritisoida elämäntapaa, jossa ostetaan ja ostetaan, kun elämä saattaa (huom saattaa) muuten tuntua tyhjältä. Jokainen kyllä itse tietää kuuluuko tähän ryhmään. Tai pikemminkin tietää, jos ei kuulu, koska ne jotka kuuluvat eivät sitä voi tietenkään myöntää.
    Mitäs vikaa ostamisessa on? Mun mielestä on hyvä, että ihmiset ostaa paljon. Pysyy kansantalouskin kunnossa. Tuskin nämä ostelijat ovat yhtään sen huonompia ihmisiä, ja tuskin heidän elämänsä on yhtään sen "tyhjempi" kuin muiden keskimäärin.

Mulla on ollut viime vuosina se tapa, että ostan heti jotain jos on hiukankin ylimääräistä. Erittäin tehokkaasti olen sitä tapaa toteuttanutkin, eipä juuri rahat tilillä happane Eikä mene rahat hukkaan, ei niistä ole hyötyä tai iloa jos ne makaa tilillä tai ne kuluu päivittäisiin menoihin.

Lainan ottaminenkin on mielestäni kannattavaa. Sellainen ihminen kuin esimerkiksi minä, ei kovin helpolla pysty isoja summia säästämään. Tosin kaksi 3 ekaa prätkääni onnistuin hankkimaan säästöillä (Yamaha DT vm. -85 15 vuotiaana, CBR 600 vm. -89 17 vuotiaana ja CBR 600 vm. -93 19 vuotiaana), mutta siitä lähtien ei ole onnistunut. Kun ottaa lainaa ja hankkii sen mitä haluaa, niin tekee itselleen palveluksen.. Tulee nimittäin "pakkosäästettyä" sen jälkeen, kun liksasta lähtee osa lainan maksuun.

Eli ostakaa vaan niin paljon kuin huvittaa, mitäs pahaa siinä on? Mielestäni sillä ei ole mitään syvällisempää merkitystä, se nyt vaan on hauskaa ostella kaikennäköisiä härveleitä joista on iloa!

Kai ne sitten on jotenkin parempia ihmisiä, jotka makuuttavat rahojaan tilillä, ja ostavat ainoastaan pitkällisen harkinnan jälkeen? Heillä on sitten sisältöä elämässä vai? Vai mitäköhän tuo Harri tossa yritti sanoa.

Kiteytän tässä vielä: mun mielestä ostamisella ja elämän tuntumiselta tyhjältä ei ole mitään tekemistä keskenään.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (Tylyttäjä @ Joulu. 27 2006,09:46) kirjoitti
    Kiteytän tässä vielä: mun mielestä ostamisella ja elämän tuntumiselta tyhjältä ei ole mitään tekemistä keskenään.
    I agree with Tylyttäjä.

Mä ostan aina kaiken mitä mun tekee oikeasti mieli.
    Olet tässä väärässä. Tiedän ihmisiä joilla on niin s##tanan kiire koko ajan (=elämä on kaukana tyhjästä) ettei ole aikaa ostella mitään. Onneksi en kuulu moiseen joukkoon. *
    Power is nothing without mojo!
    Mutta niillä voi olla. Täysin kiinni tapauksesta.
    "Kiteytän tässä vielä: mun mielestä ostamisella ja elämän tuntumiselta tyhjältä ei ole mitään tekemistä keskenään. "

mutta jos et ostaisi, ja ajelisit sillä 600f:llä, niin vähän tuntuis ehkä tyhjältä...?

Hommassa on puolensa, mutta ihminen on nuori/nuorehko kovin pienen aikaa, jos laskee kesinä, niin ei montaa kesää ole mahdollisuutta pistää menemään, jos siinä sitten kärvistelee ajamalla jollain millä ei halua ajaa säästyäkseen lainanotolta, niin ei hirveesti järkeä. Ajaa esim 10 vuotta samalla ja sitten koeajaa jotain toista ja tajuaa, että se oma pyörä on ihan romu ja on 10 vuotta ollut väärässä. ei kiva.

Rahat kiertoon ja pyöriä talliin vaikka useampia.

"the joy of living is his, who has heart to demand it." T.Roosevelt
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (jjari @ Joulu. 27 2006,09:57) kirjoitti
    Näin on, mutta eipä siinä kai tuosta voida vetää mitään syy-seuraus -suhdetta tai muita johtopäätöksiä. Sitä koitin sanoa.

Ihan yhtä lailla pentti-persaukisen, simo-säästäjän tai harri-harkitsijan elämä voi olla "tyhjempää" kuin kuin himo-ostelijan. Ei voida yleistää, tapauksia on vaihtoehtoja on ihan yhtä paljon kuin on ihmisiäkin.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

Lainaa (jaket @ Joulu. 27 2006,10:01) kirjoitti
    "Kiteytän tässä vielä: mun mielestä ostamisella ja elämän tuntumiselta tyhjältä ei ole mitään tekemistä keskenään. "

mutta jos et ostaisi, ja ajelisit sillä 600f:llä, niin vähän tuntuis ehkä tyhjältä...?

Hommassa on puolensa, mutta ihminen on nuori/nuorehko kovin pienen aikaa, jos laskee kesinä, niin ei montaa kesää ole mahdollisuutta pistää menemään, jos siinä sitten kärvistelee ajamalla jollain millä ei halua ajaa säästyäkseen lainanotolta, niin ei hirveesti järkeä. Ajaa esim 10 vuotta samalla ja sitten koeajaa jotain toista ja tajuaa, että se oma pyörä on ihan romu ja on 10 vuotta ollut väärässä. ei kiva.

Rahat kiertoon ja pyöriä talliin vaikka useampia.

"the joy of living is his, who has heart to demand it." T.Roosevelt
    No jaa, tuskin se elämä nyt tyhjältä tuntuis vaikka ei olis prätkää ollenkaan. Sitten olis jotain muuta tilalla. Ei tuo prätkä nyt tärkein asia ole, vaikka hauskaa niillä onkin ajella ja niitä räplätä.

Onneksi olen kuitenkin ollut koko ikäni hurahtanut kaikkeen pärisevään, ja pahemmaksi näyttää menevän Ei tästä parane koskaan, eikä vissiin ole tarvettakaan..

Kyllä näin on, rahat kiertoon vaan, silleen niistä saa eniten irti Raha tykkää kun sitä käytetään!

Lainaa (Yömaha @ Joulu. 23 2006,20:17) kirjoitti
    Lainaa (tuomo @ Joulu. 23 2006,02:17) kirjoitti
    Neljä pyörää kaksi vuotta ja aina pinempään..seuraavaksi PV..
    Samoin... Alle 20-heppainen oli jo kiikarissa. Tällä kertaa joutui tyytymään 40-heppaiseen. Ehkä 16 - 18 hp olisikin liian vähän yli satakiloiselle pidemmän päälle - en tiedä, eivät ole koskaan tehot loppuneet.
    Olisiko tuo nyt ollut 5v ja 1. vaihto 650cc => 400cc ja samalla vaihtu koko tyylikin, oleellisesti. Mutta kumma kyllä samalla vaihtui => vaikka 44kW => 23kW
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Nyt on joku ymmärtänyt asian oikein.
    Lainaa (Harri @ Joulu. 27 2006,10:47) kirjoitti
    Taas keittöpsykologia päässyt valloilleen... Suorastaan riistäytynyt käsistä
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Kai ne sitten on jotenkin parempia ihmisiä, jotka makuuttavat rahojaan tilillä, ja ostavat ainoastaan pitkällisen harkinnan jälkeen?
    Eipä ihmisiä voi oikein paremmuusjärjestykseen laittaa. Kuka päättäisi mikä on oikein ja mikä väärin. Moraali käsitykset vaihtelevat aikakauden ja kulttuurin mukaan. Ei voida edes sanoa onko menestyvän yrityksen pääjohtaja parempi ihminen kuin pitkäaikaistyötön. Riippuu aina katsontakannasta.

Ai mitä yritin sanoa? No olenhan jo sen ylempänä sivulla kaksi kertonut.
    Lainaa (Sara @ Joulu. 27 2006,10:57) kirjoitti
    Taas keittöpsykologia päässyt valloilleen... Suorastaan riistäytynyt käsistä * * *
    Itseasiassa on tullut vähän enemmänkin asiaan paneuduttua, mutta se ei kuulu tänne
    Lainaa (Sara @ Joulu. 27 2006,10:57) kirjoitti
    Taas keittöpsykologia päässyt valloilleen... Suorastaan riistäytynyt käsistä
    Mut sehän kuuluu näin talvilomalaisen päivä askareeseen harrastaa keittiöpsykologiaa.
    Lainaa (Harri @ Joulu. 27 2006,07:46) kirjoitti
    Ei kannata sitä vikaa merta kauemmas lähtä etsimään, kyllä tällä kertaa se vika oli sinun ulosannissa eikä meidän lukemisen ymmärtämisessä.
    Lainaa (Matso @ Joulu. 27 2006,11:37) kirjoitti
    Ei kannata sitä vikaa merta kauemmas lähtä etsimään, kyllä tällä kertaa se vika oli sinun ulosannissa eikä meidän lukemisen ymmärtämisessä.
    Kummasti osa on ajatukseni kuitenkin ymmärtänyt.

No vänkää sinä.

Älähtää, kun kalahtaa. Harva älähti, harvaan kalahti.
  30.  
    Toisaalta taas, onko sitä sisältöä jo liikaakin elämässä, kun pakko oli hankkia uusi (=nopeampi) mopo että kerkiää joka paikkaan....

Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen