Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Nyt olisi intoa vaihtaa Bemarin GS1200 peräöljy, mutta tietääkö joku mistä sitä voi hankkia tarvittavan määrä eli 0,5...1,0 litraa?
    Synteettistä 75W-140 tyypin öljyä kun on tarjolla joko 20 tai 200 litran astiossa, mutta ei litran purkeissa!
    Sopivia öljyjä ovat mm. Castrol SAF-X, Mobil Mobilube SHC, Neste Hypoid S, Shell Hypoid HD, Valvoline SynPower STX.
    Uskaltaisikohan sinne työntää mineraalipohjaista 85W-140 G5-luokan öljyä?
  2. #2
    Miksei Shell Advance Transmission 80W-90 Ihan samalla lailla tuo on API GL-5 luokituksen täyttävä (Käyttöturvallisuustiedote) ja kyllä, sitä myydään myös 1l astioissa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  3. #3
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 18 2006,15:27) kirjoitti
    Miksei Shell Advance Transmission 80W-90 Ihan samalla lailla tuo on API GL-5 luokituksen täyttävä (Käyttöturvallisuustiedote) ja kyllä, sitä myydään myös 1l astioissa
    Tuonne Puimurin perään työntää ihan mielellään mahdollisimman hyvää, kestävää öljyä. Öljyt kun on periaatteessa suunniteltu kestämään koko perän iän eikä niiden vaihto ole ihan triviaali temppu.

    Olit R1200GS varmaan vaihtamassa nimenomaan samaiseen härveliin noita öljyjä? Kun onnistut löytämään, niin kerro mullekin. Aikanaan hain lootaan (turhaan) samaa ööliä. Jenkeistä tuota tuntuu löytyvän jokaisesta supermarketista, mutta itse kävin täällä parikin autotarvikeliikettä läpi turhaan tuota etsiessä.

    Suositushan tuohon on Castrol SAF-XO, joka on synteettinen 75W-90. Soita vaikka tuonne Castroolille ja kysy?

    TÄYDENNYS / ITSE ITSEÄNI EDITOIDEN: Tuosta samasta aiheesta löytyi ketju kotilopuolelta

    LINKSU



    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Minä ostin viime kesänä tuota Castrolin 75W 140-öljyä Oilboysilta, joka on paikallinen huoltoliike joka vaihtelee öljyjä kaikenlaisiin vehkeisiin. Tuntuu niillä olevan ihan erikseen myynnissäkin öljyjä ja suodattimia tee se itse miehille.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  5. #5
    JOVVAIN ON!



    ......Naaaaa, noita ihan lähimmäs sellin myymäläs purkkikaupalla ja litran purkeis:

    Shell Spirax 70W-90 vai mikäköhän olikaan tuo SAE mut (huomaa, sitä on myös mineraalina), sen oikian huomaat hinnasta he hee....!

    Sitten on tämä vieläkin parempi laatunen (luetaan.. hintanen)

    Shell Transaxel 70W-90 vai mikä se tämäkin oli...mutta on siinä semmoset runot ja kirjotukset purkissa ja ferrarin hevosen kuvat jotta esim. PORCHE hyväksyy vain tämän öljynsä vehkeisiinsä...

    Kaippa nuilla pärjäät pakkasillakin ! Hyviä on vaikket maistakkaan mukista !
  6. #6
    R1200 GS vaihteistoon suositus on Castrol SAF-XO, vetopyörästöstä on maininta "ikitäyttö".
    Jossakin ulkomaan foorumeilla on ollut maininta vetopyörästön öljystä "synteettinen" ja "viskositeetti 75W-140". Käykö siihen synteettinen 75W-90 tai vastaava mineraaliöljypohjainen G5-luokan öljy, sitä en tiedä...enkä oikein uskalla kokeillakkaan. Tätä viskositeettia olisi kyllä tarjolla litran purkeissa.
    Ikitäytöstä huolimatta tuli mieleen vaihtaa perän öljyt, joku muukin näin jo tehnyt oli todennut öljyn olleen likaista....
    Lisäksi on huhuna kerrottu, että vuoden 2007 malleissa on perässä tyhjennysproppu ja öljynvaihto kuuluu jatkossa huolto-ohjelmaan. Viime lauantaina maahantuojalla näytillä olleessa vuoden 2007 GS:ssä tyhjennysproppua ei kuitenkaan (vielä) ollut, mahtaako tullakaan...
  7. #7
    Lainaa (C-A-D @ Joulu. 18 2006,17:16) kirjoitti
    Tuonne Puimurin perään työntää ihan mielellään mahdollisimman hyvää, kestävää öljyä. Öljyt kun on periaatteessa suunniteltu kestämään koko perän iän eikä niiden vaihto ole ihan triviaali temppu.
    Ei vaihtoproppua Itsellä on/on ollut jo 3kpl erilaisia 2-pyöräisiä kikottimia joissa myös perät öljyineen ja aina niistä on sentään proput löytynyt. Tosin öljyn menekkikin on ollut vain 2-3dl/vaihto = tarkoitettukin säännöllisesti vaihdettaviksi, Reveressäkin niinkin "tiheästi" kuin 36tkm välein
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  8.  
  9. #8
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 19 2006,13:13) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Joulu. 18 2006,17:16) kirjoitti
    Tuonne Puimurin perään työntää ihan mielellään mahdollisimman hyvää, kestävää öljyä. Öljyt kun on periaatteessa suunniteltu kestämään koko perän iän eikä niiden vaihto ole ihan triviaali temppu.
    Ei vaihtoproppua Itsellä on/on ollut jo 3kpl erilaisia 2-pyöräisiä kikottimia joissa myös perät öljyineen ja aina niistä on sentään proput löytynyt. Tosin öljyn menekkikin on ollut vain 2-3dl/vaihto = tarkoitettukin säännöllisesti vaihdettaviksi, Reveressäkin niinkin "tiheästi" kuin 36tkm välein
    Jep. Periaatteessa ei öljynvaihtoa ikinä... Herättääkö epäilyksen?
    <p>2002-2014</p>