Mitenkäs hankalaa on yleensäkkin tehdä sähkötys navigaattoreille. 1 johto kiinni plussaan ja toinen miikkaan?
Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
Joo. Paitsi mieluiten se plussa jostakin kytketystä virtapiuhasta (vaikka takalampun piuhasta jos ei parempaa tule mieleen) eikä suoraan akulta niin navi käynnistyy ja sammuu/siirtyy omalle akulleen nätisti samaan tahtiin mopon kanssa.(Webbis @ Kesä. 12 2007,16:05) kirjoitti
Triumpeissa virta löytyy kätevästi hälärin liittimestä niin ei tarvii johtosarjaa raiskata enempiä.
Nii just, eli välttämättä ei tarvii suoraan akulta ottaa.
Saakos siihen sit pistettyy kiinni ihan perus tupakansytyttimenkin, jos navin laturissa on piuha siihen? Vai mitenkäs se kannattaa väsäillä?
Auttakkee tyhmää!
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Tulipahan sitä nytte itekkii hommattua tuo Looxi. Näppärä peli!
Mites mä saan tuolta kortilta poistamani kartat pois myös tuolta koneen valikosta missä ne vielä näkyy? Ja voiko uudet kartat lisätä pelkästään kopioimalla ne tuonne kortille, ilman ohjelmaa?
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Karttojen kopiointi onnistuu kyllä hyvin ilman ohjelmaakin, suoraan muistikortille. Tosin ohjelma on hyvä apu tilantarpeen arvioinnissa, koska sillä on helppo suunnitella mitä karttoja muistikortille haluaa siirtää. Itse ostin laitteeseen 2GB muistikortin ja siihenkään ei mahdu kaikki kartat kerralla.kirjoitti
Honda CB 900 Hornet '07
Hyvin pelitti Loox Norjan reissun, polkupyörätelinekin oli mainio. Matkassa mulla oli kaksi akkua (latasin öisin) jotka riitti sitten koko päivän ajoihin (aktiivikäytössä about 5h/akku).
Paljos tuohon härveliin maksaa vara-akku?Mimmosella telineellä ne latasit? Ja oliko se fillariteline toi minkä tilasit briteistä?(Köpi @ Kesä. 13 2007,15:00) kirjoitti
Jyväskylän Veikonkoneen myyjä sano et se on tilaamassa noita prätkätelineitä myyntii ja lupas ottaa niitä vedenpitäviä suojia kanssa. Pitäs ens tai seuraavalla viikolla tulla.
Äsken tuli koitettua liikenteessä ja ihan pätevän olonen vekotinhan tuo on.
Köpi, minkäslainen oli norjan reissu? Pistähä tonne meiän reissuosioon vähä fiilistelyjä!
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Briteistä tilasin telineen, maksoi jotain kympin verran...vara-akun tilasin Pixmaniasta, en muista hintaa...(Webbis @ Kesä. 13 2007,17:01) kirjoitti
Öisin latailin akut ihan verkkolaturilla, mulla oli kyllä myös tup.syt.laturi mukana, jota en sitten tarvinnut.
Norjan reissu oli upea ja säät suosi kybällä. Vettä ei satanut kertaakaan missään, uimassa oli pakko käydä joka päivä.
Tässä yksinkertainen tapa asentaa Loox. Ei kaunis, mutta toimiva. Kun sen saa pleksin alle ei aurinko heijastu, osittain suojassa pikkukuurolta ja juuri oikeassa kohtaa näkökentässä, mutta ei peitä mittareita.
Vielä kaksi viikkoa ennen pääsee tositoimiin ja baanalle, huoh![]()
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
Myö ei olla tultu tänne kuolemaan, vaan tappamaan ( A. Rokka)
Tuollai minäkin sen pistin ja pysyy 170km/h vauhdissaki kiinni ja ei tosiaan taida kastua isommallakaan sateella kun on niin hyvin pleksin alla piilossa.
Ei peitä kun vähän kierrosmittaria mut eipä tuo haittaa. Ja teksti tuossa Looxissa on ihan tarpeeks isoa että näkee. Ja ohjeetki kuuluu hyvin kuulokkeiden kanssa!
Ainoa mikä oli, niin tärinä välillä haittas. Mut seki oli minimaalista ja mietin, että jos tilais tuolta briteistä sellasen tärinävapaan kiinnikkeen..
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Vara-akun tilaaminen onnistuu PowerMill:sta (Hki) joka on valtuutettu korjaaja. Hinta noudettuna on himpan alle 80 egee, joka on vallan hellvetisti.(Köpi @ Kesä. 13 2007,17:06) kirjoitti
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. (Luutnantti Koskela)
Muistelen vara-akun hinnaksi Pixmaniasta jotain 30 € luokkaa. Jos jollekulle kiireellinen tarve, voisin omastani luopuakin, koska reissu jo tuli tehtyä...
Mulla kans käytössä LOOX. Negatiivisena asiana pidän sitä, että ei anna mitään varoitusta akun loppumisesta? Akkukuvake on olemattoman pieni, ei sitä tule tihrustettua ajon aikana. Kerran ajelin viitisensataa km navigoiden ja musiikkia kuunnellen. Pitihän se kokeilla kestääkö... Ei kestänyt. About sata km ennen kotia sanoi tööt ja sippas.
Pelkkien ääniopasteiden avulla en kyllä pärjää. Varsinkin jos on useita liittymiä / risteyksiä lähekkäin, on mukavampi myös nähdä kartta. Kartathan on vanhoja, joo. Forssan tienoilla oli uutta valtatien pätkää, navigaattori herjas mun ajavan pellolla; "tee u-käännös nyt. Heti kun mahdollista, tee u-käännös". Pikku juttuja...
Itse askartelin-paskartelin suojapussin. Läpinäkyvän osan silpaisin jostain muovitaskusta, EuroKankaasta loput. Sulkeminen narua kiristämällä. Ompelin käsin, varmistin vedenpitävyyden punaisella sähköteipillä
Nyt on 2gb kortti, "hidas" sellainen. Navigoinnin aloittaminen kestää kyllä "luvattoman" kauan. Nopeampi korttihan olis varmaan sen viis egee enemmän maksanu...
Mainos-mainos-mainos:
Kuulokkeina käytän Kossin Plugeja =aevan ehdottoman mahdottoman loestavat mopokäytössä![]()
Miten te LOOXilla piirtelette reittiä?? Helppo homma tehdä esim. Helsingistä Raumalle, mutta lähes mahdotonta tehdä pitempää reittiä pienestä paikasta toiseen. Olen heinäkuun alussa lähdössä keski-Norjaan ja yritin raapustella reittiä Lillehammerista PeerGynt Vegeniä pitkin, niin onpa homma!! Ei sitten onnistu. Tiet ovat niin pieniä, että vaikea seurata kartalla, paikkoja ei löydy hakemistoista. Kunpa olisi tietokoneella kartta, johon piirtäis reitin ja siirtäis LOOXille. Onko mahdollista??
Ostettiin autoon/muuhun käyttöön navigaattori. Garmin nüvi 200, eli skandinavian kartastolla. Käytiin kokeilee gigantissa eri laitteita, minä ja faija ihastuttiin heti garminien käytön helppouteen! Olivat tosi yksinkertasia, helppokäyttösia ja suhteellisen pieniäkin! Käytännön kokemuksia ei vielä ole, koska äiti saa tuon synttärilahjaksi huomenna.Mutta tuntui tosi helpolta käyttää. Millasia kokemuksia muilla on?
Verkkovirtalaturia ei tullut mukaan, mutta 29€ niin semmosen sai, mukaan tuli myös jotain adaptereita ja tupakansytytinlaturi. Pelkkä verkkovirtalaturi olisi maksanut 25€..
Oli jännä, miten eri giganteissa hinnat vaihteli. Suomenojalla hintaa oli Garmin Nüvi 250 joku 345, lommilassa sama malli 299, ja tammistossa 345. Garmin nüvi 200 oli suomenojalla halvin (muistaakseni 259) ja lommilassa sama malli kympin kalliimpi. Oli myös outoa, miten ristiriitaisia kommentteja annettiin. Suomenojalla käytiin ensiksi, tosi pätevän oloinen (ja näköinen) nuori nainen kertoi, että saa ladattua maasto- ja merikartat nüviin. Lommilan gigantissa sanottiin ettei tämä ole mahdollista. Tammistossa taas myyjä sanoi, että voi saada, mutta itse en lähtisi sitä yrittämään.
Mentiin takas suomenojalle, jossa myyjä vakuutteli, että voi saada. Tuli sitten sieltä ostettua ko. laite.
Ei voi kuin kehua suomenojan gigantin toimintaa. Tosi ystävällistä palvelua, ja laitteista selvästi tiedettiin. Myös tammistossa oli hyvää palvelua. Lommilan giganttia en kehu. Toistamiseen huonoja kokemuksia paikasta.
Niin ja yks mikä on tosi hyvä juttu noissa 200/250 nüveissa, antenni on sisäänrakennettu, ja laite mahtuu vaikka rintataskuun., eli vaikka lenkkeillessä tai retkeillessä tuosta on hyötyä. Esim 350 nüvissa on läppäantenni, eli laite ei toimi ellei antenni ole pystyssä. Taskuun tuo ei siis niin hyvin sovellu.. Jos laitetta käytettäis pelkässä autossa/pärrässä, niin sillähän ei olisi niin väliä.
tässä nyt turhia mietteitä, kertokaa muutki ko. laitteista kokemuksia. Multa voi myös kysyä tuosta laitteesta, yritän vastat mahollisimman hyvin.![]()
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
Olisi hyvä jos Looxissa olisi PC mahdollisuus, mutta ei ole. Mutta onnistuu se muutenkin, vaatii vain vähän aikaa ja kaljaa.(makke71 @ Kesä. 22 2007,00:02) kirjoitti
Looxissa on tosi tarkkaan määriteltävä reittiprofiili:
- hidas henkilöauto, normaali henkilöauto, nopea henkilöauto vai moottoripyörä
- nopea reitti, optimaalinen reitti, lyhyt reitti vai kaunis reitti
- moottoritiet sallittu, vältä vai kielletty
Kokeili muutella näitä kunnes löydät reitin, joka suurinpiirtein vastaa haluamaasi ja sen jälkeen lisää reittipisteitä, jotka pakottavat Looxin suunnitelemaan reitin haluamaasi kautta.
Zoomaa vaan tarpeeksi lähelle niin kyllä ne tiet sieltä tulevat näkyviin.
Esimerkkinä kesäreissun päivämatkasta Passau - Bratislava: valitsin nopean reitin, nopean henkilöauton ja moottoritiet sallittu. Sen jälkeen lisäsin pari välipistettä, joka menee Tonavan rantaa alkupäässä ja vot, reitti on juuri kuten halusin.
Samalla tavalla on nyt koko kesäreissun reitti suunniteltuna halutulla tavalla.
Eli kärsivällisyyttä ja kaljaa.
Millaiset nuo on?(Living_doll @ Kesä. 20 2007,20:49) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Näitä mäkin käytän...toimii "lähes" tulppien veroisina samalla.(jyke @ Kesä. 23 2007,01:19) kirjoitti
![]()
Tarkka hinta oli 31 €, eli jos joku tarvitsee kiireesti vara-akkua, multa saa lunastaa...eli Looxista en ole luopumassa, vain akusta.(Köpi @ Kesä. 20 2007,11:05) kirjoitti
Mitä on autoon tarkoitettuja naveja tullut tutkittua, niin Nuvi 200 vaikuttaa ihan kelpo laitteelta. Testannutkin olen, normaali Garminin käyttöliittymä, itse en älyttömästi tuohon liialliseen yksinkertaisuuteen ole ihastunut. TomTom miellyttää minua huomattavasti enemmän ja hintaerokin näiden kahden laitteen välillä on hyvin pieni (TomTom ONE). Nuvi 200 etuna olisi maasto/merikartat, mutta maasto- ja merikarttojen ei luvata valmistajan eikä maahantuojan sivujen mukaan toimivan Nuvi 200:ssa, joten olisikohan gigantissa sittenkin puhuttu p*skaa...(Elazi @ Kesä. 22 2007,11:24) kirjoitti
Edullisimmin Nuvi 200 löytyy jälleen kerran erätukusta, niinkuin lähes kaikki muutkin Garminin tuotteet tällä hetkellä. Postitse jos joutuu tilailemaan, niin erätukun toimituskulut ovat kylläkin korkeahkot. Erätukun kohdalla pitää lisäksi muistaa, että takuu on vuosi, muilla saattaa olla kaksikin vuotta. Itse olen kyselemällä liikkeistä saanut erätukun hintaan ja pidemmällä takuulla olevan laitteen, kilpailuttaminen siis usein kannattaa.
Nuvi 300/350 jättäisin vanhana mallina suosiolla kauppaan, ellei hinta ole todella kohdallaan. Jos haluaa autonavin maastokartta mahdollisuudella, niin Nuvi 300/350:n valinnan voi jotenkin järjellä perustella, puhtaaseen autonavigointiin on parempia ja edullisempia laitteita.
edit:
Yleisesti voisi vielä sanoa, että oma navi valintani kallistuisi käytännössä Garminiin tai TomTomiin. Pienempien valmistajien laitteissa on ainakin oman kokemuksen mukaan enemmän tai vähemmän huono käyttöliittymä, päivitykset kysymysmerkki ja esim. POI-pisteiden lataus ei onnistu, etc.
Tämän päivän sanomalehdessä olleessa Expert- ketjun ilmoituksessa looxin hinta näytti olevan 189,- .
Ostin Looxin omaan pyörääni ja puolittain salaa siipaltani, joka mokoma löysi Looxin laukustani, ja nyt laite kököttää Marsun kojelaudalla! Takapenkeillä kököttäneillä lapsilla oli tosi hauskaa, kun laitteen tomera naisääni komensi ties kuinka monetta kertaa tekemään u-käännöksen niin pian kuin mahdollista. Mies oli naputellut tädin mökin osoitteen hiukan väärin.
Aikuinen nainen nexusti
Kellään kokemusta Magellan Crossoverista? Vaikuttaisi mielenkiintoiselta vaihtoehdolta tuon Tompan korvaajaksi (taas teline paskana ja takuu ohi), ainakin mainosten mukaan vesitiivis, "rugged", 8h akku, 429 euroa plus mopoteline 50 euroa: tarvikkeita
Life's pretty straight without motorcycling
Pistinpä ton MikroBitin testivoittajan Route 66:n tilaukseen, tosin 9000 mallin. Hintaa tuli vähän yli kolmesataa. Toivottavasti nyt sitten on kelvollinen laite. Tarkoitus olisi sitten elokuussa lähteä sitä Saksanmaalle testaamaan. Katsotaan sitten löydänkö sen avulla sieltä takas. ;)
Ostin juuri itsekin Routen, 8000 mallisen. Olen tyytyväinen vaikkakaan ei vedenpitävä olekaan, mutta saahan noita veden pitäviä pussukoita. Eikä löydy mpvarusteita, mutta hyvin näyttää pysyvän pleksissä kiinni..(kaikas @ Kesä. 30 2007,22:43) kirjoitti
"Mä lupaan tässä ja nyt maksaa bensat jokaiseen Ladaan, jolla suomalaiset kommunistimaanpetturit tsörää punanen pipo päässä ikuisesti helvettiiin täältä.. ..ei auta muuta kuin balalaikka perseeseen ja rajalle" Tony Halmeen suusta.
Meikän turpokwaak
Itse ajattelin karttataskullista tankkilaukkua alkaa sille katselemaan, kunhan tulee. Varmaan sitten jostakin tuolta Saksan maalta, kun loppukesästä sinne todennäköisesti suuntaan. Niin ja tarvitsisihan mun ensin sieltä se pyöräkin löytää, mut siinä samalla sitten tulee navikin testattua kunnolla. *(Passe @ Kesä. 30 2007,22:49) kirjoitti
Oottekos muuten modanneet pyörään tupakansytytin paikan, mistä virran ottaa naville vaiko miten, kun ei tossa routessa kuitenkaan luvata kuin parin tunnin käyttöaika ison näytön vuoksi? Pitäis varmaan jostain elektroniikka liikkeestä käydä kysäsemässä noita naaraspuolisia tupakansytytinpaikkoja...
Ite laittelin sytytinpistokkeen Fasun katteeseen ja vedin johdot suoraan akulle. Tollanen pistoke maksaa marketissa tai autotarvikeliikkeessä 4-8 eukkoa, ja johtoihin ja liittimiin pari päälle. Halpa ja helppo rakennella.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Kysäisinpä Route 66:n supportista, että miten tuohon jatkossa saa karttapäivityksiä. Vastaus oli, että tuskin tulee karttapäivityksiä ollenkaan. Joten taidankin vaihtaa tilaukseni johonkin toiseen merkkiin, ainakin TomTomiin näyttävät myyvän lisäkarttoja, joten siihen varmaan sitten jatkossakin uusia saanee.
Tulinpa kysyneeksi... Kaveri heitti 100€(jarkko @ Kesä. 07 2007,19:35) kirjoitti
Kysyin, että tuleeko kotelon kanssa... Ei, vaan pelkkä teline.
Totesi vaan, että niitä pitäisi saada sieltä mistä laitteen on ostanutkin. Joten expertin suuntaan.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Rakentelin reikänauhasta telineen ite. On ihan tukeva ja hyvä.(Heksa @ Heinä. 04 2007,12:59) kirjoitti
kyyyyll mää voin sen satasella myydä.
![]()
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Käykö kämmentietokone mp-käyttöön? Joissakin malleissa on gps ja wlan toiminnot. Pääsis reissun aikana pitämään .org riippuvuuden aisoissa
Joku näistä vehkeistä tietävä vois valaista asiaa mulle..