Sivu: 4 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 251:sta
    Lainaa (janzamon @ Huhti. 26 2007,12:51) kirjoitti
    Jepulis. Veikon koneesta tuli itsellekkin haettua loox n100. Varsin pätevä laite. Kunnollinen teline moottoripyörään on tällähetkellä suunnitteilla. Pitää postailla tänne kuvia mikäli patentista tulee yhtään toimiva.
    Sama juttu. Kävin veikolta hakemassa tänään LOOX-vekottimen. Vielä pitäisi viritellä teline mahd. fiksusti gikseriin.
    Köpin fillaritelinesysteemi ei oikein sovi mun mopoon ja tankkilaukkuakaan ei aina viitsi pitää navin takia mukana.

Mites noi "värikuoret" vaihdetaan? Musta sopisi paremmin mun mopon väreihin

Itse navi pelaa oikein hienosti

ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Olen suunnitellut Fujin naville pyörätelinettä. Eipä ole vielä lopullista mallia mielessä. Mutta vinkkinä muillekin SW-Motechilta löytyi sopivan näköinen sadepussi. Kun vielä tuohon virittelee kiinnityksen pyörään niin hyvä tulee!

alla linkki...

http://www.mo-tech.de/produkt/index.php?produkt_id=1533
    Minäkin kävin hakemassa kyseisen härvelin Veikon Koneesta ja kylläpä vain on syytä olla ostokseen tyytyväinen. Ostin myös 2 GB muistikortin ja iskin sinne Pohjoismaat, Saksan ja Alppialueen kartat sekä Johnny Cash-kokoelmani MP3:sina. Matkamusakin on siis kondiksessa. Ainaskin autossa navigointi toimii loistavasti.

Itse meinaan käytellä navigaattoria RT-bokseribemarissani tankkilaukun karttataskuun asennettuna. Minulla on saksalaisen Wunderlichin tekemä matala karttalaukku RT:hen jossa on päällä vesitiivis ja pikakiinnityksellä irrotettava karttatasku. Navigaattori vaan taskuun niin homma toimii. Sähköistys ja muut piuhat on helppo hoitaa tankkilaukun kautta. Ajattelin laittaa navigaattorin taakse ja karttataskuun pienet palat velcro-tarraa niin vekotin pysyy paikallaan mukavasti.

Wunderlichiltä muuten löytyy tällainen vesitiivis Mediabag-pussukka ja sille sopiva alumiininen jalka ja näiden avulla voi laittaa pyörään melkein minkä multimediakarahkan tahansa. Hinta vaan on peikkona, melkein 140 eur koko paketti.

lisätietoja:

http://www.wunderlich.de/shop.ph....bafe48a

ja

http://www.wunderlich.de/shop.ph....bafe48a

R 1150 RT - myyty ajat sitten... nyt mies vailla kaksipyöräistä
    Toimiiko toi looppi taskussa, eli saako tarpeelliset signaalit?
    jamaha 02 --> riumppi 11

Blue's brother
    Läpinäkyvässä karttataskussa tankkilaukun päällä toimii kyllä. Fujitsu on siitä hyvä että siinä ei ole mitään esiin käännettäviä antenneja jotka mahdollisesti haittaisivat "taskukäyttöä". Laite on itse asiassa niin herkkä että enpä pitäisi ihmeenä vaikka laite pystyisi pitämään itsensä kartalla vaikka takin taskusta käsin.
    R 1150 RT - myyty ajat sitten... nyt mies vailla kaksipyöräistä
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 18 2007,13:30) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Huhti. 17 2007,20:45) kirjoitti
    Fonttikoko noille tietyille näytöille (nopeus, korkeus, matkaa jäljellä, saapumisaika jne) on tosi pieni...riippunee sijoituspaikasta ja käyttäjän silmistä, onko ongelma. En tosin ole koettanut onko fontti eri, jos käytössä pystynäyttö (laitoin vaakanäytön itselleni).

Edit. Tuossa yllä olevassa kuvassa lähes luonnollisen kokoinen laite...antanee osviittaa fonttikoosta...
    Sama pieni fontti vaikka pystynäytönkin koetin.

Käsitys laitteen loistavasta hinta-laatusuhteesta vain vahvistunut. Eihän se tietty vedenpitävä ole, mutta siltikin.

POI-listassa muutamia mulle uusia, mm. P-paikat, Pankit ja pankkiautomaatit, Autoliikkeet, Moottoripyöräliikkeet yms.
    Pieni fonttikoko tarkottaa, et kesken ajon pitää kaivaa lukulasit. Umpikypärän kanssa aika resuaminen.

Eli systeemi ei salli fonttikoon kasvattamista. No, sit ei mahtuis näyttöön muuta.

"If a..holes could fly, this place would be an airport"
    Fonttikoon pienuus mua vaivaa vain ja ainoastaan nopeusnäytön kohdalla, muut asiat hoituu helpommin (ja suuremmalla fontilla).
    Tuolla tavalla LOOX istui gikseriin tilapäisellä ikean pöydän säätöjalasta tehdyllä telineellä.

Pitäisi vielä asentaa jonnekin 12v virran ulosotto latausta varten. Hyviä ideoita toteutuksesta otetaan vastaan.

Jens, asiaan on tuskin tälläkään kertaa vain yhtä ja ainoaa oikeaa, mutta mua "hämää" kun mielestäni olet laittanut telineen väärinpäin...(luontevampaa jos irroitusvipu olisi laitteen yläpuolella, eikä alapuolella)?
    Lainaa (Köpi @ Touko. 02 2007,10:15) kirjoitti
    Jens, asiaan on tuskin tälläkään kertaa vain yhtä ja ainoaa oikeaa, mutta mua "hämää" kun mielestäni olet laittanut telineen väärinpäin...(luontevampaa jos irroitusvipu olisi laitteen yläpuolella, eikä alapuolella)?
    Makuasia sanoi.... ei vaan, en tullut edes ajatelleeksi, että teline olisi väärinpäin. Iskin telineen innoissani tuohon noin päin kiinni.
    http://www.t-online-shop.de/tonline/...&product=29431

Tuollaista Tomtomia olen hieman harkinnut, niitä ei vaan taida vielä olla Suomessa, josko tuossakaan kaupassa.

Joutunee odottamaan kesäkuulle ennen kuin niitä on täällä myynnissä.
    Vaati pitkällistä pohdintaa mitä sillä tekisin, ja keksisinkö sille käyttöä, tähän asti olen pärjännyt paperikartoilla aivan erinomaisesti
    Lainaa (Moottoripyöräilijä @ Huhti. 26 2007,09:44) kirjoitti
    Lainaa (Trinity @ Huhti. 26 2007,09:41) kirjoitti
    Kävin Kärkkäisen kotisivuilla, mutta en saanut sieltä auki mitään nettikauppaa. *Miten laitteen osto käytännössä toimii vai pitääkö * paikanpäälle hakemaan?
    Itse kävin Oulusta hakeen. ja se 199€ hinta oli sika-päivillä 21.4.07 asti. mikähän hinta nyt lienee? soittamalla varmaan selviää.
    Minäkin hain moisen N100:n Expertiltä 199e:lla kotiin.

Todella hienosti ainakin autossa tuntuu pelittävän. Miinuksina mainittakoon, että kartat ovat ainakin Espoon osalta n.2v-3v vanhoja. Fonttikoko (mm. nopeus) on auttamattomasti liian pieni. POI:n laittaminen ei taida PC:llä onnistua?

Muuten hieno peli. kannattaa tutustua. Tämä GPS mahtuu kulkemaan oikeasti reissussa mukana.

//CBF600SA -11
    Lainaa (SPL @ Touko. 03 2007,12:02) kirjoitti
    Todella hienosti ainakin autossa tuntuu pelittävän. Miinuksina mainittakoon, että kartat ovat ainakin Espoon osalta n.2v-3v vanhoja. Fonttikoko (mm. nopeus) on auttamattomasti liian pieni. POI:n laittaminen ei taida PC:llä onnistua?

Muuten hieno peli. *kannattaa tutustua. Tämä GPS mahtuu kulkemaan oikeasti reissussa mukana.
    Samaa vanhaa kartta-aineistoa tarjoaa lähes kaikki, mun kotikatuni on sijainnut paikoillaan jo 3 vuotta, eikä sitä löydä siltikään juuri mikään Gepsi...

POI-Warnerin pitäisi toimia, kunhan malttais ja uskaltais kokeilla.

http://www.navigating.de/cms....32f7ac8

Tuo Loox vaikuttaisi hyvältä laitteelta jos hommais pyöräkäyttöön ja kakkoslaitteeksi vaimolle..

Onko kosketusnäyttö käytettävissä ilman tikkua sormella? Siis perustoiminnot kuten kotiin navigointi tai vastaava..

Tomtomia pystyy joten kuten tankkilaukun ikkunan läpi tökkimään ajohanskoilla, mutta tuossa taitaa koko asettaa homman haasteelliseksi??
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Lainaa (svahnm @ Touko. 03 2007,13:27) kirjoitti
    Tuo Loox vaikuttaisi hyvältä laitteelta jos hommais pyöräkäyttöön ja kakkoslaitteeksi vaimolle..

Onko kosketusnäyttö käytettävissä ilman tikkua sormella? Siis perustoiminnot kuten kotiin navigointi tai vastaava..

Tomtomia pystyy joten kuten tankkilaukun ikkunan läpi tökkimään ajohanskoilla, mutta tuossa taitaa koko asettaa homman haasteelliseksi??
    Kyllä kosketusnäytön "virtuaalinäppäimet" ovat niin pieniä, että sormilla naputtelu on liian haasteellista. Hanskat täytyy ainakin ottaa pois kädestä.
    Lainaa (jyke @ Huhti. 30 2007,09:57) kirjoitti
    Mulla on Nokia 770 Navicoren ohjelmistolla + erillinen gps-palikka. Hyvin se toimii, vaikka palikka on taskussa. Olettaisin Loopissakin olevan SIRF III -siru sisällä. (Ehkä nuo tekniset termit ei ole ihan insinööritasoa .)

Busa K8
    Lainaa (jens @ Touko. 03 2007,13:40) kirjoitti
    Lainaa (svahnm @ Touko. 03 2007,13:27) kirjoitti

Kyllä kosketusnäytön "virtuaalinäppäimet" ovat niin pieniä, että sormilla naputtelu on liian haasteellista. Hanskat täytyy ainakin ottaa pois kädestä.
    Tuo on jo sen verran pieni laite, että melkein menisi ajotakin hihaan rakennetulla muovitaskulla.. Siitä vois huonompinäköinenkin tsekata tyyliin 'paljon kello on'..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Piti käydä Veikon liiketoimintaa äsken tukemassa ja hommata Loox kakkoslaitteeksi. Ensinäppäilyillä tuntui aika asialliselta laitteelta.
    Lainaa (-Harza- @ Touko. 03 2007,13:57) kirjoitti
    Mulla on Nokia 770 Navicoren ohjelmistolla + erillinen gps-palikka. Hyvin se toimii, vaikka palikka on taskussa. Olettaisin Loopissakin olevan SIRF III -siru sisällä. (Ehkä nuo tekniset termit ei ole ihan insinööritasoa .)
    Oho, sehän olikin looksi eikä looppi. Enivei...
    jamaha 02 --> riumppi 11

Blue's brother
    Lainaa (jyke @ Touko. 07 2007,00:22) kirjoitti
    Olettaisin Loopissakin olevan SIRF III -siru sisällä.
    Loox toimii taskussakin, on SiRFstar III.
    Lainaa (Köpi @ Touko. 07 2007,09:22) kirjoitti
    Lainaa (jyke @ Touko. 07 2007,00:22) kirjoitti
    Olettaisin Loopissakin olevan SIRF III -siru sisällä.
    Loox toimii taskussakin, on SiRFstar III.
    Joo, tuntuu ainakin puutalossa ottavan ikkunoista riittävästi signaalia. Tosin kyllä vanha Tomtom Go500, joka ei ole Sirf III pelittää myös ikkunan vieressä.

Lyhyen käytön jälkeen melko positiivinen kokemus laitteesta. Hintaan nähden loistopeli ja riittävän "monimutkainen" tomtomiin verrattuna, ettei ala ajon aikana konffaamaan reittejä.. Ja akkua ei näköjään tarvitse ladata kun kerran viikossa..

Hauska se "nopea henkilöauto"-profiili.. Reitit on hiukan moottoritiepainoitteisia..
    Mopolla en ole vielä ehtinyt kokeilla kun on vasta taimitarhoja navigoitu kotilolla..
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on tollanen Fujitsu-Siemens Pocket Loox N560, joka on siis pda eikä varsinainen navigaattori. Sisältää kuitenkin sisäisen GPS-vastaanottimen ja parasta tässä on se, että ohjelmia voi asennella just niin kuin huvittaa. Itsellä navigointisoftana käytössä TomTom, Navigon oli jostain syystä aivan järjettömän hidas. Topografisia karttojakin voi käyttää, mutta niillahan ei luonnollisestikaan navigoida.

Oikein näppärä tankkilaukun karttataskuus sujautettuna. Oikeastaan ainoa miinus on akunkesto, joka on näytön kirkkaudesta riippuen 1½-3h. Tämän takia laite on oltava koko ajan latauksessa. Eipä sillä että se olisi mopoillessa ongelma. Olishan sellainen kiinteästi asennettava ja säänkestävä laite tietysti helpompi, mutta sellaisen softat on sitten mitä on, ja siihen on tyydyttävä. Ja navigaattori on navigaattori, pda:lla voi tehdä kaikkea muutakin
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

>> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

Ducati SFV4S
    Nyt minullakin on sitten se Loox . Ostin toissapäivänä Veikon Koneesta Kolmen Sepän kupeesta Hesassa käydessäni ja hyvin käyttöönotto sujuikin.

Huomenna isken sen autoasennuksella skootterini pleksiin ja valitsen kauniin reitin johonkin ja lähden ajelulle. Viikon olen ollut ilman mopoajelua ja aivan innosta tärisen pelkästä ajatuksestakin!

Trinity palaa raporttiin myöhemmin!
    Aikuinen nainen nexusti
    Tämä Fujitsuhan on aivan viehättävä laite . Laitoin Looxin kiinni pakkauksessa mukana tulleella imukuppitelineellä ja se oli optimaalisella korkeudella siten, ettei peittänyt mittareita eikä liioin katsetta tarvinnut kuin hiukan laskea alas nähdäkseen opasteen. Korkeus oli myös hyvä, jotta näki katujen nimet. Kunhan vielä laitan kuulokkeet korville niin saa korviin myös ääniopasteet.

Kokeilin sitä palatessani kotiin toiselta puolelta kaupunkia; reitti poikkesi hiukan siitä, mitä tavallisesti käytän, mutta täytyypä tarkistaa joku kerta, onko se lyhyempi totutusta.

Sitten, kun lataan vielä suosikkisävelet muistikortille, niin kyllä kelpaa kierrellä raittia rallatellen. Toisella korvalla on tuo Scala Rider blue tooth kypäräpuhelin, joten sillä sopii jutella, jos niikseen tulee ja äkkiseltään tunnen itseni yksinäiseksi. Enää skootteristani puuttuu 12V tulppaan kytkettävä kahvinkeitin!
    Aikuinen nainen nexusti
    ite just tilasin loox:in...katotaa mitä tulee
    2022- Honda CBR900RR 1997
    2013-> kawasaki Z1000 -03 "appelsiini" VARASTETTU JA LUNASTETTU 2014
    2006-2008 Kawasaki zzr600 -91
    "don´t ride faster than your guardian angel can fly"
    Kommentoikaa Looxin omistajat miten kauan teillä tuo akku kestää navigoidessa? Ilmeisesti se kestää noin 3h?

Tuleeko sen tai yleensä minkään GPS:n käytöstä mitään jos ei pidä nappia korvassa eli ei kuule ääniopastusta?

On kyllä aika iso hintaero Looxin eduksi jos vertaa Rideriin 1/2 tai Zumoon, mutta toki siinä on pienempi näyttö eikä ole suoraan telinettä pyörään. Lisäksi eihän se Loox kestä suoraan sadetta tai kolhuja. Zumossa olisi kyllä hyvää se reitin suunnittelu koneella niin voisi helposti tehdä reitin kuntoon.

Pärjäisiköhän Looxilla pelkästään Euroopassa vai pitäisikö vielä ottaa kartat lisäksi?

Jos jollain on kokemuksia Loox vs. Rider/Zumo niin mielellään kuulisi onko ne sen lisäinvestoinnin arvoisia.
    "pyörätön"
    Minä saan Looxini kiinnitettynä kytkettyä vaikkapa penkin alla olevaan 12V-ulosottoon, joten akun kestävyydellä ei ole merkitystä. Sen sijaan olen miettinyt, kuinka saan laitteen suojattua sateelta siten, että näytöstä saa vielä joten kuten selvää.

Käsittääkseni laitteen mukana tulleilla Euroopan kartoilla tulisi pärjätä, tosin en ole niitä vielä ladannutkaan. Liioin en ole ladannut muzakkia. Näissä musiikinlatausasioissa olen ollut turhan laiska, netistä en ole opetellut koskaan lataamaan. Kuulun heihin, jotka mieluimmin ostavat musiikkinsa kaupasta. Haluan omistaa tuon levyn konkreettisesti, en ainoastaan bittijonoa tietokoneeni sisuksissa. Tätä perua minulla onkin satoja LP-levyjä ja sen formaatin loputtua CD-levyjen ostotahti on edennyt rivakkaa tahtia etenkin, kun vanhoja hyviä levyjä on tullut uudelleen myyntiin uudessa formaatissa. Nyt suosikkiraidat pitäisi ladata ensin tietokoneelle, ensin tietysti ne pitäisi pakata, jotteivat vie liikaa muistikapasiteettia loppukäyttökoneelta ja sen jälkeen ladata ne tuolle koneelle. Onpahan niitä sitten mukava rallatella matkan aikana.
    Aikuinen nainen nexusti
    Onhan se paljon rennompaa ja turvallisempaakin kun sitä näyttöä ei tarvitse tuijotella että jokohan sitä pitäis alkaa kääntymään..

Asensin tänään vanhat puretut kuulokkeet kypärän sisään ja kävin koeajolla. Hyvin kuuluu opastus 80km/h asti. Kuuluisi varmaan paremminkin jos olisi herkemmät kuulokkeet tai gps:ssä enemmän jerkkua (nüvi 300)
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Kuten tossa aiemmin olen koettanut sanoa, Looxilla pärjää suh mukavasti, vaikkei Zumon veroinen olekaan.

-akku kesti mm. Mikrobitti (tjsp) vertailussa 5 h navigoidessa, 11 h "ikkunalla", itse en tarkkaan ole seurannut, mut veikkaan et ainakin aika liki se 5 h on lähellä totuutta

-juu, ei kestä vettä, eikä telinettä mukana mopoon, mutta esim. tankkilaukussa olisi mukana ja suojassa...

-kyllä näyttöä seuraamallakin pärjää ilman ääniopastusta, itse mielummin tinkisin tosta siten, että Loox taskuun (sehän on vastoin kuin muut taskukokoinen) ja kuuleke kypärän sisään, eli mielummin äänillä kuin kuvilla opastus...makuasia...

-Looxin mukana tuleva kartta-aineisto ei ole seamless (pieni moka jonka kanssa pystyy elämään), eli tarkoittaa sitä, että kun esim. Saksa ja Ranska on eri aineistolla, niin et voi Berliinistä suunnistaa Pariisiin, vaan kartta-aineiston vaihto pitää tehdä rajalla. Ongelmaa ei esim. Pohjoismaissa, kun Nordic on yksi aineisto. Seamless kartta erikseen maksaa poskettomat 149 € (2GB kortti)

-Looxilla pystyy aika näppärästi tekemään reittisuunnittelua suoraan koneeseen, ilman pc:tä (harvemmin kai pc on reissussa mukana, vai?)

-mielestäni mikään gepsi ei täysin korvaa karttaa, gepsi on hyvä kartan apuri...

Lisätään nyt vielä loppuun sen verran, että kun Loox maksaa 199 ja Zumo 799 niin kyllä hinta-laatusuhteeltaan parempi on Loox. Jos molemmat maksais vaikkapa 399 niin ostaisin Zumon

30.  
    Minun mielestäni mikään kartta ei korvaa kunnon navigaattoria. Ja kunnon navigaattori on semmoinen, joka opastaa äänellä. Ajatus navigaattorista ilman ääniopastusta moottoripyörässä on älytön. Kyllähän se vielä Suomen rauhallisessa liikenteessä menee, muttei Keski-Euroopan liikenteessä. Zumo lienee tällä hetkellä omassa luokassaan, kunnes Tomtomin vastaus tulee...
Sivu: 4 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen