Alottelin tossa jokunen kuukaus sitten operaation katteiden korjaus.

Ostin pyörän loppu kesästä -06 ja se oli kaatunut paikaltaan jollain edellisellä omistajalla. Tämän seurauksena katteissa oli naarmuja ja muutama lohkeamakin. Tarkotuksena olis siis korjata katteet ja maalauttaa ne (väri ei vielä tiedossa, hyviä ehdotuksia otetaan vastaan). Etuiskareista pitäis maalata pois kiveniskemät vasaralakalla. Polttimot ajattelin vaihtaa ledi polttimoiksi. Molemmat renkaat,taka jarrupalat ja bensansuodatin menee uusiksi. Ketjut ja vanteet putsataan kunnolla. Katteista puuttuu joitakin ruuveja. Yritän metsästellä niitä purkaamoilta ja jos ei löydy niin tilaan alkuperäiset saksasta. Vaihtoehtona oli myös, että vois laittaa katteet kiinni värillisillä ruuveilla ja ostaa nestesäiliöiden kannet ja öljykorkin myös värillisinä. Ja tietty jonkinlainen tankinsuoja pitää hommata.

Tuollasta suunnitelmaa olis siis alustavasti tehty. Tietty voi olla, että projektin edetessä suunnitelmat muuttuu ja ylläreitä tulee..tietenkin. Maalia pitäis pintaan saada joskus helmikuun tienoilla ja vapuksi pitäis saada pyörä kasaan.

Alotin projektin purkamalla katteet ja tankin. Katteita irrotellessa paljastu muutamia kivoja ylläreitä, kun joku oli paikkaillu katteita jostain lasikuidulla, pop-niiteillä, liimamassalla, teipillä jne ja oli siellä pari isompaa murtumaakin mitä ei päällepäin nähnyt.

Purkamisen jälkeen katteiden perusteellinen tarkastelu ja suunnittelu miten ja millä saa lohkeamat paikattua ja puuttuvat kohdat korjattua.
Kaverin kanssa pähkäiltiin hetki ja tultiin siihen lopputulokseen, että lasikuitu+venemuovi(polyesteri) paikat ja PP100 mikrotäytteellä halkeamat ja silotukset.

Ekana tehtiin pieni kokeilu etulokariin mikä oli melkein puoleen väliin asti lohjennut. Reilusti esteriä ja pari kerrosta mattoa ja sit kuivumaan. Alettiin samalla hiukan hiomaan katteita. 80:ellä pintaa rikki ja 240-400:lla loppuhiontaa.

Viikon verran oltiin tallilta pois. Siinä ajassa oli kuitu ainaki kuivunu . Yllättäen paikasta tuli parempi mitä odotettiin ja se tuntu jopa pysyvän paikallaan. Se tulis siis pysymään muissakin kohdissa.
Siinä sitten alettiin väsäilemään hankalampia kohteita. Kaiken kaikkiaan kuitua tarvitaan melkein kymmeneen eri kohtaan. Onneks niistä ei ollu kuin muutama hiukan hankalampi paikka, mutta saatiin nekin yllättävän hyvin korjattua. Kokeiltiin sitte samalla miten mikrotäyte toimii.

Nyt vaan jännityksellä odotellaan, että minkälainen halkeaman täytöstä ja vaikeammista paikkauksista tulee kun kumpikaan ei aikaisemmin ole semmosta käyttäny (tosin ei ollut kuituakaan, mutta hyvä tuli). Joulun jälkeen pääsee sitten tsekkailemaan tilannetta.

Tuon verran on tähän asti saatu aikaseks. Kuvia ei vielä juurikaan ole, mut ens kerran kun tallille menen niin otan kameran mukaan ja napsin niitä. Nettiin ne tulee jahka löydän hyvän paikan mihin saan ne laitettua.

Projektin lähtökohta on siis suunnilleen tämä



edit:linkki lisätty