Olip virhe ta ei, niin alavääntöö haukkuivat ko. lehdessä! Luulis, että Fast Bikes:issa osaavat korjata tulokset seuraavaan lehteen, jos virhe!?(ZR-7herwood @ Joulu. 18 2006,11:42) kirjoitti
"The power curve comes with a slight disappointment, though. On the launch the project manager explained that Kawasaki aimed at making the bikes less intimidatingat low speeds. They made it ´calmer´under 4000rp, and sure enough when filtering thorugh traffic the zzr1400 is a pussy cat."
Tossa suora lainaus, VOI olla kirjoitus virheitä, mut asia varmaan selviää?!
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Tuo rajoitus toimii pikkuvaihteilla, 5- ja 6-vaihteilla ei ole käytännön eroa Busaan. Perstuntuman virhemarginaaliin jäävistä eroista en tiedä. Ja kun heivaa ne flaierit sieltä mäkeen, niin...
1000
Ride-lehden syyskuun numerossa samassa kuvassa käppyrät ZZR1400, busa sekä GSX-1000:lle ja vaikka siinäkin Busa on äärimmäisen niukasti vääntävin 3500rpm asti, menee Kava sen jälkeen menojaan ja on esim. 7700rpm kohdalla 41hp enemmän tehoa kuin gixerissä. Käyrät Kawalla ja Busalla hyvin samanlaiset 3500rpm lähtien, Gixeri vetää myös hyvin kunhan ei vaan laske kierroksia alle 11000rpm...
Kawan max teho 168, Busa ~157, Gixeri ~160hp.
Power is nothing without mojo!
Näinhän se menee. Ilmeisesti tuo kawa on kuitenkin jotenkin rajoitettu 1-4 vaihteilla ja siinä vääntö ero busaan on jonkinmoinen. Kiloset starttimoottorit ovat luonnollisesti kierroskoneita vaikka kilokyykky kuskit ei sitä myönnäkään(makemich @ Joulu. 19 2006,12:19) kirjoitti
![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Kuitenkin käytännössä tonninen pöllyttää esim Busan roll-onissa millä tahansa vaihteella(Pahkasika @ Joulu. 19 2006,12:29) kirjoitti
Busa tuntui laiskemmalta koko kierrosalueella kun sellaista kokeilin. Kannattanee ottaa huomioon myös pyörän paino.
Eli jos käytännön suorituskykyä, herkkyyttä ja kiihtyvyyttä haluat, niin osta tonninen sportti, eikä esim Busaa (matkasportti).
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Niinpä niin, mielenkiinnollla odottelen kuinka dietin teho tulee näkymään katukilpurin tuloksissa tulevana suvena...(Tylyttäjä @ Joulu. 19 2006,13:04) kirjoitti
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Toki se näkyy suoraan parantuneina tuloksina(Sara @ Joulu. 19 2006,14:49) kirjoitti
![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Zetori on reilusti rajoitettu alakierroksilla -tästä ei kai tarvitse enää kiistellä ja vertailla käyriä busaan. Zetorissa ylempi läppäpari on suoraan kytketty kaasukahvaan ja alempaa taas ohjaa ECU -joka ei alakierroksilla avaa läppiä kuin nimeksi.(nano @ Joulu. 14 2006,19:10) kirjoitti
Syyn tähän tehon rajoitukseen voi kaikki varmaan arvata -noita bussejakin näkee AVK:lla myynnissa ihan tarpeeksi. Niissä sytkän rajoituksen vaikutus (TRE mod) on huomattavasti pienempi.
Tuosta rajoituksesta yms. on siis juttu PB:ssä. Samassa lehdessä stoori Cannonball ajoista, jonka muuten suomalaiset Bomber kaverit voitti!
Onhan tuo vähän tekosyy, ettei muka käsissä pysyisi ilman rajoituksia. Aika mopoja nuo olisi joka tapauksessa.
Dixi et animam levavi
Näin on. Kilosissa reppanoissa ei ole sitäkään vähää vääntöä(ek@ @ Joulu. 19 2006,17:06) kirjoitti
![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Kyllä se luistaa..(pena1 @ Joulu. 15 2006,21:41) kirjoitti
![]()
Nothing beats cubic inches. Except turbo.
kirjoitti
Ainaki oma 10R pöllytti kaverin busan vaikka kuinka alhaalta lähdettiin vääntään... Rajusti OT, hups...kirjoitti
if i was in ww2 they'd call me spitfire
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Mutta ajattele jos bussissa olisi yhtä onneton moottori kuin kilosissa niin se olisi vielä hitaampi....(Tylyttäjä @ Joulu. 19 2006,13:04) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Meidän 300D mese menee lujempaa ku teirän 350?Z Nissani..
Anyway hauskoja luettavia, ja otan osaa
![]()
Juu ja kuitit tähän sallitaan... ku erehyin tänne![]()
taitaa olla Penan pyörä minun penkkaama. Penkkihän on sama Fuchs laajakaistalla joka oli meillä mukana B-weekendissä ja tullee olemaan siellä myös ensi vuonna.(BussiJussi @ Joulu. 15 2006,20:10) kirjoitti
Busanisteille tiedoksi että ko. penkin verrokkiluvun vapareille asetti B-weekendissä eräs Bussi tuloksella 199,8hv takarenkaalla. Herran isoreikäkansia voipi varmaan tiedustella Kansisetin suunnasta.
Kaivoinpa tuossa myös vähän penkkiverrokkeja, DIN rengas (kesyjä putki yms commandervirityksiä):
CBR1000RR 146-155hv
GSXR1000R K3-4 147-160hv
GSXR1000R K5-6 155-168hv
GSX1300R 150->>>> 199,8-> penkkipohjat tic 248,6hv
ZX12R 155-165hv
Z750 102-109hv
GSXR600 K6 105hv
MILLE R 04 110-115hv
TL1000 110-118
ZX10R 2006 155-162hv
Penkin tulokset ovat suht keskiarvoa, ehkä pikkuisen skeptisyyteen taipuvaiset, mutteivät nyt sentään KemiMC:tä
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
On sulla pessimisti penkki!!! Ei vaineskaan... Nyt on "herran isoreikä kansi", ja "ökylohko" täällä Varkauden suunnalla. "paremmilla" nokkien ajoituksella, MUTTA vapaan syttykäyrällä (tre pois toiminnasta) antoi 204hp:a renkulalta. Eli samansuuntaisia tuloksia täältäkin päin.... Positiiviset penkithän on sitten erikseen.....(Cterror @ Joulu. 21 2006,15:01) kirjoitti
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Samanlaisia lukemia on meidän kerhon penkki antanut ko. pyörille...(Cterror @ Joulu. 21 2006,15:01) kirjoitti
Ollaan vertailtu dynolappuja eri penkkijen välillä niin yllättävän moni on antanut saman tuloksen (+/- 2hv).... *testatuista 3 penkkiä on antanut n. 5% suuremmat lukemat..
Mitkä on sitten oikeat???.... sitä ei tiedä kukaan *![]()
Hayabusa 1300R PB-TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND
(kajbusa @ Joulu. 22 2006,09:48) kirjoitti
![]()
PV 50
KMX 125
Z 750
ZZR 1400
ZX10RR
S1000RR
"ISOLOHKO" Voi v*ttu ja hyvää päivää !!!!(Pahkasika @ Joulu. 15 2006,15:16) kirjoitti
![]()
Ezekiel 25:17
The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.
- GSX-R 1000 K7-
- MUSTANG HT-65-
Mikä on isolohko tämän tyyppisissä pyörissä!!? MINUN mielestä +1200cc matkajaskat, joissa on tehoakin +-200hp, ja vääntöä +-150Nm OVAT ISOlohkoja.... Onhan tietty esim. Massey Ferguson merkkisiä maataistelukoneita, mutta ne eivät kuulukaan em. kategoriaan, joista tässä foorumissa kyse... Tai eurooppalaisia "alitehoisia" matkajaskoja, joissa painoa enemmän kuin laki sallii...(R12005 @ Joulu. 23 2006,13:05) kirjoitti
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
No teijän penkin tulokset tietenniii...(kajbusa @ Joulu. 22 2006,09:48) kirjoitti
![]()
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
Mun mielestä vanhoissa ameriikan autoissa oli isolohkoja... Massey Ferguson merkkisestä "maataistelukoneesta" en oo kyllä kuullu. IL-2:sta kylläkin maataistelukoneena...(BussiJussi @ Joulu. 23 2006,18:35) kirjoitti
![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Tarkoitin siis sitä yksinkertaistettuna sitä että busassa on kuutioidensa ansiosta suht hyvin vääntöä ala/keski kierroksillakin. Itse kyllä lasken busankin "isolohkoihin" sporttisista katupyöristä puhuttaessa. Maatalouskoneisiin laskettavia mopoja toki löytyy sitten selkeästi isommalla padalla. Mitään jenkkiautoja tähän tuskin tarvii sotkea vaikka siellä niitä oikeita isolohkoja onkin.(R12005 @ Joulu. 23 2006,13:05) kirjoitti
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
OIKEIN!(Pahkasika @ Joulu. 23 2006,22:09) kirjoitti
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Onko tuo penkkipohja ajettu turbobussilla..? Vai i/ö turbolla? Ihan mielenkinnosta vaan, kun omallanikin ilma/öljyllä ainakin aika lähelle tuota päästiin -06 b-weekendissä...(Cterror @ Joulu. 21 2006,15:01) kirjoitti
![]()
Bussilla se ajettiin.(JarnoKoo @ Joulu. 25 2006,19:57) kirjoitti
Muutama erittäin hienosti toimiva i/ö siellä oli tosiaan paikalla, 220-240hv. sekä yksi i/ö 1100 josta penkkiin ei saatu jäämään oikeaa tulosta. se olisi voinut mennä yli.
kaikki kunnia näiden rakentajille sillä hyvintoimivaa ahtopyörää ei ole helppo tehdä.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Joo, tuo josta lukema jäi saamatta, oli se minun mopo. Mut hyvä tietää että penkki on kohtuu "realistinen"...(Cterror @ Joulu. 26 2006,11:15) kirjoitti
![]()
Korjaa Cterror tiedot B-weekendistä jossa on 186.6hp @ 0.4bar ja pyöräksi merkitty 1000 Gsx-r, se oli Fzr 1000. Toki katteet oli kikserin **
![]()
Koetetaan korjata B-sivuille. Pahoittelen nolohkoa erhettäni koska tajusin vasta jälkikäteen että sehän oli ainut Fzr1000 turbo jonka olen livenä nähnyt. Koska pyöriä kävi penkissä varsin monta en enää jälkikäteen muistanut tulostasi enkä näin voinut korjausta tehdä.(fzr1k @ Joulu. 26 2006,19:01) kirjoitti
Hyvä että saadaan scoreboard kuntoon vaikkakin vähän viiveellä![]()
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Ei mitään, touhu oli todella asiallista ja toivottavasti nähdään ensi kesänä samoissa merkeissä *kirjoitti
![]()