Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    uutinen hesarin sivulla klik

    oliskohan tällä päätöksellä nyt jotain merkitystä jatkossa tullin veropäätöksissä.
    tuntuu että ne on aina välillä aika mielivaltaisia
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  2. #2
    Lainaa (Salmon @ Joulu. 12 2006,11:15) kirjoitti
    oliskohan tällä päätöksellä nyt jotain merkitystä jatkossa tullin veropäätöksissä.
    tuntuu että ne on aina välillä aika mielivaltaisia
    On: ne muuttuvat entistä mielivaltaisemmiksi. Aikaisemmin oli sentään jokin tilastollisin menetelmin osoitettavissa oleva linjaus... tosin sangen kyseenalainen, eikä sitäkään prätkille.

    Noista uutisotsikoista saa hieman yksipuolisen kuvan tosta casesta. Todellisuudessa KHO hyväksyi vain yhden asiakkaan vaatimuksen, mutta hylkäsi useamman merkitykseltään tärkeän vaatimuksen.



    High Stuck Are Wit To
  3. #3
    tuskin tullin toimintaan vaikuttaa, eipä siihen lainsäädäntökään hirveästi vaikuta

    Tuossa oli juttua, että suomi on sitoutunut eu:n periaatteisiin, että tavarat saisivat liikkun maiden väleillä ilman ylimääräisiä esteitä ja tulleja. Kuitenkin Suomen autoverotus tekee sen, että suomesta ei viedä autoja oikein minnekkään, koska se ei kannata.

    Jos auton vie ulkomaille, niin vero pitäisi palauttaa, jotta tavaran liikkuminen täyttyisi ja noudattaisi eu:n periaatteita.


    Autoverotus olisi kyllä paljon helpompi poistaa ja siirtyä johonkin käyttömaksuun. säästyisi kaikki verojuttu oikeidenkäynnit, jotka on täysin turhaa hommaa. Säästyisi tullin virkailijoilta aikaa, ja voisivat keskittyä itse töihinsä. kulkuneuvot siirtyisivät, poliisin ei tarvisisi kytätä, että onko joku vaihtanut yhden pultin liikaa pyöräänsä.

    tuntuisi, että byrokratian luvatussa maassa se vain on mahdotonta yksinkertaistaa asioita. Ja eikös se yleinen maininta olekkin, että byrokratia byrokratisoi itseään, eli jos byrokraatit hakevat ratkaisuja, niin ratkaisu on aina lisää byrokratiaa. mitään käytännön suoraa ratkaisua ei tule.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Luulisi, että koko jupakka on tullut kaikkine valituksineen ja
    muutoksineen aivan hemmetin kalliiksi ja ennen kaikkea
    käsittämättömän työteliääksi.
    Tulli (ja ilmeisesti jotkut muutkin tahot) ovat yrittäneet pitää
    verot aivan väkisin vaikka mitä verukkeita keksien niin ylhäällä
    kuin se vain suinkin on ollut mahdollista ja nyt sitten pieni pala
    kerrallaan ovat joutuneet antamaan hissukseen periksi.
    Ei lopu duunit tuolla konstilla .. jos se on ollut tarkoitus ja kaiken
    aikaa kalliimmaksi käy.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  5. #5
    Pahus; ehdin jo hädissäni heittää saman uutisen "mp-tuonti ulkomailta" osastoon..

    Hyvällä tsägällä tulli ei enää ehdi kytätä nuuskapurkkeja kirjekuorissa
  6. #6
    Lainaa (speedmaster @ Joulu. 12 2006,16:13) kirjoitti
    Pahus; ehdin jo hädissäni heittää saman uutisen "mp-tuonti ulkomailta" osastoon..
    Heivasin sen sieltä metsään... kun täällä on jo tää topikki.
    ©
  7. #7
    Lainaa (Salmon @ Joulu. 12 2006,11:15) kirjoitti
    oliskohan tällä päätöksellä nyt jotain merkitystä jatkossa tullin veropäätöksissä.
    tuntuu että ne on aina välillä aika mielivaltaisia
    Tällä päätöksellä nimenomaan on merkitystä tulevaan toimintaan. KHO:n päätös on vuosikirjapäätös, ja sillä on aina sekä periaatteellista että yleistä merkitystä lain soveltamiselle (yle)
    .
  8. #8
    Sitten kun ostohinta vaan ratkaisee veron ostan tuollaisen http://www.mobile.de/SIDNwlt....684862&
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  9. #9
    Mulla on tämänmallinen siellä jo "reservissä"... Ajettu on jo liki 3000 km.. huh, laskisi jo verot..

    <a href="http://www.mobile.de/SIDxIE0nBDME7xoa23UYCKIIA-t-vaN%E3Dex%E9DlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublic% 81%5D-t-vCaCiCoMiMkPESeZiaDkWkmrD~BCDA1A1JReutlingenADB22D 1900D7500CCarE72766A1C250F142000G19
    98-12J1165951638%81%5D-t-vCaCiCoMiMkPESeZiaDkWkmrD~BCDA1A1JReutlingenADB22D 1900D7500CCarE72766A1C250F142000G19
    98-12A1LsearchPublicD1100CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C121B20C146%81K-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100A8E16600BGNCPK WA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=138&id=1111111123 2048251&" target="_blank">NAM</a>
  10. #10
    Lainaa (TBus @ Joulu. 12 2006,20:30) kirjoitti
    Mulla on tämänmallinen siellä jo "reservissä"... Ajettu on jo liki 3000 km.. huh, laskisi jo verot..

    <a href="http://www.mobile.de/SIDxIE0nBDME7xoa23UYCKIIA-t-vaN%E3Dex%E9DlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublic% 81%5D-t-vCaCiCoMiMkPESeZiaDkWkmrD~BCDA1A1JReutlingenADB22D 1900D7500CCarE72766A1C250F142000G19

    98-12J1165951638%81%5D-t-vCaCiCoMiMkPESeZiaDkWkmrD~BCDA1A1JReutlingenADB22D 1900D7500CCarE72766A1C250F142000G19

    98-12A1LsearchPublicD1100CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C121B20C146%81K-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100A8E16600BGNCPK WA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=138&id=1111111123 2048251&" target="_blank">NAM</a>
    Sorry

    Die von Ihnen gesuchte Seite konnte leider nicht gefunden werden!
    Bitte versuchen Sie es zu einem späteren Zeitpunkt noch einmal...

    The document you are looking for is temporarily not available!
    Please try again later...

    Saat katella uuden kuolattavan .
    Taitaa tulla kiire pistää oman 2003 tuodun pirssin verovalitus liikenteeseen .
  11. #11
    Millaisellakohan mallilla sitä heittäis vielä näin vuoden lopuksi valitusta kehiin. Olisiko kellään esimerkkiä.
    Voisin kokeilla saisiko v. -94 VFR:stä vuonna 2003 arvioidusta 9000 verotusarvosta kotiutettua muutaman rahan.
  12. #12
    Joo, ei näytä enään pelaavan... heh..

    No, mul on siellä Maserati 4200 Gambiocorsa... Ostin talliin seisoon ja ajan työreissut ja lomalla sillä keskieuroopan seuduilla... Sit jos verotus järkeistyy, tuon suomen kilpiin.. heh..

    Mutta mielenkiintoinen on tuo KHO:n päätös verotuksesta, kun lukee vaan sen nipun loppuun asti. Hemmetti sentään, ymmärsin niin ettei vero vähene, vaan pelkästään se vertailusumma "kohtuullistuu" ehkä hiukan, siis ei juuri mitään merkitystä loppupelissä!!! Eikä valitusoikeutta Euroopan tuomioistuimiin! Voi samperi, kun tää maa on tällainen "oikeusvaltio".
  13. #13
    Tulli ei laske veroja KOSKAAN, sama mitä päättävät.
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  14. #14
    Lainaa (vma @ Joulu. 12 2006,17:00) kirjoitti
    Lainaa (Salmon @ Joulu. 12 2006,11:15) kirjoitti
    oliskohan tällä päätöksellä nyt jotain merkitystä jatkossa tullin veropäätöksissä.
    tuntuu että ne on aina välillä aika mielivaltaisia
    Tällä päätöksellä nimenomaan on merkitystä tulevaan toimintaan. KHO:n päätös on vuosikirjapäätös, ja sillä on aina sekä periaatteellista että yleistä merkitystä lain soveltamiselle (yle)
    Päätös koskee viranonmaisen velvollisuutta selvittää päätöksensä perusteet.

    Päätöksen prejudikaatti on, että verotus ei ennen 2003 valmistettujen vehkeiden kohdalla enää onnistu siten, että tulli ilmoittaa Grey Hen Oy:n tietokoneen sanovan, että pelisi käypä markkinahinta on 23000, joten pulinat pois.

    Ei, vaan nyt pitää verottajalla olla esittää, mihin verovelvollisenkin todettavissa ja tarkistettavissa olevaan tietoon ja selvitykseen päätöksen mukainen verotusarvo perustuu. Siitä voi sitten ruveta vääntämään.

    Asia on vuosikirjassa sen periaatteellisen merkityksen vuoksi. Ja periaate on se, että verovelvolisen tulee saada tietää verotuksen peruste. Pelkkä tullin ilmoitus siitä, että "heille joku firma on summan hienosti tietsikalla valmiiksi laskenut ja laskelman peruste on liikesalaisuus", ei ole riittävä selvitys, jotta verovelvollinen ja tulli voisivat varmistua verotuksen syrjimättömyydestä.

    Tässä jutussa aiemmat päätökset kumottiin ja asia palautettiin tullille uuteen käsittelyyn. Arvonlisäveroa vastaavan veron osalta todettiin, että verotus oli periaatteessa oikein, mutta verotusarvon määrittelyssä tapahtuneen virheen vuoksi sekin oli palautettava.

    Tässä vielä vuosikirjaratkaisun otsikko. Otsikossa yleensä kuvataan päätöksen keskeinen sisältö ja prejudikaatti:

    "Ennen vuotta 2003 valmistetun käytettynä maahan tuotavan ajoneuvon autoverotuksessa sovelletaan verotusarvon osalta ajoneuvon yleiseen vähittäismyyntiarvoon perustuvaa verotusta. Tullilaitoksen veroviranomaisena tällaisen ajoneuvon verotuksessa, joka perustui yksityisen yrityksen tilastollisin menetelmin tuottamaan arvioon ajoneuvon verotusarvosta mutta jonka perusteena olevien tietojen ja menetelmien oikeellisuudesta tullilaitos ja verovelvollinen eivät voineet saada tietoa, noudattaman menettelyn ei katsottu täyttävän autoverolain ja Euroopan yhteisön perustamissopimuksen edellyttämää verotuksen syrjimättömyyden vaatimusta."
  15. #15
    Mielenkiintoinen juttu.

    Mitenkähän tuo " Vähittäismyyntiarvon määrittäminen " nyt mahtaa tapahtua?

    Ymmärtääkseni kun joku käytetty esine pannaan myyntiin niin tulee uusi vähittäismyyntiarvo sen edellisen vähittäismyyntiarvon lisäksi jolla edellinen omistaja on sen myynyt.

    Eli on olemassa kaksi vähittäismyyntiarvoa ja todennäköisesti verotusta määritettäessä käytetään sitä korkeampaa vähittäismyyntiarvoa jolloin ostamassasi esineen tulli- ja alv maksuissa maksat näitä samoja veroja myös myyjän saamasta liikevoitosta jota vielä verottaja erikseen verottaa yrittäjältä.

    Vaalit lähestyy, muistakaa ketä äänestätte.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
  16. #16
    Tälläiseen juttuun törmäsin....
    *Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa*
    *Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni*
  17. #17
    Tuo juttu, mihin Anthony törmäsi on aika vaaraton. Toimittaja vedättää.

    Luin kyseisen hallituksen esityksen. Käsitykseni mukaan kyseessä on lain tarkistus, joka koskee niitä tapauksia, joissa tuontiajoneuvo on vain muutaman kuukauden ikäinen ja markkinoilla on käyty kaupaa niin vähän, että ajoneuvomallille ei ole voitu tilastollisesti määritellä yleistä myyntihintaa. Tällöin saadaan käyttää alenemakerrointa 1%/kk, jos muuta selvitystä ei esitetä.
  18. #18
    Lainaa (Nakke @ Joulu. 13 2006,15:02) kirjoitti
    Mielenkiintoinen juttu.

    Mitenkähän tuo " Vähittäismyyntiarvon määrittäminen " nyt mahtaa tapahtua?

    Ymmärtääkseni kun joku käytetty esine pannaan myyntiin niin tulee uusi vähittäismyyntiarvo sen edellisen vähittäismyyntiarvon lisäksi jolla edellinen omistaja on sen myynyt.

    Eli on olemassa kaksi vähittäismyyntiarvoa ja todennäköisesti verotusta määritettäessä käytetään sitä korkeampaa vähittäismyyntiarvoa jolloin ostamassasi esineen tulli- ja alv maksuissa maksat näitä samoja veroja myös myyjän saamasta liikevoitosta jota vielä verottaja erikseen verottaa yrittäjältä.

    Vaalit lähestyy, muistakaa ketä äänestätte.
    Nyt ei ymmärrä yhtään mitään.

    Kyse maahantuodun tavaran verottamisesta. Tässä tapauksessa niin, että maahantuodulle ajoneuvolle saa mätkiä veroa enintään sen verran kuin vastaavassa kotomaassa myytävänä olevassa on po. veroja jäljellä hinnassa. Tässä tarvitaan sitä "yleisen vähittäismyyntiarvon" määrittelemistä. Se on se hinta, millä saman kaltaisia vimpaimia esim. vm. 2001 Suzukabandiitteja Suomessa yleisesti myydään. Ja siitä arvosta sitten riidellään ja esitetään selvitystä puolin ja toisin. Kaikenlainen selvitys kelpaa, toisin kuin aiemmin, kun kelpasi vain Grey-Hen tea.

    Tuodun tavaran liikevoitto jää ulkomaiselle myyjälle. Ostohinta esim. Saksassa ei ole verotuksen peruste eikä sillä ole mitään merkitystä tässä.
  19. #19
    En ymmärrä miksei sovelleta samaa kuin tavaran tuonnissa kolmansista maista EU:hun....

    eli:

    Veron peruste tavaran maahantuonnissa
    Tullausarvo veron perusteena
    Arvonlisäverolain 88 §:n 1 mom:n mukaan tavaran maahantuonnista suoritettavan veron peruste on tullikoodeksissa ja soveltamisasetuksessa määritelty tullausarvo (TK 28 - 36 art., SovA 141 - 181 art.), ellei AlvL:ssa toisin säädetä. Vahvistettaessa veron perustetta maahantuonnissa lähtökohtana on siten tullausarvo. Tullausarvo on yleensä tavaran kauppa-arvo eli siitä tosiasiallisesti maksettu tai maksettava hinta myytäessä se vietäväksi yhteisön tullialueelle.

    Tietysti vedotaan siihen että kauppakuitteja tekaistaan pienemmälle summalle mitä on maksettu. Mutta jos kauppa tehtäisiin esim: Saksassa viranomaisten valvonnassa ja vahvistamana niin ei luulis olevan nokan koputtamista.
    CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
    http://www.hondariders.fi
  20. #20
    Lainaa (Sergei The Eagle @ Joulu. 12 2006,17:05) kirjoitti
    Sitten kun ostohinta vaan ratkaisee veron ostan tuollaisen http://www.mobile.de/SIDNwlt....684862&
    -Sergei-
    Osta ennemmin sellainen jossa ei ole vaihdelaatikkovikaa:
    "Fahrzeug hat Getriebeschaden!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
  21. #21
    Lainaa (suntilas @ Joulu. 14 2006,10:16) kirjoitti
    En ymmärrä miksei sovelleta samaa kuin tavaran tuonnissa kolmansista maista EU:hun....

    eli:

    Veron peruste tavaran maahantuonnissa
    Tullausarvo veron perusteena
    Arvonlisäverolain 88 §:n 1 mom:n mukaan tavaran maahantuonnista suoritettavan veron peruste on tullikoodeksissa ja soveltamisasetuksessa määritelty tullausarvo (TK 28 - 36 art., SovA 141 - 181 art.), ellei AlvL:ssa toisin säädetä. Vahvistettaessa veron perustetta maahantuonnissa lähtökohtana on siten tullausarvo. Tullausarvo on yleensä tavaran kauppa-arvo eli siitä tosiasiallisesti maksettu tai maksettava hinta myytäessä se vietäväksi yhteisön tullialueelle.

    Tietysti vedotaan siihen että kauppakuitteja tekaistaan pienemmälle summalle mitä on maksettu. Mutta jos kauppa tehtäisiin esim: Saksassa viranomaisten valvonnassa ja vahvistamana niin ei luulis olevan nokan koputtamista.
    No kaiketi siksi, että silloin arvo ei enää ole yhteismitallinen suomessa yleisesti kaupan olevien kanssa.

    Suomi käyttää omaa verotusoikeuttaan siten kuin käyttää. Koko tämän EU-homman tarkoitus on vain varmistaa, että verotuksella ei rakenneta keinoteikoista estettä tavaran vapaalle liikkumiselle.
  22. #22
    Tällä hetkellä tuntuu siltä, että varsinkin pienemmissä käytettynä maahantuoduissa autoissa, kun lasketaan: verot tuontikustannukset, katsastus/rekisteröinti ym. renkaat, lämmittimet, hinta muodostuu arvokkaammaksi kuin vastaavassa "suomi autossa".
    Ett revi siittä sitte huumoria
    Ihmettelen kovasti valtiovallan pelkoa siitä, että Suomesta tulisi vanhojen saksalaisten autojen hautausmaa. Paskat. Autokanta uudistuisi kummasti kun saataisiin tänne 5 -10 vuotta vanhoja (mulle uusia) autoja halvemmalla. Nyt sitte vaan ajetaan vanha paska loppuun ja kun se hajoaa, ostetaan tilalle vähän uudempi vanha paska.
    Näin kai sitä sitte köpötellään hamaan tulevaisuuteen.
  23. #23
    Tullin virkamiehet kyllä sais muiluttaa, uskomatonta epäpätevyyttä ja suoranaista ryöstöä jatketusti.
  24. #24
    Lainaa (Pärinä-Pappa @ Joulu. 14 2006,12:11) kirjoitti
    Ihmettelen kovasti valtiovallan pelkoa siitä, että Suomesta tulisi vanhojen saksalaisten autojen hautausmaa. Paskat. Autokanta uudistuisi kummasti kun saataisiin tänne 5 -10 vuotta vanhoja (mulle uusia) autoja halvemmalla. Nyt sitte vaan ajetaan vanha paska loppuun ja kun se hajoaa, ostetaan tilalle vähän uudempi vanha paska.
    Vaan ajatteles jos tuo homma saataisiin oikeasti toimivaksi = hankintaverotus poistetaan kokonaan ja tilalle tulee käytön verotus => niiden ihan oikeasti uusien autojen hankintahinnat romahtaa => autokanta tosiaan uudistuu

    Tokihan tuo aikaansaa ns. 2-markkinat Suomeen: On nämä uudet joista maksetaan vuosittain suurehkoja summia entistä autoveroa ja sitten on nämä vanhan verotuksen pelit joilla moista vuosimaksua ei ole lainkaan, tai ainakin se on merkittävästi pienempi. Siinä sitten saa ostaja valita haluaako uuden ja makselee veroja "osarilla" vaiko about samanhintaisen (?) käytetyn josta moista veroa ei enää tartte maksaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  25. #25
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 15 2006,09:05) kirjoitti
    Lainaa (Pärinä-Pappa @ Joulu. 14 2006,12:11) kirjoitti
    Ihmettelen kovasti valtiovallan pelkoa siitä, että Suomesta tulisi vanhojen saksalaisten autojen hautausmaa. Paskat. Autokanta uudistuisi kummasti kun saataisiin tänne 5 -10 vuotta vanhoja (mulle uusia) autoja halvemmalla. Nyt sitte vaan ajetaan vanha paska loppuun ja kun se hajoaa, ostetaan tilalle vähän uudempi vanha paska.
    Vaan ajatteles jos tuo homma saataisiin oikeasti toimivaksi = hankintaverotus poistetaan kokonaan ja tilalle tulee käytön verotus => niiden ihan oikeasti uusien autojen hankintahinnat romahtaa => autokanta tosiaan uudistuu

    Tokihan tuo aikaansaa ns. 2-markkinat Suomeen: On nämä uudet joista maksetaan vuosittain suurehkoja summia entistä autoveroa ja sitten on nämä vanhan verotuksen pelit joilla moista vuosimaksua ei ole lainkaan, tai ainakin se on merkittävästi pienempi. Siinä sitten saa ostaja valita haluaako uuden ja makselee veroja "osarilla" vaiko about samanhintaisen (?) käytetyn josta moista veroa ei enää tartte maksaa
    Toinen vaihtoehto olis et kaikki maksais "käyttöveroa" ja valtio maksais takaisin nykyisessä autokannassa jäljellä olevat verot. Tää ei tule kuitenkaan onnistumaan, koska "valtiolla ei ole varaa".
    TL1000R
  26. #26
    Riittääpä Kuitusella töitä ja verovittuilu senkun jatkuu. On se vaan ihme että yksi virkamies saa mielivaltaisesti häärätä korkean autoverotuksen puolesta, vaikka miltei koko kansakunta on siitä luopumassa!

    Paljokohan Kuitusen vetkuttelut ovat jo maksaneet tuhansien verovalitusten ja ylimääräisten Tullin työpaikkojen vuoksi?

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  27. #27
    taas uutista samasta aiheesta kliketi
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  28. #28
    Lainaa (Salmon @ Joulu. 29 2006,10:16) kirjoitti
    Ihan turhaa sipistelyä tuollainen kun lähdetään siitä, että jonkin ajan päästä autoista ei makseta autoveroa, kuten ei silloin tuontiautoistakaan, vaan käyttömaksua...

    Asiat yksinkertaistuu, paperinpyörittäjien työmäärä/-paikat vähenee, jne.

    Lainaa (HiTec @ Joulu. 15 2006,09:05) kirjoitti
    ... hankintaverotus poistetaan kokonaan ja tilalle tulee käytön verotus...

    Tokihan tuo aikaansaa ns. 2-markkinat Suomeen: On nämä uudet joista maksetaan vuosittain suurehkoja summia entistä autoveroa ja sitten on nämä vanhan verotuksen pelit joilla moista vuosimaksua ei ole lainkaan...
    Siis tuollainhan se systeemi ei voi toimia eikä autokanta uudistu, vaan käytännössä vanhemmille pitäisi tulla suurempi käyttömaksu kuin uudemmille... Eikä valtio saa samaa määrää verotuloja autoista, jos autovero poistettaisiin ja käyttömaksua maksettaisiin vain uusista autoista.

    Ja mihinkään liukuma-aikoihin ei meikäläinen usko, vaan muutos tulee kertarysäyksellä.
    Huono tie, parempi mieli
  29. #29
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 14 2006,11:16) kirjoitti
    No kaiketi siksi, että silloin arvo ei enää ole yhteismitallinen suomessa yleisesti kaupan olevien kanssa.
    No eipä sen tarvitsekaan olla.
    devillac.com
  30.  
  31. #30
    Lainaa (R@gdoll @ Joulu. 29 2006,15:21) kirjoitti
    Lainaa (HiTec @ Joulu. 15 2006,09:05) kirjoitti
    ... hankintaverotus poistetaan kokonaan ja tilalle tulee käytön verotus...

    Tokihan tuo aikaansaa ns. 2-markkinat Suomeen: On nämä uudet joista maksetaan vuosittain suurehkoja summia entistä autoveroa ja sitten on nämä vanhan verotuksen pelit joilla moista vuosimaksua ei ole lainkaan...
    Siis tuollainhan se systeemi ei voi toimia eikä autokanta uudistu, vaan käytännössä vanhemmille pitäisi tulla suurempi käyttömaksu kuin uudemmille... Eikä valtio saa samaa määrää verotuloja autoista, jos autovero poistettaisiin ja käyttömaksua maksettaisiin vain uusista autoista.
    Älä sotke ajoneuvoveroa (käyttömaksu) ja autoveroa (maahantuonti) toisiinsa Tuo oma kommenttini siis aikaansaisi nykyisen käyttömaksn kaltaisen maksun tuosta autoverosta uusille autoille. Toki sen vastapainoksi voitaisiin se varsinainen käyttömaksu muuttaa s.e. wanhasta maksetaan uutta enemmän (=toisin kuin nykyisin). Näin ajateltuna ääritapauksena se maksettavaksi tuleva summa olisi tasan sama niin uusilla kuin wanhoilla, ainoa että wanhoilla se muodostuu 100% ajoneuvoverosta ja uusilla loppusummasta vain esim. 25% on ajoneuvoveron osuutta. Tietty numeromaakarit vääntäisivät nuo verojen määrät s.e. valtion nykyiset verotulot eivät tipu.

    Lopputulemana uusien autojen hankintahinta olisi varsin matala ja kun siitä joka vuosi kuitenkin joutuu sen saman maksamaan ajoi uudella taikka wanhalla, niin miksei sitä uutta alleen itse kukin hankkisi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen