Taitaa mennä nykyinen, neljä kautta erinomaisesti palvellut S1:n vaihtoon ensi kaudeksi. Tuo SuuPertin R1 vaikuttaa aikaasta soppelilta. Toivottavasti ovat saaneet kypärämelutkin pidettyä omassa luokassaan.
http://www.schuberth.de/com/motorrad.htm
Ja sieltä R1...
Mä tierän, Sä et tierä, Ne ei ainakaa tierä. (vanha pohjalainen totuus)
Kyl taitaa tääläkin pää kallistua tohon suuntaan, kuhan AGV viel vähän aikaa palvelee![]()
Hmm.. ihan hyvältä näytti livenäkin Tokimotossa.
Mutta sorruin kuitenkin tähän malliin
http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/busa_ja_s_l_004
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Ei vaikuta hullummalta (pitäskö ostaa kuudeskin kypärä?), FC-motossa näytti olevan samanhintainenkin kuin S1.
Mulla on kans S1 minkä vois vaihtaa tohon R1 Blue Ice:n
Paljonkohan oli hinta Tokimotolla
Hondat: CBR 600f -> XX -00 -> RR -08 -> Hornet 600
Louisilla yksiväriset 398. Aika kohtuullinen. Onkohan noissa samanlainen kallonmuoto kuin S1:ssä, jos ihan sokkona tilaisi samankokoisen?
Dixi et animam levavi
Vaikuttaa mielenkiitoiselta potalta ja olis varmasti hiljaisempi kuin nykyinen x-lite.
400e lousilla. ... saa nähdä tuoko Joulupukki lisää kypäriä eteisen hyllyyn?
Hyvän näköinen toi kst:n hiilari schuberth
R1:stä ei kai saa tuolla värillä/pinnalla.
ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Mikäköhän tuon oikea paino on, Schuberthin sivuilla 1280g, mutta niin fc-moton kuin louisin sivuilla 1480g?
Olen kyllä kuullut moottoripyöristä, että kuudella pärjää, mutta seitsemän olisi hyvä.(Köpi @ Joulu. 08 2006,10:00) kirjoitti
Kypäräpuolella tämä on ihan uutta.![]()
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Joutuuko tässä vielä tilaamaan neljännen kypärän. Tahtoo ton Red Fire:n... Tilasin jo samanlaisen, kun Kst:kin.
Nooh, onhan tässä kevääseen aikaa... Lapsen mieli on muuttuvainen![]()
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Ihan hyvältä vaikuttaa. Vois kakkoskypäräks harkita, mikäli visiiri ei mee huuruun yhtä helposti ku S1:ssä. Pakko hankkia tohon S1:een pinlock visiiri ja/tai hengitysilman ohjain.
premier
emeritus
...hengitysilmanohjain kuulemma auttaa...sen hankin ennen seuraavaa ajokautta. Joskin S1:n muutenki tuntu syssyn keleillä satakertaa paremmalta huurtumisen puolesta kuin edellinen kypärä...mutta ainahan sitä parempaa kaipaa(premier @ Joulu. 08 2006,11:05) kirjoitti
![]()
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Tuon R1:n idea on mielestäni semmoinen että ompi vähän äänekkäämpi kuin S1 ihan tarkoituksella että kuulee moottorin äänen paremmin jne ja sitä myötä myös vähän edullisempi valmistaa.
Mitä tuo carbon malli maksoi ja mistä tilasit? Tänks.(kst @ Joulu. 08 2006,09:27) kirjoitti
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Tokimotosta, svh jotain 990e(nostalgia @ Tammi. 04 2007,16:14) kirjoitti
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Tuo hiilari-mallin S1 kiinnostaisi itseänikin. Messuilla kokeilin päässä ja hyvältä vaikutti, etenkin se aurinkovisiiri on loistokeksintö, mutta koeajo pitäisi vielä kai tehdä. Sen verran on kuitenkin pipolla hintaa. Yritän valita tuon ja Arain Corsairin tai Viperin väliltä...![]()
Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
Sama täällä. Lähinnä keveys+hiljaisuus on ne pääasiat jotka meikäläistä tuossa carbonarassa kiinnostaa. Nykyinen Arai Condor on ehkä paskin kypärä tuon tuulen suhinan ja mökän suhteen.(Lasoli @ Helmi. 05 2007,15:25) kirjoitti
Muutama kyssäri S1 omistajille:
-Saako pottaa ilman tuota dorkaa aurinkovisiiriä? Mielummin säästäisin mekanismin verran painossa ja ottaisin vaimennusfyllinkiä otsalohkon kohdalle.
-Jos se aurinkosysteemi väkisin tulee niin voiko sitä mitenkään säätää korkeussuunnassa? Messuilla pikaisesti tuli kokeiltua ja meikäläisen naamassa se jää hiukka liian ylös. Eli olisi parempi jos kolahtaisi jokusen sentin alemmas kun on käytössä.
-Onko S1 kuulassa ollut käytössä jotain erityisiä ongelmia? Näitä näkyy aika tiuhaan olevan käytettynä kaupan?
-Piisaako tuolla happi kun näyttää aika tiiviiltä viritykseltä kauluksineen?
S1 toiminut muuten ihan mallikkaasti, mutta visiiri on ollut ongelmatapaus. Siinä on olevinaan jotku tosi hifit pinnotteet, mutta sisäpuoli huurtuu kesäkeleilläkin ja vesi jää ihanan tasaiseksi kerrokseksi visiirin ulkopinnalle sateella. Ajomatka menee siis mukavasti 2 minuutin välein visiiriä availlen, jotta saa huurut pois ja sateella 30s intervallein ulkopintaa pyyhkien.
Kerran visiiri on vaihdettu, kun se sisäpinnan antifog pinnoite kupli irti muovista.
Pinlock visiiri täytyy siis varautua hankkimaan, mutta sen toimivuudesta ei ole vielä kokemusta.
Muuten ihan kiva kypärä. Aurinkovisiiri on kätevä keksintö, mutta itsekin toivoisi sen tulevan alemmaksi. Nyt se alareuna jää ikävästi just siihen näkökentän keskelle.
premier
emeritus
Meninpä sitten ja tilasin itselleni tuollaisen Schuberthin vaikka koeajolle en vielä päässytkään. Hetkeäkään en epäile, että tuo olisi ainakaan huonompi kuin nykyinen kypäräni eli Shoein Raid II...(Talttapää @ Helmi. 15 2007,11:33) kirjoitti
Ainakin valmistajan sivujen mukaan ilmanvaihdon pitäisi tapahtua vähintäänkin mallikkaasti ja messuilla yritin parhaani mukaan hönkäillä visiirin huuruun siinä alkuunkaan onnistumatta. Lupasipa esittelijä tarjota oluenkin, mikäli hommassa onnistuisin eli olut jäi saamatta. Tilasin kuitenkin varmuuden (ja ulkonäön) vuoksi myös hengityksen ohjaimen kypärään, joten huurtuminen on varmaankin hyvin vähäistä ellei jopa olematonta.
Aurinkovisiirin korkeuden sopivuudesta henkilökohtaisesti en osaa sanoa, mutta ideahan on se, että se jää tarpeeksi ylös siihen, että näkee mittariston ilman tummennusta.
Z1000 -07 Pearl Wildfire Orange
Tuosta kypärän sisämelusta:(fransu @ Joulu. 09 2006,17:42) kirjoitti
Painava ja paksu -> hiljainen
Kevyt ja ohut -> meluinen
Tuohon fysikaaliseen ilmiöön ei kypärän valmistajien poppakonsteilla voi paljoa vaikuttaa. Jos kypärän kohdalle muodostuu pyörteitä ja sen takia melua, on ajoasennon tai etupleksin muuttamisella paljon suurempi vaikutus kuin kypärän vaihtamisella...