Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 164:sta
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Justiinsa kurvailin autolla kotiin Kehä I:stä. Olin juurikin Lahdentien
    motarin kohdilla klo 16:22, kun vierestä alkoi kuulua tutun
    kuuloista ääntä - ohituskaistalta tietenkin ... ja kas .. Harrrikallahan
    ukkeli siinä paineli avoruukku päässä ja tyylikkäät hävittäjälentäjän
    lasit silmillä, nahkarotsi niskassa ... saattoi olla hieman kurainen
    ajon jälkeen, mutta kuitenkin ...

ROCK .. hiton hyvä perusmeininki ...

PS.. ollaankohan me lopeteltu liian aikaisin .. sittenkin ...
    vain onkohan niin, että herra on vain aloittanut aikaisin ...
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Tossa sen nyt sitten näkee sen innostuksen asteen. Toiset ei kärsi katetulla matkavessalla goretexit ja penkinlämmittäjät päällä. Toinen vetäsee kopterilla farkut ja nahkarotsi niskassa

Alkaakohan sitä tulla vanhaksi....
    <p>2002-2014</p>
    kylhän tossa alkaa tiet sulaan (kevät tulee ) ja puolen tunnin päästä pitäs tulla mopolle kyyti lämpimään... ajoitus kohillaan.
    loskaa tuolla kyllä riittää eikä ne tiet taida ajokuntoon tulla ainakaan täällä "pohjosessa".
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
    Liittyi Apr 2003
    Lainaa (C-A-D @ Marras. 07 2006,17:15) kirjoitti
    Alkaakohan sitä tulla vanhaksi....
    Älä missään nimessä tunnusta .. ja parasta vaihtaa aihetta ..
    Perhana, ajattelin huomenna viedä Trumpan talviteloille ajamalla. Meinaan, kun alkaa tiet olla tarpeeksi sulat...?
    Onkohan Espoon pikkutiet yhtä vapaita lumesta?

Kun on töistä vapaata, niin ajattelin mennä puolen päivän tienoilla Kehä I:stä pitkin Malmilta Leppävaaraan, siitä turuntietä mormonikirkon ohi ja oikealle... *

edt.suunta

<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Juuri ajoin mopon lautalle ja lähden evakkoon. Kyllä oli mopo paskanen huutaman kilsan jälkeen, mutta kyllä siellä hyvin tarkenee ilman lämppäreitäkin. Visiiri vaan on koko ajan ihan mudassa, kun kotilot sumuttaa kurat silmille. Pitäkää hauskaa...
    Dixi et animam levavi
    Itse on tullut aikoinaan ajettua sen verran paljon lumisateessa, kurassa jne. että enää ei vaan hotsita. Olen siis tullut vanhaksi ja se suotakoon minulle. Tosin sanat "lautta" ja "evakko" sykähdyttävät edelleenkin, eli en sitten vissiin ole vielä täysin pystyyn kuollut.
    Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
    Lainaa (ek@ @ Marras. 07 2006,18:05) kirjoitti
    Juuri ajoin mopon lautalle ja lähden evakkoon. Kyllä oli mopo paskanen huutaman kilsan jälkeen, mutta kyllä siellä hyvin tarkenee ilman lämppäreitäkin. Visiiri vaan on koko ajan ihan mudassa, kun kotilot sumuttaa kurat silmille. Pitäkää hauskaa...
    KÄÄK!!!!!

No onnea vaan.
    Lainaa (Nina @ Marras. 07 2006,18:15) kirjoitti
    Itse on tullut aikoinaan ajettua sen verran paljon lumisateessa, kurassa jne. että enää ei vaan hotsita. Olen siis tullut vanhaksi ja se suotakoon minulle. Tosin sanat "lautta" ja "evakko" sykähdyttävät edelleenkin, eli en sitten vissiin ole vielä täysin pystyyn kuollut.
    Täysin oftopikkia, mutta kertokaas kielitieteilijät mistä toi "hotsittaminen" on oikeen tullu? Nyt sitä kuuluu jo radiomainoksissakin. Onks vanhakin juttu vai oonks mä vaan liian vanha?
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Marras. 07 2006,18:55) kirjoitti
    Täysin oftopikkia, mutta kertokaas kielitieteilijät mistä toi "hotsittaminen" on oikeen tullu?
    En ole kielitieteilijä mutta vastaanpa silti. Luin jostain, että hotsittaa-verbi tulisi alunperin venäjän kielestä haluamista tms. tarkoittavasta verbistä. Muuta tietoa minulla ei asiasta ole, enkä tiedä pitääkö tämä edes paikkaansa.
    Lainaa (Nina @ Marras. 07 2006,19:23) kirjoitti
    Täysin oftopikkia, mutta kertokaas kielitieteilijät mistä toi "hotsittaminen" on oikeen tullu?
    En ole kielitieteilijä mutta vastaanpa silti. Luin jostain, että hotsittaa-verbi tulisi alunperin venäjän kielestä haluamista tms. tarkoittavasta verbistä. Muuta tietoa minulla ei asiasta ole, enkä tiedä pitääkö tämä edes paikkaansa.
    en ole kielimiehiä minäkään, mutta hotsittaa sana kai on levinnyt tuolta karjalasta päin, siellä olen sitä kuullut ainakin käytettävän. Eli venäjä vissin on senkin sanan alkuperä..
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
    Joo, kiva oli ajella tänään. pienemmät tiet loskan peitossa, oli ajeltava auton urissa.. muuten jos ylitti loskan, niin reilulla kanttauksella etunen meni yli, mut takanen jäi vähäx aikaa vierelle. perskules ku tuli testattua reaktiokyvyt siinä touhussa.
    650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
    Lainaa (pronka @ Marras. 07 2006,19:38) kirjoitti
    en ole kielimiehiä minäkään, mutta hotsittaa sana kai on levinnyt tuolta karjalasta päin, siellä olen sitä kuullut ainakin käytettävän. Eli venäjä vissin on senkin sanan alkuperä..
    Mulla on sellainen mielikuva, että mummovainaa, joka oli Karjalasta lähtöisin ja puhui ko. murretta, käytti tätä sanaa. Tosin mummo olikin aika skarppi mamma, joten saattoi hän toki ottaa sanan nuorison käytöstäkin. En osaa sanoa, ja saatan muistaa väärinkin, mutta tuo kirjoittamasi vahvistaa mielikuvaani.
    Viikko sitten näytti tältä omassa autokatoksessa:

Just kävin käyttämässä pyörää, että saan huomenna siirretyksi varastoon (tuossa näkyvän seinän taakse, mutta käynti lumisen pihan kautta). Tiet loskaa, joten ei paljoa lämmöt enää auta. Eiköhän tämä kausi ole tässä.
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tänään pesin matkavessan ja pukkasin sen takas talliin, viel pitäis vaihtaa öljyt ja vahata. Kai se vähitellen pitää myöntää et kausi alkaa olee tässä...
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Lainaa (pronka @ Marras. 07 2006,19:38) kirjoitti
    Lainaa (Nina @ Marras. 07 2006,19:23) kirjoitti
    en ole kielimiehiä minäkään, mutta hotsittaa sana kai on levinnyt tuolta karjalasta päin, siellä olen sitä kuullut ainakin käytettävän. Eli *venäjä vissin on senkin sanan alkuperä..
    Off topic linjoilla.

Haluta=хотеть eli hotet. Lausutaan muistaakseni hatjet.

Eli voi olla tuoltakin päin tuo hotsittaminen lähtösin. Kuten myöskin on kun puhutaan kylmästä niin holotna.. Tulee lähes suoraan venäjän kielisestä sanasta.
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jta @ Marras. 07 2006,20:36) kirjoitti
    Haluta=хотеть eli hotet. Lausutaan muistaakseni hatjet.

Eli voi olla tuoltakin päin tuo hotsittaminen lähtösin. Kuten myöskin on kun puhutaan kylmästä niin holotna.. Tulee lähes suoraan venäjän kielisestä sanasta.
    Kyllä se tuolta tulee, taipuu muodoissa :

Minä haluan : Ja hatshu
    Sinä haluat : Ti Hotsesh
    jne

Prkl, kun tää olis helpompi ilmaista kyriilisillä
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    kyllä ihmeeset katseli ku ajelin hondan talvehtimaan ton turkkusen keskustaan...
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
    Uidzi mitä kielimiehiä täällä orkkisessa!

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
    Lainaa (MattiR @ Marras. 07 2006,17:07) kirjoitti

Ei helkkari Matti - oliko siellä muitakin? Tuollahan on vesi-/lumikeli vai suliko lumi kokonaan pois? Eikös siellä ollut liukastakin? Kova poika olet

TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (ttuttu @ Marras. 07 2006,21:20) kirjoitti

Ei helkkari Matti - oliko siellä muitakin? Tuollahan on vesi-/lumikeli vai suliko lumi kokonaan pois? Eikös siellä ollut liukastakin? Kova poika olet
    Eikös Matti tossa sanonut että oli ihan autolla liikenteessä...
    Pyörätön motoristi...

Lainaa (Jassu @ Marras. 07 2006,21:23) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Marras. 07 2006,21:20) kirjoitti

Eikös Matti tossa sanonut että oli ihan autolla liikenteessä...
    Pitäisiköhän minun opetella lukemaan?

V.Vesterinen
    Eilen tiistaina kävin prätkällä (milläs muullakaan ) hoitelemassa asioita Kehä Kolmosen suunnassa, mutta viimeisenkin rautakaupan sulkeuduttua iski todellisuus läpi: tuo minirouta jäädytti tiet. Varsinkin ne "ei-niin-tönkkösuolatut" -sivutiet olivat aivan luistinrataa.

Muutaman kerran meinasin kaataa (lähinnä sohjossa) ja totesin: nyt kausi on ohi.

Mutta jospa olisi joulukuussa pitkä, lämmin hellejakso...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Liittyi Apr 2003
    Lainaa (ttuttu @ Marras. 07 2006,21:26) kirjoitti
    Pitäisiköhän minun opetella lukemaan?
    Mitäs suotta .. hyvinhän se on mennyt tähänkin asti ..
    niin se on, kausi loppui eilen. Ajoin gixun talviteloille.. No 3 kk ja on MP-messut, silloin on taas kausi lähellä....
    Lainaa (mACE @ Marras. 08 2006,10:28) kirjoitti
    niin se on, kausi loppui eilen. Ajoin gixun talviteloille.. No 3 kk ja on MP-messut, silloin on taas kausi lähellä....
    Taitaa uusi Biken mopoluettelo ilmestyä jo tämän kuun lopulla? Muistaakseni 29.11? Melkoista po*noa siinä?

V.Vesterinen
    Tänään vein aamulla xx:n talviunille,aamulla kello seittämän oli tiet osittain jäässä,oli aikas jännää touhua suditella keskustan (Helsinki) läpi.
    XX-99
    PSmo:n avatar
    Liittyi Jun 2002
    UusKuopijolainen, savonkielen opiskelija!
    Aamulla oli pikkuisen liukasta Espoon suunnalla, mut toisaalta ei yhtään ötökkää visiiriin musertunu, et näki hyvin.

Muutama kilsa ajoo, mut kumminkin reilusti marraskuussa ja ajokausi jatkuu......
    PSmo
    - Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
    *
    http://www.tiet.fi/liity.htm
    Aamulla lähdin Karkkilasta Trumpalla Vantaalle 5.30. Oli tuo vanha Porintie ikävä ajella kun oli pimeetä eikä noilla mopon valoilla juuri tietä näe, jää paikat huomas vasta kun alko Trumppa vikuroimaan. Kävin sitte illalla vielä Helsigissä vaihtamassa pyörän sellaseen vanhaan XJ 600:seen, ja sillä kun hetki sitten pääsin takas Karkkilaan niin oli kerennyt taas tiet vetämään sellaseen mukavaan kuuraan. Mutta olise kiva silti ajella, noin 200km tänään. Jos sitten viikonloppuna lisää.
  30.  
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tuli tänään ajettua toinenkin pyörä talvisäilöön. Oli pakko pestä pyörä suolasta ja illan ohjelmassa on myös ajotamineiden pesu samasta syystä.
    1000
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen