Tilasin taas amerikan ihmemaasta rockettiin kuyriakinin kahvat. Hyvännäköiset tulikin. Asia joka ihmetyttää, on se että vasen kahva pitäisi liimata stongaan. Olenko ymmärtänyt ohjeen väärin vai olenko muuten tyhmä? Mukana tuli jopa locktiten liimatuubi. Ohjeen mukaan pitäisi viiltää vanha kahva sveitsellä irti. Jos joskus haluaa vaihtaa taas toiset kahvat, onko sitten lentävällä irroitettava tämä kuyriakinin juttu? Viitsisikö joku tietävämpi vastata![]()
Et oo tyhmä kyllä ne kahvat liimaillaan tankoon kiinni. Niin ja eipä niitä saa muuten kuin puukolla sitten irti.
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Saattaa saada ilman puukkoakin. Liima heikkenee lämmittäessä ja jos päätypalan saa ruuveilla irti kahvasta niin esim. ruuvarilla sörkkimällä/vääntämällä voi kahvankin saada ehjänä irti.
Itse laitoin juuri lämpökahvat, niissäkin tuli liimatuubi mukana, mut oli senverran kireet, että ei tarvinnut liimaa. Alkuperäiset oli liimattu lähtee hyvin pois paineilmalla, pikku ilmapilli jonka saa kahvan välii jo vain irtoo, edellyttää tietenkin paineilmaa saatavilla.![]()
Savage 650
Kawasaki VN 800
Suzuki GSX 1400
Suzuki Bandit 1250
Kawasaki GTR 1400 FJR 1300
Perhana Erinomainen niksi(rapi @ Huhti. 02 2007,15:53) kirjoitti
Eipä oo itelle tullu pieneen mieleenkään.
![]()
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Mä laitoin kans just lämmityselementit Shadowin kahvoihin. Kyllä ne oli liimattu, mutta raotin hiukka ruuvvarilla sieltä sisäpuolelta ja ruuttasin aikas tuhtia "fairyvettä" sinne väliin ja eiku ketkuttelemaan se gummi irti. Hyvin lähti.
Sitten vaan tangon pinta puhtoseks ja se elementti sillä omalla tarrallaan siihen kiinni ja taas fairya sinne kumiiin. Sitten vaan takas paikoilleen.![]()
vanhoja tuppeja ku irrottaa ni kokemuksella voin sanoo et jos vaa haluu säilyttää ne ehjänä ni parraita lähtee ku ottaa crc purkin ja suihkauttaa esim crc vaseliinia tupin ja tangon väliin ni kyllä lähtee
600rr
tuli vain mieleen, että jos lämpökahvoja ei liimaa paikoilleen, tiukaltakin vaikuttavat kahvat voivat jäädä lämmetessään käteen![]()
Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"
Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
Näin voi käydä. Ite ole käyttänyt tuota paineilmakikkaan sekä tuppeja irrottaessa että paikoilleen laittaessani. Liukasteena olen käyttänyt sylkeä, se kuivuu pois eikä jätä paikkoja liukkaaksi. Vulkanoituva teippi tarttuu ajanoloon tuppiin kiinni ja sitoo sen paikoilleen. Lämpöelementin voi tehdä itse kietomalla kahvan päälle konstantiini-vastuslankaa.(pronka @ Huhti. 02 2007,21:23) kirjoitti
Laitoin viimeviikolla lämpöelementit ja liimasin renthalin tuppiliimalla orggis tupit takaisin.Nyt muutaman päivän kuivuttua tupit tuntui olevan hyvin kiinni, mutta kun laitoin kahvoihin lämmöt päälle, niin jopas on kohta lurttanan oloiset kahvat ja liimaukset tuntuu sulavan ja tuppi muuttuu enempi liikkuvaisemmaksi. Olisikohan sikamassa parempi liima lämppärien kanssa.(vepa @ Huhti. 02 2007,21:32) kirjoitti
![]()
Mulla lämppärikahvat liimaamatta ja hyvin on kireällä pysyneet pariviikkoo testattu, kyl on kiva ajella, kun on etutassut läpiminä.![]()
![]()
Savage 650
Kawasaki VN 800
Suzuki GSX 1400
Suzuki Bandit 1250
Kawasaki GTR 1400 FJR 1300
Spray maali on kanssa hyvä tapa sujauttaa tuppi paikalleen. Kahvaan suhauttaa vähän ja tupin sisälle. Sitten vetää paikalleen. Ja tietenkin vielä rautalangalla pienet kiristykset sinne tuppiin.
Niistä liimoista vähän huono maku jääny, kun varsinkin kaasukahvaan se liima jää aina ja se pitää sitten vuolla pois. Sillain aina laittanu tupit paikalleen ja toimii...
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Tätä olen itsekin käyttänyt rosteri/kromattujen tankojen kanssa mutta ainakin Renthalin alutanko on niin liukas että bostikkia piti käyttää, ei mikään muu pitänyt...(willik @ Huhti. 04 2007,14:20) kirjoitti
Power is nothing without mojo!
Joo. jos niitä tuppeja ei liimaa niin tuntuu kyllä pysyvän niin kauan kun ovat kuivana,mutta kun kosteus menee väliin niin johan pyörii kun......varallisex meneepi.....
KEPPI-G
Omastani irroittelin vanhat kovassa olevat kahvat lämmittämällä niitä ensin aika huolella kuumailmapuhaltimella. (toista ensin vähän turhankin huolella, kun puhaltimen kakkosasennolla alkoikin mokoma sulaa). Lähti pienen lämmittelyn jälkeen pois ehjänä ihan vetämällä.
Uudet lämpökahvat laitoin kyllä liimalla kiinni. Kaasukahvassa se on niin piukassa, ettei taatusti lähde pois koskaan... Oli meinaan niin luja laittaa. Joutui itseasiassa käyttämään sopivan kokoista hylsyä lyöntialustana ja nuijaa päälle.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Varmaan toimiikin.kirjoitti
Noilla rapakon takaisilla forumeilla tuntuvat suosivan hiuslakkaa, sitäpä laitoin sitten itsekkin, saas nähdä..![]()
Nyt föönasin ohkaiset kutistemuovit lämmityselementtien päälle, siitä on ainakin se etu että mitä kuumempana elementti käy, niin sitä tiukemmin kutistemuovi ja sen oma liimapinta puree siihen elementtiin ja kun kahvan halkaisija kasvoi n.2mm niin orggis tuppi on paljon tiukempi laittaa takaisin, eli venymisvaraa vähemmän lämmetessään. Liimana kokeilin nyt perinteistä bostikkia. Saas nähdä kuinka toimii lämmetessään. Se kutistemuovi ainakin suojaa nyt niitä lämmityskalvoja, kun tulee seuraavan kerran tarvetta irroitella tupit.(pks @ Huhti. 03 2007,19:06) kirjoitti