Yleiskäsikirja kertoo että kun jäähdytysnesteet vaihdetaan, tulee järjestelmä ilmata, juuri niin mutta missä mahtaa olla ilmausruuvi?...
Cbr 600f -89 pc23
Honda Cbr600
Kawasaki zx-9r
Yamaha fz-6s
Syylarista korkki auki, täytät sen nesteillä, varmaanki 50/50 seoksella, kone käyntiin, ilma nousee ylöspäin eli saattaa jonkiverran alkaa pulputtaa sieltä korkista, anna käydä vaiks muutaman minuutin ja sit lisäät nestettä.
if i was in ww2 they'd call me spitfire
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Korjausopas neuvoo pistämään pyörän sivutuelle, käynnistämään ja kierrättämään 3-4 kertaa 4-5000 rpm ja sen jälkeen täyttämään puuttuva osa nesteestä.
Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa
Kyllä tuo mun käsityksen mukaan ilmaa itte ittesä. Ei ainakaan mulla oo tarvinu tuota ilmailla erikseen. Aina vain lämpimäksi käyttäny ja lisänny nestettä jos on tarvinu. Yleensä ollu keskituella tuolloin.
Itellä pyöränä tuosta sun pyörästä aikasempi versio eli -88 pc-19.
Kiitos paljon neuvoista. Laitoin pyörän sivutuelle ja käytin kierroksia korkeemmalla. Jonkin verran nestepinta tippu ja lisäsin tarvittavan määrän. Kevättä odotellessa...
Honda Cbr600
Kawasaki zx-9r
Yamaha fz-6s
Joskus saattaa järjestelmään muodostua ilmatasku varsinkin jos ollut pitempään kuivana (esim moottorin maalauksen vuoksi).
Ensin kun täyttää nesteellä syylärin, niin puristelee hieman letkuja. Omassa hondassa auttoi kun laitto pyörän käyntiin ja kallisteli mopotinta hieman puolelta toiselle.