onko jollain muulla ollut/on sellanen vika et kakkonen ei pysy päällä. helpommin se lähtee pois , kun on vaihtanut isommalta pienemmällä, kuin ykköseltä kakkoselle?? pyörä on -03 954 cebari. pystyykö siirtäjiä tai jotain säätämään, vai meneekö sisuskaluja uusiksi??
taitaapa olla rattaiden vaihtoa tiedossa...
helppo homma![]()
Tässä samaa asiaa. Varsin yleinen ongelma.
Sama vika itsellänikin ollut aikoinaan, ja juuri tuo kakkonen. Nykyisessä pyörässä kakkoselle vaihtaessa kuuluu jo isompi "klapsahdus", kuin muille vaihteille vaihtaessa...vielä ei isompaa ongelmaa.
Viisas pääsee vähemmällä!
Meikäläisellä semmosta ongelmaa, että pikku vaihteilla vaihteet ei tunnu menevän sisään niin hyvin kuin ennen/normaalisti (esim. tänä keväänä) Välikaasulla meneekin paremmin ja jos ihan pienillä kierroksilla kelaa vaihteet (lue rauhassa) isommille, suht ok. Toisin sanoen kaikki vähäisetkin revitykset on nyt pois laskuista kun pikkuvaihteet 1-3 vaihteet rusahtaa enempi tai vähempi.
Oisko kytkimessä säätämistä vai onko vaihteistossa vikaa?
ajettu mittarin mukaan 33tkm ja pyörä F4 cbr600.
tietääkö joku et joutuuko koko koneen pistää lihoiksi vai saako se purettuu helpommin?? onko jollain tietoo mist löytyis korjausopas tohon netistä??
nyt mopo korjaamolla ja kaikki rattaat uusiksija toinen niistä akseleistä. onneks sai lainapyörän raision BW:eestä
tai oikeastaan jo neljäs pyörä sieltä jo laina ajossa
Menikö takuuseen?
-98 xx KTM 300 exc
TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
Voi johtua myös ketjuista, jos on liian löysällä niin vaihteet menee kolahtamalla päälle. Oikealla ketjunkireydellä menee nätisti.(Maxus @ Kesä. 11 2006,20:11) kirjoitti
1290 Super Duke R
no niin.. nyt jo pyörä tuli takaisin vaihteet korjattuina. ei oikeen ole pystynyt koeajamaan, kun sain mopon tallille ja pistin käyntiin, niin se kävi ehkä jopa kolmella??? siitä pienen kiromisen jälkeen mopo lihoiksi ja tulppia vaihtamaan kun en todellakaan jaksanyt lähtee rahtamaan sitä enää takas jos siinä olisi ollut vaan tulpat paskana.. no pyörä pukin päälle ja sitten otti silmään takarenkaassa pystyssä oleva naula!! takarengas melkeen tyhjä.. no uudet tulpat paikalleen ja kone käyntiin niin sama juttu, ei käy kunnolla. vanhat tulpat kun otin pois niin huomasin bw:een vaihtaneen jostain kumman syystä yhden tulpan??? eli korjauksen saldo = vaihde vikasen korjaamolle ja pois käyntivikasena ja takarengas puhki... harmittaa vaan ku menin ostaa satasen tulpat turhaan, ja sitä kasausta ja purkamista turhaan..
Noh?
pistikkö liikkeen paapat maksumiehiksi?
Kyselikkö, että mitä miehillä liikkui piässään? ja samaan hengenvetoon siitä naulasta kannattaa kysellä. Itse ainakin nostaisin ISOOOON metelin moisesta. *On nimittäin joillakin korjaamoilla oikeen tapana tehdä "hieman" ylimääräisiä jutskia korjauksen yhteydessä.
Samalla veisin mopon sinne ja käskisin pistää kuntoon. (Ettei vaan paapat oisi käyny heittään pikku tyyppejä sun mopottimella?)
![]()
Honda cbr 1100 Super Blackbird
Honda XRV 750 Africa Twin
On kyllä huolto kohdallaan. laittaa arveluttamaan se koneen aukaisu... ja jos sama työn tinkimätön laatu on jatkunut siellä?
tuo on aika yleinen vika, mutta johtuu yleensä raakana vaihtamisesta 1->2, esim keuliessa taidon puutteessa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mulla ainakin tuossa piikissä autto uudet öljyt siihen ''jäykkyys'' ongelmaan. Ennen ei meinannu mennä 2->1 paikallaan sitten millään, vaihoin öljyt ja johan rupes toimiin![]()
GiSaXäFfä 600
pyörä saatu jo takaisin korjattunavika oli kuulemma siinä"pakokaasu jarrussa" oli kuulemma perus-säätö ihan mennyt perselleen.. tohon yhteen vaihdettuun tulppaan en saanut kyllä mitään vastausta ja ton takasenkin paikkasin itse, se oli niin loppu et se olis tullut muutenkin poltettuu pois ennen kunnon ajokelien alkua, eli se paikka ei haittaa nyt siel menoa...