Onko ihan toivoton vehje "matkapyöränä"?
Kävin nimittäin kesällä koeajolla kilogixxerillä ja tykkäsin kyllä muuten, mut tuli panin merkille että niskat taitaa olla aika jumissa jos ajaa yhtään pidempää matkaa? Takana oli tosin just 1600 kilsaa zz-r kawalla, joten niskat oli jo valmiiksi tukossa.
Ens keväänä pitäisi ostaa uus pyörä ja kilogixxeri olis se Numero Uno, mut taitaa meikäläisen selällä ja jäykillä niskoilla jäädä haaveeksi.
Miten on omistajat, käytännön kokemuksia pidemmiltä matkoilta?
Live Fast, Die Young
Asennekysymys, sanoisin.....kyllä pyörällä ku pyörällä taittaa matkaa ihan mukavasti ainakin yksin. Uudemmista Gixuista en tiedä, kun omat matkakokemukset rajoittuvat k3-malliin. Ainakin sillä pärjäsin itse pitemmänkin lenkin. Myös muilla uudemmilla kilokyykyillä on tullu ajeltua ilman ongelmia. Pituutta mulla on 191cm.
Ylipäätään jos matkareitikseen valitsee suorimman ja isoimman tien niin paikat puutuu vaikka Gold Wingillä. Pienemmille ja mutkikkaammille teille vaan, niin jo vain jaksaa ajaa vaikka kuinka....
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Mä mitää tiiä mut toi allekirjoitus ehkä vähän valaisee vaikka ite ajanki oldskoolillaauts uuts fiilis se on pääasia;)
90% mun käytöstä on pikkupyöritystä helsingin keskustan läheisyydessä, mut pari kertaa kesässä tulee käytyä oulussa, joten tuo "matkapyörä-ominaisuus" on ihan pakko ottaa huomioon pyörää valittaessa. Ei ole erityisen mukavaa huomata jyväskylässä, että niskat on niin jumissa ettei enää liikkeelle pääse.
Kyytiläistä mulla ei onneksi (valitettavasti) ole.
Live Fast, Die Young
No en nyt ehkä ite ihan noin vähien reissujen perusteilla mitää homosoffaa laitais,jos sullakin on tosiaa se 90% sitä kylillä ajelua..?
Kyllä se gixul menee vaikka väkiste pikku reissut vaikka niska jumisKylläkai tuota itelläki tuli viime kesänä joku tonni tota matka ajoo ajettua vaikkei mikää miellyttävin mopo siihe olekaa.
Mut mun hox sis tää on mun mielipide,kyllä se pitää pyörä valita sen mukaa miten sitä eniten käyttää
Yhtä he####ti'ä tonki kans ajaa ku laittaa tankki laukun mut muuten![]()
"Suzuki GSX-R, laite joka rikkoo selän ja vie tunnon jaloista, mutta kulkee suhteellisen perkeleellisesti"
Siinä se on tiivistettynä
Musta/mattamusta K5-K6 on parhaimman näköinen pyörä mikä on valmistettu. Ikinä.![]()
![]()
Live Fast, Die Young
K3 Gixerillä ajoin kahtena kesänä, ensimmäisenä 23 tuhatta km ja toisena 15 tkm, jonka jälkeen vaihdoin pois. Matkapyöränä hyvä kyykyksi. Matkatavaroiden kuljetuskapasiteetti on ihan onneton, mutta puutumatta jaksaa ajaa pitkääkin siivua. Mm. Norjan kierros -05, n. 3000 km ja tänä kesänä Nordkappiin n. 3500 km. Päivämatkoista pisimmät oli siinä 500-600 km. Ja hyvin käveli vielä senkin jälkeen!
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Kannattaa muistaa sekin, että K5/6:ssa on kuskille enemmän tilaa kuin aikaisemmissa malleissa. Tuli vuonna 2005 heitettyä omalla K5:llä Euroopan turnee eikä ollut mitään ongelmia. Ei olleet niskat, hartiat, kädet tai jalat kipeänä, mutta tuo onkin myös kysymys, johon kuskin pituus vaikuttaa oleellisesti. Kamat kulkivat mukana repussa ja takasitsillä oli tavararulla, hyvin toimi. Kivan ripeä matkapyörä, suosittelen.
Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
Jännää oli tosiaan se, että selkä mulla ei tuntunut puutuvan yhtään (no ok, en mä kauheen kauan tietysti ajanutkaan kun oli liikkeen koeajopyörä) vaan just toi niska. Siinä kun joutuu kuitenkin pitämään päätä niin takakeno-asennossa matkalehmiin verrattuna. Ennen sitä kawalla suoritettua oulun reissua, olisin itse veikannut että alaselkä puutuu ensin, mut niskathan ne pahimmat olikin. Tietty omaa hölmöyttä kun käy salilla eikä käy hierojalla. Onhan ne lihakset väkisinkin tukossa.
Live Fast, Die Young
Kaikki on niin suhteellista. Jos ajaa Italian kyykyillä, on Suzukin K5/6 ajoasento kuin Hornetissa niihin verrattuna. Tosin eipä se silti faktaa muuta; jos niskat on kipeenä, ajamisesta on nautinto kaukana. Alas tekemään silloin tällöin yläkroppaa rentouttavia venytysliikkeitä, niin saat niskaakin vähän rennommaksi.
Gixerissä ei mun mielestäni ole mikään paha ajoasento verrattuna moniin kyykkyihin. Itsellä kanssa aluksi kipeytyi niska, mutta kai ne niskalihakset on sitten vahvistuneet, koska nykyisin ei ole enää mitään puutumis-/kipeytymisongelmia ilmennyt kyykyillä ajaessa. Matkavauhtikin vaikuttaa paljon puutumiseen ja sen ilmenemiseen. Jos saa vauhdin pidettyä siellä yli 80 km/h puolella, niin puutumista ja kipuja tuskin tulee pitkälläkään siivulla. Alhaisemmalla nopeudella, erityisesti kaupungissa ensin puutuu ranteet itsellä. Polvikulmahan gixussa on tiukka, joten polvet huusi joskus kuumalla ilmalla hoosiannaa ajopuvun sisällä paketissa. Tuntui, että kiehuu. Mutta nykyisessä pyörässäni ajoasento on vieläkin tiukempi paketti erityisesti polvikulman suhteen. Ja totta, kun on ajanut vaikka hetkenkin esim. Ducatin 999:llä, niin K3 Gixerin kyyti on kuin matkasohvalla nautinnollisesti lipuisi!
Lady, Sexy Lady.
Ihan hyvin sillä matkaa taittaa. Ainoa pikkasen huono puoli on kova (tai itse asiassa liian kapea) penkki jossa tahtoo perse puutua muutaman sadan kilsan jälkeen. R1:n penkki on mm. huomattavasti mukavampi. Tämä siis alkaa haittaamaan ainakin itseäni jos meinaa oikein reippaita päivämatkoja heittää.
.
Menee kyllä pahasti off topic, mut tajuisin just että toi "Nina" on nainen (hehee.. hyvä havainto, eikö totta?). Jotenkin tuntuu ällistyttävältä että nainen on valinnut pyöräkseen niinkin macho-laitteen kuin kilogixxeri. Ja jos toi sun profiilin kuva on oma, niin... WHOA
Mistäs tollasia naisia löytyy.. olis paikka vapaana
XeX
Live Fast, Die Young
(XeX1 @ Marras. 18 2006,22:14) kirjoitti
Mitäs sukupuolta luulisit mun edustavan
...
Itse asiassa tiedän useampiakin naisia, jotka ajavat "macho" pyörillä, niinkuin kilokyykkyjä nimitit..
Lady, Sexy Lady.
Macho pyörä?!(Athene @ Marras. 18 2006,22:36) kirjoitti
Yamaha YZF 750 R -93
Honda CB 750 -82
Suzuki Intruder 1400 *-02
Yamaha R1 -04
Honda VFR 750 - 96
Suzuki GSX-R 750 -90
No hemmetti, nythän mä vasta oikeassa paikassa olen(Athene @ Marras. 18 2006,22:36) kirjoitti
![]()
Live Fast, Die Young
Tästähän tuli uus cityn deitti(XeX1 @ Marras. 18 2006,22:55) kirjoitti
![]()
if i was in ww2 they'd call me spitfire
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Toivottavasti ei, on muuten aika tyhjäpäistä hommaa (vain hlökohtainen mielipiteeni, no offense). Hyvänä puolena tietty on, että luultavasti täällä kaikilla on edes se moottoripyörä..(Ephedrine @ Marras. 18 2006,23:00) kirjoitti
![]()
Juu, ei tule..(Ephedrine @ Marras. 18 2006,23:00) kirjoitti
![]()
Deittipalstat on erikseen. Pidetään tää vaan mopopalstana..
Lady, Sexy Lady.
eipä mulla ainakaan selkä oo tullu kipeeksi eikä oo jaloista tunto hävinny.(XeX1 @ Marras. 18 2006,21:04) kirjoitti
Kyllä sillä matkaakin voi taittaa varsin mukavasti!
K5 mustana on se oikee väritys...onneksi niitä ei ole paljoa verrattuna sini-valkoseen![]()
Junnu, puhut vähän mutta asiaa!(junnuK5 @ Marras. 18 2006,23:27) kirjoitti
![]()
Mä tarkoitin sun profiilissa olevaa kuvaa, missä joku ajaa punaisella Ducatilla.(Nina @ Marras. 18 2006,23:00) kirjoitti
Pitänee siis katsella ens kesänä tarkemmin noita kilokyykky-tyyppejä, eikä automaattisesti olettaa että niillä on kassit (jalkojen välissä..)![]()
Live Fast, Die Young
Niin justiin!! Mullapa on Honda(Tinne @ Marras. 19 2006,00:04) kirjoitti
![]()
Terve Tinne![]()
Yamaha YZF 750 R -93
Honda CB 750 -82
Yamaha R1 -04
Honda VFR 750 - 96
Suzuki GSX-R 750 -90
Bruuttukseni sinä möit sen gixerin..(MJM68 @ Marras. 19 2006,00:10) kirjoitti
Kele alako muute bisse maittaa![]()
Niin saakeli möin!! Mut uus elämä alkoi(Tinne @ Marras. 19 2006,00:13) kirjoitti
Kyllä vaan maistuu!! Mut loppuukohan kesken ?!![]()
Yamaha YZF 750 R -93
Honda CB 750 -82
Yamaha R1 -04
Honda VFR 750 - 96
Suzuki GSX-R 750 -90
Tarkennetaan siis vielä kerran. Mä en tarkoittanut tota kuvan Ducatia, vaan sitä ajavaa henkilöä jonka luonnollisesti oletan olevan sinä.(Nina @ Marras. 19 2006,00:38) kirjoitti
Ja JOS se olet sinä (eikä siis kukaan ex-mies), niin näyttää menevän aika lennokkaan näköisesti toi kurva ja tästä tulee se
Jokohan se nyt menis oikein...
![]()
Live Fast, Die Young
Kyllä se siitä lähtee kun rautalangasta mulle väännät!(XeX1 @ Marras. 19 2006,00:52) kirjoitti
![]()
Oon tosi hidas välillä, sori. Taidan keskittyä liikaa pelkkiin pyöriin kun luulin tosiaan, että tarkoitit sitä. Joo, minä siinä kruisailen. Sattui kivasti paikalla olemaan tuttu valokuvaaja, joka pyytämättä napsasi mulle kuvan muistoksi. Iso kiitos hänelle siitä.
Edittiä peliin poistamalla ymmärtämättömät rautalanka-OT:ni, niin saatiin ketjua vähän älyllisemmäksi ja asiallisemmaksi.
Tämmöinen topikki täällä pamautettu pystyyn.. Sen olen huomannut, että jokaiselle ihmisellä on ne omat tietyt ajatuksensa ja omat fiiliksensä. Toisille voi kilokiikun ajoasento olla epämiellyttävän urheilullinen ja toisille se voi taas olla kuin nyrkki leukaluuhun.
Matkapyöränä mainio jos vauhti +130, hiljempaa sillä ei vain kertakaikkiaan malta olla ajamatta.. yli 200:aa voi ajaa kymmeniä kilometrejä väsymättä lainkaan, silloin pyörä on mielestäni parhaimmillaan "reissukäytössä". Jos aiot ajella 80-109km/h 500km lenkkejä niin joku toinen pyörä voisi olla parempi siihen käyttötarkoitukseen.
Sen vain sanon, että jos tuollaisen tonnisen pelin ostat niin et takuulla tule pettymään. Oli tarkoitus ajaa vaikka vain iltaisin viemään lottoa lähikioskille.
PS: Voisit muuten muokata tuota aiheen otsikkoa hiukan paremmaksi.
Itellä K6 johon tuli n.15000km mittariin, mukaan lukien 3000km Saksanreissu kuudessa päivässä.Toki tuollahan saa ajella vähän reippaampaa vauhtia, mikä taasen helpottaa ajamista!!
Ei o mitää ihmeellistä ollu.toki välillä saa ajaa yhdellä kädellä mut mut..sehän kuuluu asiaan.Siis varsinkin jos matkanopeus uhkaa jäädä alle sataseen.
Itellä pituutta 177..hyvä pyörä on ollut!!