Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Kas päivää.

    Ihan uteliaisuudesta: Kaatumatatit on selvä juttu ja sellaiset LSL:n systeemit miulla jo on mutta rupesi kiinnostamaan miten suojataan koneen "posket"? Ratapeleissä olen nähnytkin että eräänlaista hiilikuitumassaa(?) on laitettu arkoihin paikkoihin. Kylkimyyryä mentäessähän öljyt tuppaa tulemaan pihalle kun metalli on kohtuu ohutta koneen kyljissä.

    Teettekö itse, ostatteko kaupasta, kuinka teette, mitä maksaa jne?
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  2. #2
    mä tilasin suzukin alkuperäset hiilikuitu kopat omaan mopoon. olihan niil hintaa ihan kivasti
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  3. #3
    Oh, en suomeksi osaa sanoa, mutta R&G tekee sellaisia "crash bung" tai "mushrooms", eli tiettyihin paikkoihin laitettavia suojia. Itsellani on Monsterissa runkoon liitettyna sellaiset, jotka suojaavat tankkia (maksoin £70 eli noin sata euroa) ja olen tilannut ohjaustangon paihin (bar ends???) suojat ja maksoin £25 eli noin 40 euroa.

    Ne ovat ainakin taalla Briteissa suosituimmat, ja moni vakuutusfirma antaa tayskaskovakuutuksesta alennusta, jos naita on laitettu pyoraan. Niita saa laitettua myos pyoriin, missa on, oh tuota, fairings (sivupaneelit?), mutta yleensa tarkoittaa sita, etta paneeliin joudutaan poraamaan reiat.

    http://www.rg-racing.com//RGProducts/
  4. #4
  5. #5
    Yksinkertaisin tapa on liimata alumiinin pala tai esim jääkiekon puolikas moottorin poskiin kulutus palaksi. Siihen voi jättää sitten vaikka jengin logon näkyville jos haluaa.
    Honda cbr600rr
  6. #6
    Kiitos nopeista vastauksista..

    Gecko: juuri nuo mushroomityyppiset suojat miulla jo on mutta haluaisin jotain suojaa myös koneen sivuille JOS vaikka ne tatit pettävätkin..

    Junnu, paljos maksoit ja kuinka kiinnitit? Vakuuttunut niiden kestävyydestä/kiinnityksestä? Ja mistä hommasit?

    Nuo Store58:n

    *kliks*

    palat rupes kiinnostaan..kellään kokemuksia? Ja OT mutta miks HELV...... Ducatin palat maksaa tuplaten? Noudattavat samaa kaavaa kuin pyörien hinnoittelussakin?

    Omaan Bladeen näyttäisivät maksavan huntin pintaan.
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  7. #7
    Lainaa (Kisu @ Marras. 29 2006,21:23) kirjoitti
    Gecko: juuri nuo mushroomityyppiset suojat miulla jo on mutta haluaisin jotain suojaa myös koneen sivuille JOS vaikka ne tatit pettävätkin..
    Tuolla on kanssa jotain poskisuojia tyrkyllä:
    http://www.gsg-mototechnik.de


  8. #8
    Eipä taida olla nuo hiilikuitu "suojat" ku näön (ja painon ) vuoksi. Ei mahda olla hiilarin kulutuskestävyys ainakaan parempi kuin alumiinilla.
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
  9. #9
    Lainaa (Kisu @ Marras. 29 2006,21:23) kirjoitti
    Kiitos nopeista vastauksista..

    Gecko: juuri nuo mushroomityyppiset suojat miulla jo on mutta haluaisin jotain suojaa myös koneen sivuille JOS vaikka ne tatit pettävätkin..

    Junnu, paljos maksoit ja kuinka kiinnitit? Vakuuttunut niiden kestävyydestä/kiinnityksestä? Ja mistä hommasit?

    Nuo Store58:n

    *kliks*

    palat rupes kiinnostaan..kellään kokemuksia? Ja OT mutta miks HELV...... Ducatin palat maksaa tuplaten? Noudattavat samaa kaavaa kuin pyörien hinnoittelussakin? *

    Omaan Bladeen näyttäisivät maksavan huntin pintaan.
    Juu, kyselin noista "tateista" silloin kun oma peli meni nutulleen ja öljyt tuli pihalle. Ne tatit ei suojaa konetta, lähinnä tankkia ja runkoa vain. Eli lienee pitäis jotain "paloja" saada suoraan poskien päälle tai joku "tatti" tonne alaosaan pyörää.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  10. #10
    Lainaa kirjoitti
    Tuolla on kanssa jotain poskisuojia tyrkyllä:
    http://www.gsg-mototechnik.de
    Tuolta sais sellaset palat mun pyörään mitä olen hakenu. Onkos kukaan tilannu / on tilaamassa tuolta? Onko tietoa miten homma toimii? Ei näytä olevan ihan mikään normi verkkokauppa
    Ex Yamaha DT 125, Ex BMW F650, Ex Yamaha BT1100 Bulldog, Ex Honda CB 1300 F
  11. #11
    Lainaa (Aapeli @ Marras. 30 2006,08:26) kirjoitti
    Eipä taida olla nuo hiilikuitu "suojat" ku näön (ja painon ) vuoksi. Ei mahda olla hiilarin kulutuskestävyys ainakaan parempi kuin alumiinilla.
    njoo.. jos oikeesti halutaan suojata "hankautumis" lipoilta ilman extra painoa, niin aramidi/kevlar kestää. Se sit eri juttu kuka sellaset duunais..



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  12. #12
    Lainaa (Aapeli @ Marras. 30 2006,08:26) kirjoitti
    Eipä taida olla nuo hiilikuitu "suojat" ku näön (ja painon ) vuoksi. Ei mahda olla hiilarin kulutuskestävyys ainakaan parempi kuin alumiinilla.
    Ei ole ei. Pikku ratalippa ja komeasti kului hiilarisuoja samoin kuin kytkinloppakin.. :P

    Radoilla näkee paljon virityksiä joissa ensimmäisenä osumaa ottaviin paikkoihin on laitettu nailon(?)kimpaleita. Toimii eikä maksa hiilariosien hintaan verrattuna yhtään mitään. Hinta/hyöty -suhde siis häikäisevä. Samanlaiset palikat itellä suunnitteilla, jahka kääntyy kevään puolelle.
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  13. #13
    Lainaa (tumeetti @ Marras. 30 2006,10:23) kirjoitti
    Lainaa (Aapeli @ Marras. 30 2006,08:26) kirjoitti
    Eipä taida olla nuo hiilikuitu "suojat" ku näön (ja painon ) vuoksi. Ei mahda olla hiilarin kulutuskestävyys ainakaan parempi kuin alumiinilla.
    Ei ole ei. Pikku ratalippa ja komeasti kului hiilarisuoja samoin kuin kytkinloppakin.. :P

    Radoilla näkee paljon virityksiä joissa ensimmäisenä osumaa ottaviin paikkoihin on laitettu nailon(?)kimpaleita. Toimii eikä maksa hiilariosien hintaan verrattuna yhtään mitään. Hinta/hyöty -suhde siis häikäisevä. Samanlaiset palikat itellä suunnitteilla, jahka kääntyy kevään puolelle.
    Mitkäs viritelmät siulla oli omassas viime kesänä? Nimittäin ne kun huomasin niin siitähän tää koko idea ees lähti..

    Täytyypä olla kevään mittaan yhteyksissä, kiinnostaa tosiaan oikeesti! Jos vaikka ensi kesänä tulisi kierrettyä ratoja vähän enempi..

    Edit: Oli muuten tuhannes viesti, voi niitä kaikkia turhia spämmiviestejä sekä täällä roikuttuja TUNTEJA..



    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  14. #14
    kaverin kanssa toteutettiin ratapyörään tuo poskien suojaus siten että sikafleksillä nailonpleksiä kiinni... toimivuutta ei olla päästy (onneks) viel testaamaan mut jossai foorumeil kehuttii ratkasuu edukkaaks vaihtoehdoks....
    - CBF600S = starttimoottori -
  15. #15
    Yksi vaihtoehto on hitsauttaa lisää alumiinia niihin koppiin jotka tapaavat jäädä alimmiksi asfaltin hyväilyn kohteiksi. Myös jäykät tapit ja kunnolliset kliparit pelastavat paljon
  16.  
  17. #16
    jenkkien ratasarjoissa ei vakiogeneraattorikopilla saa edes ajaa. Pitää olla joku NRC:n kestävämpi koppa tai billet koppa.

    nimimerkillä. kerran meni kampuran pääkin mutkalle....



    PS. jos meinaat stuntata, niin hitsaa kunnon raudat.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050