Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
    Tässä olen hiukan kahden vaiheilla että kumpi kenkä olisi se parempi? Shopista olen meinannut kenkäni ostaa. Mallit jotka on mielessä pyörineet ovat OXTAR: T.C.S. EVO RX ja SiDi Vertigo Tepor.

Käyttäjien kokemuksia? Sidi on tietystikin kalvollinen kenkä ja oxtar ei. mikä mahtaa olla koko oxtarissa jos norm. kenkä on 43?
    04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
    06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
    08- Honda CR 250 vm-04
    13- Ei pyörää
    oxtar on kerran suojannut vakavilta vammoilta joten seuraavakin on kenkä on oxtar! erittäin tyytyväinen oon ollu!
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

www.menokoneracing.fi
    Kyl Oxtar T.C.S. gore-tex on toiminut mul ihan jees. Joten Oxtaarille pojot
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

Siis mää vai
    Multa sit pojot sideille, vertigo teporit löytyy. Kauheesti en oo viel ajossa ehtiny testaamaa, mutta hyviltä vaikuttaa. Oxtarit ei sopinu mun jalkaa, mut ei nekää varmaa huonot oo
    Lainaa (welmu @ Marras. 28 2006,22:44) kirjoitti
    Tässä olen hiukan kahden vaiheilla että kumpi kenkä olisi se parempi? Shopista olen meinannut kenkäni ostaa. Mallit jotka on mielessä pyörineet ovat OXTAR: T.C.S. EVO RX ja SiDi Vertigo Tepor.

Käyttäjien kokemuksia? Sidi on tietystikin kalvollinen kenkä ja oxtar ei. mikä mahtaa olla koko oxtarissa jos norm. kenkä on 43?
    Kummatkin ovat hyviä kengiä. Kannattaa mennä sovittamaan molempia ja ostamaan ne kummat sopii paremmin jalkaan.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
    Iteltä löytyy nuo Oxtarin T.C.S Sport Gore texit. Oxtareihin olen ollut todella tyytyväinen ja omaan jalkaan ne sopii. Itsellä jalka 42 ja 43 muistaakseni on nuo kyseiset kengät. Luulisi EVO:jen olevan samaa kokoluokkaa... Ja omissani ainakin kalvo on aika hyvin pitänyt kosteuden ulkona. Mitä nyt pidempään ajaessa joskus saattaa jalkapöytä hieman kostua.

Ainut "vika", että tuo T.C.S systeemi pitää todella kovaa narinaa.. Pitänee harkita jonkin sortin rasvausta niihin niveliin ensi kesäksi..
    -Suzuki RGV-250 -91
    -Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
    -Suzuki PV-50- 91
    Itsellä on SiDi Vertigot. Hyvin palveli viime kesän ja tulevaisuudessa. Narisee ne nuokin kengät kävellessä, ohjeissa neuvotaan varta vasten vähä rasvailee jos narisee
    Minulla on nyt nuo Oxtarin Evot ollut ny kolmisen vuotta käytössä. Mitään kulumisen jälkiä oikeastaan ei ole ja ne titaaniset varvaspalatkaan ei maksa ihan älyttömiä. Mutta vaikka ne siis on ihan hyvät kengät niin pienet jutut ärsyttää. Eli vaikka kenkä ei ole yhtään liian iso niin kantapää pääsee liikkumaan kengän sisällä hieman ja pohja liukuu jalkatapeilla joskus kovissa jarrutuksissa.

Edelleen siis tuntuvat jämäkiltä sekä turvallisilta ja sen nilkkamuovien vinkumisen voi lopettaa kun laittaa sitä tököttiä jonka ostaessa myyjä antaa. Tosin jotenkin sain nilkan venäytettyä viime kesän kaadossa vaikka mitään ulkoista jälkeä ei kenkään tullut.
    Minullakaan ei ole valitettavasti noista kysytyistä malleista kokemuksia, mutta Oxtar TCS Gore-Tex kengät olleet käytössä kolme kesää, ja enimmäkseen tyytyväinen olen ollut. Hyvin istuvat jalkaan, ei paina ei purista, ja kokona sama 43 kuin normikengissä. Suojaavuudesta ei käsitystä, kun en (vielä) ole lipannut. Gore kalvo toimii todella hyvin, ei kastu ei. Vinkuminenkin loppui kun niveliin suihkutti ketjuöljyä

Miinuksina vois sanoa sen, että kengän kärki on hieman typerästi muotoiltu, esim kun kumarrut vaikkapa suihkimaan ketjuöljyä "korkeaan polviasentoon", niin melko jäykästä pohjasta johtuen kengän kärki ottaa tietty katuun kiinni, ja koska kärki on aitoa eläimen nahkaa, niin se kuluu melko rivon näköiseksi tosi tosi nopeasti.

br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
    Sidi Vertigot täälläkin. Istuu täydellisesti mun jalkaan, narina varsinkin sateen jälkeen kuivuessa toisinaan niin äänekästä ettei kehtais rappukäytävässä kävellä. Mutta rasvallahan tästä(kin) selviää

Kaadoista toistaiseksi ei kokemuksia joten suojaavuudesta tosi tilanteessa ei tietoa. So far so good!
    Everything is perfect, forever
    Lainaa (mikko2 @ Marras. 29 2006,08:58) kirjoitti
    Miinuksina vois sanoa sen, että kengän kärki on hieman typerästi muotoiltu, esim kun kumarrut vaikkapa suihkimaan ketjuöljyä "korkeaan polviasentoon", niin melko jäykästä pohjasta johtuen kengän kärki ottaa tietty katuun kiinni, ja koska kärki on aitoa eläimen nahkaa, niin se kuluu melko rivon näköiseksi tosi tosi nopeasti.

br, Mikko
    Tuo on todellakin toinen huono puoli kengässä. Itselläkin yhden kesän jälkeen on kärjet jo naarmuilla.. Vetoketju myös tuntuu aika hepposelta, mutta toistaiseksi se ainakin on kestänyt ihan nyvin. Onkohan EVO:ssa laadukkaampi ketju?
    -Suzuki RGV-250 -91
    -Suzuki RG-125F -95 *myynnissä*
    -Suzuki PV-50- 91
    Asiaa osin liipaten: ovatko molemmat em. vetoketjumalleja? Ensi kesäksi pakko hankkia uutet popot, vanhat umpipuhki ajetut. Nyt päätettävä yleisajoon sopiva merkki plus malli.

Ovatko muuten vetoketjut tulleet viime vuosina kaikkiin malleihin "pakollisiksi" tavallisten tarrojen oheen? Ainakin kuvastoissa lähes kaikissa tarra+ketju. Etenkin pienellä lipalla varustetut ketjut ovat aika inhat vetää kohmeisilla sormilla kiinni, joten meikäläiselle pelkkä tuplatarrapinta olisi aivan riittävä kiinnitysmekanismi.

-hh-
    OXTAR T.C.S. EVO RX löytyy iteltä ja jalat selvisi vahingoitta vähän rajummista ratalipoista. Suosittelen!
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
    Sidi vertigo corsat tilattu shopista Tulleetkin jo Todella ripeää ja asiallista toimintaa tuolla meirän shopissa
    04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
    06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
    08- Honda CR 250 vm-04
    13- Ei pyörää
    Mulla sidin vertigo corsat ja on parhaat ajokengät mitä mulla
    on ollu
    Lainaa (SuzukiV2 @ Marras. 29 2006,00:59) kirjoitti
    Minulla on nyt nuo Oxtarin Evot ollut ny kolmisen vuotta käytössä. Mitään kulumisen jälkiä oikeastaan ei ole ja ne titaaniset varvaspalatkaan ei maksa ihan älyttömiä. Mutta vaikka ne siis on ihan hyvät kengät niin pienet jutut ärsyttää. Eli vaikka kenkä ei ole yhtään liian iso niin kantapää pääsee liikkumaan kengän sisällä hieman ja pohja liukuu jalkatapeilla joskus kovissa jarrutuksissa.
    Tuo kantapään liikkuminen johtuu siitä että kenkä on liian väljä nilkan kohdalta. Sidi Vertigo Corsassa tämä ongelma on ratkaistu sillä että siinä on se kiristettävä lukko jalkaterän päällä. Ja Dainesella taas on saatu tehtyä kengästä todella tiukasti istuva nilkan kohdalta kun on laitettu vetojketju taakse niin että kengän saa helposti jalkaan tiukasta sovituksesta huolimatta.
    Hesitation kills and the speed is cure.
    Suzuki -> Kawasaki -> KTM -> Husaberg -> what's next....
    Kolmena päivänä ollut sidin vertigo teporit jalassa ja ainakin pitää veden ulkona erittäin hyvin. Ei ole kylmänyt, muttei myöskään hikoillut. Sekä helposti lähtenyt puhtaaksi.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Mulla on vuonna -05 keväällä ostetut sidin vertebra systemit ja jo viime kesänä tuli vedet useasta kohtaa läpi. Ostin ne Reliatecistä ja takuu (1v.) oli mennyt jo umpeen. Vesi menee sisään kohdista 3 ja 4. Ei auta vaikka mitä silkkarii tunkis. Kohdista 1 ja 2 on nahkaan kuluneet reiät, kun nuo muovipalat pääsee hankaamaan kävellessä. Eli tuo on mielestäni suunnitteluvirhe.
    Niin.. tämän ilmoitin teille vaan siksi, että jos vähänkin Sidin tätä mallia rupeette miettii.

650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    Sidin Vertigo Teporit keikkunu jalassa varmaan 6tkm. ei moitteita. pitää vettä sen kerran kun kaatosateessa ajoin 50km. Org-Shop!sta ..Sovitin myös Oxtarin TCS Gorea, ei sopineet koipeen.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Vertigo Teporeille ääni täältäkin!

Ei ole ylisporttisen näköinen, hillitty ja menevä ulkonäkö yhdistettynä suojaavuuteen ja istuu omaan jalkaan kuin tappi a***kseen!
    Lainaa (SuzukiV2 @ Marras. 29 2006,00:59) kirjoitti
    Mutta vaikka ne siis on ihan hyvät kengät niin pienet jutut ärsyttää. Eli vaikka kenkä ei ole yhtään liian iso niin kantapää pääsee liikkumaan kengän sisällä hieman ja pohja liukuu jalkatapeilla joskus kovissa jarrutuksissa.
    Huomasin saman jutun kun pari vuotta sitten kokeilin Oxtar:i ja Sidiä. Vaikka jalkani on omasta mielestäni varsin leveä, tuntui Oxtar juuri nilkasta aivan liian väljältä ja siellä veikkaisin pahinta vahinkoa tapahtuvan mahdollisten lippojen yhteydessä. Sidin Vertebra tuntui istuvan jalkaan joka kohdasta ja nähtyäni sen toimivuuden myös kaverin lipoissa, uskoisin sen olevan hyvä. ajanu en kyl noilla oo..
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
  22.  
    Lainaa (welmu @ Marras. 28 2006,22:44) kirjoitti
    Kahdet Oxtarin kengät omistan ja molemmat ovat yhden koon pienemmät kun normaalisti.

Eli normaalisti mun koko on 44, mutta Oxtarilta sopii 43.
    R1 -08