Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Olen kuullut että, kone kannataisi lasikuulapuhaltaa jos/kun haluaa jälkeä viimoisen päälle. Pitääkö paikkaansa?

Kuinka konetta pitäisi valmistella lasikuulapuhallusta varten? Pitääkö kaikki purkaa ihan atomitasolle vai kuinka?

Tätä puhallusta olisi suunnitteilla Honda CB750K vm.82 koneelle jotta, vekotinta voisi ensi vuoden puolella havitella museorekisteriin.

Ja jos joku sellainen sattuu lukemaan tämän joka, on puuhastellut tuollaisten museointirojektien kanssa noin ylipäätään, niin ole hyvä ja anna kommenttia/neuvoa/vinkkejä.

Vasta-alkaja kuvaa meikäläisen tilannetta paremmin kuin hyvin joten antakaa armoa kun alkaa tulla todella typeriä kysymyksiä =) (Saako karhu paskantaa metsään?)
    -Itseäni olen aina kiittänyt ja kiitosta on riittänyt.-
    Kuula puhaltaminen oikein suoritettuna saa osat jäljeltään esiluokkaiseksi jopa liian hyvän näköiseksi.
    Isoja kokonaisuuksia on hankalahko puhaltaa joten purkuun kone menee. Toiseksi osat täytyy olla puhtaita öljystä rasvasta.
    Työt kannattanee tehdä tässä järjestyksessä: eka puhallus puhtaaks ja sitten kaapin täydellinin puhdistus. Uudet lasikuulat sisään ja osien viimmeistely puhallus päälle.
    Museo autoihin olen noita tehnyt ja jokainen on ollut aivan soikeena onnesta kun osat ovat nähneet
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    Siis kaik pois? Hiuh...no kyllä sen purkaa varmaan osaa mutta, mitenkähän se laitetaan sitten kasaan...=)

Osaatko arvioida hintaa tuollaiselle puhalluttamiselle? Eli esimerkiksi kanssi, lohkot ja sylinteri? Ettei tule sitten newbienä maksettua vähintään tuplahintaa.

Koneen putsaaminen kannattaa suorittaa jollain hurjalla liuottimella vai bensakylvyllä?
    Lainaa (Taikajimi @ Marras. 30 2006,12:01) kirjoitti
    Siis kaik pois? Hiuh...no kyllä sen purkaa varmaan osaa mutta, mitenkähän se laitetaan sitten kasaan...=)

Osaatko arvioida hintaa tuollaiselle puhalluttamiselle? Eli esimerkiksi kanssi, lohkot ja sylinteri? Ettei tule sitten newbienä maksettua vähintään tuplahintaa.

Koneen putsaaminen kannattaa suorittaa jollain hurjalla liuottimella vai bensakylvyllä?
    Jos homma on tehty viimmeisen päälle niin n.100e vielä kannattanee maksaa (ton verran luulisin noista osista veloittavani jos tekisin). Tiskiharja pensselit heiluun ja liukkarii/ painepesurii perään.
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    Ok. Kokeillaan punertaa näillä ohjeilla etiä päin.

Kun olen saanut jotain aikaiseksi niin palaan aiheeseen.

Kiitokset ohjeistuksesta.

Jos jollain on eriävä mielipide tai jotain vinkkiä aiheeseen liittyen niin antaa tulla vaan!
    Kone on ehdottomasti purettava jos ei haluu ongelmia....

Ja lisäksi kaikki kierteet on suojattava (kiererrävä pultti paikoilleen)..... on muuten jeesus homma putsata ne....

Sit on vielä valittava oikea lasikuulan reakoko haarukasta
    0,01-0,04........... 0,4-0,85 alustasta riippuen..
    Hayabusa 1300R PB-TURBO -05
    +200mph CLUB FINLAND
    Jeesus homma. Tuon olen kuullut kun luvassa on töitä...ja paljon.

Mutta eikös "ammattilaisen" pitäisi tietää että, millaisella kuulalla se on syytä puhaltaa? Eli kun vien tuon koneen jonnekkin kioskiin ja selvitän heille millaista haluan niin he sen päättävät millä kuulalla puhalletaan?

Tässäkin tietysti hirveitä eroja.Hinta/laatu...jonkun nyrkkipajan jälkeen se tulee sellaisena takaisin kuin se puhallus oltaisiin suoritettu haulikolla. Vanhat vekit ovat hävinneet uusien ja isompien alle. =)
    Hmm.. minun nyrkkipajalla on ainaski homma hallussa. Kuula kootkin on oikeet. Ja muuten, lasikuula ei riko mitään. Hmm.. voisin laittaa kuvan jostain tekemistäni osista.
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    Muutama kuva siistityistä Taunuksen moottorin kopista.
    (sivun alalaita, 3kuvaa)

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek?page=4
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    Tuohan on mainioita jälkeä. Tuollaiselle asteelle on osat saatava!

Kiitokset ohjeistuksesta vielä kerran.
  11.  
    Paasataan samaa linjaa..

Eli kone aivan atomeiksi (menee pirun lasikuulat joka laakeriin ym..) Putsaa kaikki osat kunnolla, lasikuulapuhallus ei ole tarkoitettu putsaukseen (siis lian..) ja tästä tekijäkin kiittää. Tosiaan, mitään ei tällä hommalla rikki saa, joten todella turvallista. Ja enpä ole mitään kuullun pilattavan puhaltamalla..?

Itse muutamia koneita puhaltanut ja sekalaisesti muuta tilpehtööriä, mutta noista kierteistä en ihan samaa mieltä ole (HUOM! "Amatööri töissä"). Kait tullut sitten vain kunnolla puhdistettua, mutta eipä tuosta kierteitten puhdistelusta työtä ole ainakaan ollut? Ja tuleepa kierteistä ainakin puhtaat puhaltamalla.