No tänään tuli otettua Gen. 5 10R tulille ja käytyä pikku lenkki. Vaihdoin vehkeen edellisen sukupolven laitteesta syksyllä ja en ehtinyt ajelemaan juuri nimeksikään. Keli oli tänään hyvä ja ihan kesähanskoissa tarkeni.
On tuossa "Raivossa Härässä" kyllä näin kevään ensilenkillä käsittämättömästi voimaa! Talven olen päristellyt pikkuräpättimellä jäisiä ja lumisia polkuja ja voinut vääntää kahvaa ihan mitä se kääntyy eikä kauheasti jännää ole tapahtunut.
Mutta Tsiissusfuckingcrist sentään tuolla Ninjalla. Ajotietokone oli dynorunin jäljiltä vikatilassa enkä saanut ensi alkuun luisto-keulimisenestoja päälle, melko mielenkiintoinen ajettava. Oliko se ajaminen Gen. 1 kympillä tuollaista? Ei muistaakseni sentään noin rajua.
Sutii sutii sutii, kunnes pidon löytyessä keulii keulii... Onneksi vikatila loppuu muutaman vedon ja uudelleen käynnistämisen jälkeen, estoja vähän päälle ja ajamiseen kylmillä ja hiekaisilla teillä tuli jonkunlainen tolkku. No, syksyllä taas tuntuu että tehoa lisää.....Mut tossa toisessa topicissa "apupyörät vai ilman" on talvi taiteltu peistä, niin kyllä mä sanoisin että hyvät ne apupyörät on näin kauden alussa ja ainakin tuon luontoisessa vehkeessä.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Aikalailla oli mopoa linenteessä tänään, Järjenpään suunnastakin tuli ah niin ihana uudempikoppanen punanen VTR![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kausi avattu - retki Hämeenlinnaan ja takaisin, matkaa kertyi 164 kilometriä.![]()
![]()
ja varsinkin loppuvaiheessa huomasin, että kyllä tämä jostain syystä hartioihin ottaa, vaikka kuinka rennosti yrittää ajaa.
Vastaohjausta luonnollisesti tuli harjoiteltua ja kuoppien väistelyä. Aulangolla ajellessa oli jossakin kaarteessa hivenen hiekkaa ajolinjalla - kyllä siinä helposti pyörä vähän heilahtaa.
Ilma näytti lämpimältä ja aurinkoiselta, mutta tuuli oli aika kylmä Evon aukeilla. Motorgin jäsenetualennuksella edullisesti hommattu Sweep wind blocker lämpökerrasto oli aika hyvä. Ekan kerran alkoi tuntua viileältä 45 kilometrin kohdalla.
Ja kotiin palatessa täytyi turvautua lapioon, kun mopo meinasi upota pehmentyneeseen jäähän.
Edit: Huoltokauden aluksi vaihdoin eturattaan yhtä piikkiä isommaksi. Kyllä kannatti. Meikäläisen ajamisilla ei kiihtyvyyden vähenemistä huomannut lainkaan, sen sijaan nopeusmittari näyttää nyt tarkasti sen nopeuden, jolla mopo liikkuu.Asensin talvella myös black-perjantaina ostetun Smart-turn-signal-vempaimen. Sekin toimii moitteettomasti ja sammuttaa vilkun kääntymisen jälkeen. Näyttää toimivan myös kaistan vaihtamisten yhteydessä. Eipä jää enää vilkku päälle vahingossa tai ees tarkoituksella.
20180407_18.09_001.jpg
Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
Suzuki DL650 (2009) - mä
Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
Oli aika paljon porukkaa tänään liikkeellä sai ihan alvariinsa olla lapapystyssä. Kävin kattomassa samalla mitä naapurin museovehkeen säätö onnistuu. Tuli siinä sen verran provosoiduttua että työnsin ison tassun penkkiin. Karjasee muuten aika kivasti tuommoisessa suljetussa hallissa![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Kiitos henkisestä tuesta. Olihan se aikamoista vääntämistä sen rötäämisen kanssa, mutta nytten kurissa, vaikka viilaamista vielä riittää, jos vain tietäis, että mitä. Pääasia, että toimii järkevästi nyt.
En oo saanut niitä filuja vielä, niin päivittelyt menee varmaan huomiseksi tai maanantaiksi. Sun lappu onkin tuossa pöydällä. Iso tassu karjaisi 152/136 takapallolta. 5750 kohdalla se vehje lähtee lentoon. Kolmessa tonnissa vääntöä 110.
Toi penkki oli niiden mun vetojen perusteella yhden hepan sisään Autopajan penkistä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ensimmäinen ajolenkki 12 vuoteen. 143km.
Kivaa oli. Cebari kehrää lämmettyään kuin kissa, ei ole remontintarvetta sen osalta. Kylmänä vähän rallattaa.
Olin ainoa pyörä Kaivarin kahvilalla. Tien päällä tuli muutama vastaan.
Nuo Richan kolmikerroksiset housut ovat todella hyvät. Liiankin kuumat tällä kelillä kehäpyörittelyyn.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Jatkoin tänään eilen alkanutta harjottelua paikallisilla pikkuteillä, jonkin verran viel hiekkaa ajolinjoilla ja perinteisiä pitkittäisiä routavaurioita.. kelan ja porkkalan tiet.. degerby vols eestinkylä, mut kyl ne tomut sielt viel katoo ku lämpöasteet kasvaa![]()
GSR750
ex.Z800
ex.ER6n
Tänään ilkesi jo heittää vähän pidemmänkin lenkin. Kyllä tämäkin kevät tästä.
Eilen tuli ajettua kevään ensimmäinen kierros noin 50km.
Omalle kierrokselle ei hirveästi hiekkaa tai reikiä teiltä löytynyt.
Tankillinen ajettu jo. Muutama lapanenkin heitetty. Isoilla teillä ei sen kummemmin hiekkaa, paitsi risteyksissä. Pienet täytyy ajaa varovasti. Routapatit ei hirveesti haittaa matkaenduron jousien alla, mutta niitä kehä- ja maanteillä olevia täytyy varoa...Jäätä ei oo näkyny, paitsi hiekkatiellä :-) Kylläpä sitä taas ajo maittaa!
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
212km tänään. Stormista ostin uudet jäykemmät kytkinjouset. Vanhat 28-vuotiaat vakiot tuntuvat vähän väsyneiltä, täytyy huomenna mitata ja vaihtaa öljyt samalla. Levyt vois mitata myös. Kulutus on sekalaisessa ajossa noin 7,5 satasella. Kevyttä tykittelyä ja cityruuhkaa ja motaria.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Eilen tuli reilu 50km lenkki tehtyä Helsinki-Espoo akselilla. Yksi mahdollinen orggimoro tuli pakusta Länsiväylällä..
Hiukan vielä hiekkaaa pienemmillä teillä varsinkin mutta muuten pystyi jo hyvin kurvailemaan![]()
Tänään oli jo ruuhkaa kaupungissa. Hiki virtasi ajopuvussa ja tuuletin pauhasi täysillä. Kevyemmät hanskat piti vaihtaa ja kohta pitää varmaan jättää välitakki pois. Vastahan tässä päästiin ajamaan.... Syksyllä on kylmää pidempään, kevät tuntuu aina lämpenevän hurjan äkkiä.![]()
Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
Eilen tuli rutastua 50km lenkki tallilta kotiin. Niiiin hyvää teki.![]()
Suzuki GSX-R 1000 K8
Ex: Suzuki GSX-R 600 K9 (RIP)
72km tänään. 500km Cebarilla jo täynnä tänä keväänä. Aletaan tulla sinuiksi.
Nyt pitää kytkin! Teboilin moottoripyörä-öljyt ja ne uudet EBC-jouset.
A-katsastuksen kahdesta eri konttorista kävin kyselemässä, että mites ton Ixilin pöntön melunmittaus onnnistuisi?
Vastaus oli "me ei noita meluja mittailla täällä pääkaupunkiseudulla, täällä on liikaa lentomelua".
"On kokeiltu muutaman pyörän kanssa, eikä tuu mitään siitä mittailuhommasta".
Näin sekä Aleksis Kiven että Tuupakan A-katsastuksessa.
Että jos poliisisetä kesällä ottaa kovin virallisen kannan tuohon murinaan, niin lord knows i have tried to obey.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Eilen ajelin pyörän talvisäilöstä kotipihalle, joku 20 km Tampereella. Varovaisesti sai huristella, sillä siinä missä ei ole reikää tai repeämää asfaltissa, on hiekkaa.
Tuntui silti hyvältä, tätä on odotettukin!
Uusi akku ja siihen hapot sisään. Latauksessa. Pyörä ja kypärä vahattu ja kohta jäätymään. Prätkä tallilta himaan. 12 astetta auringossa... voi aavistuksen toi 20km tuntua sormissa ja polvissa.![]()
"I don't like the alcohol but the alcohol like me"
Tänää vuoden eka astetta pidempi reissu: Helsinki-Pori-Helsinki
Käytiin yyterissä vähän kuvailemassa.![]()
Kausi avattu reilun 100 kilsan lenkillä. Kylläpä se V4 jyliseekin mahtavasti näin talven jälkeen ja tehoa tuntuu olevan.![]()
V4 Tuono
Kausi avattu kun siirsin mimmin pyörän omasta tallista hänen talliinsa. Matkaa tuli n. 100km ja hyvin tarkeni. Vfr:stä otettiin tänään savut ja huomenna sit sillä tien päälle avamaan kausi.
Honda vfr750 vm.1996
Honda cb 450 Vm.1971
Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
Ex.Yamaha R6 vm.2000
Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
Ex.kawa ltd 450 vm.1985
229km, Räyskälässä kahvilla. Motaria sinne ja pikkuteitä takaisin. Räyskälästä Pilpalaan kiva tie vaikkakin vähän kuoppainen vetää sporttourinkia. Diggaan tätä pyörää. Ison pyörän tuntua koko rahalla. Nokkaketjujobi on jo sovittu syksylle pajan kanssa, niin sitten hiljenee sekin kylmänä. Uusissa ketjuissa oli todella paksulti vaseliinia, joka lenteli sitten vähän joka paikkaan. Pieni rättisessio lenkin päätteeksi. Janoinen pyörä se on, mutta olkoon. Ostin uuden ilmanputsarinkin, en ole vielä laittanut. Vähän siltä pohjalta että nykyisestä ei tiedä, miltä vuosituhannelta se on. Nopeusmittari näyttää ilmeisesti nyt about 5km/h liian vähän kun eturatas on pykälää suurempi.
Viimeksi muokannut: Zen; 14.04.2018 klo 18:57.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Kausi tuli B-kingillä availtua eilen, kun hain mopon talvisäilöstä ja tänäänkin pari tuntia tuli ajeltua
On se pitkän talven jälkeen mukavaa puuhaa. Dr:llä tuli ajeltua rallinastoilla talvella, mutta ei se sama asia ole. Kylmää, lumista, märkää, mutta menee kyllä paremman puutteessa![]()
Öljyt vaihdettu, takarenkaan stefat ja laakerit vaihdettu ja takajarrupalat vaihdettu.
Tämän kauden aikana ei tarvitsisi enää kuin huoltaa keula, vaihtaa laakerit ja stefat etupyörään, sekä öljyt ja ehkä rengassarja.
Gt:n suhteen ajokausi alkaa ehkä kesällä 2019Sen verran vielä tekemistä, että saa nähdä kerkeääkö tälle kaudelle.
Hyvä keli oli ajella kauden avaus. Aurinko paistoi ja lämmintä n. 14 astetta koko iltapäivän. Pikkasta vajaa 350km tuli mittariin.
Varsinainen kauden avaus täälläkin, suunnilleen samat kilometrimäärätkin.
Kun annoin Tomtomin suunnitella mutkaisen reitin kotiin niin löysi mulle vielä soraa, kuraa ja jäätäkin. Ei antanu luonto periksi kääntyä takasin niin pari kilsaa tuli ajeltua sitten ihan umpijäässä olevaa tietä, oli sentään pinnasta semisulaa niin piti rengas vielä![]()
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Kauden avaus n.80km ajelulla. Kylläkin kuski ja pärrä oli järkyttävän paskasia jo 300m jäliltä kun tallin piha umpijäässä ja sit todella paljon vettä ja hiekoitushiekkaa.
Triumph Bonneville Bobber Black
90km Tampere+lähimaasto. Ei edes paljoa hiekkaa.![]()
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Kangasala-Hakametsä-Vehoniemi-Kangasala. Automuseolla kävin kahvilla. Oli mekoisesti mopoja rivissä. Piti eilisestä vähentää merinovillainen välikerrasto pois ajopuvun alta ja silti oli melkoisen lämmin ajella. Kevät on.
Forssa - Humppila - Loimaa - Ypäjä - Jokioinen - Forssa - Tammela - Forssa kierros tuli ajettua tänään.![]()
About sata kilsaa uuden pyörän sisäänajoa HKI-Vantaa-Espoo nurkilla. Motarivauhdeissa kaipaisi melkein vuorta/kerrastoa.![]()