Toistasataa kilometriä reitillä Korso-Nikkilä-Paippinen-Mäntsälä-Kellokoski-Järvenpää-Hyrylä-Korso. Kaunis, kylmä sää, pari pyörää tuli vastaan. R1150RT:n hyvän katteen ja kahvanlämmittimien ansiosta oli mukava ajella.
"seisonta-aika" päättyi tänään niin pitihän se käydä bussia ulkoiluttamassa. Keväällä sitten jatketaan.
Ajoin tänään pyörän talvikorjuun, viileät 20km. Keväällä jatkuu *![]()
Suzuki V-Strom 1050XT
Tuli marraskuukin korkattua. Raikasta ajosäätä.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Tuli mopolla heitettyä pikku lenkki..prkl ku on kylmää...
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Tulipa ajettua jäällä pari tuntia, tuli kovempi hiki kuin Puolan moottoritiellä. Hyvin pelitti.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Muutama kymmenen kilometriä raikkaassa kelissä, luntakaan ei ollut tiellä muuten kuin lumitykin aiheuttamana.
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
Sellainen 170 km hyötyajoa eli työasioita hoitamassa, ei toki ihan lyhintä tietä. Kotikulmilla 1,5 astetta lähtiessä ja tullessa, etelässä piti käydä lämmittelemässä (3-5 astetta). Vähänkin kauempana rannikosta alkoi heti näyttö vilkuttaa "kuurankukkaa", onneksi ei sentään soita sitä.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Tännä jäi lenkki väliin, "kiireiden takia"![]()
Tunti sitten kotiuduin iltalenkiltä, hyvä kuiva keli olj kurvailla.
R1 crossplane
Flunssan takia ollut melkein kahden viikon ajotauko on nyt takana. Kahvalämppärit oli tarpeen ja kylmä asvaltti oli melko liukkaan tuntuista, mutta kylläpä oli kivaa.
Eilen parin kilometrin lenkki kylmäasemalle ja takaisin. Nyt saa Fasu jäädä talviunille masu täynnä.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Eilen illalla suurimmaksi osaksi säkkipimeään aikaan 177km. Sen verran kylmä oli jo, että Marttilanjoki oli jo osaksi jäässä.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Reilut sata kilsaa piti käydä koeajamassa uutta kytkinkoppaa. Öljytkin pysyivät koneessa.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
150 km Miehikkälän mutkatietä takana, uudet Delvacit Spruinttiin, ja huilimaan, loppuvuosi sitten Kawalla...
Ai niin, yhet ylämorot Pyhtään Motellin kohdalla customille.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Eilen pieni lenkki puimurilla Nurmijärven ja Tuusulan ympäristössä. Kovin kauas ei enää viitsi lähteä ja pimeäkin tulee niin aikaisin. Ei tässä ole enää mitään järkeä.
Jos viikonlopuiksi osuu hyvää keliä niin vielä saatan käydä vähän ajelemassa. Ajokausi lähenee loppuaan väistämättäAlkaa pitkä tylsä talvi, mutta sen mukavammalta se taas sitten keväällä tuntuu
![]()
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Tuli käytyä hakemassa sikapiikki mopoillen, samalla tuli 11000 tälle kaudelle täyteen![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Tänään tuli vielä mopoiltua 75 km,ja kokeiltua uutta putkea.Kävin jopa motarilla vetämässä *pienen lenkin.Näytti se mittari kahdessa paikassa +2,ja tie +4 ,niin kai se on pakko uskoa että alkaa olee ajokausi ohi,(tai oikeastaan tauko) meinaan kyllä lähteä vielä ajelee jos sattuu kuivia kelejä.En palellut yhtään tänään,oli oikein mukavaa ajella.Ja ihan hyvin oli pitoakin normaaliajoon.Ei kyllä tarvinnut moikata kertaakaan.
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
Eipä ollut Pyynikillä ruuhkaa pyöräparkissa. Paikalla oli pyörällä minun lisäkseni yksi toinen. Kotiin ajellessa näytti ajotietokone hiutaleen kuvaa ja mittari näytti - 1 astetta!
R1200GS Adventure -08
IBA # 21008
IBAF # 785
Pari pyörää oli liikenteessä, kun ajelin hyötyajoa. Saa muuten nähdä millon napsahtaa sakot splittailusta, nykyään tulee vedettyä ohi melkein joka liikennevalossa.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Kolmelle morjenstin tänään Turgusen nurkilla.
Hirvensalon kiersin ja oli se vaan mukavaa.
20min jouduin etsimään sopivaa kuvauspaikkaa, ennekuin Kuralan nurkilta äkkäsin. Pitkän matkaa sai ajella kuun perässä.
Komia tuli!
Syteen tai saveen ja pubiin...
______________________
Honda VFR 800 VTEC
Buell XB12S (sold)
Kawasaki ZX6R (sold)
Eilen olin ajelemassa.. paikoittin oli liukasta, mutta hyvin pysyi pyörä tienpäällä![]()
Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..
****
Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
Hyvä keli on vielä ajella. On ollut sen verran pitkään kuivaa ja plussan puolella, ettei suolaakaan ole teitä liukastamassa. Yllättävän hyvin pitää toi 2CT etusena, nousee vielä endotkin ihan helposti. Harmi, että ensi yönä taitaa tulla jotain taivaalta, joten huomenna on satavarmasti liukasta, jos ei luonnon aikaansaannosten, niin ainakin suolauksen ansiosta.
Superbike #7
^ Taisi tulla taivaalta tavaraa?![]()
Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..
****
Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
tulin jus ajelemasta harrikalla ei mitään haittaa vaikka on sohjoa jäätä nappularenkaat nastoilla pitää uskomattoman hyvin ja iso lättäpää kulkee talvikelilläkin onhan se tottunut sotaajan -40 pakkasiin kun on ollu uudesta asti suomessa.
<p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937 Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
Tulihan tuota just sen verran, että alkaa taas tää jokatalvinen piikkikumien haaveilu, kunnes parin päivän päästä toi liukkaus on sulanut pois.(Hyenna @ Marras. 05 2009,14:24) kirjoitti
Superbike #7
Nastat isossa lätässä? Rispekt!!! Sä et taida olla niitä harrikanomistajia, jotka kauden päätteeksi (syyskuun 1. viikko, Etelä-Suomi) selittävät vähäisiä kilometrejään tyyliin "mitäpä noita laskemaan", "turha hampaat irveessä vetää" ja "jokaisesta kilometristä olen nauttinut". Kovaa ajoa vaan!(Triumpisti @ Marras. 05 2009,21:47) kirjoitti
p.s. eilen tuli vielä ajeltua, mutta lumitilanne ja nastattomuus haittaavat nyt väliaikaisesti kaahailua. Kyl noi ekat lumet vielä sulaa ja kesä jatkuu.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Oon ajanut aina talvella Arielilla Triumpilla lättäpäällä siihen saa parhaat renkaat koska 1937 orkkis vanteet on 18 tuumaa ja niille menee 4.10 18 enskan kumit ja pito on hyvä. Pyörä soveltuu hyvin talvikeliin onhan eka omistaja kemijoki oy ja sen jälkeen ajettu sodat ja vielä pelittää !
<p>Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel VH 500 Red Hunter vm 1937 Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.</p>
Tuohon kohtaan d sovelletaan auton lisäksi myös MP:t.(arikorho @ Joulu. 01 2006,09:38) kirjoitti
Koska en ole vielä löytänyt katupyöriini sopivia talvirenkaita, vetelen kelien sattuessa tänäkin talvena.
Edellisinä talvina vastaantulleet poliisit ovat vain autoistaan tölläilleet...
Ainiin, eilen ajelemassa: koristreeneihin Kotkaan 50 km jokapojan toivekeli, lämmintä & kosteaa.![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Tänään tuli ajeltua n.130km lenkki, ja raision bw:stä tarttui heräteostoksena uusi arai mukaan
![]()