Oisit lähteny E6:sta länteen, niin oisit huomenna saanut kelpuutukset vähän kovemmalleki tuulelle ;-D
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Ajokausi avattu vallan loistokelissä. -2 ja pilvetön taivas. Tiet kuivia ja kovia. 90km tuli pörrättyä jääteitä ja kyläteitä.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Turunseudulla tuli tänään pieni lenkki tehtyä (kauden kolmas). Myös kolmas pajautus tuolla pyörällä (ktm 1290 super adv s).
Tarkkana saa olla kun tiet on kaameassa kunnossa + likaisia talven jäljiltä ja vielä noita sulamisvesiä valuu siellä täällä.
Mutta kivaa oli jokatapauksessa.
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Nordnes - Umeä. Jokunen 570km. Aamusta startti 06:05 ja -8'c mut hyvin pyärähti iliman lämmitystä.
2 ISOA uroshirveä oikealta vasemmalle valokeilaan, ja Junkerdalin jälkee 750m.o.h:ssa temperaturemittariin pohjat -22,2'c, jatkuen aina lähelle Arjeplogia asti..
Piti jo alkaa säätää thuliliivi, ja jakkara täysille, ja jopa kahvalämppäritkin "start"- asentoon!
Porot ja paarmat ei lennelly?![]()
Oli nautinnollista... <3
AT2 :n oppeja palautui nopeasti ja 30km mutkailun jälkeen oli fiilis, että vauhdista päätellen takapakkia ei aivan hirveästi ole talven aikana tullutSe on luulen, että parempi minulle, ettei ole tuon nopeampaa pyörää
![]()
Jaa...
Onhan tuo vauhti löytynyt jo kauden alussa. Motarilla liikaa vauhtia ja poliisit menee vilkut päällä oikealta ohi.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
Oli niin nautinnollista vetää tuolla motaria, kehiä autojen seassa, että aivan kuin henkisesti olisi kussut hunajaaKyllä niin ihana henkinen olotila, että ei paljon saunakaljaa tee mieli tähän
![]()
Jaa...
Parisensataa kilsaa tuli parissa päivässä kurvailtua tuolla 200cc dukella. Onhan sekin ihan mukavaa oikealla asenteella, kun unohtaa että mopo on tehty 15cm lyhyemmälle ja joku 40kg kevyemmällä kuskille. Ja sen että teholukemasta puuttuu ykkönen tai kakkonen edestä![]()
Eilen laitoin aivan huvikseni nahkat ja kovat kengät yms. kun halusin vain kokeilla ajamista niiden kanssa. Ajelin motaria Hyvinkäälle 55km ja siinä ajellessani (vauhtia oli tosiaan vain 140) mietin, että "aika paljon nämä nahkat ottaa tuulta, että ei se ero valtavan suuri ole tekstiileihin". No sitten kahvittelin siellä Hyvinkäällä ja lähdin takaisinpäin ja siinä ajellessani mietin, että "okei eli taisin tulla vastatuuleen ja siksi se tuntui siltä, kuin olisi ajanut tekstiilit päällä myötätuuleen" eli ero on aivan Valtava!... Lisäksi niitä on tosi hyvä pitää!
Jaa...
Post-mortem
Tilitän tänne tänään loppuneen 'asfalttisoturin' urani.
Ostin parikymppisenä opiskelijana Kawasaki GPZ900R Ninjan. Olin 15-vuotiaana lukenut TM:n esittelyn pyörästä, ja se oli jäänyt vainoamaan siitä lähtien - se pyörä oli pakko saada. Olen niitä "onnekkaita" jotka vielä saivat A-kortin ihan vaan automaattisesti, joten siirtyminen Tunturi Tigeristä eteen päin oli jouhevaa. Ensi alkuun Kawan puikoissa riitti jännitystä ja useampi vaaratilanne jotenkin vaan sutviintui - lähinnä tuurilla. Rahapulassa myin sittemmin pyörän pois vappuaattona, ja lähdin 23.000 mk taskussa juhlimaan työn juhlaa.
Seuraavat lähes 20v siirsin vanhoja ajokamojani osoitteesta toiseen, koska ounastelin vielä palaavani harrastukseen ja säilöin vermeitä, jotta niillä pääsisin taas uuteen alkuun. Sitten 2012 ostin taas pyörän. Tarkoitus oli hankkia halpa pyörä, jonka kanssa katsoa onko homma se mitä haluan ja haarukoida millainen tulevaisuuden värkki olisi. Lukkarinrakkaudesta valinta osui taas 900 -kuutioiseen Kawaan: ZX9-R, jolla ajoin kaksi kesää ja oivalsin mutkakaahailun olevan se minun juttuni.
Siitä sitten avoliittoon Aprilia RSV1000R:n kanssa, joka oli omiin tarkoituksiini se ainoa ja oikea. Tuolla värkillä sain ajaa mutka-ajoa ja saada siitä annokseni adrenaliinia. Ymmärsin jo varhain mihin suuntaan harrastukseni olisi menossa, ja sitä estääkseni tein kerran ajoreissun jossa cruisailin 90 kmh ja katselin pientareita ja ojanpohjia. Puolen tunnin ajon jälkeen totesin etten ollut saanut ajamisesta yhtään mitään. Mutkissa omien rajojen hakeminen, vaaran tuntu olivat ne, mitkä toivat adrenaliinia aivoihini. Ajoni jatkui siten, että ajoin mutkissa kovempaa kuin suorilla. Suorilla kaahaamisesta en koskaan saanut mitään mielihyvää, ja niinpä10-vuotisen omistajuuteni huippuvauhti Apikan kanssa jäi alle 150 kmh.
Monta kertaa jouduin -ihan oman liikennekäyttäytymiseni johdosta- vaaratilanteisiin; poliisiakin tuli ajettua pakoon. Jotta olisin saanut adrenaliinikicksini, mutkavauhtini senkun nousivat. Jouduin kerta kerran jälkeen tilanteisiin, joihin tämän ikäisen äijän ei enää pitäisi joutua, ja trendi oli ilmiselvä. Ja jos nuorempana tiukasta vaaratilanteesta selviäminen olikin pannut paskat housuun ja polvet veteliksi, niin viimeisinä vuosina nuo tilanteet ainoastaan tuottivat onnistumisen elämyksiä. "I felt alive!"
Niinpä päätin myydä rakkaan avokkini pois ja jatkaa muiden harrasteiden parissa.
Vaikka tuo ny skootteri (250cc) on mut on se silti kivaa tuhua ekaa kertaa tällevuoteen käydä lenkki ajamassa! Pitää tota kiinalaista tuulilasia hieman fiksata, satanen kun lähestyy menee koko tuulilasi ihan mutkalle![]()
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
Hep,
Hki- Ouluhalli 6 h 20 min Intikalla, keväisen raikas 4- tie.
CBR1000RR/C1800R - SS2000
ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
Org!-moro Kaivannon grilliltä Vehoniemen risteyksen suuntaan sunnuntaiaamuna n. 10:00? Ilahduin niin kovasti, toivottavasti silmäni näkivät oikein
Oli muutenkin supernätti keli ajella, rauhallista moottorimarssia Tampereelta Kouvolaan, Korian ja Inksan kautta Liikkalaan ja sieltä Kannusjärven kautta lapsuudenkotia kohti. Kottaraiseni on täydellinen peli niin maanteillä ku hiekkateilläki!
Life is orange - KTM 690 Duke R
Life is also black & white - Yamaha R6R
Mainos- & markkinointivastaava, some- & tiedotusvastaava + jäsentuotevastaava
@TRE
Ai saateri, kun teki hyvää!.... !.... !... 20km testilenkki ja mitään ei valunut ulos, eikä mitään mennyt sisään eli homma toimii, ainakin toistaiseksiKyl sen heti tajus, että niin iso asia itselle, että pitää rauhottaa ajotahtia radalla, kun ei ole erikseen pyörää sinne, eikä näin ollen ole varaa kaatuilla joka kerta. Ei ole varaa menettää tätä iloa, joka tekee elämisestä elämisen arvoista! Kun elämässä on edes yksi asia, johon keskittymiskyky riittää, niin se on todella rentouttavaa!...
Jaa...
Box Cafe Grillillä kaffella ja Tyysteri - Nikkilä -> Korson suuntaan takaisinpäin, vastaan tuli klo 18 jälkeen varmaan reilu 50(?) prätkää Nikkilän suuntaan. Mikähän ajo ja minne lie menossa
Sai tovin olla lapa pystyssä![]()
+ Pari muuta paikkaa. 750km. Ensimmäien kerran ajelin Tampereelta - Poriin ja siinä ajellessani mietin, että kyllä matka- ajo on parasta! Mutta moottoripyöräilyssä niin moni asia on parasta, että on todella vaikea alleviivata mitään, etttä Tämä on kuulkaa se PARAS juttu kun niin monia asia on sillä hetkellä juuri sitä....
Screenshot 2024-06-23 03.34.12.jpg
Jaa...
Ajopäivä alkamassa, laitan tässä juuri ajokamppeita päälle. Ulkona näyttää juuri niin hyvältä ettei voi vastustaa kiusausta, pari kaupunkikierrosta on ihan pakko tehdä. Onneksi reitti menee jussin paluuliikenteeseen nähden poikittain, tosin eipä noilla pienemmillä teillä juuri koskaan ole paljoa liikennettä.
Saapa nähdä millainen daytrippi tästä tulee.
...no tulihan siitä, palasin 19:15, 560km ja pari kaupunkia sain ruksattua, videosaastetta tulee kunhan ehtii.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 23.06.2024 klo 23:45.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Kolme kertaa kastuin kaatosateessa nahkapuvussa tänään. Kolme kertaa kuivuin ajaessa. Suomen kesä![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kastuin neljä kertaa.
Vieläpä kahdella eri moottoripyörällä.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Eilen lähdin ajamaan matka-ajoa (matkan ajon ajaminen ei kait ole syntiä?) ja mietin, että vedän leirin pystyyn siiinä Jyväskylän kohdalla tai viimeistään kuusamossa (880km). Mutta Jyväskylässä, kun katsoin säätiedotteita, niin näytti niin pirun lupaavalta, että ajattelin, että minähän ajan mielelläni koko yön, koska ilmat ovat kauniit kun etenen kohti lappia, niin valon määrä lisääntyy samalla kätevästi. Siitä sitten lähdin Jyväskylästä ja ekat 200km satoi vettä. Mietin, että ei voi olla totta, mutta minähän tästä pusken läpi, kyllä ne hyvät ilmat siellä odottavat kulkijaansa. Ja niinhän ne sielllä odottivatYö oli täysin valoisa ja yhdeltä istumalta tuli sitten 1550km. Oli mukavaa ajella muuten vaan, kun ei ollut mitään suorituspaineita ja pystyi pitämään kunnolla taukoa ja ottamaan kuvia jne...
Tuon matkan jälkeen olo ei ollut edes mitenkään super väsynyt. Laitoin leirin pystyyn ja nyt odottelen unimattia saapuvaksi
Kyllä lappi vaan on lappi... Ei ihan Nuuksion maisemat pärjää
Pieniä vastoinkäymisiäkin on riittänyt, katsotaan saadaanko hoitoon, byrokratiaa you know
![]()
Jaa...
Lähdin perkaamaan Norskien umpiperiä. 3 lisää kuitattu, Berlevåg ja pari muuta. Säät on suosineet, mitätön ruikkaus äsken tossa tenojoen varressa. Sen verran tutkailin noita ennusteita että huomenna olis kuiva ikkuna ajella poispäin, tosin en kyllä aatellu kotiin asti ajaa.
Sunnuntaina sitten pitäis tulla vettä reippaasti viimeisellä legillä, mutta tulkoon kun mopokin kuraantui jo tulomatkalla yhdellä sorapätkällä. Tuleepahan testattua ajokamppeet vedenpitävästi (?). Ei se tossa vaiheessa enää haittaa, tai näin voi ainakin uskotella itselleen kun levoton luonne ei anna myöten välipäivää.
SF 1098S
MTS V4S Sport