Pysykää kanavalla
En sitäpaitsi tunnusta - ZH2 on sellainen huligaanipyörä kaikenmaailman lättähatuille ja varmaan pitkätukkahipleille.
Enemmän ollut mielessä tuommoinen Harley Parkinson -tyyppinen kikotin (kuva edellä ketjussa), semmoinen millä on helppo pendelöidä Kelan-apteekin ja bingon väliä. Ainakin silloin kun ei sudokuja ole väkertämässä päiväkerhossa.....
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Täältä myös vahva veikkaus, supercharggeroitu on Batmanin seuraava mopo.
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
projekti GPz750 turbo -84
Joku tommonen?
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Kylläpä tekisi jo mieli, tiet ovat kuivat ja aurinko paistaa, mutta lämpötila vielä hiukan liian alhainen, pitää myös ilmoittaa viikko etukätee ennen kuin haen pyörän pois talvisäilöstä, kuinkakohan aikaiseen uskaltaa ennakoida kelien suhteen, voipi olla että muuten menee viikko loistavia ajopäiviä hukkaan.
Mää olen jo yli kymppitonnin ajellut tänä vuonna ja kelit vaan paranee.
Nää on meikäläisen unelmakelit.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
niin eihän ole huonoja kelejä.....vain vääriä varusteita......
Ratapyörää rassattu talvi mutta nyt tänään piti laittaa kilpipeli ajomodeen .
Pääsee huomenna ajaan
Suzuki gsx-r K6 rata
Suzuki Hayabusa katu
Piti kyllä ajella mutta luontoäiti päätti toisin. Eilen aamulla kauppaan ja matkalla huomasin synkkiä pilviä, kotimatkalla alkoi sataa lunta ja sitä on maassa joku 5cm, pakkastakin -9 joten se siitä ajamisesta tältä viikonlopulta... Pakkanen ei haittaa jos olisi tiet kuivana.
Kylätason kurapyöräilijä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Aika hyvin on hiekkoja kerätty jo pois, eikä pölyä kuten ennen vanhaan näihin aikoihin.
Aika hyvin nuo varjopaikat tulee jo ytimestä eikä niihin tule kohellettua kovaa.
Ite vaan tykkään vilposesta kuivasta kelistä, lämmintä vaatekertaa päällä niin ei tuo vilu iske.
Puoliso oli äsken pari tuntia kyydissä ja oli umpijäässä, valitsi väärän ajopuvun päälle.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Asia kunnossa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hyvällä kelillä ilma on mustanaan jalankulkijoiden ja liikenteen maasta pöllyttämiä viruspartikkeleita, joita asfaltille on röhkitty. Rankkasade onkin turvallisin valinta.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Uusi pyörä tuli tänään, joten pitihän sitä käydä parikymmentä kilsaa ajelemassa. Muutama muukin pyörä näytti olevan liikkeellä Helsingissä. Hymyhän sitä on huulilla pitkään.
Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
Kävin minäkin tänään ensilenkillä pienesti Norsullani![]()
Tämänhetkinen nautintoviisikkoni:
Suzuki TL1000s 2000 Yellow
Honda X-Eleven 2002 Blue
Kawasaki ZX-7R 2002 Green
Suzuki GSX750f 1992
BMW R1100S 2000 Red
Satulassa vuodesta 1991 lähtien
"Kermaperse" ei ole tottunut avaamaan kautta vielä maaliskuussa, mutta eilen oli hyvä hetki kun ei oikein muutakaan tekemistä ollut. Tänään varmaan sitten tutkimaan missä uudet kruisailurajat sijaitseekaan seuraavat kolme viikkoa.![]()
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Ajo"ura" ja samalla ajokausi avattu eilen, kun noudin Sastamalasta pyörän itselleni (Suzuki GS500). Tällaiselle iältään veteraanille, mutta ajotaidoiltaan noviisi, ajelin puuskaisessa tuulessa mahdollisimman pieniä teitä Tampereen suuntaan. Samalla tuli testattua talven aikana ostetut ajokamat + uusi Sharkin kypärä. Muut todettu toimiviksi, mutta ajohanskojen puutteessa normaalit nahkahanskat meinasi loppumatkassa vähän olla niukat. Fiilis oli kyllä hyvä, kun vihdoin on se pyörä, jota on pitkään suunnitellut.Muutama muukin ajelija tuli vastaan matkan varrella.
Ensimmäistä kertaa montulla talven jälkeen ja 'omaa kovaa' ajaen... Kädet loppuivat heti alkuunsa, joten kuuteen vaivaiseen kierrokseen jäi.
Eka kunnon lenkki käyty heittämässä, vajaat 100km. Vaikka aurinko paistoi niin kahvalämppärit oli kyllä tarpeen.
Kawasaki Z1000 2010
Honda CBR1100XX Blackbird 2000
Hain uuden Gessun alle. Yksi Harrikka tuli vastaankin menomatkalla.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Tulihan tuo työmatka tänäänkin ajettua, tämän viikon olen mennyt töihin prätkällä kun alkoi tuo julkisten käyttö tuntua uhkarohkealta. Kauden aloitin 7.3 jos ei 26.1 ajettua huoltohommiin liittynyttä lämmitysajoa lasketa.
Huomenna ajattelin marssia itsevarmasti talliin, painaa napista ja herättää koneen talviunilta. Keskustelu jatkunee "kiukuttelu&vittuilu"-osiossa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Huomenna, huomenna. Meinasin tuossa jo lähteä, mutta tankki oli niin tyhjä, etten uskaltanu edes huoltikselle yrittää. Hain kyllä bensaa huomista varten.
Tässä viimekesäisen teeman mukaisesti ajattelin, että pystyskö sitä alottaan heti ekalla retkellä Alastarolle. Mutta näyttäs, että kalenteri alkaa vasta ens kuun alusta?
Ei muuten ole mitään ohjelmaa merkattuna Pääsiäisenäkään. Ettei tuolloin onnistuis vapaavuoroa paikalle ilmestyville. Lupaa tosin kylmempää taas tän viikon jälkeen. Mutta, mutta. Kevät!
Testi
Ensimmäinen tankillinen ajettu, toki sisäänajomoodissa ja rpm rajoitettu 4000.
Ajoasento ja ergonomia passaa minun makuuni ja tottumuksiini erinomaisesti, hyvin lähellä entisten vehkeiden asentoa ja istuintuntumaa. Alusta on kova ja jäykkä kuten pitääkin. Hallintalaitteet todella jouhevia käyttää ja pikkupyörittelyssä pyörä on ketterä, paljon pienemmän oloinen mitä kuva- ja videomateriaalista on päässyt käsitykseen. Tallissa tuossa museopeli ZXR750 rinnalla näyttää olevan mitoiltaan ihan samaa luokkaa - ainakin n. suurinpiirtein.
Viimeistelyn ja yksityiskohtien taso on tyrmäävä. Insinööri- ja metallityöstön taidonnäyte! Kauneus on tietysti katsojan silmissä, mutta itse olen tätä himoinnut siitä asti kun Gen. 1 H2 esiteltiin runsaat 5 vuotta sitten.
Ajokeli oli eilen hyvä, tänään jatketaan. Ensihuoltokin tuli jo varattua...sitten pääsee paremmin ottamaan tuntumaa tuohon voimalinjaan.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Päivää
Ajokausi tuli startattua jo 15.01 kun sattui kuivaa ja 6c lämmintä. Siitä eteenpäin aina kun ollut mahdollisuuksia.
Nyt kuitenkin kuluneella viikolla tullut yli 800km pyörittyä noin 50km säteellä kotoa.
Ajokuume on ollut valtava.
20200223_163534.jpg
CBR 600rr 2003
^Tehtaan ohjeen mukaan ensimmäiset muutamat sadat kilometrit ajetaan <4000rpm. Sitten nosto <7000rpm. Tämän jälkeen huolto, yleiset tarkistukset, öljy, suodatin ja sitten tutkitaan ahtimen välys. Sehän pyörii jotain >100 000 rpm
Jos nyt noudattaisi noita. Ameriikan pojat pistää suoraan dynoon ja kurit pois...jokainen tyylillään![]()
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....