Ei ihan noin hurjia kilometrejä kuin edellämutta 40 km kuitenkin.
Ajattelin kun lähdin että sorateillä ei ole liukasta kunnes tie kapeni poluksi joka oli liejuisen liukas. Perä luisti alta ja liuimme gessun kanssa kyljellään 180 astetta kohti 1.5m syvää märkää ojaaonneksi vauhti pysähtyi juuri ennen molskahdusta ojan reunalle
Noh nyt on pyörä pesty ja tallissa. Jospa laittais seuraavaksi ne piikit alle ja lähtis lumelle seuraavan kerran![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Parisataa kilsaa tuli mittariin tänään, ei tarvinnu morotella matkalla vastaantulijoille.
Oli oikein mukavaa letkailua kivassa syyskelissä.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Talvivalmisteluja aloitin tänään. Sitä ennen piti kuitenkin päästä vielä kerran ajelulle. Hyvä veruke kesken muiden syyskiireiden oli se, että tankki piti saada täyteen talvisäilytystä varten. Tankkaamaan piti tietysti huvikseen ajella vähän pidempää kiertotietä. Tuli mukava 50km lenkki. Ajosää oli aivan mainio, kun ei edes satanut, eikä ollut pakkasta.
Reittiin tuli mukaan mukava 10km pätkä melko nopeaa, mutta märän niljakasta, soratietä. Siellä joku keksi lähteä autolla tienvarresta liikkeelle, kun olin melko lähellä. Eihän tuosta onneksi mitään tilannetta syntynyt. Kai sen vaan piti päästä lähtemään minun eteeni, kun seuraavaa kenen eteen voisi lähteä, olisi voinut joutua odottamaan vaikka monta tuntia.
Muita pyöriä näkyi vain yksi. Padasjoen ABC:llä, kun lähdin tankilta, tuli siihen seuraavaksi tankkaajaksi joku pyörällä. Jos oikein peilistä näin, se oli punainen Honda Deauville. Olitko se sinä?
Pyörä on nyt pesty ja odottaa muita talvivalmisteluja.
Työmatka tuli ajeltua 30km ,aamulla 4astetta ja sumuista,muuten ok mutta toi schuberti c2 tuntuu huurtuvan ihan helvetisti,kohta kotiin 17 aikoihin kun pimeää ja visiiri huurtuu joten joutuu ajaa visiiri auki ja ottamaan pikku flunssan.Hyvin toimii kawa 12r näilläkin keleillä
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002
Työpäivä alkoi hienosti kun sain yhdistettyä hyvin ja hyödyn. Hain autoon varaosan 20 km päästä purkaamolta eli yli 40 kilsaa tälle päivälle. Märkä ja musta tie ja lämpömittari vilkutti 0.0 c:ta![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Tähän asti on työmatkat ajettu, saa nähdä miten ensi viikolla, ajelut siis pääkaupunkiseudulla.
Tänään aurinngonpaisteessa aurinkoasit päässä duuniin. Aika hyvin marraskuussa.
Bussikuskien ulosmarssi helpotti työmatka-ajoneuvon valintaa.
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Uusi kytkimen pääsylkkä on kilahtanut paikallispostiin noudettavaksi, joten tänään sitten ajelemaan![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Tunti vielä toimistolla kökkimistä. Jos sitä sitte heittäis pienen kaupunkilenkin katulamppujen valossa.
Oli ihan jees kelit. Kävin aamupäivällä salilla Guzzilla ja salin jälkeen vähän kylillä asioilla. Aika savinen tuli pyörästä mutta pikku huuhtelulla ihan hyvä. Kyllähän tuolla ajelee vielä, kun ei ole suolaa.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Oli kyllä mahtava keli iltapäivällä ajella työmatkaa. Äskenkin oli kiva fiilistellä perjantai-iltaa täällä kehien sisällä, ei edes sade motaripätkällä haitannut. Alle 70km saldona mutta huomenna uudestaan.
Oli tosiaan eilen aika paljon pyöriä liikenteessä! Pitkästä aikaa kuivat tiet ainakin täällä pääkaupunkiseudulla - ennenkuin alkoi taas sataa...
Viimeksi muokannut: Oma Aika; 09.11.2013 klo 08:56.
Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:
http://www.vanhamoto.net
CX500 & K75 & CB500
Tänään parisataa kilometriä mutkateitä Lohjanjärven ympäri, eikä tullut yhtään muuta pyörää vastaa. Siitä on aikaa kun näin on käynyt edellisen kerran![]()
Jee, takana tältä päivältä 200 huoletonta kilometriä! Voiko olla että tällä hetkellä Apriliassa KAIKKI toimii? Kyllä tuo huomenna taas jonkun tempun varmasti keksii
Kahvalämppärit oli ehkä paras sijoitus ikinä, kesärukkasilla pystyi päästelemään menemään vaikka aamulla ulkolämpötilamittari näytti tasan nollaa.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Aamulla menin työhön prätkällä ja illansuussa kävin vaihtamassa yhdeksi päiväksi perikunnan autoon. Loppuviikolla voi olla, että tuo prätkä pitää viedä muutamaksi kuukaudeksi talvilepoon.
Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
No niinpä tietenkin
En usko että enää pakkasella tulee tuolla räsällä ajettua ja tosiaan hyvin on kerrospukeutumisellakin tarennut nollakelissäkin vetää. Pitäs olla joku kevyempi talvilelu jolla voisi luisutella menemään. Ja semmonen jossa yltäis molemmat jalat saman aikaisesti maahan![]()
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Työajoa tähän asti joka päivä, ja vielä mennään. Kelit on vielä ihan hyvät (pk-seutu).
Honda CBR 1100XX Super Blackbird (2004)
ex: Honda VFR 800 FI (2001)
Eilen siirto talviteloille, matkaa 153km josta loput 110km kunnon sateessa. Fiksuna odotin lähinnä kuuroja ja jätin sadepuvun kotiin, vaan hyvinhän sitä pärjättiin. Pysyi vielä kuitenkin keskinopeus rennosti markassa.
Tänään näkyi vielä Helsingissä prätkäpoliisit tutkaamassa eli kesää on jäljellä.
Tänä aamuna oli kyllä tiet jäässä pääkaupunkiseudulla, perä lähti liukumaan suorallakin.
Taitaa mopoajelun loppu olla lähellä.
On,koskee mp:täkin
18 § (19.12.2002/1243)
L-luokan ajoneuvon ja sen perävaunun renkaat ja liukuesteet
1. Kulutuspinnan pääurien syvyyden tulee olla vähintään 1,0 mm. Moottoripyörän (L3e- ja L4e-luokka) ja kolmipyörän (L5e-luokka) etupyörässä ei saa käyttää rengasta, jonka puutteellinen tasapaino voi haitata ohjausta.
2. Moottoripyörässä, mopossa, kolmipyörässä, nelipyörässä ja kevyessä nelipyörässä sekä tällaisen ajoneuvon perävaunussa on käytettävä talvikäyttöön sopivia, karkeakuvioisia renkaita 16 §:n 2 momentissa tarkoitettuna aikana. Mainitussa momentissa talvirenkaiden käyttövelvollisuudesta autolle säädetyt poikkeukset koskevat soveltuvin osin myös moottoripyörää, mopoa, kolmipyörää, nelipyörää ja kevyttä nelipyörää sekä tällaisen ajoneuvon perävaunua.
3. Liukuesteiden käyttö moottoripyörässä, mopossa, kolmipyörässä, nelipyörässä ja kevyessä nelipyörässä sekä tällaisen ajoneuvon perävaunussa on sallittu 17 §:ssä henkilöautolle säädetyin ehdoin.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Kait se M+S merkintä pitää olla talvirengaskautena,aivan kuin autyossakin.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c