Eipä huuhtoudu, kun nastat syövät asfalttia, koko ajan on sama velli tien päällä.... Kumma kun ei Rallikansa kitkoilla pärjää....(jiiässä @ Marras. 29 2009,18:09) kirjoitti
Itte odotan vaan teiden kuivumista, tuo räkä tarttuu, kuin tauti kuumaan moottoriin....
Kickstart, deserve the ride!
Aamulla 05.15 kone tulille ja työmatkaa suorittamaan. Muuta liikennettä ei juuri nimeksikään, tiet oli yllättävän "puhtaat". Pyörä on paskanen, mut pesee sen sitten kun innostuu, eli tänä vuonna se olis jo toinen kerta sitten elokuun. Aivan turhanpäiväistä pestä joka ajon jälkeen varsinkin näillä keleillä.
FLHTCUSE4
Mietin että viitsiikö kun oli kolme astetta ja sateen uhka. Loppuviikon ennuste näytti siltä ettei tarvitse ihan pian taas vaivautua joten kävin itäisellä Uudellamaalla kurvailemassa noin 225km. Askola-Juornaankylä-Myrskylä-tietämillä olikin jopa välillä ihan kuivaa tietä *
Eli kylläpä kelpasi vaikka takaisinpäin pitikin ajaa tihkussa ja hämärässä.
Melkein 600km alle viikossa, melkein kuin tosi huono kesäviikko *![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Kävin pikkuväinöllä viemässä mökille (150 km) hiirille lisää syötävää, KLIKS.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Pakkohan se oli joulukuu korkata (20 km), ennen pakkasia...![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Eilen ekan kerran Joulukuussa pyörällä töihin.
Tänään sitten onkin tiet jäässä ja loppuviikko pakkasta.
Kilsoja en muistanut katsoo, mutta 40minsaa visiiri huurussa vedettiin. Nyt on taas tankki täynnä menovettä talvisäilöä varten.
Kesää odotellessa, nyt vedetään piuhat irti ja vaihdetaan stongaa, riseria ja satulaa....
Kickstart, deserve the ride!
Eilen ajelin Turun ympäristössä sellaisen 60 km lenkin. Visiiri jäässä ja tienpinta paikoitellen aivan sairaan liukas, kun kosteus/sumu tiivistyi kylmään (- 3 astetta) tienpintaan. Mutta tulipa joulukuu korkattua!
Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
Aamulla oli -6 pakkasta ja pyörä oli kostean sään jäljiltä aivan jäässä. Onnistuin katkaisemaan jopa virta-avaimen, vaikka olin omasta mielestä sulattanut lukon ensin. Etujarrukahva ei palautunut kuin reilun rumppauksen jälkeen, vilkkuja ei löytynyt ollenkaan, jarruvalo paloi koko ajan ja satula mukava kuin kakkosnelonen.
Silti piti pyörällä mennä töihin.
Ei pitäisi sanoa, mutta luulen, että huomenna on viimeinen ajopäivä tänä vuonna.
Eilen ajoin noin 20km pyörän talvisäilöön. Liukasta oli, mutta Audia oli kiva kiusata Tuusulanväylällä.![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Tänään ei taida enää päästä pyörällä. Näyttää turhan liukkaalta toi valkee juttu tossa tien pinnalla. Eilen oli vielä ihan hyvä keli.
Superbike #7
Tuuppasin motolla duuniin viel tänäänki! Takas en kyl tiedä mil pääsen... btw takarenkaast paistaa kankaat![]()
superjopo
Nyt on vahva tunne että mopilu jää tähän. Pikku lenkkiä silloin tällöin ehkäpä
Pirun kylmää kyytiä, -1![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Jahas. Joulukuu korkattu, tulin justiisa lenkiltä, ei voinu hillitä itseään kun näytti olevan kuivat/sulat kadut Kuopion seudulla. Paljon oli tuijottavia silmäpareja keskustassaEräs herra jopa tuli kättelemään valoissa kuinka ei ole ennen nähnyt joulukuussa ajettavan kyykkypyörällä. Kieltämättä olihan tuo ihan rasakka keli -6
![]()
R1 crossplane
176km jyräytin ja suorilla aivan hirmuisia ylinopeuksia. Sorateillä sladittelua hillitsi jää, kaukana olin hienopersemotoristin juhlakelistä. Suattaapi olla kesän viimeinen ajo, mutta suottaapi olla olemattahii.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Pari tuntia tuli tänääkin ajettua, mutta sitten tuli "five hudrediin" joku kipinän ajoitusongelma. Mutta huomenna uudelleen.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Hyvin oli tilaa ajella. Kävin rykäsemässä tunnin lenkin. Teki mannaa. Sää oli mitä mainioin. Olispa aattonakin niin vois heittää pukin keikan pyörällä punanuttu päällä.
F800GSA
Kohta päästään Jouluajelulle![]()
Hoitelin asioita pyörän kanssa, pesu ja sitten mopo talviunille. 19 700 km tämän kauden loppulukemat.
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Heitin eilen pikkuväinöllä kahvilalenkin Susikoskelle ja Kotkaan, n. 150 km, ei näkyny muita. Rannikolta parikytä kilsaa pohjoiseenpäin oli pienimmillä mutkateillä jo lumisohkaa, kun pääsin isommalle tielle, niin huomasin miten mainio asia tiesuolaus on...
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Tulihan heitettyä lenkki vieläkin! Täytyy sanoa et sliksi ja lumi ei sovi yhteen ja siihen ku lisätään tummavisiiri mikä jäässä ja 10 astetta pakkasta ni ei todellakaan ollut nautinto....
superjopo
taitaa olla täällä rannikollakin ajot nyt vähissä,josko tolla vanhalla britillä nyt enempi kun suzukilla ehtisi...(wesba @ Joulu. 09 2009,23:59) kirjoitti
pertti hernejärvi
Tänään tuli päristeltyä töihin ja toivottavasti illankähmässä vielä pääsee poiskin mopolla (mikäli suostuu lähtemään käyntiin :-)
XJ900 project
Jep, nyt näytti jo niin "pahalta", että eilen (just ennen kovia pakkasia) vaihoin pikkuväinöön uudet Delvacit + suodatin, ja pesin + vahasin.(bolt on @ Joulu. 13 2009,23:10) kirjoitti
Nyt ei tee mieli (kun kelit paranee), kowin helposti lähtee sotkemaan, mut eihän sitä koskaan tiedä...
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Eilen kävin salilla skootterilla. Kokeilin samalla ajovarusteiden toimivuutta. Hyvin toimii, kaikki kamat 16 asteen pakkasessa. Skootterin mittari oli jäätynyt umpeen, moottori oli alkumatkan tahmeahko ja pyörien laakerit ilmeisesti sisältävät lämpimän kelin rasvaa.
Ihan jees ajelu, muita ei tosin näkynyt..
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Is´t nicht so genau !
....
No niin, nyt taas "pärjää" vähän aikaa ku pahimmat kuumet män autobahnilla !
Vaan kummia tervehdyksiä harrastaa nää bayern:in hemmot:
- napu-napu ohimolle,
-sormet silmille ja kahtotaan raosta
-kaikenlaiset viilaukset kaulalle jne..
-ton peukun mää ymmärrän mut en noita muita, uusia tääl päin...
Toivottavasti eivät tykänneet huonoa ku ei voinu moikkailla takasin (valoilla vain) pit ajaa ihan liikentees seas 150km/h ja tsiikata tota pintaa ku ei erota hämäräs mitäs siellä oikei on !
^ Niinhän se on Mcäcci, ettei tuo alppikansa ole sittenkään oikein tottunut pakkaseen...![]()
![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.