Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Nyt täytyy jo kysellä neuvoja muilta..

    Kiinan läpi (parikin kertaa) pitäis päästä kesällä -07 omalla pärrällä.
    Suomen&Kiinan lähettiläille olen soittanut ja molemmista on tullut kielteistä vastausta (Hong kong ja Peking lähettiläät seuraavaksi)

    Netistä löytyi erään adventure-kierrosten sivuilta " Temporary Chinese driver's license - $50" mutta tuosta taas ei löydy mitään tietoa (sähköpostia lähti myös sinne)

    Onko se nyt vaan niin että matka joko tyssää tai sitten ajellaan laittomasti Kiinassa? Kivahan se on jos ei edes Kiinaan pääse ja pitää vuosi ajella ympyrää *

    Ei teillä olis auttaa miestä mäessä *
    -mika-
  2. #2
    Moto-lehdessä oli vuosi tai pari takaperin artikkeli suomalaisista motoristikundeista ketä asuu Kiinassa ja on siellä duunissa. Tunsivat olosuhteet hyvin ja kuviot.

    Siinä oli Noksun väkeä ja muita, jos et muualta löydä tietoo, ota yhteys Nesteen Pekkaan Moto 1-lehteen ja kysele tietoja niistä kundeista sen artikkelin pohjalta. Ne teki siinä jutussa reissuja Kiinassa omilla pyörillä. Varmaan neuvovat kun vaan saat meiliosoitteet selville.
  3. #3
    Lainaa (Gari @ Marras. 20 2006,21:00) kirjoitti
    Moto-lehdessä oli vuosi tai pari takaperin artikkeli suomalaisista motoristikundeista ketä asuu Kiinassa ja on siellä duunissa. Tunsivat olosuhteet hyvin ja kuviot.

    Siinä oli Noksun väkeä ja muita, jos et muualta löydä tietoo, ota yhteys Nesteen Pekkaan Moto 1-lehteen ja kysele tietoja niistä kundeista sen artikkelin pohjalta. Ne teki siinä jutussa reissuja Kiinassa omilla pyörillä. Varmaan neuvovat kun vaan saat meiliosoitteet selville.
    Pitääpäs etsiskellä syylliset.
    Asia on varmasti paljon helpompi jos olet työläisenä Kiinassa, käyt vaan teoriakokeen ja kortti käteen.

    Rajan yli tullessa pitäisi pyörä jättää rajalle ja "hilpasta" autokouluun *

    Mutta nyt pitää näköjään jokainen vinkki kahlata läpi, toivottavasti se ratkaisu löytyy jonkun vinkin päästä.

    kiitän.

    Ps. Moto-1 2&3/2004 näkyy sisältävän "Moottoripyöräily Kiinassa" artikkelit. Soitan huomenna Pekalle..



  4. #4
    Semmonen porukka on kans ollu ku "uralin tiikerit" jotka ajeli suomesta pekingiin. Niitten sivut näytti olevan vaan suljettu just nyt.
  5. #5
    Pekka Nesteeltä sain Intiassa pärränneiden yhteystiedot. Soittelin ja pidettiin puolen tunnin puhelinsessio.
    Eipä paljon helpottanut, tuntuu että vaikeammaksi menee koko ajan.

    "Jos" tuohon rajan ylitykseen/laillisesti Kiinassa olis joku kiertopolku niin kyllä sen olisi pitänyt jo jostain tupsahtaa näillä työtunneilla.

    1) Tarvitsen Kiinalaisen ajokortin
    2) Kaikki dokumentit Kiinaksi
    3) Pyörä pitää rekisteröidä Kiinassa (Kiinassa moottoripyörä ei voi olla yli 150ccm * )
    4) Vakuutus täytyy ottaa jota ilmeisesti ei saa jos ei ole töissä...

    lista jatkuuuuu... ei vaan muista kaikkea kun on 15tuntinen työpäivä takana.

    -mika- *

    Ps: Ja pakko kait se on alkaa metsästämään sitten "uralintiikereitä", lisää vaan vinkkejä tulemaan



  6. #6
    Hämeenlinnan porukka nimeltään Uralin tiikerit ajoivat Venäjän läpi Ulan Bator ja siitä Peking. Tosi kovaa ongelmaa oli saada ajoluvat ja mm. pyörät rekisteröitiin uudelleen. Googleen vain Uralin tiikerit -hakusanaksi ==> sieltä löytyy lisää tietoa ja kaverien nimiä.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  7. #7
    Lainaa (hondamania @ Marras. 21 2006,22:04) kirjoitti
    Hämeenlinnan porukka nimeltään Uralin tiikerit ajoivat Venäjän läpi Ulan Bator ja siitä Peking. Tosi kovaa ongelmaa oli saada ajoluvat ja mm. pyörät rekisteröitiin uudelleen. Googleen vain Uralin tiikerit *-hakusanaksi ==> sieltä löytyy lisää tietoa ja kaverien nimiä.
    Kaikkien nimet ja puhelinnumerot löytyi. Huomenna 6:30 puhelin tulille *

    -mika-

    Ps: Niin ja jos joku haluaa lähteä "mahdottomaan" Kiinaan niin kannattaa starttailla kesällä 2008. Kiinassa on menossa lakialoite joka avaisi rajat/liikenteen ulkomaalaisille Olymppialaisten ajaksi.



  8. #8
    Siellä on tarpeeks ryhmää ilman muakin, pitäkööt muurinsa ym.
  9. #9
    Uralin tiikereihin sain yhteyden ja vastauskin tuli..tarvitaan vaan 8000€ (oppaat kaikkine kuluineen,rekisteröinnit,ajokortit,byrokratiat yms....) ja paljon töitä.

    Taidan suunnitella sitten jonnekkin muualle suuntautuvan reitin. Miten kauas vuodessa pääsee Afrikanmannerta *

    Mongolia olisi ollut aivan mahtava nähdä mutta siihempäs se meno tyssääkin...

    -mika-



  10. #10
    Onks sun elämä liian hyvin kun halajat kovasti reissuun tonne missä "problems will find you, buster!"...

    Vai onko vain pyyteetön seikkailunhalu kyseessä?
  11. #11
    Oletko tutustunut näihin sivuihin:

    http://www.horizonsunlimited.com/hubb....t=China

    Jos Kiina jää tällä kertaa käymättä, niin noilta Horizonunlimited sivuilta voisi löytyä hyviä vinkkejä muista mahdollisista vaihtoehdoista.

    Vuosi kuullostaa hyvältä... *

    Ei kun matkaan vaan ..... Eihän se päämäärä, vaan *
    Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
  12. #12
    Lainaa (r12gs @ Marras. 22 2006,20:10) kirjoitti
    Oletko tutustunut näihin sivuihin:

    http://www.horizonsunlimited.com/hubb....t=China

    Jos Kiina jää tällä kertaa käymättä, niin noilta Horizonunlimited sivuilta voisi löytyä hyviä vinkkejä muista mahdollisista vaihtoehdoista.

    Vuosi kuullostaa hyvältä... *

    Ei kun matkaan vaan ..... Eihän se päämäärä, vaan *
    Olin just lukemassa horisontaalin sivuja *

    Kyllä se näyttää siltä että vaihtuu kohdemannerkin.
    Henk.koht olisin halunnu käydä Mongoliassa ja emäntä Intiassa mutta molempien kertakäynnit näkyy olevan kyllä tuon Kiinanylityksen takana. Pelkkää Venäjää ja Mongoliaa (Japani) ei kehtaa lähteä vuodeksi rallaamaan..

    Afrikkaan sitä pitää lähteä toistamiseen (2005 Tunisia,Sahara). Marokon kautta jos lähtis alaspäin ja katsois kellosta milloin pitää kääntyä takaisin. Vois ollakin parempi jos ei oikein suunnittelisi mitään...just driving *

    -mika-

    Takoituksena oli siis ajella Venäjä-Mongolia-Kiina-"Vietnam?"-Laos-Thaimaa-Intia-Kazakhstan-ja jotain kautta kotiin...

    Jos joku suunnittelee Kiinaan menemistä niin voin sanoa että säästä etsiskelypäiväsi Kiina=Ei mahdollista ilman $$$$$$ (10k€) tai sitten tuurilla laittomasti sisään ja ehkä pääset pyörinesi vielä takaisikin???



  13. #13
    Lainaa (Gari @ Marras. 22 2006,19:40) kirjoitti
    Onks sun elämä liian hyvin kun halajat kovasti reissuun tonne missä "problems will find you, buster!"...

    Vai onko vain pyyteetön seikkailunhalu *kyseessä?
    Terve järki puuttuu=Seikkailun-nälkäinen *

    Ensimmäinen reissuni
  14. #14
    Tostahan saa upean parin vuoden breakin; *ensimmäisen naatiskelee reittejä pähkäillessä * (sehän on melkein yhtä hauskaa kuin itse reissaaminen) ja sitten luovasti etukäteissuunnitelmia noudattaen toinen vuosi. * Onnea molempiin *
    Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
  15. #15
    Piti vielä kysäistä oletko ajatellut tätä suuntaa...?

    http://www.advrider.com/forums....ht=Iran
    Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan.
  16.  
  17. #16
    Lainaa (r12gs @ Marras. 22 2006,20:48) kirjoitti
    Piti vielä kysäistä oletko ajatellut tätä suuntaa...?

    http://www.advrider.com/forums....ht=Iran
    En halua kynttiläfoorumin jatkoksi. Kiitos kuitenkin hyvästä yrityksestä *

    -mika-