Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Jees eli omasta on molemmat loppu ja pitäis hommata uudet. Itsellä ei vain oikein ole tietoa mikä ketju ja ratas olis hyvä pyörälle (Honda Hornet 600 -01 ). Kokemuksia eri ketjuratas paketeista kuulisin mielelläni. Ketjujen pituus askarruttaa myös että joutuuko niitä katkomaan.. jos näin niin taitaa mennä liikkeen hommiksi vaikka hintaa tuleeki enemmän

636 -06
    ei se ketjun katkominen paha homma ole, hiot/viilaat kannan pois ja lyöt vaikka naulalla jos ei piikkiä ole. Älä osta reginan ketjuja, ne ei kestä edes huonosti..
    ennen kova, joskus jopa nopeakin...
    DID:n ketjut ja JT:n rattaat niin eikähän seuraavat 30000 km pitäis mennä niillä.
    Ei oo riemulla rajaa kun Busalla ajaa
    Ok! kiitos!

636 -06
    Tokimoto mainostaa: WORLD PRO - ketjurataspaketteja (RK:n huippuketjuilla ja Carat'n rattailla) -40% .

Millaisia ovat RK:ketjut ja Carat'n rattaat? :o kokemuksia?

636 -06
    et oo oikeesti katkomas ketjuja! jos ei kukaa muu ni mä kiellän! ei oo tietenkää pakko uskoo mut aattelee järjellä ni ku ne menee poikki ja parhaal tuuril ne saa sen jälkee repii pohkeesta irti ni sit vituttaa ku on tullu säästettyy väärästä paikasta.... tai vaik ei oliskaa pohkees kii ni jtn ne rikkoo kumminki....

muokkaus: uusia ketjuja valmistetaa mallikohtasesti sopivan mittasiks... eli ei niitäkää tartte katkoo jos on vakio välit...

RK:t o ollu käytössä... en keksi pahaa sanottavaa...

- CBF600S = starttimoottori -
    Itse olen käyttänyt ihan Honda orkkis ketjua ja rattaita mun CBR:ssä. Ensimmäisillä pääsin 40000km. Joten totesin, että hyvät on ja ostin uudet "alkuperäiset". (Ketjuissa oli muuten DID:n leimat). Hinta oli samaa luokkaa, kun tarvikekepaketeissakin. (Tosin ihan kympilleen en hintoja vertaillut.)
    Olen joskus ollut muutenkin totevinani, että Hondissa alkuperäiset kulutusosat tulevat kaikkein halvimmiksi. En tiedä sitten olenko oikeassa vai väärässä.

Lainaa (Pajula @ Marras. 21 2006,21:05) kirjoitti
    et oo oikeesti katkomas ketjuja! jos ei kukaa muu ni mä kiellän! ei oo tietenkää pakko uskoo mut aattelee järjellä ni ku ne menee poikki ja parhaal tuuril ne saa sen jälkee repii pohkeesta irti ni sit vituttaa ku on tullu säästettyy väärästä paikasta.... tai vaik ei oliskaa pohkees kii ni jtn ne rikkoo kumminki....

muokkaus: uusia ketjuja valmistetaa mallikohtasesti sopivan mittasiks... eli ei niitäkää tartte katkoo jos on vakio välit...
    Pahus, kun olisit kieltänyt jo aikasemmin. Mä jo ehdin tossa kesällä tyhmyyksissäni katkomaan uudesta ketjusta liiat lenkit pois. (Brandtin varaosatiskillä myös näin suositelivat tekemään. Eivät olleet vissiin hekään vielä kuullut tätä sun neuvoa )

Ei vaine, ei ne uudet ketjut ole välttämättä oikean mittaiset. Joskus on, joskus taas ei. Asia kannattaa tarkistaa aika huolella ennen, kuin sen uuden ketjun niittaa kiinni.
  8.  

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Pajula @ Marras. 21 2006,21:05) kirjoitti

RK:t o ollu käytössä... en keksi pahaa sanottavaa...
    Nyt kun olet kieltänyt ketjujen katkaisemisen tai uudelleen liittämisen niin neuvoisitko kuinka sellaiseen pyörään vaihdetaan ketjut joissa se ketju menee takahaarukan jäykisterakenteiden läpi?

Osa nykypyörien takahaarukoista on rakenteeltaan sellaisia joihin ei päättymättömiä ketjuja voi asentaa.

Sitä paitsi oikein tehty ketjuliitos on ihan yhtä kestävä kuin muutkin saman ketjun lenkit.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141