Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 94:sta
  1. #31
    No eipä se miksikään siitä menekään. Miksei se moottoripyörä sadetta kestä tai pakkasta? Omaani ainakin aion pitää taas seuraavalla viikolla pihalla kun ei talliakaan ole tarjolla kaupungissa ja en keksi mitään todellista syytä ajeluttaa joka päivä talliin.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  2. #32
    Lainaa (suurii @ Marras. 19 2006,04:52) kirjoitti
    Toivottavasti joku käy nussimassa nuo "hylätyt" pyörät. *Pääsevät varmasti parempaan kotiin
    osaatko yhtää arvata miltä tuntuu se et moposi on nussittu opin kerrasta sen tunteen ja nyt mopotin on kammarin vieressä ja omassa tallissa
    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  3. #33
    Lainaa (Kelju.K.Kojootti @ Marras. 19 2006,13:43) kirjoitti
    Siis tuota tuota oonko mä nyt ihan pallo hukassa kun mun mielestä noi on kuitenkin vain metallia ja muovia ei tunnetta herätä se että jonkun kulkine on lumen peitossa. Eli vastaus kysymykseen ei käy sääliksi.
    No,on kyllä itsellä samanlaiset ajatukset.Kyllä se on sillälailla,että mopot on ihmisiä varten,eikä ihmiset mopoja varten.Tälläkin foorumilla puhutaan moposta kultana tai rakkaana

    Oma on kyllä jynssättynä ja puunattuna lämpimässä sisällä...
  4. #34
    Lainaa (Kelju.K.Kojootti @ Marras. 19 2006,13:43) kirjoitti
    Siis tuota tuota oonko mä nyt ihan pallo hukassa kun mun mielestä noi on kuitenkin vain metallia ja muovia ei tunnetta herätä se että jonkun kulkine on lumen peitossa. Eli vastaus kysymykseen ei käy sääliksi.
    Samaa mieltä. Mopo kestää keväät, kesät ja syksyt ajoa kaikissa keleissä. Miksei sitten parkkeerausta talveksi? Ellei kestä, on laitteessa valmistus- tai materiaalivika tai mopo on suunniteltu pelkästään helleajoon Sisiliaan. Ehkä nyt jotain suolattavan tien reunaa kannattaa välttää, mutta muuten. Lumi on vettä ja sulaa aikanaan pois. Normi keväthuolto ja taas mennään.

    Oma mopo on lämpimässä tallissa. Lähinnä oli tarkoitus saada se lukkojen taakse, ei niinkään suojaan tuulelta ja tuiskulta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  5. #35
    jaa ei kärsi. No et varmaan ole yrittänyt ottaa pyörän akseleita irti pyörästä joka on seissyt sateessa pitemmän aikaa. ne akselit ruostuu, sama on laakereissa. Alumiini ei ruostu, mutta hapettuu paskaksi. pakoputki/äänenvaimennin ruostuu ihan kunnolla. maalipinta nyt menee aina pihalla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #36
    Hassusti ne kotilot kestää ulkona olemista talvet ja kesät... Ilman että maalipinnat on pilalla ja jokapaikka ruosteessa. Ehkä noissa mopoissa sit on vaan erilaista muovia ja metallia ku autoissa...
    if i was in ww2 they'd call me spitfire
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  7. #37
    Lainaa (jaket @ Marras. 19 2006,16:40) kirjoitti
    jaa ei kärsi. No et varmaan ole yrittänyt ottaa pyörän akseleita irti pyörästä joka on seissyt sateessa pitemmän aikaa. ne akselit ruostuu, sama on laakereissa. Alumiini ei ruostu, mutta hapettuu paskaksi. pakoputki/äänenvaimennin ruostuu ihan kunnolla. maalipinta nyt menee aina pihalla.
    Kyllä ne mun pyöristä on lähtenyt sateesta piittaamatta irti. Ja mä ajelen pyörilläni en seisota.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  8. #38
    Lopettakaa marina ajokautta on vielä jäljellä.

    Tietty mopoja nyt puunataan puunaamisen ilosta, mutta onkos kukaan täällä oikeasti kokeillut säilyttää ulkona? Ei se pyörä siitä juurikaan kärsi. Oma Yamaha seisoi talven -04-05 kerrostalon parkkiksella kun ei säilytyspaikkaa siunaantunut, tietty piti pestä tavallista paremmin kun kuukausien lika siihen pinttynyt mutta maaliin ei aiheutunut mitään pysyviä vaurioita, alumiiniosat eivät hapettuneet juurikaan, ei ruostunut (suolahan se autotkin suurimmaksi osaksi ruostuttaa - jos prätkä olisi ajossa talvella vois tulla pahempaa jälkeä) ja nyt kun purin pyörän atomeiksi ei mikään paikka ollut tavallista tiukempaan jämpännyt.
  9. #39
    Lainaa (Jussi M @ Marras. 19 2006,00:15) kirjoitti
    Paras tilannehan olis, että asuu max 10 km duunista omakotitalossa ja järven rannalla, mutta moniko näin asuu ei ainakaan meikkis - valitettavasti ;)
    Aaah, niinpä, kyllä tämä kieltämättä on aikas mukavaa
  10. #40
    Lainaa (jaket @ Marras. 19 2006,16:40) kirjoitti
    jaa ei kärsi. No et varmaan ole yrittänyt ottaa pyörän akseleita irti pyörästä joka on seissyt sateessa pitemmän aikaa. ne akselit ruostuu, sama on laakereissa. Alumiini ei ruostu, mutta hapettuu paskaksi. pakoputki/äänenvaimennin ruostuu ihan kunnolla. maalipinta nyt menee aina pihalla.
    Mä olen yleensä rasvannut niitä akseleita esim. renkaanvaihdon yhteydessä....
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  11. #41
    Tossa samaisella parkkipaikalla oli viime talven joku pinkki enska tjsp. Oisko omistaja vaihtanu pyörää. . Kattellu kans tota kun joka päivä tulee ohi kuljettua et jokohan ton joku tosta viä pois palelemasta.
  12. #42
    Ihme heitteillejättöö...!
    Ville / Honda XL 600V -95
  13. #43
    Lainaa (Sepikö? @ Marras. 19 2006,19:08) kirjoitti
    Tossa samaisella parkkipaikalla oli viime talven joku pinkki enska tjsp. Oisko omistaja vaihtanu pyörää. . Kattellu kans tota kun joka päivä tulee ohi kuljettua et jokohan ton joku tosta viä pois palelemasta.
    Niin muuten olikin. Mut eiks siinä enskassa ollu nastakumit alla jossaki vaiheessa..? Näin muistelisin. Jospa sillä olis ajeltu talvellakin. Tolla gixulla se ei kyll oikkeen onnistu...
    if i was in ww2 they'd call me spitfire
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  14. #44
    Lainaa (jaket @ Marras. 19 2006,16:40) kirjoitti
    jaa ei kärsi. No et varmaan ole yrittänyt ottaa pyörän akseleita irti pyörästä joka on seissyt sateessa pitemmän aikaa. ne akselit ruostuu, sama on laakereissa. Alumiini ei ruostu, mutta hapettuu paskaksi. pakoputki/äänenvaimennin ruostuu ihan kunnolla. maalipinta nyt menee aina pihalla.
    Varmaan pitää ajellakin jossain sisähallissa?

    Uudehko pyörä hyvässä kunnossa ja normaalisti huollettuna kestää talven yli aivan varmasti. Vähemmän se siinä kuluu kuin etelän helteessä seisoessaan, maalipintakin. Pakkasessa ei peltilehmäkään ruostu.

    Jos nyt jollakin moottoripyörä on käyttöesine eikä puunaamista varten, niin hirveä haloo siitä. Antaa omistajan tehdä pelillään mitä lystää, turha sitä on moraloisoida ja jeesustella.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  15. #45
    Lainaa (Marshal @ Marras. 19 2006,11:05) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Marras. 18 2006,22:13) kirjoitti
    Lauttasaaressa kanssa Lauttasaarentien varressa kanssa joku keltainen naku, oisko ollu hornetti. No joka tapauksessa siellä möllöttää aika surkean näköisenä.
    Juu, kyllä se on 600 Hornetti. Ei oo liikkunu käytännössä koko kesänä.
    Taas pääsen suosioon suureen...


    Eli arvoisat kanssamotoristit! Ei kai meidän hommamme ole helpottaa varkaiden touhua vinkeillä tyyliin: "siinä ja siinä osoitteessa prätkä ei ole liikkunut koko kesänä", "siinä ja siinä osoitteessa on prätkä seissyt koko syksyn".


    Itsestäni on kiva katsella kuvia lumihangessa olevista prätkistä (perverssillä tavalla, ovat niin surullisen näköisiä), mutta ei niihin tarvitse osoitetietoja liittää.


    Ja siitä hornetista vielä: ei se hylätty ole. Mutta miettikää, miksi sitä pidetään juuri siinä paikassa? Omistaja selvästi arvostaa sen kohdan turvallisuutta (syrjäisempiin mestoihin verrattuna).
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  16. #46
    Ällös sure. Noista saa joku vielä itseleen edullisesti tosi vähän ajetun vaihtopyörän...
  17. #47
    Jos on fyrkkaa, niin kohdelkoot kuinka vaan. Itse en raaskisi.
  18. #48
    Kukin kai taklaa tyylillään...?
    Ville / Honda XL 600V -95
  19. #49
    Lainaa (tuomo @ Marras. 19 2006,09:13) kirjoitti
    Miksikäs se pyörä siitä lumesta menee, ajetaanhan niillä sateelakin eikä ne siitäkään sula. On tuo oma pyöräkin tuolla parkkiruudussa kun tulee vaan ajeltua aina kun aikaa on eikä sitä mistään parinkymmenen kilometrin päästä viitsi lähteä tallista hakemaan joka kerta. Ehkä kuitenki kannattais suojahuppu heittää päälle jos meinaa pitkään lumessa seisottaa.
    Silloin kun taloa rakentelin, pistin "ykkösauton" seisontaan talven yli (autopeitteen alle) ja ostin parin satasen raksa saabin. Sääli ja säästö mielessä.
    No tulihan saappiin pikku naarmua ja sementin hajuu sisälle, mutta kalliin ykkösauton kohtalo oli karu - tuuli oli paiskonut peitettä ja kaikki nurkat oli lähes peltiin asti kuluneet puhki, moottorinohjausboksi oli vainaa, jarrut umpiruosteessa, penkit homeessa jne jne
    Ei auttanut kun laittaa kovalla rahalla kuntoon ja sitten äkkiä vaihtoon , toiseen saappiin !

    Jotta eipä tuo peite tee mitenkään autuaaksi tuota säilytystä, IMHO
    Just "nyt" ei bikeä...
  20. #50
    Porvoon "kamppulassa" seisoo kans yks kinoksen sisällä, ei nähnyt mikä kun oli kinokset ympärillä joku aika sitte.
    Jos jonku täällä kirjottelevan niin laittas nyt edes pressun päälle tai veis johonkin säilöön. Kattoo ku menee taas ohi josko siellä viellä...
    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä


    Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
  21. #51
    Lainaa (Koris @ Marras. 20 2006,06:05) kirjoitti
    Eli arvoisat kanssamotoristit! Ei kai meidän hommamme ole helpottaa varkaiden touhua vinkeillä tyyliin: "siinä ja siinä osoitteessa prätkä ei ole liikkunut koko kesänä", "siinä ja siinä osoitteessa on prätkä seissyt koko syksyn".
    Just .
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  22. #52
    Lainaa (Marshal @ Marras. 21 2006,00:07) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Marras. 20 2006,06:05) kirjoitti
    Eli arvoisat kanssamotoristit! Ei kai meidän hommamme ole helpottaa varkaiden touhua vinkeillä tyyliin: "siinä ja siinä osoitteessa prätkä ei ole liikkunut koko kesänä", "siinä ja siinä osoitteessa on prätkä seissyt koko syksyn".
    Just *.
    Tuosta samasta asiasta meinasin huomauttaa!!! Jos vaikka sattuu joku "yli-innokas" veli Ry*** tmsv. lukemaan täällä.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  23. #53
    siellä seisoo raketti kalevankadulla raukka ihan sateessa ja yksin, laittais sille ainaskin peiton,
    kuvankin otin vaan en osaa liittä sitä tähän
  24. #54
    Vieläköhän Lappeenrannan keskustaan on unohdettu vihreä ninja kadun varteen?
  25. #55
    Lainaa (NOx @ Marras. 19 2006,23:31) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Marras. 19 2006,16:40) kirjoitti
    jaa ei kärsi. No et varmaan ole yrittänyt ottaa pyörän akseleita irti pyörästä joka on seissyt sateessa pitemmän aikaa. ne akselit ruostuu, sama on laakereissa. Alumiini ei ruostu, mutta hapettuu paskaksi. pakoputki/äänenvaimennin ruostuu ihan kunnolla. maalipinta nyt menee aina pihalla.
    Varmaan pitää ajellakin jossain sisähallissa?

    Uudehko pyörä hyvässä kunnossa ja normaalisti huollettuna kestää talven yli aivan varmasti. Vähemmän se siinä kuluu kuin etelän helteessä seisoessaan, maalipintakin. Pakkasessa ei peltilehmäkään ruostu.

    Jos nyt jollakin moottoripyörä on käyttöesine eikä puunaamista varten, niin hirveä haloo siitä. Antaa omistajan tehdä pelillään mitä lystää, turha sitä on moraloisoida ja jeesustella.
    Näin juuri.

    Sitäpaitsi mulla on kelkka aina talvet ulkona *

    Alumiinia, muovia, yms... ihan samoja materiaaleja se sisältää kun moottoripyörätkin ja ihan hyvin se toimii vaikka ulkona kököttääkin lumessa ja pakkasessa.
  26. #56
    kukin taaplaa tyylillään. tosin eipä tulis omaa noin säilytettyä....
    CBR 1000F *Kaikki Liha Tottelee Kuria
    http://www.hondariders.fi
  27. #57
    Lainaa (bujahasa @ Marras. 21 2006,12:31) kirjoitti
    Sitäpaitsi mulla on kelkka aina talvet ulkona *

    Alumiinia, muovia, yms... ihan samoja materiaaleja se sisältää kun moottoripyörätkin ja ihan hyvin se toimii vaikka ulkona kököttääkin lumessa ja pakkasessa.
    Entäs se sun pyörä?
  28. #58
    Lainaa (JanMac @ Marras. 20 2006,12:38) kirjoitti
    Lainaa (tuomo @ Marras. 19 2006,09:13) kirjoitti
    Miksikäs se pyörä siitä lumesta menee, ajetaanhan niillä sateelakin eikä ne siitäkään sula. On tuo oma pyöräkin tuolla parkkiruudussa kun tulee vaan ajeltua aina kun aikaa on eikä sitä mistään parinkymmenen kilometrin päästä viitsi lähteä tallista hakemaan joka kerta. Ehkä kuitenki kannattais suojahuppu heittää päälle jos meinaa pitkään lumessa seisottaa.
    Silloin kun taloa rakentelin, pistin "ykkösauton" seisontaan talven yli (autopeitteen alle) ja ostin parin satasen raksa saabin. Sääli ja säästö mielessä.
    No tulihan saappiin pikku naarmua ja sementin hajuu sisälle, mutta kalliin ykkösauton kohtalo oli karu - tuuli oli paiskonut peitettä ja kaikki nurkat oli lähes peltiin asti kuluneet puhki, moottorinohjausboksi oli vainaa, jarrut umpiruosteessa, penkit homeessa jne jne
    Ei auttanut kun laittaa kovalla rahalla kuntoon ja sitten äkkiä vaihtoon , toiseen saappiin !

    Jotta eipä tuo peite tee mitenkään autuaaksi tuota säilytystä, IMHO
    Tottapa tuokin että ei siitä pressusta välttämättä hyötyä ole, jos laittaa pitää sitoa niin tiukalle ettei tuuli pääse riepottelemaan. Pyörän kanssa tuskin mitään homehtumis ongelmia tulee kun se pressu kuitenkin on auki alta ja mulla on vielä yläkulmissakin tuuletus aukot. Niin ja tuleehan sitä kuitenki ajeltua sen verra ettei ruostumaan kerkiä.
  29. #59
    Lainaa (666F @ Marras. 19 2006,11:27) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Marras. 19 2006,11:09) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Marras. 19 2006,11:05) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Marras. 18 2006,22:13) kirjoitti
    Lauttasaaressa kanssa Lauttasaarentien varressa kanssa joku keltainen naku, oisko ollu hornetti. No joka tapauksessa siellä möllöttää aika surkean näköisenä.
    Juu, kyllä se on 600 Hornetti. Ei oo liikkunu käytännössä koko kesänä. Ihme että jollain on massia seisottaa hyvää pyörää. Noh, asiahan ei tietysti meille kuulu *.
    Jooh, samaa itse katsellut kun koko kesän käyny siinä vieressä lounastamassa. Nooh, jokainen tyylillään ja mikäs siinä jos paalua on
    Jos nämä on niitä ns. "status" mopoja? pyörä pitää ehdottomasti olla vaikkei kiinnostusta kampeeseen ole kuintenkaan paljo paskaakaan * eli jos vastaanne tulee myynnissä olevia n.5 vuotiaita mopoja joilla on kilometrejä tyyliin 5000km (niitä näkee usein), älkää ostako niitä, ne on ns. status "motoristin" pyöriä joita on säilytetty kesät talvet kadunvarsilla ja lumikinosten alla *
    Joo on tullut kiinnitettyä huomiota tuohon ostarin kupeessa seisovaan pyörään, tosin ei kovin tarkasti, kun olin jossain vaiheessa tunnistavani sen Triumph Speed four:iksi, mutta Hornet se kai sitten on. Sanotaan sitten, että keltainen se ainakin on ;-)

    En mä kyllä itse "viuluni" maksavana jättäis kelien, ilkivallan sun muun armoille mitään pyörää, mutta tapansa kullakin...
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  30.  
  31. #60
    jotkut pk-seutulaiset ovat oivaltaneet lentoasemann mopoparkin jossa he säilyttävät koko talven vehkeitään.

    vähän härskiä, mutta tuskin kukaan vi**uileekaan.
    Poistettuja viestejä jo vuodesta 2006.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen