noni Yamaha Gurut !
elikkäs , vanhassa Fzr moottorissani ei ole exup:ia , eli ohjaus uupuu.
Nyt kuitenkin on tulossa "exup" kone. Mistä se pakokaasun ohjausventiilin servomoottori saa ohjauksen? tällä siis takaa-ajan ajatusta olisiko mahdollista valjastaa exuppia toimintaan vaikka sitä ei alunperin ole ? *
jos ottaisi kierrosluvusta, niin sittenhän tuo olisi kenties mahdollista valjastaa jälkeenpäinkin toimimaan ?? vai ... ?
Edit :
vai onko kyseisellä venttiilillä merkittävää vaikutusta 1000cc moottorissa ?? onko askartelemisen vaivan väärti ?
Sytkä yksikkö ohjaa servomoottoria. Venttiili toimii sillä periaatteella että se avautuu enemmän mitä enemmän koneessa on kierroksia.
-Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
-Yamaha FZR1000@1040 (ex)
http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport
eli onko tuo tulkittavissa niin , että olisi ehkä helppokin mahdollisesti kytkeä ohjaava servo toimintaan jälkeenpäin , jos se ei muutakun sytkä signaalin ohjaukseksi tarvitsee ??(I_me @ Marras. 20 2006,00:07) kirjoitti
Ei oo tulkittavissa niin. "Sytkäboksi" (eli moottoriohjausyksikkö) sitä ohjaa, eli ei ole mitään tekemistä puolalle menevän virran kanssa.
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Asia selvä!(jjm @ Marras. 21 2006,17:36) kirjoitti
ajellaan sitten ilman exuppia.
Kiitos tiedoista.
onko sinulla exup-mallin CDI boxi? jos on niin sen exupin servomoottorin _täytyy_ olla kytkettynä johtosarjaan!! muuten koko koneen ohjaus on sekaisin. exupin cdi tulkkaa puuttuvan exupservon viaksi ja laskee kierroksenrajoittajaa sekä syöttää moottorin suojaamiseksi ennakot täysin pieleen.
mikäli meinaat käyttää pre-exup cdi boxia (en tiedä voiko se toimia) niin siihen ei tarvitse eikä voi alkaa exuppia rakentaa.
ylensä nämä koneenvaihdot yzf750r/pre-exup fzr1000 -> exupkoneeseen on hoidettu siten että käytetään koko exup fzrrän johtosarja, kone sekä cdi-boxi. t-acen koneeseen voi soveltaa joko t-acen tai fzrexup1000 johtosarjaa ja cdi boxia, mutta TPS sensori poistuu fzrrän cditä käytettäessä.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Senverran korjausta edelliseen että fzr:ssä ei oli kapasitiivista CDI-sytytystä vaan "normaali" TCI.
Eli puolia ladataan 12+ jännitteellä ja tulppa iskee kipinän kun puolan maadoitus päästetään. Cdi:ssä ladataan kondensaattoria (yleensä mangneeton tuottamalla) ~+200v jännitteellä joka laukaistaan puolalle maadoittamalla kondensaattori (yleensä tyristorilla) puola toimii cdi:ssä vain muuntaja.
Poxi mikä ohjaa (TCI:ssä) sytytystä on siis yksinkertaisesti (suomennettuna) sytytyksen ohjainyksikkö.
-Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
-Yamaha FZR1000@1040 (ex)
http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport
potilaana täällä 87 fzr, johon nyt istunut näemmä -90 moottori. sähköt vanhat, eli "exup:iton" Cdi palikka siis.(Cterror @ Marras. 28 2006,08:17) kirjoitti