Sehän se hivenen pelottaakin. Kumpi lähtee ensin, kortti vai henki. Tollasella pyörällä kun on taipumusta kasvattaa sarvet. Yritä siinä sitten ajalla rajoitusten mukaan kahdeksaa kymppiä.(nano @ Marras. 19 2006,04:37) kirjoitti
![]()
Live Fast, Die Young
En ole henkilökohtaisesti koskaan ymmärtänyt näitä "jos-sen-pyörän-ostat-niin-henki-lähtee" tai "tapat vaan ittes sillä" hokemia. Ne on niitten kateellisten puheita ne. Oikean käden ranne on se jolla pääsääntöisesti säädellään sitä nopeutta. Saahan sitä vaikka vesilasilla itseltään hengen, jos oikein kovasti yrittää.(XeX1 @ Marras. 19 2006,23:12) kirjoitti
Ei tuollaista pyörää kannata ostaa 80 kympin ajoihin, ajelee sillä lailla miltä parhaaksi tuntuu, lähtee kortti tai ei. Itse en lyhyttä ajokautta jättäisi ajamatta muoviläpyskän puuttumisen takia. Kyllä sitä tässä maailmassa pahempiakin vääryyksiä tapahtuu.. Joku toinen voi taas olla tästä eri mieltä ja ajella taksilla puoli vuotta, jokainen tyylillään.
Kannattaa vaan seurata niitä omia unelmiaan, ostaa sen pyörän mistä haaveilee. Ei siinä kannata mitään kortin menettämisen pelkoa ensimmäiseksi miettiä, eikä hengen. Saatikka naapurin asiantuntevia mielipiteitä.
![]()
Sitähän ne ystävät ja tuttavatkin joskus mua varoittelivat, kun olin ostamassa kilokyykkyä (gixeriä siis). Että "sulta lähtee henki tai vähintään kortti". Kop, kop, ainakin toistaiseksi molemmat kuitenkin on pysyneet tallella.. Mutta totta se on, että kun tehoa on, sitä tulee joskus käytettyä (liikaakin)(XeX1 @ Marras. 19 2006,23:12) kirjoitti
..
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ittellä on K6 ja tuli sillä kesällä heitettyä reissuakin, ainut mikä puutuu niin on perse, mut kyllähän sillä tankillisen vetää yhteen soittoon. Pisin päivä matka tais olla n. 700km![]()
Burn rubber, not your soul!
Jalkatapeille on kolme asentoa, joten polvikulmaakin saa vähän säädettyä.
Tällaiset laukut R.M. Heinolta taitavat istua myös K6:een: -klik-
Busa K8
omasta mielestäni tämänhetkisessä r1:sessä on parempi ajo-asento ku edellisessä gixxerissä tosin se oli vuosimallia 01,ja sen tuoreempia gixxereitä en oo ajanu.
R1 -06
Hahaa... tulipa ajeltua pari vuotta sitten etelä-euroopasta oma K4 kilogixxer suomeen. Päivämatkat oli parhaimmillaan 1600km ja alppejakin ylitettiin, sanoisin että asenne kysymys! Tosin täytyy sanoa että sen jälkeen tiesi ajaneensa...![]()
Mä en puhukkaan tossa yleisellä tasolla, vaan siten että tunnen itseni. Tollasella testosteronihirviöllä ajaessa pitäisi nimittäin olla pyhimyksen kärsivällisyys. Mulla ei ole. Tulee turhan helposti kuunneltua sitä olkapäällä istuvaa pirua joka hokee.. "anna mennä vaan nössö, HANAA!!!"(nano @ Marras. 20 2006,02:51) kirjoitti
Ehkäpä mulle olis kuitenkin sopivin malli toi Hondan 125 nsr. Tulis varmaan harvemmin ajeltua ylinopeutta
Live Fast, Die Young
Olette muuten aika Tarzaneita, jos Gixu toimii matkapyöränä. Itse ajelin aikoinani GSX-R 750 '00:lla Helsingistä 170km stinttejä maalle. Jalat kramppasivat viimeisillä kilometreillä. Pituutta 178cm ja painoa silloin 75kg.
- JAM Racing Team -
Riippuupi varmaan aika paljon mallista.. toi 750 on paljon tiukempi ajoasennoltaan kun 1000, ja bussissakin on jyrkempi polvikulma kun 05-06 tonnisis kiksuissa.
Toiset tykkää ja toiset ei. Itsellä eräskin kerta kemoralla päivä ajelua ja illaksi kotiin n. 350km. Tosin ajaessa kun vain muistaa hieman "venytellä" ja vaihdella asentoa helpottaa kummasti matkan tekoa. Ja pituuttahan ei ole minulla kuin 182cm..(johtaja @ Marras. 21 2006,13:45) kirjoitti
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Tuli ajettua kolmessa päivässä 3200 km, ilman mitään suurempi ongelmia. Oli yllättävän hyvä myös pitkällä matkalla, toimintasäde oli n. 380 km, mutta vähintäin puolentoista tunnin välein pieni jalottelu tauko. Reisun jälkeen oli kädet pari päivää voimattomat, hammastahnaa joutui puristamaan kaksin käsin.![]()
Ite oon K5:lla ajellut useesti tankillisen yhteen menoon ja mikään paikka ei oo koskaan puutunut liian häiritsevästi. Mitään mahdottoman pitkiä päivämatkoja en tosin ole vetänyt. Enemmän mulla paikat puutu edellisessä mopossa (9R), vaikka ajoasento oli mun mielestä selkeesti pystympi.
Kyllä tonni gixulla suhtkoht helposti voi 700-800 km päivämatkoja pitää. Suurin vastus itellä on ko. värkin penkki, 500 km jälkeen kun jatkaa pitää hetki totutella että viittii kunnolla istahtaa...
Että kokonaista 380km tankillisella... ei tainnut kovin kiire olla.
-- PV50 ... GSX-R : 1983... 2006 --
Siinä on jo pitänyt oikein köröttelemällä körötellä, jollaiseen Gixxer on aivan väärä peli. Itse en tahdo päästä yli 250 km tankillisella, mutta ehkä siihen on syynä, että tulee käskettyä prätkää reippaasti, ja siihenhän Gixxer on tehtykin. Kyykyillä ajaa tarvittaessa matkaa siinä missä matkavessoillakin, mutta joutuisammin. Ainakin Bladella ja Gixxerillä ajelee hyvin se 600 km päivässä yhtä soittoa tankkaustauoin. Vähän voivat kädet olla puuduksissa illalla, mutta ei sen kummempaa.(harrihil @ Marras. 21 2006,22:23) kirjoitti
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Hyvin tolla matka-ajoa(reipasta vauhtia)painelee pitkiä matkoja plus pyöritystäAsennekysymyksiä
Lähe nyt jollain vetelällä homosohvalla ajeleen nimim.Täällä alpha 1 ! Kuuleeko alpha 2??
![]()
Suk dik!
Kun elokuussa vaihdoin 600:n gixxerin, päivä oli torstai ja heti perjantaina ajettiin 200 km kokoontumis ajoo, kyllä silloin tuntui että tähän pyörään ei totu ikinä. Mutta, mutta kun takana oli syksyn viimeiset kilometrit ja mittarissa 2000 km niin kyllä täytyy sanoa että gixxeri istui kuin hanska käteen
No, tosin pituuden kanssa on ollut ongelmia mutta vähän eri syystä kuin täällä muillaNimittäin ei ihan nimppa nappa 160 cm pituutta mut ajeltu on
![]()
Elämän EI pitäisi olla matka hautaan tarkoituksena saapua perille turvallisesti viehättävässä ja hyvin säilyneessä kropassa, vaan ennemminkin liuku/luistelu poikittain, suklaapatukka toisessa kädessä ja viinilasi toisessa, vartalo totaalisesti loppuunkaluttuna ja huutaen: "JESSH WAUTSI mikä kyyti!"
Uuupsss, kirjoitusvirheen poikanen, sorry.. piti olla 250-280(harrihil @ Marras. 21 2006,22:23) kirjoitti
Keskinopeus oli jossain 130-140 km/h
![]()
K3/4:ssa on tiukempi polvikulma ja ohjaustanko edempänä kuin K5/6:ssa. Mutta vastaavasti K3/4:ssa on parempi ja pehmeämpi satula, kun K5/6 on kapeampi ja kovempi satula.
Lady, Sexy Lady.
Sama täällä, vaikka mulla se eka mopo oli seiskapätkä giksu (K6). Vastasin, että eihän sitä kahvaa ole pakko vääntää. Myöhemmin totesin, että kyllä sitä vaan on ihan pakko joskus vääntää kun mieli tekee...(Athene @ Marras. 20 2006,09:09) kirjoitti
Pisin ilman pysähdystä matka mitä ajelin oli möksälle ja takaisin 250km per siivu, eikä ainakaan siinä tullut mikään paikka kipeäksi tottumattomallekkaan. Mutta toisaalta ajoasento tällaiselle pikkutytölle on varmasti eri kuin taas hieman isokokoisemmalle.
"We cannot choose the time we live in
- all we have to decide is what to do with the time that was given to us."
Gixxerin ajoasento on mielestäni kaikista paras tonnisista pyöristä.. Toki se aina tahtoo sporttipyörissä olla, että mitä pienempi olet sen parempi se ajoasento on.
Kuskin koko vaikuttaa tietty ajoasentoon, mutta seiskapätkän ja tonnisen välillä on muutenkin eroa. Kun ajoin tonnisella K6:lla, niin se laitos tuntui kottikärryltä verrattuna seiskapuokkiin. Tonnisessa on väljempi ja hieman pystympi ajoasento kuin 750:ssa.(equilibrium @ Marras. 22 2006,16:10) kirjoitti
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
no enpä tiiä.
kaikki on suhteellista. itse olen ajanut allekirjoituksessani näkyvällä mopeetilla 4 päivän aikana 400 kilometriä eikä mikään paikka ole juntturissa.
ajoni on ollut pääasiassa kaupungissa runnomista, ehkä 150km pikatiellä ajoa. olen siis 184cm pitkä, asia joka vaikuttaa aika paljon siihen, puutuuko / kipeytyykö paikat vai ei.
Sinähän varsinainen rautaperse olet!(gikseri1100 @ Marras. 24 2006,01:05) kirjoitti
Luulisi myöskin, että tuollaisessa vähän vanhemmassa pelissä tuo ajoasento olisi myöskin hiukan erilainen kuin uudemmissa peleissä... Tosin perustan tämän väitteeni rationaaliseen ajatteluun en niinkään empiiriseen kokemukseen.
Kyllähän tuohon tottuu. Muistan ku ekan päivän ajoin gixxerillä nii oli ranteet kipeenä ja niskat ihan jumissa + tärinä puudutti kädet. Muutaman viikon jälkeen tottu täysin tuohon.
Sairasta pätkää jengi vetää!(gikseri1100 @ Marras. 24 2006,01:05) kirjoitti
Tuonhan verran tulee jo melkein työmatkoista...
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Tulee kesäisin kurvailtua yhteen pötkään tku-roi väliä ja hyvin on paikat kestäny. Alla K5
kiloGixxerillä alinopeutta!
Pituutta on tullut 182cm ja alla on -99 GSX-R 750. Tankin koko siinä asettaa sen matkan mitä yhdeltä istumalta ajaa. Kyllähän sitä ajon aikana vähän välillä venyttelee.
dazuissi.kuvat.fi
GSX-R750, GSX-R 1000, Ducati ST2
Hmmm.. Mulla Gixu taas oli ensimmäinen pyörä, jossa kädet EI puutuneet tärinästä(Tianyu @ Marras. 24 2006,04:10) kirjoitti
. Sama juttu nykyisessä. On nää korkeaviritteiset rivinelkut ihanan pehmeäkäyntisiä
!
Lady, Sexy Lady.
Jos jo koelenkillä niska puutuu niin on katsottava muu mopo. pari vuosikymmentä IT-töitä putken ääressä tehneenä voin sanoa ettei onnaa ajo kaikilla kyykyillä. Muut mietittävät asiat: jo mainittu penkki (ainahan sitä voi modata edullisesti) ja tuulilasi eli matala lasi => kulkee paremmin huippuvauhtia; korkea lasi => mukavampi matkalla.
Ehkä ois hyvä heittää jokin pidempi koelenkki ennen kuin sijoitat rahaa Gixxeriin?
PS: itsellä ei ole eikä tule, koska lomareissut kesäisin on kaks'päällä ja matkaa tulee...