Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Lainaa (Olssi666 @ Marras. 27 2006,10:10) kirjoitti
    Itse kun AKE:lta kyselin aiheesta, niin sanoivat, että vuosimallia 2003 tai uudempi pyörä pitää muutoskatsastaa ja putken pitää olaa E- hyväksytty. Muuten riittää, kun äänet pysyy aisoissa.
    Itellä on vuosimallia ´87 gsxr, niin ei tarvi tollasista asioista murehtia.
    Oisko tuo noin??Siis tuo e-hyväksyntä,desibelithän ainaki pitänee
    olla spekseissä.
    Täällä toinen 87 gsxr
  2. #32
    Lainaa (Tinne @ Marras. 27 2006,12:57) kirjoitti
    Lainaa (Olssi666 @ Marras. 27 2006,10:10) kirjoitti
    Itse kun AKE:lta kyselin aiheesta, niin sanoivat, että vuosimallia 2003 tai uudempi pyörä pitää muutoskatsastaa ja putken pitää olaa E- hyväksytty. Muuten riittää, kun äänet pysyy aisoissa.
    Itellä on vuosimallia ´87 gsxr, niin ei tarvi tollasista asioista murehtia.
    Oisko tuo noin??Siis tuo e-hyväksyntä,desibelithän ainaki pitänee
    olla spekseissä.
    Täällä toinen 87 gsxr
    Soitin siihen palvelunumeroon viime kesänä, kun kaverilta lähti kilvet putken takia. Kaverilla tosin ´04 vuosimallin pyörä ja putki ei ollu E- hyväksytty.
    Sieltä ihminen mua neuvoi noin ja, kun vielä kysyin omasta pyörästä niin sanoi, että aivan sama minkä siihen laitat, kunhan äänet on kurissa.

    Loistava vuosikerta pyörässä!
    Vastarinta on luvallista, jopa suotavaa!!!
  3. #33
    Lainaa (Tinne @ Marras. 27 2006,12:57) kirjoitti
    Lainaa (Olssi666 @ Marras. 27 2006,10:10) kirjoitti
    Itse kun AKE:lta kyselin aiheesta, niin sanoivat, että vuosimallia 2003 tai uudempi pyörä pitää muutoskatsastaa ja putken pitää olaa E- hyväksytty. Muuten riittää, kun äänet pysyy aisoissa.
    Itellä on vuosimallia ´87 gsxr, niin ei tarvi tollasista asioista murehtia.
    Oisko tuo noin??Siis tuo e-hyväksyntä,desibelithän ainaki pitänee
    olla spekseissä.
    Täällä toinen 87 gsxr
    Ei tarvitse olla e-hyväksyntää, jos pyörä on otettu käyttöön 6/99 tai aiemmin. Meluvaatimukset pitäisi täyttää, mutta valvotaanko sitä? Ei kai...
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  4. #34
    Lainaa (tidnab @ Marras. 27 2006,16:57) kirjoitti
    Lainaa (Tinne @ Marras. 27 2006,12:57) kirjoitti
    Lainaa (Olssi666 @ Marras. 27 2006,10:10) kirjoitti
    Itse kun AKE:lta kyselin aiheesta, niin sanoivat, että vuosimallia 2003 tai uudempi pyörä pitää muutoskatsastaa ja putken pitää olaa E- hyväksytty. Muuten riittää, kun äänet pysyy aisoissa.
    Itellä on vuosimallia ´87 gsxr, niin ei tarvi tollasista asioista murehtia.
    Oisko tuo noin??Siis tuo e-hyväksyntä,desibelithän ainaki pitänee
    olla spekseissä.
    Täällä toinen 87 gsxr
    Ei tarvitse olla e-hyväksyntää, jos pyörä on otettu käyttöön 6/99 tai aiemmin. Meluvaatimukset pitäisi täyttää, mutta valvotaanko sitä? Ei kai...
    Ok kiitos tiedosta.
  5. #35
    Lainaa (Olssi666 @ Marras. 27 2006,10:10) kirjoitti
    vuosimallia 2003 tai uudempi pyörä pitää muutoskatsastaa ja putken pitää olaa E- hyväksytty. Muuten riittää, kun äänet pysyy aisoissa.
    Lainaa (tidnab @ Marras. 27 2006,16:57) kirjoitti
    Ei tarvitse olla e-hyväksyntää, jos pyörä on otettu käyttöön 6/99 tai aiemmin. Meluvaatimukset pitäisi täyttää
    Onko näissä nyt jotain ristiriitaisuutta, vai enkö mä vaan ymmärrä? Eikö ole mitään päästörajoja?
  6. #36
    Lainaa (Z_Illu @ Marras. 20 2006,14:40) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Marras. 20 2006,14:14) kirjoitti
    Vaikka pyörässä olisi E-hyväksytty putki, niin se on laiton niin kauan kun se on muutoskatsastettu putkelle ja rekisteriotteeseen on se muutos kirjattu.
    Kysyin tätä asiaa katsastuskonttorilta (yksityinen) kun käytin kotiloa leimalla.

    Vastaus oli sieltä ettei pyörää tarvitse muutoskatsastaa kun käytetään E-hyväksyttyä putkea. Katsastusinssi luki lakikirjasta juuri tuon kohdan minkä TPM on tuonne ylemmäksi laittanut.

    Harmi vaan ettei tullut pyydettyä tätä kirjallisena, niin voisi näyttää tarvittaessa poliisi sedälle *
    Itselläni on muutoskatsatettu Lase DuoTech kiinni Bandit 1200/S 2004 mallissa.
    Katsastusmies katseli e-hyväksynnän kuunteli äänet ja tarkasti putken paperit juuri tuhon pyörään soveltuvaksi.
    Allright hoiteli mallikkaasti pikku takeltelujen jälkeen faksilla Herttoniemen konttoriin.
    Tuossa tuubissa on mukana erikseen ratahuilu, jolla db-killerin pääsee ohittamaan.
    Äänet menivät joka tapauksessa basolle entisen sopraanon sijaan => huono ½: värinää peileissä joillakin kierrosluvuilla. Tehot lisääntyivät "laillisestikin"...ai miten tiedän? Nina keuli pyörällä vahingossa ja oma peffa kertoi - toisaalta titaani-tuubi on kevyempi - ehkä tuntuma johtuikin siitä - joka tapauksessa äänet ovat nyt mukavat että jotain sille pakokaasullekin tapahtui...
    :-D
  7. #37
    Lainaa (jjari @ Marras. 28 2006,08:46) kirjoitti
    Lainaa (Olssi666 @ Marras. 27 2006,10:10) kirjoitti
    vuosimallia 2003 tai uudempi pyörä pitää muutoskatsastaa ja putken pitää olaa E- hyväksytty. Muuten riittää, kun äänet pysyy aisoissa.
    Lainaa (tidnab @ Marras. 27 2006,16:57) kirjoitti
    Ei tarvitse olla e-hyväksyntää, jos pyörä on otettu käyttöön 6/99 tai aiemmin. Meluvaatimukset pitäisi täyttää
    Onko näissä nyt jotain ristiriitaisuutta, vai enkö mä vaan ymmärrä? Eikö ole mitään päästörajoja?
    Oman tietoni sain suoraan katsastuskonttorilta. Kyselin putken vaihdosta vanhempaan pyörään ja noin he kertoivat. Jos olisi käyttänyt konttorilla, niin olisivat merkanneet otteeseen tuon sliparin ja mitanneet db:t. En sitten käyttänyt konttorilla, kun inssikin epäili, ettei tuolla merkinnällä taida paljon merkitystä olla.

    En tuosta Olssi666:n kommentista tiedä.



    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  8. #38
    Mikäs tuo db raja muuten ON? Ja onko db rajoissa eroa eri ikäisillä pyörillä?
  9. #39
    Olen rehellinen ja lainkuulinen mies. Ajan autollakin usein nopeusrajoitusten mukaan.

    Mutta en minä kyllä ole ihan oikeasti koskaan ollut huolissani noista e-hyväksynnöistä maantiellä.
    Enkä muutoskatsastaisi moottoripyörääni mikäli siihen olisin asentanut laittoman pakoputkiston.

    En usko, että kyse olisi siitä, että ihmiset eivät tietäisi teon olevan Suomen lain vastainen, vaan siitä, että putkistojen valvonta on erittäin harvinaista.
    Useimmiten tarkempi syynäys on seurannut tilanteista, joissa kuljettajan epäillään syyllistyneen liikenteessä perseilyyn, mutta josta poliisilla ei ole varmaa näyttöä.
    Rangaistuksia voi silti jakaa epäsuorasti.

    Katson keskustelun tehoputkien laillisuudesta olevan liian teoreettinen, mutta silti mielenkiintoinen.
  10. #40
    Niin kauan kun äänet eivät ole mitenkään huomiota herättävän kovat niin uskon, että virkavallan kanssa tulee toimeen. Ite kokeilin devilin 2-1 sliparia Tuonossani ja totesin äänet komeiksi ja samalla huomiota herättävän koviksi. Setä sininen olisi varmaan nauranut räkäisesti jos olisin sitä e-merkintää siinä putkessa osoitellut ja väittänyt lailliseksi (ilman huilua siis). Noh, mun päätös oli, että devilit pois ja alkuperäinen takaisin. Nyt ei turismoilta tule löysät housuun mutta koitanpa sen kestää. Mulle riittää noi ylinopeussakot maksettaviksi...eli mistään muusta mopoiluun liittyvästä en viitsisi viranomaisille enää maksella.

    Toinen asia on sitten tuo mahdollinen katsastus. Toivottavasti ei tule ihan pian ja kun tulee niin toivottavasti on sitten järki matkassa katsastuskuvioita laadittaessa (todennäköisesti kuitenkin ei)...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  11. #41
    Niin tuosta katsastuksesta. Ei se niin kulman takaa pääse tulemaan, etteikö siinä ehtisi pyörän alkuperäisiä putkia vaihtamaan takaisin. Mielestäni turha vielä näinä epävarmuuden aikoina jännittää katsastusta, kun mitään aikataulua ei viranomaistaholta ole annettu. Ajaa vaan, kyllä murehtia ehtii kun tilanne sitä vaatii.
  12. #42
    Lainaa (Sortavala @ Joulu. 08 2006,10:44) kirjoitti
    Niin tuosta katsastuksesta. Ei se niin kulman takaa pääse tulemaan, etteikö siinä ehtisi pyörän alkuperäisiä putkia vaihtamaan takaisin. Mielestäni turha vielä näinä epävarmuuden aikoina jännittää katsastusta, kun mitään aikataulua ei viranomaistaholta ole annettu. Ajaa vaan, kyllä murehtia ehtii kun tilanne sitä vaatii.
    Totta puhelet. Kuten tuli aiemmin todettua tuolla katsastusketjussa niin ruiskun/kaasarin kanssahan siinä saa myös askarrella putken vaihdon lisäksi ellei sitten ole sliparilla/kokoputkella ajellut ilman ruiskun/kaasarin säätöä. Totta puhuakseni yllätyin aikoinani kun kuulin, ettei mopoja tarvi katsastaa. Noh, setä sininen pitää ajoittaisella mielivallallaan siitä huolen eli voisipa siinä katsastuksessa olla puolensakin. Eipä tulisi moposta mahdollista manguntaa niin herkästi vaan keskityttäisiin siihen nopeuden/kuljettajan kunnon tarkkailuun. Toisaalta kyllähän noita autojakin syynätään poliisin toimesta vaikka kuinka olisi leimaa eli siinä mielessä tämä toive yhtä spekulatiivinen kuin koko mopokatsastus...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  13.  
  14. #43
    Jos putkenvaihdon jälkeen katsastaa pyörän, niin mitä tulee merkinnäksi rekisteriotteeseen??? Merkki, malli etc. vai?

    Jos siinne tulee maininta vain vaihdetusta putkesta, niin homma hoituu niin että pyörä käydään muutos katsataan jollain putkella ja sitten valitaan paikoilleen se-ainut-oikea-race-putki ja voila se ollakin sitten katsastettu

    Jos joku oli saannut sakot putkesta, niin paljonko se tekee? Ei kait siitä mitään hirveitä pikavoittoja voi jaella vai voiko???
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12