Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 135:sta
  1. #1
    Ostin uuden pyörän nyt jo edesmenneestä ja viime aikoina kovastikin mainetta niittäneestä Cycle Worldistä viime keväänä..kuten tuolla Ruusuja ja Risuja -osastossa tilitinkin aikaisemmin, kaikki kaupantekoon liittyvä meni pieleen ja vaikka myyjä lupasi pyörälle neljän vuoden takuun (2 v. tehdastakuu + 2 v. liikkeen takuu), laskin mielessäni sille vain 2 vuotta..realistina *

    Eka rankempi sadekeli ja matkamittari meni pimeäksi. Kahdessa eri huollossa todettiin sen olevan selkeä takuuvika, mutta kaikki kehottivat mua kääntymään huoltoasioissa vain myyjäliikkeen puoleen.. Pitkin hampain tein sen ja 5 viikon odottelun jälkeen CW menikin nurin ja alkoi yhteydenpito maahantuojan kanssa.

    Nyt parin kuukauden jälkeen selvittely tuotti tulosta; mun pyörä on myyty tehtaalta PANAMAAN *! *Koska se on kierrätetty jonkun Euroopan ulkopuolisen maan kautta (mietin vaan MIKSI, hah!), ei OLE mitään takuuta! Nyt mun uudessa pyörässä on 0 vuoden takuu! Se ilo UUDESTA pyörästä sitten *

    Maahantuoja tuli vastaan uuden mittarin hinnassa ja sain ihan hyvän alennuksen - mutta silti takuuvika tulee maksamaan MULLE monta SATAA *

    Miettikää hyvä kanssamopoilijat mistä ostatte pyörän! En halua mustamaalata ns. "harmaatuojia", itsekin tein mielestäni hyvät kaupat - kunnes kaikki kaatui niskaan..



    "Hullujen huvit ovat halvat, mutta tällä asteella kaikki on jo ilmaista."
  2. #2
    Uskon kyllä, että kaikkiin uusiin pyöriin saa takuun toimimaan virallisen maahantuojan kautta. Vaikkakin ne yrittää rimpuilla ulos vastuustaan. Esimerkki tapauksia löytyy mm. automaailmasta, joten miksi ei se toimisi myös mopoissa. Vaatisi vaan jonkun vetämään asia loppuun asti, niin siitä saisi ennakkotapauksen.
  3. #3
    "Normaali" tehtaan takuu kai tarkoittaa nimenomaan sitä, että on aivan samantekevää minne vinkuintiaan rekkula on myyty. Viime kädessä vastuun takuun alaisesta viasta kantaa tehtaan paikallinen edustaja - maahantuoja jos/kun jälleenmyyjä on heittänyt kupin nurin.

    Toki jos tehdas voi osoittaa, että Panaman pyörissä on sikäläiseen ilmastoon ja olosuhteisiin tarkoitettu mittaristo, jota ei edes ole suunniteltu toimimaan pohjolan ankarissa olosuhteissa, voisi noilla olla mahdollisuus kiertää vastuutaan - muuten ei.

    Tietty tällaiset riitatilanteet voivat vaatia kohtuuttoman määrän energiaa ja riitelyä, mahdollisesti jopa oikeustoimia. Siksi tuo suositus ostaa paikalliselta, viralliselta jälleenmyyjältä on aina pianonsa arvoinen kullassa.



    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Pitäiskö mennä 9.1.2007 pikkusen juttelemaan Okulle oikeuden tauolla? Ketään mukana .
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  5. #5
    pitäää....!!!
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....
  6. #6
    Takuu varmaan menisi loppupelissä tehtaan piikkiin, mikäli joku taho --> ns. virallinen maahantuoja ottaisi hoitaakseen ja näkisi suuren vaivan ja vastuun. Hyvin ymmärrän että eivät ole kiinnostuneita ottamaan sitä, sillä (mahdollisesti?) kovankin taiston jälkeen he saisivat omien sopimustensa mukaisen tiukaksi tingityn korvauksen huoltotyöstä, joka, jos muistuttaa kodintekniikka-alaa, on muutoinkin sut sut pakollinen inhokki, jolla ei rahaa tehdä, mutta vastuut tulee taas siitäkin...
    edit: ja sehän vaan kannustaisi ostamaan mopot halvalla ja hoidattamaan takuut vir.maahantuojalla... niin...

    Suhtaudu asiaan niin, että säästit tuon rahan hyvinkin ostaessasi pyörän, joten tuskin olet hirveästi hävinnyt...
    Silti ostaminen ohi maahantuojan on ok vaihtoehto, myyjän vastuu toimii ainakin lainsäädännössä, paitsi kun lafka pyllähtää konkkaan. * *



    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  7. #7
    Totta! Seuraavan pyörän ostan takuulla viralliselta maahantuojalta! Tässähän nämä "säästöt" ovat kohta jo menneetkin ja jos ketutukselle lasketaan hintaa, olen jo miinuksella
    Varmasti takuukin olisi toiminut eri tavalla jos kyseessä olis ollu joku muu liike...!!
    "Hullujen huvit ovat halvat, mutta tällä asteella kaikki on jo ilmaista."
  8. #8
    Mun käsityksen mukaan harmaatuontipyörien takuusta vastaa vain myyntiliike. Virallinen maahantuoja ei ota vastuuta niistä. Näin mulle on kerrottu merkkihuollosta kun asiasta kyselin.

    Takuu on toki hoidettava, harmaatuontien osalta vaan vastuu on eri taholla.
  9. #9
    Nyt kun myyjäliike on konkassa, vastuuta ei vaan ota kukaan...
    "Hullujen huvit ovat halvat, mutta tällä asteella kaikki on jo ilmaista."
  10. #10
    Lainaa (Henby @ Marras. 17 2006,08:42) kirjoitti
    Nyt kun myyjäliike on konkassa, vastuuta ei vaan ota kukaan...
    Totta. Tuo riski on pienempi, kun ostaa mopottimen virallisen maahantuojan kautta.
  11. #11
    Eli kaikissa näissä "liike hoitaa takuun" hommissa alkaa vahvasti haisemaan se tosi seikka että virallinen maahantuoja ostaa takuun ulos. Eli valmistajalla on kaksi hintaa moottoripyorälle, hinta valmistajan takuulla ja hinta ilman valmistajan takuuta jolloin vain selkeät valmistusvirheet (materiaali, suunittelu, koonta, yms.) kuuluu valmistajalle ja niistä yleensä tiedotetaan kuluttajia. Kaikki muu mikä kuuluisi mennä takuuseen maksetaan maahantuojan pussista. Alkavat nykyisin olemaan niin hyvin nipussa pysyviä laitteita ettei ole suuri riski maahantuojalle ostaa takuuta ulos ja näin kerätä suurempi myyntikate myydystä tuotteesta. Elektroniikka puolella tuo on yleisempää, koska hinta ero saattaa olla kovinkin suuri.
  12. #12
    Toisaalta, jos ns. virallisen maahantuojan ja rinnakkaistuojan pyörissä on uutena hintaeroa useampi tonni (niinkuin omassani), niin sillä useammalla tonnilla korjaa jo aika mukavasti pyörää vaikka omaan piikkiin. Omassa tosin myyjäliikkeen ja maahantuojan takuu. Kannatan edelleen rinnakkaistuotuja. Kannattaa vaan ostaa sellainen pyörä, missä ei paljon tyyppivikoja tai lastentauteja ole !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  13. #13
    Sen takia mäkin ostin Suzukin 650 Banditin, koska olin kuullut sen olevan lähes pomminvarma...vaan eipä kaveri ollutkaan!
    Mutta kuten sanottu, sitä saa mitä tilaa - seuraava pyörä olkoon takuu-sellainen
    "Hullujen huvit ovat halvat, mutta tällä asteella kaikki on jo ilmaista."
  14. #14
    Lainaa (C-A-D @ Marras. 16 2006,22:52) kirjoitti
    "Normaali" tehtaan takuu kai tarkoittaa nimenomaan sitä, että on aivan samantekevää minne vinkuintiaan rekkula on myyty. Viime kädessä vastuun takuun alaisesta viasta kantaa tehtaan paikallinen edustaja
    Juuri näin. toissa kesänä ku silloisesta 10r kawasta rupes vesipumppu vuotaan kk. ajeluiden jälkeen, kilautin vaan lähimmälle ko. merkkiä myyvälle liikkeelle, et homma on nyt tämä, tilasivat pumpun ja asensivat ihan mukisematta. Ja pyörä ei ollut sumekon tuoma laite. Tehdashan se maksaa ekan 2v. takuun alaiset viat, ei maahantuoja.


    edit. typoja, näin aamusella.....



    www.alphaindigo.net

    www.soulhealermusic.com
  15. #15

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Athene @ Marras. 17 2006,08:53) kirjoitti
    Toisaalta, jos ns. virallisen maahantuojan ja rinnakkaistuojan pyörissä on uutena hintaeroa useampi tonni (niinkuin omassani), niin sillä useammalla tonnilla korjaa jo aika mukavasti pyörää vaikka omaan piikkiin. Omassa tosin myyjäliikkeen ja maahantuojan takuu. Kannatan edelleen rinnakkaistuotuja. Kannattaa vaan ostaa sellainen pyörä, missä ei paljon tyyppivikoja tai lastentauteja ole !
    Missä pyörässä on ollut hintaerona useampi tonni? Itse tein kaupat viime kesänä Bladesta ja "harmaan" vs. virallisen maahantuojan hintaero oli n. 500e. Paikallinen kauppias lupasi vielä ekan huollon kaupan päälle. Valinta oli helppo tehdä.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  16. #16
    Lainaa (Athene @ Marras. 17 2006,08:53) kirjoitti
    Toisaalta, jos ns. virallisen maahantuojan ja rinnakkaistuojan pyörissä on uutena hintaeroa useampi tonni (niinkuin omassani), niin sillä useammalla tonnilla korjaa jo aika mukavasti pyörää vaikka omaan piikkiin.
    Tuollaiselta se ero helposti voi vaikuttaa, etenkin jos vertaa "virallisen" ovh:ta ja "harmaan" nettohintaa.

    Suora ostaja saa helpostikin hyvät alennukset myös "viralliselta". Jos on vaihtomopo olemassa, monesti "harmaiden" kiinnostus lopahtaa.

    Tapauskohtaista kaikki lienee, ei siis sääntöä ilman poikkeusta.
  17. #17
    Itsellä on harmaatuotu 2v + 2v takuulla oleva pyörä. Ostin fillarin käytettynä ja tehdastakuu mennyt jo umpeen kesällä. Tuolle lisä takuulle en ole koskaan antanut mitään arvoa.

    Mitä Köpi sanoikin Suomimopojen tarjouskyselyistä, niin niitä kannattaa tehdä. Kukin laskee arvon millekin.

    Meillä ainakin on suosittu virallista maahantuojaa/jälleenmyyjiä ja niiden osalta on aina hommat hoitunut takuu asioidenkin kanssa. Joskus olen huoltojen tasossakin saanut "virka apua" maahantuojalta.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

    Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
  18. #18
    Lainaa (Köpi @ Marras. 17 2006,09:52) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Marras. 17 2006,08:53) kirjoitti
    Toisaalta, jos ns. virallisen maahantuojan ja rinnakkaistuojan pyörissä on uutena hintaeroa useampi tonni (niinkuin omassani), niin sillä useammalla tonnilla korjaa jo aika mukavasti pyörää vaikka omaan piikkiin.
    Tuollaiselta se ero helposti voi vaikuttaa, etenkin jos vertaa "virallisen" ovh:ta ja "harmaan" nettohintaa.

    Suora ostaja saa helpostikin hyvät alennukset myös "viralliselta". Jos on vaihtomopo olemassa, monesti "harmaiden" kiinnostus lopahtaa.

    Tapauskohtaista kaikki lienee, ei siis sääntöä ilman poikkeusta.
    Nimenomaan,ei ne uusien pyyntihinnat ole niitä viimesiä hintoja! Esim.meikäläisen fasun lähtöhinta oli 14,500e
    ja pienoisen tinkaamisen jälkeen hinta oli 13,600e..ja paikkana vieläpä tuusmotor * samaisena kesänä myös kaveri osti pyörän, cbr600r:n (liikettä en nyt just muista) ja sai myöskin tingittyä reilun tonnin hinnasta veke,ilman vaihtopyörää siis.
    04 Buell xb12s

  19. #19
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (Inkku @ Marras. 17 2006,10:07) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Marras. 17 2006,09:52) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Marras. 17 2006,08:53) kirjoitti
    Toisaalta, jos ns. virallisen maahantuojan ja rinnakkaistuojan pyörissä on uutena hintaeroa useampi tonni (niinkuin omassani), niin sillä useammalla tonnilla korjaa jo aika mukavasti pyörää vaikka omaan piikkiin.
    Tuollaiselta se ero helposti voi vaikuttaa, etenkin jos vertaa "virallisen" ovh:ta ja "harmaan" nettohintaa.

    Suora ostaja saa helpostikin hyvät alennukset myös "viralliselta". Jos on vaihtomopo olemassa, monesti "harmaiden" kiinnostus lopahtaa.

    Tapauskohtaista kaikki lienee, ei siis sääntöä ilman poikkeusta.
    Nimenomaan,ei ne uusien pyyntihinnat ole niitä viimesiä hintoja! Esim.meikäläisen fasun lähtöhinta oli 14,500e
    ja pienoisen tinkaamisen jälkeen hinta oli 13,600e..ja paikkana vieläpä tuusmotor * samaisena kesänä myös kaveri osti pyörän, cbr600r:n (liikettä en nyt just muista) ja sai myöskin tingittyä reilun tonnin hinnasta veke,ilman vaihtopyörää siis.
    Ei tarvinnut edes paljon tingata niin virallisen maahantuojan hinta tipahti 50 euroa kalliimmaksi kuin harmaatuojan hinta. Viiden kympin säästön takia en olisi jaksanut roudata mopoa vaan yhteen nimenomaiseen paikkaan 200km päähän huollettavaksi.

    Niin ja prosenteissa hinta tippui 9,2% virallisella puolella.
  20. #20
    Lainaa (Karban @ Marras. 17 2006,10:24) kirjoitti
    Ei tarvinnut edes paljon tingata niin virallisen maahantuojan hinta tipahti 50 euroa kalliimmaksi kuin harmaatuojan hinta. Viiden kympin säästön takia en olisi jaksanut roudata mopoa vaan yhteen nimenomaiseen paikkaan 200km päähän huollettavaksi.

    Niin ja prosenteissa hinta tippui 9,2% virallisella puolella.
    Oma mopo tuli edullisemmaksi viralliselta kuin harmailta + 4 vuoden takuu. Jo hintalapussa lähtöhinnat olivat samat, virallinen ovh tietenkin jotain överiä...en ole koskaan nähnyt ceebeetä, jossa roikkuisi oikeasti 16 teuron tiketti.

    Mistähän se johtuu, että tietyillä malleilla harmaatuojien hinnat eivät sitten olekaan kovin kilpailukykyiset. Toiset mallit taas irtoavat pirusti edullisemmin kuin virallisilla. Pyörää etsiessäni esim myös bandit oli vaihtoehto hetken aikaa ja viralliset eivät päässeet tarjouksissaan lähellekään Eetä.
  21. #21
    Lainaa (JP_445 @ Marras. 17 2006,08:48) kirjoitti
    Eli kaikissa näissä "liike hoitaa takuun" hommissa alkaa vahvasti haisemaan se tosi seikka että virallinen maahantuoja ostaa takuun ulos. Eli valmistajalla on kaksi hintaa moottoripyorälle, hinta valmistajan takuulla ja hinta ilman valmistajan takuuta jolloin vain selkeät valmistusvirheet (materiaali, suunittelu, koonta, yms.) kuuluu valmistajalle ja niistä yleensä tiedotetaan kuluttajia. Kaikki muu mikä kuuluisi mennä takuuseen maksetaan maahantuojan pussista. Alkavat nykyisin olemaan niin hyvin nipussa pysyviä laitteita ettei ole suuri riski maahantuojalle ostaa takuuta ulos ja näin kerätä suurempi myyntikate myydystä tuotteesta. Elektroniikka puolella tuo on yleisempää, koska hinta ero saattaa olla kovinkin suuri.
    Olen samoilla linjoilla. Kommenti että pyörässä on aina tehdastakuu ei välttämättä pidä paikkaansa, jos se on ostettaessa tarkoituksella luovutettu pois. Näin varmaan tuossa Panama-casessa eli kaverit ostaneet läjän pyöriä ilman takuuta ja myyneet eteenpäin. Tuotevastuuasiat on tietysti aina voimassa, mutta ne koskee vain tiettyjä asioita. Mielenkiintoista olis jostain pystyä tarkistamaan esim. rungonnumerolla miten ko. pyörä on tehtaalta myyty, takuulla vai ilman.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  22. #22
    Copypastaan tän tänne kun otsikko sattuu kohdalleen.

    Kaverin Luxuscruiser bemari oliko se tyyppi CL ?, no sellanen ameriikan 4-valo seinä edessä.

    Niin siinäkin notkahti tuo sivutukikiinnike hieman vinoon normi käytössä. Tuotu harmaana uutena Saksasta. Mitä teki paikallinen merkkihuolto ?
    Ilman mitään mutinoita uusi runko tilaukseen ja KAIKKI perhanan osat siirrettiin siihen ! Herra on hyvä ja jatkaa matkaa. Vois sanoa että paremmaksi ei voi pistää ?

    Niin kaveri ehdotti vielä pomolle että jos sitä vaan vähän vääntäis ... EI, EI väännellä mitään, uusi tilataan, vastas tirehtööri.
    Just "nyt" ei bikeä...
  23. #23
    Lainaa (Henby @ Marras. 17 2006,08:42) kirjoitti
    Nyt kun myyjäliike on konkassa, vastuuta ei vaan ota kukaan...
    Onko se cw sitten konkassa vai ei? Ainakin samalla nimellä porskutetaan nyt Raisiossa... Motopalsta
  24. #24
    Lainaa (Athene @ Marras. 17 2006,08:53) kirjoitti
    Toisaalta, jos ns. virallisen maahantuojan ja rinnakkaistuojan pyörissä on uutena hintaeroa useampi tonni (niinkuin omassani), niin sillä useammalla tonnilla korjaa jo aika mukavasti pyörää vaikka omaan piikkiin.
    Just tällee määki ajattelen! Tosin EE-speed taitaa olla aikas hyvin pisneksessä mukana?
    Oletteko muuten huomanneet, että ylivuotisten mopojen hinnat ovat todella tippuneet parin vuoden aikana? Huippu oli 2004 FJR EE:ssä! Nyt jos olisin mopoa ostamassa, niin...
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  25. #25
    Suora lainaus oman gixxerin takuukirjasta:

    " Tämän takuu/huoltokirjan tarkoituksena on rekisteröidä teidät ja moottoripyöränne Suzukin kansainvälisen takuun piiriin sekä selvittää Suzukin takuuehdot. Tämä takuukirja sisältää myös määräaikaishuoltoon liittyvät huoltorekisteriluvut ja toimii näin ollen myäs huoltokirjana.

    Takuukorjauksen ehdoton edellytys on, että kaikki määräaikaishuollot on suoritettu. Määräaikaishuollon laiminlyönti johtaa takuun raukeamiseen, siitä huolimatta, että takuuaika ei ole umpeutunut. Takuukorjauksen yhteydessä on Suzukin huoltopisteelle esitettävä tämä takuukirja.

    Matkustaessanne Euroopassa, teillä on takuuaikana mahdollisuus saada takuuseen liittyvä vika korjattua useimmissa Euroopan maissa Suxuki valtuutetussa huoltopisteessä


    Tämän ylläolevan perusteella luulisi, että jos on takuu/huoltokirja ja sen merkinnät kunnossa niin voi viedä pyöränsä mihin tahansa valtuutettuun Suzuki huoltoliikkeeseen korjattavaksi. Kuitenkin takuu/huoltokirjan eräällä sivulla sanotaan seuraavaa:

    Takuuehdot - Suzuki myöntää takuun uudelle moottoripyörälle, joka on ostettu SUZUKI INTERNATIONAL EUROPE GMBH, SUOMEN SIVULIIKKEEN valtuuttamalta Suzuki kauppiaalta. Takuu korvaa normaalikäytössä ilmenevät materiaali- ja valmistusvirheistä johtuvat viat seuraavin ehdoin:

    1. TAKUUAIKA

    Moottoripyörät yli 250cc........24kk
    Moottoripyörät alle 250cc.......12kk



    Uskoisin, että nuo harmaatuojat eivät ole Suomen virallisen maahantuojan valtuuttamia liikkeitä ja täten pyörät pitäisi takuuhuoltaa itse harmaatuojilla.



  26. #26
    Lainaa (nano @ Marras. 17 2006,12:31) kirjoitti
    Suora lainaus oman gixxerin takuukirjasta:

    " Tämän takuu/huoltokirjan tarkoituksena on rekisteröidä teidät ja moottoripyöränne Suzukin kansainvälisen takuun piiriin sekä selvittää Suzukin takuuehdot. Tämä takuukirja sisältää myös määräaikaishuoltoon liittyvät huoltorekisteriluvut ja toimii näin ollen myäs huoltokirjana.

    Takuukorjauksen ehdoton edellytys on, että kaikki määräaikaishuollot on suoritettu. Määräaikaishuollon laiminlyönti johtaa takuun raukeamiseen, siitä huolimatta, että takuuaika ei ole umpeutunut. Takuukorjauksen yhteydessä on Suzukin huoltopisteelle esitettävä tämä takuukirja.

    Matkustaessanne Euroopassa, teillä on takuuaikana mahdollisuus saada takuuseen liittyvä vika korjattua useimmissa Euroopan maissa Suxuki valtuutetussa huoltopisteessä


    Tämän ylläolevan perusteella luulisi, että jos on takuu/huoltokirja ja sen merkinnät kunnossa niin voi viedä pyöränsä mihin tahansa valtuutettuun Suzuki huoltoliikkeeseen korjattavaksi. Kuitenkin takuu/huoltokirjan eräällä sivulla sanotaan seuraavaa:

    Takuuehdot - Suzuki myöntää takuun uudelle moottoripyörälle, joka on ostettu SUZUKI INTERNATIONAL EUROPE GMBH, SUOMEN SIVULIIKKEEN valtuuttamalta Suzuki kauppiaalta. Takuu korvaa normaalikäytössä ilmenevät materiaali- ja valmistusvirheistä johtuvat viat seuraavin ehdoin:

    1. TAKUUAIKA

    Moottoripyörät yli 250cc........24kk
    Moottoripyörät alle 250cc.......12kk



    Uskoisin, että nuo harmaatuojat eivät ole Suomen virallisen maahantuojan valtuuttamia liikkeitä ja täten pyörät pitäisi takuuhuoltaa itse harmaatuojilla.
    Tämä on sitä mainitsemaani rimpuilua, mutta totuus on toinen. Siis jos ja kun joku laittaa kova kovaa vasten.

    Niinhän se vehokin yritti alussa vastustaa kaikkia tuonti-mersuja ja pesi kätensä niiden takuukorjauksista. Mikäs on tilanne tänä päivänä? Ne tuo itsekkin niitä Ja takuut toimii moitteetta. Pieni ennakkotapaus ja homma rupes pelaamaan ja veho oli kontillaan saksan mersun edessä.
  27. #27
    Uskokaa nyt jo helvetti, että kaikkilla mopoilla on sama tehtaan myöntämä takuu. on se sitten valko-, harmaa- tai vihreätuotu. Koko "harmaatuonti" -sana johtaa harhaan, sillä ko. pyörät ovat tehtaan takuun suhteen samassa asemassa, kuin ns. suomi-pyörätkin. Tämä tarkoittaa sitä, että voitte mennä sen harmaan pyöränne kanssa merkkiliikkeeseen ja vaatia sen korjaamista takuun piikkiin (jos siis on takuuseen menevä ongelma). On paskapuhetta jos kieltäytyvät korjaamasta johonkin harmaatuontiin vedoten. Pitää vain kehottaa sitä korjaajaa ottamaan se jakkari kauniiseen käteen ja alkaa ropaamaan sitä pyörää...
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  28. #28
    Kyllä voi "harmaatuotujen"takuu asiat mennä vaikeaksi kun tuntuu virallisiltakin ostettujen takuu asiat hankalilta ja monesti vika voi olla kasauksessa suomessa eikä varsinaisesti mistään "tyyppiviasta" peräisin.
  29. #29
    Lainaa (Mosse @ Marras. 17 2006,14:12) kirjoitti
    Uskokaa nyt jo helvetti, että kaikkilla mopoilla on sama tehtaan myöntämä takuu. on se sitten valko-, harmaa- tai vihreätuotu. Koko "harmaatuonti" -sana johtaa harhaan, sillä ko. pyörät ovat tehtaan takuun suhteen samassa asemassa, kuin ns. suomi-pyörätkin. Tämä tarkoittaa sitä, että voitte mennä sen harmaan pyöränne kanssa merkkiliikkeeseen ja vaatia sen korjaamista takuun piikkiin (jos siis on takuuseen menevä ongelma). On paskapuhetta jos kieltäytyvät korjaamasta johonkin harmaatuontiin vedoten. Pitää vain kehottaa sitä korjaajaa ottamaan se jakkari kauniiseen käteen ja alkaa ropaamaan sitä pyörää...
    Asiat eivät aina mene näin yksinkertaisesti oikeassa elämässä.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Mosse @ Marras. 17 2006,14:12) kirjoitti
    Uskokaa nyt jo helvetti, että kaikkilla mopoilla on sama tehtaan myöntämä takuu. on se sitten valko-, harmaa- tai vihreätuotu. Koko "harmaatuonti" -sana johtaa harhaan, sillä ko. pyörät ovat tehtaan takuun suhteen samassa asemassa, kuin ns. suomi-pyörätkin. Tämä tarkoittaa sitä, että voitte mennä sen harmaan pyöränne kanssa merkkiliikkeeseen ja vaatia sen korjaamista takuun piikkiin (jos siis on takuuseen menevä ongelma). On paskapuhetta jos kieltäytyvät korjaamasta johonkin harmaatuontiin vedoten. Pitää vain kehottaa sitä korjaajaa ottamaan se jakkari kauniiseen käteen ja alkaa ropaamaan sitä pyörää...
    Helpommalla pääsee kuitenkin, kun ostaa virallisen maahantuojan tuoman mopon. Onneksi ei ole rahan kanssa ongelmia, joten pieni hintaerokaan ei haittaa.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen