Moottoriajoneuvo ei ole tässä laissa tarkoitetussa liikenteessä:
2) kun sitä liikenneväylistä erillään olevassa paikassa käytetään maatilatalouden työhön tai olennaisesti muuhun tarkoitukseen kuin henkilöiden tai tavaran kuljettamiseen; (5.12.1974/898)
3) kun se on säilytettävänä tai korjattavana autovajassa tai korjaamossa tahi muussa liikenneväylistä erillään olevassa paikassa; eikä (5.12.1974/898)
4) kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin. (5.12.1974/898)
Ajoneuvo on liikennevakuutuslain mukaan liikenteessä, kun sitä
käytetään henkilön tai tavaran kuljettamiseen tiellä tai sen ulkopuolella tai se on muutoin liikenteessä, esimerkiksi pysäköitynä. Kilpailutilanne ei ole siis normaalia liikenteeseen käyttämistä ja tällöin liikennevakuutus ei kata kilpailutilanteessa sattuneita vahinkoja.
***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
Eikös tuo ole luettavissa niin, että AINA kun eturengas ylittää rata-alueen, vakuutus poistuu, vaikka olisi vain menossa vetäisemään muutaman varvin ihan hupimielessä.(Jagge @ Joulu. 18 2006,16:32) kirjoitti
Ainakin jos itse vakuutuksessa ei ole erillistä mainintaa muusta.
Näin minä ainakin tuon käsitän.
Live Fast, Die Young
juupa. no naapuria päin ajo radalla toinen pyörä jonka seurauksena syyläri paskaks ja sen päin ajaneen vakuutus ainakin korvasi homman. Ja yks lähi kuntalainen veti ninjan läjää ahvenistolla tai virtasalmella (en muista kummalla) ni vakuutus korvas taas. en sitte tiiä kait niissä vakuutuksissakin on eroja. ota itte selvää. (enkä nyt väitä olevani oikeassa eli noin on tapahtunut "tutuille".
600rr
Tai sitten ne oli älykkäitä ja eivät edes lähteneet kokeilemaan korvaako vakuutus radalla sattunutta vahinkoa. Vahinko-ilmoitukseen tulee vaan "tossa läheisellä tiellä kaaduin..."(factoryrider @ Joulu. 18 2006,18:09) kirjoitti
![]()
Live Fast, Die Young
no kawasakista en tiiä mut se meni lunarii ja toi toine oli sit sellanne et tää oli katupyörä ja mikä päi tuli oli ratapyörä ota sitte prkl selvääalkaa menmnä offtopiciksi
600rr
Kyllä se vakuutus (liikennevakuutus) on voimassa myös radalla, tästä voi lukea lisää linkki(XeX1 @ Joulu. 18 2006,17:56) kirjoitti
Pätee myös kilvellisiin, kasko on sitten yhtiökohtainen. Tuota lain tulkintaa ei kannata yrittää itse,ainakaan itse en siihen sorru.
Mp-foorumilla lisää vakuutusasiaa.
Aprilia rsv 1000 mille -04