Kai sitä huomaa olevansa vanha siinä vaiheessa kun pitää ilmeisen yksinkertaiseen asiaan hakea rohkaisua esim orgista, mutta minkäs teet
Eli tarkoitus olisi tehdä neitsytmatka ebay-maailmaan ja mahdolliset maksutavat ovat ihmettelyn alla. Siispä miten toi homma yleensä toimii, jos kauppiaana on yksityishenkilö? Ymmärtääkseni Paypal ja ebay ovat varsin mainiossa symbioosissa keskenään, mutta tämä taitaa vaatia soveliasta luottokorttia ja ilmeisesti omani ei ole sellainen (erään toisen foorumin perusteella OP:n visa ei jostain syystä kelpaa). No mitäs nyt sitten? Voiko tuonne paypal-tilille tallettaa rahnaa ja maksaa sitä kautta oor whatta? Voisi kuvitella, että myyjillä ei aina ole tiedossa ibaneitaan tms hässäköitä, joten kaiketi tuo paypal kuitenkin olisi se helpoin vaihtoehto?
Paypal tosiaan vaatii luottokortin. En keksi, miksei se sun visasi kelpaisi... Koita ihmeessä perustaa se tili sinne Paypaliin, jos sun korttisi vaikka toimisikin... Mun mielestäni Paypal on ihan ehdottoman kätevä maksutapa, varsinkin nimenomaan Ebayhin, kun sekä myyjä että ostaja näkevät saman tien rahan liikkumisen... Ja toimiihan se monessa muussakin yhteydessä, vaikkapa joillain nettipokerisaiteilla...
Mulla Paypal on toiminut tähän mennessä aina ongelmitta, vaikka löytyyhän netistä niitä kauhutarinoitakin Paypalista.
Muista maksutavoista... Itsessään selvää on, ettei ainakaan käteistä kannata lähettää... Rahan lähettäminen IBAN-tilisiirtona taas on ainakin hidasta, riippuen maasta kenties kallistakin.
Honda Vfr Vtec '04
PayPal tosiaan toimii ja voin minäkin tuota suositella lämpimästi. Tosin pitäähän senkin lafkan elää = ottaa provikkaa siltä myyjältä ja valuuttamuunnokset eivät aina ole se edullisin vaihtoehto. Esim. http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.html valuuttamuunnos kertoo aika tasan samoja lukuja noista kuin eBay, mutta kun sitten maksu on PayPalin kautta mennyt, onkin se lopullinen summa pikkasen korkeampi joka sitten Visalta laskutettiin. Ja ihan winkkinä jos euroilla haluaa eBayssa pelata ja kielenä mieluiten Lontoon murre, niin http://www.ebay.ie (Irlanti) täyttää kriteerit. Tosin tuolta puuttuu esim. jenkkisitelta http://www.ebay.com löytyvä toimituskulu-muuttuja noista tavaralistoista = Irlannin sitella kiinnostava tuote pitää aukaista esille jotta sen lopullisen hinnan toim.kuluineen Suomeen saa selville(veenelonen @ Marras. 15 2006,11:26) kirjoitti
IBAN / IBAS toki toimii myös, mutta kun kyse on yksityishenkilön pankkisiirrosta, ei sillä ole PayPalin kaltaista "Per...! Se lähetti mulle tiiliskiven!" -tyyppistä turvaakaan + tietty hitaus kun tuo raha ei pankkien välillä liiku 24/7 eikä lainkaan vkl. EU:n sisällä toki tuollakin tavalla rahaa voi liikuttaa, kuluitta ja mitä itsellä on kokemusta parista paikasta niin ihan yhtälailla toimitettu tavara on kyllä vastannut odotuksiani = en ole joutunut kokeilemaan takaisinperintääPayPalissa pari casea on joskus muinoin ollut ja sain rahani 100% takaisin. Just tällä hetkellä on myös pari vireillä, toinen ei koskaan saapunut ja toinen oli D.O.A. (Dead On Arrival)
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Miksei OP Visa kävisi? Visa kun Visa, kunhan on se normaali luotto-/maksuaikakortti eikä mikään tynkäelectron.(isojussi @ Marras. 15 2006,10:16) kirjoitti
Ei kai se PayPal putiikki tiedä OP:sta mitään, ne vain tarkistavat että kortin tiedot OK ja ettei ole millään sulkulistalla tms. Jos sun Visa käy maksuihin ulkomailla normaalisti niin en ymmärrä miksei kävisi myös PayPal systeemiin.
Jepulis, herja näköjään koskikin OP:n electronia, ei oikeaa visaa.(Talttapää @ Marras. 15 2006,12:04) kirjoitti
Tattis vinkeistä ja rohkaisuista![]()
2 viikkoa ebaytä ja paypal/OpVisaa käyttäneenä ihan kätevältä tuntuu ja hyvin on OpVisa kelvannut. Rahaakin on mennyt jo useampi satanen ja tavaratkin suurimmaks osaks tulleet. Toivottavasti tulee loputkin, niin ei mene
Pikkusen kyllä vähän hirvitti antaa luottokortti tiedot sekä Ebayhin että Paypaliin, mutta Paypalin kautta on kuitenkin parempi turva kuin suorilla rahasiirroilla. Ja Visa laskuakin jos tulee tarkkailtua, niin kohtalaisen turvallista kait se on. Ehkä
Itse taasen olen laittanut tilisiirtoja menemään enkä vielä ole ikinä jäänyt vaille huutamiani tavaroita. Eikä se sen enempää maksa kun tavallinen laskun maksukaan, kun vain myyjältä saat IBAN/BIC -muodossa tilitiedot.
Kitka miehen tiellä pitää!
Itseänikin vähän kiinnostaisi ebaysta tilaaminen..Siis mitä tuolla paypal turvalla meinataan?Josko joku haluaisi selventää?(HiTec @ Marras. 15 2006,12:00) kirjoitti
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Paypalia olen käyttänyt aika paljon, mutta euroopassa on tullut käytettyä EU pankkisiirtoa joka ilmainen ja suht nopea tapa siirtää rahaa. Varsinkin Saksan eBayllä PayPal on vähän nihkeässä, mutta pankkisiirto pelittää. Siihen tarvitsee vain IBAN/SFIT koodit.
Tähän mennessä en ole tullut kusetetuksi.
eBay.de ja eBay.co.uk ja eBay.com
Germaaniassa paljon mopo sälää toimitukset suomeen yleensä noin 15->20 Eur.
Jenkeistäkin tulee välillä halvalla suomeen, mutta kalliimmasta ostoksesta joutuu pulittaan valtiolle kymmenykset (Tulli+ALV).
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Nonii, nyt on on tunnarit avattu. Vielä häiritsee hieman se 'expanded use'-maksu, jota en ainakaan itse huomannut tietoja täytellessä kliksauttaa pois, jos se nyt yleensäkään oli mahdollista. Eikä ole kyllä pientä hajuakaan siitä, mikä laajennus tuo nyt sitten on olevinaan.
Tai oikeastaan tuosta maksusta viis, mutta joko tässä voi aloittaa shoppailukierteen, vaikka 'expanded use numbero' ei vielä olekaan saatavilla?![]()
En muista tollaista.. Mutta Paypal otti jonkun maksun pienen maksun siinä rekisteröintivaiheessa, hyvitää sen myöhemmin takaisin.(isojussi @ Marras. 15 2006,20:47) kirjoitti
Ja niistä maksutavoista: ne vaihtelee myyjittäin, eli kannattaa katsoa ennen huutoa mitkä maksutavat kelpaa myyjälle.
Hyvin tuo systeemi pelaa, 15kpl ulkomaanostoksia olen itse tehnyt parin vuoden sisällä sitä kautta. Yleensä maksan Paypalilla (OP:n Visa siellä), pari kertaa olen maksanut EU-pankkisiirrolla yksityiselle.
Expanded use on muistaakseni ostoksiin yli 500Usd. Eli saat sillä paypal limitin isommaks.
Maksat maksun ja kopsaat luottokortti kuitista jotain nummeroita Paypalliin niin avot aukee...
En ole tota itse tarvinnut.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
No kun maksat paypalin kautta niin maksusta jää ns jälki jonka perusteella pystyt sitten todistamaan jos ongelmia tulee. Hyvää paypalissa vielä että luottokortin numero ei välity myyjälle missään vaiheessa. Raha siirtyy vain tililtä toiselle reaaliajassa. Itse ole käyttänyt sekä paypalia että maksanut iban tunnuksilla eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Jos varman päälle haluaa ottaa niin ostaa vain myyjiltä joilla paljon positiivista palautetta.(Jake82 @ Marras. 15 2006,18:52) kirjoitti
Honda cbr600rr
IBAN / SWIFT puolell kuten muutenkin kannattaa tsiikaa hieman myyjän tietoja ja palautetta. Toki esim Ebay.de jeesaa jos pystyy germaaniaksi käymään kirjeenvaihtoa. Toistaiseksi on ole tullut kusetetuksi...
Palaute mekanismi ohjaa kuitenkin vähän kuten huuto.netissä
T
Jussi
---
Sehän tulee muistaa, että myyjät ovat yksityishenkilöitä tai firmoja, ebay on vain kuten huuto.net, isommassa mittakaavassa tosin. Itseltä ei ole vielä mitään jäänyt saamatta, joku osa joskus ei ollut 100% sitä mitä kerrottu, mutta etupäässä hyviä kokemuksia. Etenkin saksalaisiin on tähän saakka voinut luottaa. Yksi lähetti kerran liian lyhyet ketjut, ja kun reklamoin siitä, laittoivat uudet tilalle ja kehottivat ripustamaan ne lyhyet vaikka tallin seinälle koristeeksi. Tosin reklaamaatioon vastaaminen kesti ja kesti, syyttelivät lomia ja serverin kaatumista, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Maksanut olen Paypalilla ja pankkisiirroilla EU-maksuina. Noilla myyjillä on aika usein ne IBAN-koodit kyllä tiedossa, ainakin täällä Sampo-pankki kertoo ne tiliotteissaan.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Mikäli oikein ymmärsin. Niin ostaessasi sellaiselta myyjältä jonka Paypal on luokitellut luotettavaksi myyjäksi ja et saisikaan ostamaasi tuotetta tai se olisi jotain muuta kuin sen piti olla, niin Paypal takaa ostoksesi 500£:aan eli n. 750€:oon asti.(Jake82 @ Marras. 15 2006,18:52) kirjoitti
Ja tämä näkyy siinä 'tarjoa/osta nyt' sivulla oikealla alhaalla 'Bye safely' kohdassa. Eli siinä 2. kohdassa on paypal logo (iso P) ja v niinku väkänen ja teksti 'PayPal Buyer Protection'. Kannattaa lukea ne linkit.
Samat tunnukset näkyvät myös haku/koonti sivulla oikealla ennen aika saraketta.
Korjatkaa jos olen väärässä, ettei jaeta väärää tietoa.
paypallilla kait valtava määrä käyttäjiä maailmanlaajuisesti. kannattaa silti käyttää mieluusti sitä luottokorttia jossa pienin luottoraja. itse ainakin tein niin, kaiken varalta. kantsii myös olla tarkkana ettei haksahda mihinkään "tilitietojasi on nyt hetivälittömästi päivitettävä" -sähköposteihin. mutta niitähän tulee suomalaistenkin pankkien asiakkaille.
eikä kannata säikähtää jos esmes luottokunnasta soitetaan perään kun rahaa siirrät eka kerran. itelle kävi juuri näin. yöaikaan tuusasin ja heti aamulla tuli soitto. meinas mennä kalsarit vaihtoon. kysyivät vaan että olinko itse operoinut kortilla. sanoin että joo ja täti tuumas että hyvää päivänjatkoa sitten vaantää oli about 1.5 vuotta sitten. tänä päivänä ei liene niin paljon tätejä että ehtisivät kaikille soittelemaan.
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Joo, expanded use meni jotenkin näin, Paypal velottaa visalta tms 2.5usd tai jotain sinnepäin. Sitten luottokorttilaskusta isketään Paypal:n lähettämä koodi omalle tilisivulle relevanttiin kohtaan. Tuo 2.5usd hyvitettiin seuraavan ostoksen kohdalla. Käsittääkseni limiitti 500usd on kaikkien ostostosten summa Paypalissa (mutta en ole satavarma), itse piti laittaa tuo expanded use viimetalvena kun tuli moporoinaa tilailtua yli 500usd arvosta.
Jep kun 500 taaleria täytyy alkaa kyseleen sitä expanded koodia. Soitto luottokuntaan kesti n. 30 sek ja koodi löyty paperilaskut oli poltettu jo ajat sitten.
T
Jussi
---
Expanded koodi löytyy kätevästi (muutaman päivän päästä veloituksesta) nettipankin visa tapahtumista. Kaipa toimii samoin muillakin korteilla.
Kysyin tuota expanded coden tarkoitusta PayPal:sta ja lähinnä se toimii 'for security reason' eli onko tili kirjautujan ja onko tili ok.
Lisäksi jos et suorita expanded toimintoa loppuun, myös rajoitttaa limittiä.
Tuli vielä mieleen, että ainakin isompien ostosten kohdalla voi myös käyttää välikättä maksun suorittamiseen, jossei suoraan myyjälle uskalla maksaa. Eli maksu välikädelle, joka ilmoittaa myyjälle maksun saapuneen. Sitten, kun tavara on saapunut ja kunnossa ilmoitus välikädelle, että maksun voi välittää myyjälle. (toki täytyy kysyä myyjältä, että tämä järjestely käy).
Itselläni kerran kokemusta tripledeal:ista. Heillä muistaakseni oli jopa suomalainen pankkitili, jonne tilisiirron pystyi suorittamaan, joten siirtokin kävi kohtuu nopeasti. http://corporate.tripledeal.com/main.js....ructure
Paypalin käyttäjien kannattaa varoa myös sähköpostihuijareita. Mulle tulee muun spammin seassa myös muka-viestejä "PayPal admin"ilta että "klikkaa tästä päivittääkses tietoja" tai "urgent security problem, klikkaa tästä". Ne on kaikki potaskaa ja ei missään nimessä kannata avata. Eli kannattaa käyttää paypal emailina semmoista email-osoitetta joka ei ole spammajien tiedossa (eli jota ei ole esim tänne forumille avoimena antanut) niin tietää että muihin osoitteisiin tulevat paypal-admin viestit on varmaa huijausta. Jos sit epäilee jonkun viestin olevan aito niin se selviää loggamalla sinne paypaliin sisään webistä.
Harley-Davidson
Road King Classic
SE120R Engine
Vähän alkuperäistä asiaa sivuten: Mites on, te jotka tuolla ebaylla olette operoineet, minkähänlainen pitää olla kuitin, että se kelpaa tullille? Kelpaako esmes ihan käsin kirjoitettu kuitti vai pitääkö sen olla jokin virallinen lappu? Tavaraa oon tilaamassa Jenkeistä, mutta lasti tulee kaverini kautta käytettynä....
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Jos siis maksat Paypalilla, tulosta kuitti esim. sieltä omasta historiasta, se kelpaa tullille.(SenioRR @ Tammi. 04 2007,12:07) kirjoitti
- ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
Joo, Paypallia käytän kun maksan tuon tavaran firmaan, mutta tavara lähetetään kaverille joka asuu Jenkeissä. Ja tämä kaveri lähettää tavaran mulle "käytettynä"(pärpä @ Tammi. 04 2007,13:01) kirjoitti
ja siis uudella kuitilla, jossa "vähän" halvempi hinta, kuin se firman hinta...
En oikeen löydä oikeita sanoja, jotta saisin asiani ymmärrettävämmäksi...Tulli-, vero- ja rahtimaksuja koetan tällä vähän pienentää.
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Ymmärrän mitä ajat takaa, mutta kyllä tullissa on nähty kaikki mahdolliset yritykset. Joku osannee kertoa miten yksityispakettina homma toimii parhaiten. Muuten kannattaa suosia kuriiripostia pikkuostoksissa ~150€, kertaakaan ei ole tullut tullin lappua perässä.
Viimeksi tuli sälää USPS:n (ei siis UPS) kautta ja heti oltiin maksamassa tulleja, ei paljon "gift" leimat paketissa auta kun
et saa tavaraa ulos ilman ostokuittia *![]()
- ihan turha tulla selittää mitään ennen aamukahvia -
Onko noissa lähetyksissä joku tietty arvo mihin tulli tarttuu vai onko se tosiaan kuriiri firmasta kiinni?(pärpä @ Tammi. 04 2007,13:50) kirjoitti
Tilasin joskus viimevuoden puolella yhden takaiskarin ebaystä ja se putkahti kotiovelle ilman mitään ongelmia. Nyt tuli tilattua kawan takavanne ja tulliinhan se meni. Laittakaas vaikka yv.tä jos on hyviä ideoita millä noita älyttömiä verosta veroa maksuja sais pienemmiksi.![]()
Honda cbr600rr
Niinpä. Täytyy myöntää, että piilevä rikollinen taas pyrki ulos kun tilasin muutaman kympin hilut ameriikoista. Tuohon kuittiin kun olisi pystynyt sujauttamaan minkä tahansa sopivaksi katsomansa hinnan varsin helposti. Tällä kertaa en vaivautunut, seuraavalla kerralla omatunto voi olla löyhemmällä tuulella.(pärpä @ Tammi. 04 2007,13:01) kirjoitti
Toitottivat tuossa ennen Joulua, että lahja menee maks. 45 yksikköä läpi, muutoin rapsahtaa tulli, jos käry käy.(NPN @ Tammi. 07 2007,10:45) kirjoitti
Tarjoavat sitten kyllä tullausta heidän toimesta, mutta järkyttävään hintaan, jos mahdollista kannattaa hakea itse.
On hieman eriarvoisessa asemassa, riippuen missä Suomessa sattuu asumaanJoten esim. cd levyt kannattaa tilata pienemmissä erissä, jos haluaa välttää mahdollisen seuraamuksen ja vaivan!
Käryäminenhän on miltei samalla tasolla kuin ennenvanhaan laivalta tullessa, kuka vinkattiin linjalle niin......
Tullit/tullaus ei koske EU-maiden välistä kauppaa, joten siten alhaisen ALV:n maat esim. Espanja 16% saa veroedun myyntihintoihinsa, meidän näkökulmasta.
Laitanpa uudestaan tämän viestin selkeämmin. Eli hoi ne jotka myyneet/myyvät tavaraa ebayssa
Miten myynti projekti toimii? Kirjaudutaan sisään ebayhin. Tämän jälkeen klikataan sell painiketta(buy,my account) vieressä.Tämän jälkeen kysyy tunnistusta(luottokorttinumero) jne täytetään kohdat, valitaan continue, jolloin tulee turvallisuustekstiä ja tämän luettua valitaan accept(tms.en muista tarkkaan). Alkaa latailu ja hetken päästä siis tulee teksti punaisella "please create a sellers account"?Eli teenkö jotain väärin vai mistä pääsee myymään. Paypalin olen saanut luotua ilman ongelmia!Kiitokset
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4