Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Oletteko asentaneet lohkolämmittimen talvimopoonne? Minkälaisia ja mihin kohtaan vesikiertoa?
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  2. #2
    En ole omaan laittanut, mutta meidän vävy on Norjalainen ja ajaa bläkkärillä ympäri vuoden, siinä on alavesiletkussa joku pikku vastus... Kuulemma pelaa aikas hyvin alla -10 pakkasessa...

    Muutenkin aika häijyä tekee, kun ajattelee vaikkapa jäisellä tiellä ajoa.. mut sillä kaverilla on het kamalat piikkirattaat alla... Kestää jopa keulia, kunhan vaan on jäätä tiellä.
  3. #3
    Ilmajäähdytteiseen voisi varmaan rakentaa öljypohjalämmittimen. Monessa nykyautossa on sellainen säteilylämmitin öljypohjassa eikä vesitilassa mitään.
    Pikkasen pellepeloton hommaahan se varmaan on, mutta samanlainen ajatus on käynyt mielessä vaikken talvella ajakkaan ainakaan vielä.
  4. #4
    Niitähän on saatavilla noita letkuun tulevia pieniä lammittimiä kyllä noista autotarvike liikkeistä, joten sellainen vaan hankintaan ja asentamaan sitten sitä vesiletkuun.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  5. #5
    Joo, kyllä Defalla ja Calixilla löytyy letkuun kiinnitettäviä, mutta ongelmaksi voi tulla se, että letkussa pitäisi olla nousua moottoriin päin. Harvassa pyörässä on. Autossa syyläri on yleensä sylintereitä alempana.
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  6. #6
    Lainaa (Pena @ Marras. 16 2006,18:56) kirjoitti
    Ilmajäähdytteiseen voisi varmaan rakentaa öljypohjalämmittimen. Monessa nykyautossa on sellainen säteilylämmitin öljypohjassa eikä vesitilassa mitään.
    Voisi kuvitella että tuo olisi helpoin vaihtoehto ihan vesijäähyissäkin, helppo asentaa (jos nyt yleensä mahdollinen) ja toimintavarma. Kyllä lämpimillä öljyillä on hyvä lähteä vahän kylmemmilläkin keleillä...
    Power is nothing without mojo!
  7. #7
    JOOVAIN...!


    ......Naaaaa, einet mithän lämmittimiä tarvihe. Laitehan vain ISOO akku (30Ah) ja täyssynteettiset konheesseen ni se o siinä! Ja JOS tuo ei kovilla pakhasil riitä nii kosanil kuvetta lämmitän tai sit lasken öljyt rangiaan ja kuumaksi keithäen. Sit takas konheeseen ja jovain !
  8. #8
    Lainaa (mchuurre @ Marras. 17 2006,18:03) kirjoitti
    JOOVAIN...!


    ......Naaaaa, einet mithän lämmittimiä tarvihe. Laitehan vain ISOO akku (30Ah) ja täyssynteettiset konheesseen ni se o siinä!
    Tarkemmin ajateltuna ei tarvikaan. Lähtee käyntiin -30 asteessa helposti, ei siis tarvi lämmittää. Paitsi jos laittaa täyssynteettisen 15W-50 koneeseen, niin ei inahdakaan alle -30:ssä...
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  9. #9
    Joskus ennen vanhaan sai traktoriin öljypohjan lämmittimen joka kiinnitty magneetilla.
    Eli lätkä jossa tasanen alumiini taso sisällä vastus joka lämmitti ja päissä magneetit. Punanen kaffa, etttei tarvinut käisä liata.

    Ehkä noita on vielä olemassa?

    Sillä saa näppärästi myös voiteet suksenpohjiin ;)
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  10. #10
    Lainaa (Jussi M @ Marras. 17 2006,18:40) kirjoitti
    Joskus ennen vanhaan sai traktoriin öljypohjan lämmittimen joka kiinnitty *magneetilla.
    Eli lätkä jossa tasanen alumiini taso sisällä vastus joka lämmitti ja päissä magneetit. Punanen kaffa, etttei tarvinut käisä liata.

    Ehkä noita on vielä olemassa?

    Sillä saa näppärästi myös voiteet suksenpohjiin ;)
    se vaan, että taitaa enimmäkseen olla alumiinia mopon ö.pohjat.
    -98 xx KTM 300 exc
    TURHA tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä!
  11. #11
    Pistäkää 1000w halogeenilamppu oljypohjan alle. Säteilee lämpöä kivasti ja koko mopo näyttää tilataiteelta. Lasin värillä kikkailemalla efekti paranee.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  12. #12
    Käviskö 1200 watin auton sisätilanlämmitin tai kuumailmapistooli?
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
  13. #13
    Tuli tuosta tallissa tapahtuu-ketjusta mieleen, ja löysin haulla tällaisen säikeen
    Onkos tällä rintamalla tapahtunut jotain suuria innovaatioita?
    Öljyt vaihdoin innoissani ja 10W40 tuntuu hiukan tahmeammalta täällä etelässäkin, eikä oikein jaksaisi samantien vaihtaa uudestaan, voisi ennempää nysvätä jotain puolta kalliimpaa ja enemmän aikaa vievää jos jollain olisi jotain hyviä ideoita?
    Sellaisen 200W silikonipädin tilasin koneen pohjaan jo ebaystä, mutta mitäs jollei olekaan tolpan äärellä ja haluais konetta lämmittää? Joku kevytversio veli venäläisen "nuotio öljypohjan alle" järjestelmästä? Joku tuikkulämmitin joka ei suoraan nokea koneen pohjaa? Jotain muuta oikein mullistavaa?
    www.ridenuviz.com
  14. #14
    Lainaa rideMARKO kirjoitti Katso viesti
    Tuli tuosta tallissa tapahtuu-ketjusta mieleen, ja löysin haulla tällaisen säikeen
    Onkos tällä rintamalla tapahtunut jotain suuria innovaatioita?
    Öljyt vaihdoin innoissani ja 10W40 tuntuu hiukan tahmeammalta täällä etelässäkin, eikä oikein jaksaisi samantien vaihtaa uudestaan, voisi ennempää nysvätä jotain puolta kalliimpaa ja enemmän aikaa vievää jos jollain olisi jotain hyviä ideoita?
    Sellaisen 200W silikonipädin tilasin koneen pohjaan jo ebaystä, mutta mitäs jollei olekaan tolpan äärellä ja haluais konetta lämmittää? Joku kevytversio veli venäläisen "nuotio öljypohjan alle" järjestelmästä? Joku tuikkulämmitin joka ei suoraan nokea koneen pohjaa? Jotain muuta oikein mullistavaa?
    Mä oon semmosella parinkympin pullotoholla lämpänny...


    You make me sick i make music
  15. #15
    Kliks ja sopivan tehoinen valiten.

    Kuulemma toimiva vaan ei ilma-/öljyjäähdytteisessä ja mopediin asennus tietysti asettaa omat haasteet.

    P.S. Just kyselin huvikseen autoon "lohkolämmitintä" asennettuna ja kun halvin tarjous tuollaisesta säteilyhöpöhöpöstä huiteli jossain 550€ nurkilla, tuo lähettämäni linkki ja itse tehty asennus 1000w lämmittimellä alkoi lämmittämään itseäni huomattavasti teetettyä enemmän. Tosin kaikki laitteet lämpimässä tallissa eli just kiirettä ei tälläkään ole.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  16. #16
    Kyllähä se tekniikka on menny eteenpäin, nykyään käytetään pumpullisia letkulämppäreitä joissa vesikierto saadaan aikaan erillispumpulla. Toiminta on sama kuin vanhoissa letkulämppäreissä mutta teho 1000x tehokkaampaa, toimii myös öljyn kanssa. Tämä siis autolle tarkotettu, miks ei sama siis moottoripyörälle ? laitehan on siisti ja näppärä n.100euroo uutena maksav


    katsoin edellisen kirjottajan linkin vasta oman lähetykseni jälkeen, tt-thermostahan siis kyse !
  17. #17
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Helppo kyllä asentaa, mutta oikeaan lohkolämppäriin verrattuna teholtaan täysin mitätön. Yhdessä autossa moinen ollut, toista ei tule.
    Onko näin? Tuollaista 1 tai 1,5kw letkulämmitintä vähän kaverille ehdottelin, en oikein ymmärrä miksei se pelaisi kun webastokin käytännössä noin sen hoitaa. Toki siinä vähän enemmän potkua, mutta jos tunninki näyttäisi niin kai se jo aika lämpöinen pata olisi. Tosin kyllä siinä padassa on 20litraa sitä jäähdytysvettä, mitä vähän mietin...
  18. #18
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Kliks ja sopivan tehoinen valiten.

    Kuulemma toimiva vaan ei ilma-/öljyjäähdytteisessä ja mopediin asennus tietysti asettaa omat haasteet.

    P.S. Just kyselin huvikseen autoon "lohkolämmitintä" asennettuna ja kun halvin tarjous tuollaisesta säteilyhöpöhöpöstä huiteli jossain 550€ nurkilla, tuo lähettämäni linkki ja itse tehty asennus 1000w lämmittimellä alkoi lämmittämään itseäni huomattavasti teetettyä enemmän. Tosin kaikki laitteet lämpimässä tallissa eli just kiirettä ei tälläkään ole.
    Mulla toi 1000 W thermo 2.0 tdi volkkarissa ja on tehokas. Kaks tuntia -20 asteen pakkasessa piuhassa ja koneen lämmöt climatronikista kaivetun tiedon mukaan +25.
    Victory Hammer 8-Ball -11
    Suzuki B-King -08
    Suzuki 750 gsx -84
  19. #19
    Vesikiertoseen kiertovesipumpulla letkunlämmitin 1500w. Maksaa n. 69-100e. Kun on kiertovesipumppu niin ei tarvii olla nousuja letkuissa tai muuta.
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  20. #20
    Lainaa Tuke kirjoitti Katso viesti
    Mulla toi 1000 W thermo 2.0 tdi volkkarissa ja on tehokas. Kaks tuntia -20 asteen pakkasessa piuhassa ja koneen lämmöt climatronikista kaivetun tiedon mukaan +25.
    Tuolla teholla tossa pakkasessa plus 45 astetta niin ei ole kuin anturi lämmennyt moottori vielä kylmä. Antaa moottorille väärää tietoa käynnistyksessä että ois kone lämpösempi kuin onkaan ei tee hyvä..
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  21. #21
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kannattaa nostaa konepelti ja koittaa kädellä onko lämmin. First hand knowledge.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #22
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Onko näin? Tuollaista 1 tai 1,5kw letkulämmitintä vähän kaverille ehdottelin, en oikein ymmärrä miksei se pelaisi kun webastokin käytännössä noin sen hoitaa. Toki siinä vähän enemmän potkua, mutta jos tunninki näyttäisi niin kai se jo aika lämpöinen pata olisi. Tosin kyllä siinä padassa on 20litraa sitä jäähdytysvettä, mitä vähän mietin...
    Siis öljypohjan säteilylämmitin on turha ja tehoton, se lämmittää lähinnä alla olevan asfaltin.

    Letkulämmitin on todella hyvä, jos se on asennettu oikein ja vielä parempi jos siinä on kiertovesipumppu (mutta tämän setin hinta on noin alkaen 400€).

    Kaikista paras on vanhanaikainen lohkolämmitin, eli se mikä laitetaan sinne vesimarkan tilalle. Mutta tätä ei kaikkiin nykyäpäivän autoihin enää saa, koska ei ole paikkaa mihin asentaa.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  23. #23
    Mulla on juurikin ilma/öljyjäähy, eikä oikein varsinaista öljypohjaakaan sanan varsinaisessa merkityksessä. Mut jos nyt sähköön päätyy, niin kai se jollain parilla sadalla watilla tommonen singeri lämpenee alumiinia pitkin sen verran et ainakin öljyt on notkeampina?
    Joku tuollainen minitoho tms. olis kyllä hyvä sähköttömiin paikkoihin, mutta onkos niitä jollain kaasulla joka tulee ulos pullosta vielä alle -10 asteen? Ainakin sellaisista butaani/propaani-seoksista on huonoja kokemuksia muista hommista. Juuri kun tarvittaisiin lämmintä, niin kaasu ei tulekaan pullosta ulos tai hyytyy hetken virrattuaan kun jäähtyy entisestään ja pullokin vajenee.
    www.ridenuviz.com
  24. #24
    Öljypohjan säteilylämmitin ei ole turha, toimii hyvin.
    Ei pärjää tehossa vanhan liiton vesitilalämppärille ja lämmitysaikaa täytyy siksi jatkaa.
    Oma varsin selkeä havainto: BMW320d, hehkut loppu kun en ole eestynyt vaihtamaan. Lähtee kauhealla paukkeella kolmen lupauksen jälkeen kylmänä -10 asteen pakkasessa käyntiin.
    6h säteilylämppäriä ja ainoa tapa korvakuulolla kertoa käynnistettiinkö +5:ssä vai -22:ssa on laturin siritys kylmässä.
    Parkkiruudussa ei näe missä lämmitin on kun auton pohjamuovi on paikallaan.
    Taloyhtiöiden 2h rajatut lämmitystolpat on pilanneet noiden mainetta.

    Mopon lämmitys:
    Pyöräpeite ja etusen päälle auton sisälämppäri puhallus konetta kohti. Tunti pari niin parinkympin pakkasessakin on iskarit hereänä, kone kesälämmin ja akkukin antaa virtaa. Harvasta asiasta kehtaan julistaa ainoaa oikeaa tapaa mutta tässä on lähellä.
  25. #25
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Öljypohjan säteilylämmitin ei ole turha, toimii hyvin.
    Ei pärjää tehossa vanhan liiton vesitilalämppärille ja lämmitysaikaa täytyy siksi jatkaa.
    Oma varsin selkeä havainto: BMW320d, hehkut loppu kun en ole eestynyt vaihtamaan. Lähtee kauhealla paukkeella kolmen lupauksen jälkeen kylmänä -10 asteen pakkasessa käyntiin.
    6h säteilylämppäriä ja ainoa tapa korvakuulolla kertoa käynnistettiinkö +5:ssä vai -22:ssa on laturin siritys kylmässä.
    Parkkiruudussa ei näe missä lämmitin on kun auton pohjamuovi on paikallaan.
    Taloyhtiöiden 2h rajatut lämmitystolpat on pilanneet noiden mainetta.

    Mopon lämmitys:
    Pyöräpeite ja etusen päälle auton sisälämppäri puhallus konetta kohti. Tunti pari niin parinkympin pakkasessakin on iskarit hereänä, kone kesälämmin ja akkukin antaa virtaa. Harvasta asiasta kehtaan julistaa ainoaa oikeaa tapaa mutta tässä on lähellä.
    Tääkin oli hyvä postaus

    Tähän vois hyvin "jatkaa valitsemallani linjalla" .

    Nykyisin pidetään ainoana ratkaisevana asiana, että "millä" tekee.

    Sille mikä on kaiken perusta..... Mitä tekee.... sillä ole enää mitään vitun väliä vaikka kuinka toimis.

    Elämme mielenkiintoisia aikoja
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #26
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti

    Letkulämmitin on todella hyvä, jos se on asennettu oikein ja vielä parempi jos siinä on kiertovesipumppu (mutta tämän setin hinta on noin alkaen 400€).

    https://www.puuilo.fi/Moottorinlaemm...johdolla-1500W
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  27. #27
    Jos on aikaa puuhastella eikä halua olla jatkuvasti verkkovirran päässä, niin natriumasetaatista tai bariumhydroksidista saa tehtyä lämpöakun, jolla voi lämmittää koneen ja käynnistysakun muutamassa minuutissa. Lämpöakku ottaa sitten ajon aikana lämpöä moottorin jäähdytyksestä ja latautuu seuraavaa käyttöä varten. Paremmin ehkä kelkkamiehille sopisi.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  28. #28
    Lainaa matskupupu kirjoitti Katso viesti
    Tuolla teholla tossa pakkasessa plus 45 astetta niin ei ole kuin anturi lämmennyt moottori vielä kylmä. Antaa moottorille väärää tietoa käynnistyksessä että ois kone lämpösempi kuin onkaan ei tee hyvä..
    Käynnistyy ainakin kun kesällä, käy nätisti ja moottori tuntuu lämpimältä. Toi mootorin lämpö ei putoa kun asteen tai kaks kun auton käynnistää eli luulis koko koneen olevan lämmin. Aikasemmin oli paistinpannu puhjassa ja samassa -20 kelissä vaikka olis ollu koko yön piuhassa niin säälitti laittaa käyntiin, ei toikaan varmaan hyvää tee.
    Victory Hammer 8-Ball -11
    Suzuki B-King -08
    Suzuki 750 gsx -84
  29. #29
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Jos on aikaa puuhastella eikä halua olla jatkuvasti verkkovirran päässä, niin natriumasetaatista tai bariumhydroksidista saa tehtyä lämpöakun, jolla voi lämmittää koneen ja käynnistysakun muutamassa minuutissa. Lämpöakku ottaa sitten ajon aikana lämpöä moottorin jäähdytyksestä ja latautuu seuraavaa käyttöä varten. Paremmin ehkä kelkkamiehille sopisi.
    Mitään en asiasta ymmärrä, mutta vaikuttaa ihan Mc Gyverin hommilta
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  30.  
  31. #30
    Juu, vetomies oliko tuolle jo jotain näppärää käytännön sovellusta tai lähes sellaista jo?
    Hyvinhän tuo tömistin on vielä startannut kylläkin. Hetken pitää valoja päällä ennenku starttaa, niin litium-akku herättää itsensä kun lämpenee siinä
    www.ridenuviz.com
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen