Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Siis joo, viimeistään silloin kun ei jarruta enää (...) ja kun suositeltu leveys alittuu ohjekirjassa, mutta sitä tässä mietin, että tuleeko pyörälleni mahdollisesti jarruremppa kun aika urainen on levy sivuista (kuva):
    etujarru.jpg

Mittasin paksuuden ja näyttäisi leveys olevan 5mm eli tuskin leveydestä ottaa. Jarrupalat silmämääräisesti näyttivät ihan ok-paksuisilta. Olisiko näissä urissa kyse vain siitä, että vanhempi jarrulevy ja aikaisemmat (tai nykyiset) jarrulevyt vain naarmuttaneet reunaa? Onko tuollaiset viivat ihan normaaleja ajan kuluttamaa kulmista (josta ei tarvitse panikoida ;) )? Jokseenkin urpoa kysellä (varmasti) itsestäänselvistä asioista, mutta kun tietoa ei googlaamalla löytynyt. Todellakin tässä mietin paljonko tulee varata pyörän mahdolliseen remppaan talvisäilytyksessä.
    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä"
    "Tyhmäkin maasta ponnistaa jos tajuaa kysyä"
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Näkeekö silmäni oikein? Kyseessä siis takajarrulevy. Eikä oo vielä edes pahan näköinen. Jos toimii, ja on paksuuden puolesta OK, niin itse jatkaisin ajoa.

Muoks. Jos silmäni näkevät väärin, niin ei se etujarrulevyksikään ole pahan näköinen. Itse riivin huomattavasti hirveämmät alle alarajan olevat levyt irti. Ei nypyttänyt, ja pysähtyi vielä ihan kivasti kuluneilla paloillakin, mitä nyt kahva pehmeni jarrujen kuumetessa, mutta sekin enempi palojen ohuudesta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Mitä ihmeen vikaa tuossa levyssä on? Kuvan mukaan ihan normaali jarrulevy, jossa käyttö aina näkyy.
    <p>2002-2014</p>
    Etujarrulevy kyseessä. Eli enemmän pitää/kannattaa siis seurata levyn paksuutta kuin kosmeettisiä virheitä? Tätä juurikin hain, että milloin pitää alkaa reagoimaan ja mikä ns. normaalia kulumista (paha itse alkaa arvioimaan kun ei minkäänlaista kokemusta ole) Paljon kiitoksia!
    Viimeksi muokannut: coconut84; 20.09.2016 klo 21:40.
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Mikä pyörä muuten?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa coconut84 kirjoitti Katso viesti
    Etujarrulevy kyseessä. Eli enemmän pitää/kannattaa siis seurata levyn paksuutta kuin kosmeettisiä virheitä? Tätä juurikin hain, että milloin pitää alkaa reagoimaan ja mikä ns. normaalia kulumista (paha itse alkaa arvioimaan kun ei minkäänlaista kokemusta ole) Paljon kiitoksia!
    Ei niihin IRL normaalikäytöllä, jarrupalat ajoissa vaihtaen tule mitään vaihtoa vaativaa vikaa ennenkuin ovat minimipaksuudessaan.
    <p>2002-2014</p>
    Kawasaki ER-5 1997. Käytettynä ostin (ha haa, ilman huoltohistoriaa, aina kannattavaa) ja ihan eka pyörä minulle, joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. Tässä vähän juurikin jännäilen missä kunnossa kaikki on, saavat sitten talvisäilytyksessä tarkistaa kun sinne asti pääsee. Oston jälkeen olen joutunut vaihdattamaan stefat ja vilkkujen johdot olivat hieman huonosti kiinni. Plus uudet renkaat alle samoin tein. Nyt tosin on toiminut ihan hyvin, rullaa ja käynnistyksessä ei ongelmia, joten katsotaan..
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kai se nyt kestää täältä atomisotaan... Aika jännä, ei ollut kelluva levy, mut sellaisia tuohon kyllä saa. Mut ajele vaan tuolla, jos kerta toimii.
    02 Mille R
  9.  
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos sormella/kynnellä vetää levyä navan suunnasta ulkokehälle ja oikein röpeltää vasaan tuntoaistimukseen niin sitten se on huono levy, muttei siitä lie mitään haittaa tuossa laitteessa, jos vaan hyvin jarruttaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)