Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Millä olette pesseet K&N vapaavirtaus suodattimen?

    Kyseessä on orkkis ilmanputsari boxiin menevä putsari.
    MTB Racing Team
    VMK ry

    Suzuki GSX1100R -91
    Suzuki GS450E -88 "cafe" projekti
  2. #2
    Laitoin astiaan astianpesuainetta miedon liuoksen ja annoin suodattimen olla pinnan alla 2 vuorokautta. Kuivaus ja öljyäminen huoltosarja öljyllä.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  3. #3
    Eiks K&N suodattimet ole paperisia kaikki? Muista ihan tarkkaan, mutta joka tapauksessa paperi- ja vaahtomuovisuodattimille on kummallekin oma öljynsä.
    Ja ei muuten kannata pestä liian vahvalla aineella...huokoset aikeaa. Ei maksa paljoa oikea pesuaine jota ei kannata kaataa viemäriin pesun jälkeen vaan takasin kannuun. Liat menee pohjalle...
    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä


    Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
  4. #4
    Mulla on K&N pesusetti jossa on pesuaine ja öljy. Hyväksi ja riittoisaksi olen todennut.



    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  5. #5
    Lainaa (Ninja 900 @ Marras. 11 2006,21:12) kirjoitti
    Eiks K&N suodattimet ole paperisia kaikki? Muista ihan tarkkaan, mutta joka tapauksessa paperi- ja vaahtomuovisuodattimille on kummallekin oma öljynsä.
    The filters consist of four to six sheets of cotton gauze layered between two sheets of aluminum wire mesh.
    Eli puuvillaa, oma öljy ja varottava liiallista öljyämistä. Suihkaus elementtiin ja odotusta että öljy (ja punainen väri) leviää koko elementin pinnalle.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  6. #6
    Se eksoottinen suodatinmateriaali on ihan tavallista puuvillaista sideharsoa. Siis samaa millä haavoja sidotaan. Itse olen pessyt Solmaster TL3 teollisuusliuottimella. Sama aine on aika hyvää myös öljytahroihin vaatteissa. Rasva lähtee ja ei edes haalista värejä. Suunnilleen samaa ainetta käytetään pesulan kuivapesussa.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  7. #7
    Lainaa (Ninja 900 @ Marras. 11 2006,21:12) kirjoitti
    pesuaine jota ei kannata kaataa viemäriin pesun jälkeen vaan takasin kannuun. Liat menee pohjalle...
    Voisiko joku luonnonraiskaaja näin tehdä muutenkaan? Kai niitä on... *

    Lainaa (IlDuce @ Marras. 11 2006,23:08) kirjoitti
    oma öljy ja varottava liiallista öljyämistä.
    Jep, kannattaa katsoa K&N nettisivuilta oikea öljymäärä (ja lukeehan se siinä suodattimen mukana tulleessa ohjeessakin), esim. omaan pyörään se on 10 ml! Kun miettii että tuo on vain yskänlääkeannoksen verran niin helposti menisi liikaa jos ei tietäisi...

    Pesuaineen ovat jotkut korvanneet bensiinillä.

    Uudet K&N suodattimethan tulevat öljyttyinä, mutta onko se suodattimen muovipussi varmasti ilmatiivis? Meinaan vaan että eihän sieltä pääse pitkänkään varastoinnin aikana haihtumaan sitä tehtaan laittamaa öljyä?



  8. #8
    Jep kiitoksia noista kommenteista.

    Tuli tuossa hommattua vähän aikaa sitten tuo
    suodatin, eikä siinä ohjeita tietenkään ollut.

    Käytetty se oli sekä halpa!!
    MTB Racing Team
    VMK ry

    Suzuki GSX1100R -91
    Suzuki GS450E -88 "cafe" projekti
  9. #9
    Lainaa (Yömaha @ Marras. 17 2006,20:01) kirjoitti
    Lainaa (Ninja 900 @ Marras. 11 2006,21:12) kirjoitti
    pesuaine jota ei kannata kaataa viemäriin pesun jälkeen vaan takasin kannuun. Liat menee pohjalle...
    Voisiko joku luonnonraiskaaja näin tehdä muutenkaan? Kai niitä on...

    Lainaa (IlDuce @ Marras. 11 2006,23:08) kirjoitti
    oma öljy ja varottava liiallista öljyämistä.
    Jep, kannattaa katsoa K&N nettisivuilta oikea öljymäärä (ja lukeehan se siinä suodattimen mukana tulleessa ohjeessakin), esim. omaan pyörään se on 10 ml! Kun miettii että tuo on vain yskänlääkeannoksen verran niin helposti menisi liikaa jos ei tietäisi...

    Pesuaineen ovat jotkut korvanneet bensiinillä.

    Uudet K&N suodattimethan tulevat öljyttyinä, mutta onko se suodattimen muovipussi varmasti ilmatiivis? Meinaan vaan että eihän sieltä pääse pitkänkään varastoinnin aikana haihtumaan sitä tehtaan laittamaa öljyä?
    Bensalla pesu ei tee hyvää. Tehtaan öljy on tehty jostakin minkinraadoista ja ei haihdu käytännössä ollenkaan.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  10. #10
    Istuskelin tuossa yks päivä ja oli käsillä tämä pesuaine pullo joten heti heräs 3vuotiaan kiinnostus ja aukasin korkin ja haistoin sitä niin se haisee JUST samalle kun wurthin pineline pesuaine ! eli jotain mäntyöljypohjaista pesuaine juttua se on. Kyllä mä ainakin pesen wurthillä kunhan tuo pullo on tyhjä.
    Öljy ei haissut oikeen millekään joten tarkka analyysi jäi tekemättä *
    Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
    zx-12r 02
  11. #11
    Lainaa (B12 @ Marras. 12 2006,08:23) kirjoitti
    Se eksoottinen suodatinmateriaali on ihan tavallista puuvillaista sideharsoa. Siis samaa millä haavoja sidotaan. Itse olen pessyt Solmaster TL3 teollisuusliuottimella. Sama aine on aika hyvää myös öljytahroihin vaatteissa. Rasva lähtee ja ei edes haalista värejä. Suunnilleen samaa ainetta käytetään pesulan kuivapesussa.
    Voihan sitä konnaa pestä millä vaan, mutta jostain syystä ohjeessa kuitenkin kielletään liuottimien käyttö. Miksi siis edes miettiä moista
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  12. #12
    Lainaa (J@ck @ Marras. 20 2006,13:57) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Marras. 12 2006,08:23) kirjoitti
    Se eksoottinen suodatinmateriaali on ihan tavallista puuvillaista sideharsoa. Siis samaa millä haavoja sidotaan. Itse olen pessyt Solmaster TL3 teollisuusliuottimella. Sama aine on aika hyvää myös öljytahroihin vaatteissa. Rasva lähtee ja ei edes haalista värejä. Suunnilleen samaa ainetta käytetään pesulan kuivapesussa.
    Voihan sitä konnaa pestä millä vaan, mutta jostain syystä ohjeessa kuitenkin kielletään liuottimien käyttö. Miksi siis edes miettiä moista
    Syynä on se, että ko. liuotin ei vahingoita puuvillaa millään tavalla ja kuivuu hetkessä. En sentään pilaisi kallista suodatinta pelkkää tyhmyyttäni.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  13. #13
    Lainaa (B12 @ Marras. 20 2006,14:09) kirjoitti
    En sentään pilaisi kallista suodatinta pelkkää tyhmyyttäni.
    Mutku, eli oletko ihan varma..?

    Copy-pastea..

    All K&N Air Filters are washable and reusable. Your normal driving environment will determine when you should clean your air filter. If you drive in a non-dusty wet environment with lots of trees and vegetation, we recommend you inspect your filter every 50,000 miles. If you live in dry or desert conditions, we recommend you inspect your filter every 30,000 miles. Extremely dusty conditions such as driving regularly on dirt roads would require even more frequent inspection. A filter inspection does not necessarily mean it needs to be cleaned. An inspection should be visual to identify the amount of dirt build up on the filter. There will always be dirt and this can even help filtration. Only when the dirt build up becomes excessive should you make the decision to clean the filter. A K&N filter can accumulate dust up to 1/8th of an inch before cleaning is required. The easy way to make this determination is to see if you can visually identify all of the visible aluminum wire mesh on the top of the pleats. If it is still visible, the filter does not yet require cleaning and can be replaced in the vehicle. The next subsequent inspection should occur in 5,000 to 10,000 miles, once again, depending on driving conditions. Once the aluminum wire is covered with dirt and no longer visible in some places on the exterior of the filter, it’s time for cleaning.

    When cleaning the filter, first gently tap the filter on the ground or another hard surface to remove any loose dust that will easily fall off the filter. Next, thoroughly saturate the filter medium with K&N’s Air Filter Cleaner. Then let the filter set for approximately 15 minutes. After that, take a garden hose or low pressure water source and from the inside of the filter out, wash off the dirt. Flushing from inside out is the best way to remove the dirt from the medium. Next, shake the water out of the filter and let the filter dry for several hours. A non-pressurized air source such as a common hair dryer, operating without heat, can be used to accelerate the drying time. Pressurized water, air or heated air can reduce the number of cotton microfilaments reducing the filtration ability of the filter in the future and should never be used. When the filter is dry, it needs to be re-oiled using K&N Recharger Oil. We recommend using our Recharger oil that comes in a squeeze bottle because this provides the most control over the amount of oil applied. When using the squeeze bottle, simple apply a bead or line of oil along the top only, running the entire length of each pleat of the air filter. The oil will over a short period of time soak into the rest of the filter medium because cotton is very absorbent. For those of you who want to use our aerosol Recharger oil, lightly “paint” the filter surface with one coat of the aerosol spray. Do not over oil a filter because this can increase restriction undermining the benefits of our High-Flow technology. A filter should never be dripping with oil visibly running off the filter. After oiling, we recommend you gently tap the filter to remove any excess oil and allow the filter to set for a few hours. While this setting time is not a requirement for a properly oiled filter, it will reduce the likelihood of over oiling and is never a bad idea.

    Remember, there are a few things you do and do not want to do to a K&N Air Filter because they will cause damage to the product and reduce the service life. Our air filter cleaner has been specially formulated for the specific task of cleaning our cotton air filters. Other cleaners are not recommended and could, depending on the cleaner used, damage the filter. Feel free to use our cleaner to remove grease and oil from your driveway, it works great, but save some for our air filter, which it is designed for. Do not use gasoline or caustic cleaning solutions. Do not use steam cleaning equipment nor car wash devices; pressurized equipment will strip the cotton of those critical microfilaments. When drying the filter after cleaning, your best bet is to let the filter dry naturally. Please do not use compressed air, open flames or heating devices of any kind. If you’re really in a hurry use a hair dryer with no heat. When Recharging the filter with oil, we recommend you use K&N Recharger oil. Once again, it has been developed for our filters and is the same oil applied at the factory during the manufacturing process. Do not use transmission fluid, motor oil, lightweight oil, or diesel fuel.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Lainaa (J@ck @ Marras. 20 2006,14:27) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Marras. 20 2006,14:09) kirjoitti
    En sentään pilaisi kallista suodatinta pelkkää tyhmyyttäni.
    Mutku, eli oletko ihan varma..?
    Olen.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #15
    bensalla olen oman "könösen" pessyt ja tämän jälkeen ohennan koneöljyä bensalla ja liottelen siinä sitä putsaria yhen röökin verran. nopia ravistelu ylijäämiä pitkin hallin lattiaa ja paikalleen. toimii hyvin joka kerta.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  16. #16
    Olivat muuten merkkihuollossa melko kypsiä näihin suodattimiin, kun kaikkenmaailman amatöörit laittaa niitä pyöriinsä ja sitten tuovat pyörän huoltoon ja olettavat, että huolto hoitaa ja pappa betalar...
    Tämä "vapaavirtaussuodatin" saattaa nimittän mennä siinä olevan öljyn vuoksi myös todella "tukkoon", siinä missä alkuperäisuodatinta vähän kopistellaan ja puhautetaan, niin näitä pestään ja uudelleenöljytään ja se ei ole perushuollossa ihan pikku juttu, puhumattakaan oikeista aineista.
    Sitten itketään, kun tehdystä työstä on laskutettu
    Eikä tuo alkuperäissuodatinkaan maksanut merkkiliikkeessä kuin vajaat puolet K&N:n listahinnasta.
    Itsekin K&N:n hankin, kun ameriikoista halvalla sain, vaikkakaan en tiedä mitä hyötyä siitä peruspyöräilyssä on
  17. #17
    Lainaa (Matva @ Joulu. 29 2006,22:51) kirjoitti
    Tämä "vapaavirtaussuodatin" saattaa nimittän mennä siinä olevan öljyn vuoksi myös todella "tukkoon", siinä missä alkuperäisuodatinta vähän kopistellaan ja puhautetaan, niin näitä pestään ja uudelleenöljytään ja se ei ole perushuollossa ihan pikku juttu, puhumattakaan oikeista aineista.
    No eipä tossa muuta ihmeellistä ole kuin aika, joka menee suodattimen kuivumiseen pesun jälkeen. Muuten pesuun ja öljyämiseen menee ehkä kymmenen minuuttia, sisältäen yhden tupakkatauon. Pesuaine+öljy maksaa n. 20 egeä ja tosta setistä riittää sitten useampaankin pesuun.

    Ja eipä toi kooetännä tai muu vastaava sen kummemmin tukkeudu kuin orkkisputsarikaan. Ero on siinä, että orkkisputsarit on harvemmin pestäviä, eli joutuu aina ostamaan uuden kun vanha on likainen.
    1835
  18. #18
    Itse asiassa autopuolen virittäjäguru David Vizard kertoi kirjassaan "How To Modify BLMC A-series Engines" K&N filsuista. Suoraan Baja California -offroadautokisasta tullut todella paskainen filtteri lyötiin virtauspenkkiin ja katsos vaan, virtasi edelleen loistavasti. Juuri tämän seikan mies mainitsi K&N:n (ja oletettavasti myös muiden puuvillasuodattimien) eduksi verrattuna paperiin. Paperi kun likaisena menettää virtausominaisuuksiaan merkittävästi, kun taas kooetännän puhtaudesta/likaisuudesta ei tarvitse liiemmin stressailla.

    Opus ei nyt ole käsillä joten tämän tarkempaa dataa ei ole tarjota.



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  19. #19
    Lainaa (Ghostrider @ Joulu. 30 2006,11:55) kirjoitti
    No eipä tossa muuta ihmeellistä ole kuin aika, joka menee suodattimen kuivumiseen pesun jälkeen. Muuten pesuun ja öljyämiseen menee ehkä kymmenen minuuttia, sisältäen yhden tupakkatauon.
    Tämän vuoksi minulla on säilytetty melko puhdas orkkisfiltteri. Jos tulee kiire ajelemaan, niin voi heittää orkkisputsarin paikoilleen ja kuivatellä kooetännää rauhassa. Noiden puuvilla suotimien kanssa ei parane hätäillä.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  20. #20
    Vielä aiheesta sen verran että mistäköhän tietää että konna on tullut tiensä päähän (jos nyt ei ole silmin havaittavia reikiä), ostin oman pyörän (zx-6r) vuosi sitten käytettynä, k&n kiinni orkkisboxissa, tällainen paneelifilsu siis. Varmaa tietoa on se että suodatin ei TODELLAKAAN ole edellisellä omistajalla ollut hyvässä hoidossa, tuskin pesty ikinä jne.. Jos tuota yrittäis vielä elvyttää.. kannattaako, vaikee sanoo.
  21. #21
    Lainaa (Jaskax @ Tammi. 07 2007,17:14) kirjoitti
    Vielä aiheesta sen verran että mistäköhän tietää että konna on tullut tiensä päähän
    Ei se tule tiensä päähän "milloinkaan", jos sitä on huollettu ohjeen mukaan, tai vaikka jätetty huoltamatta kokonaan. Sen saa pilalle oikeastaan vain ohjeidenvastaisella putsauksella.
    "milloinkaan" = voisi lukea vaikka, että kestään sen, mitä pyöräkin.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  22. #22
    No joo, tuli hommattua tuo konnan putsaussetti ja eipä olis uskonu miten hyvään kuntoon tuli vanha suodattimenräppänä, irtoroskat sudilla pois, liuotinsuihke päälle, valumaan ja kyllä sitä paskaa sitten valuikin... huuhtelun jälkeen kuivumaan pariksi vuorokaudeksi ja ohjeen mukaisesti öljyt pintaan ja vot!

    Onneks en ehtiny linkasta sitä jo luiskaan, oli nimittäin jo melkein uus tilaus lähössä stormin suuntaan..
  23. #23
    Lainaa (Matva @ Joulu. 29 2006,22:51) kirjoitti
    Olivat muuten merkkihuollossa melko kypsiä näihin suodattimiin, kun kaikkenmaailman amatöörit laittaa niitä pyöriinsä ja sitten tuovat pyörän huoltoon ja olettavat, että huolto hoitaa ja pappa betalar...
    Tämä "vapaavirtaussuodatin" saattaa nimittän mennä siinä olevan öljyn vuoksi myös todella "tukkoon", siinä missä alkuperäisuodatinta vähän kopistellaan ja puhautetaan, niin näitä pestään ja uudelleenöljytään ja se ei ole perushuollossa ihan pikku juttu, puhumattakaan oikeista aineista.
    Sitten itketään, kun tehdystä työstä on laskutettu *
    Eikä tuo alkuperäissuodatinkaan maksanut merkkiliikkeessä kuin vajaat puolet K&N:n listahinnasta.
    Itsekin K&N:n hankin, kun ameriikoista halvalla sain, vaikkakaan en tiedä mitä hyötyä siitä peruspyöräilyssä on *
    Vapaavirtaus-suodattimen huolto on yksinkertainen toimenpide. Pesu oikealla pesuaineella, vedellä huuhtelu sekä kuivaus (ilman paineilmaa). Sen jälkeen suodatin öljytään (oikealla öljyllä). Suodatin kannattaa öljytä K/N, *BMC:n *tai Green valmistamalla spray-öljyllä jolla oikean öljymäärän annosteleminen on helppoa.

    Valmiita hoitosarjoja myy esimerkiksi Us- Parts/ Finn- Am nimellä Green. Sisältää pesuaineen ja öljyn. En muista hintaa ulkoa. S/N yhtiö näyttää myyvän BMC sarjaa 25 euron hintaa.

    Korostan vielä että suodattimen hoito ei ole mitään rakettitiedettä. Sen pystyy tekemään tee-se-itse miehen taidoilla. Kunhan vain ymmärtää käyttää oikeita työkaluja asiaan.



  24. #24
    Ei olekaan rakettitiedettä, mutta kun kaikki ei kuulemma ole tee itse miehiä/naisia ja sitten odotetaan muilta ylimääräistä.
    Eli olen edelleen sitä mieltä, että ko. suodattimen pesu/öljyäminen ei kuulu automaattisesti huoltoon ilman eri laskutusta.
    Itselle ei tulisi mieleenkään päästää huoltoa räpläämään suodatinta , vaan sekin työvaihe on pois hinnasta, kun sen etukäteen sopii....
  25. #25
    Lainaa (Matva @ Tammi. 12 2007,10:52) kirjoitti
    Eli olen edelleen sitä mieltä, että ko. suodattimen pesu/öljyäminen ei kuulu automaattisesti huoltoon ilman eri laskutusta.
    Miten se voisi kuuluakaan, sillä konnan pitää antaa kuivua pari vuorokautta ennen uudelleen öljyämistä.

    Esim. mun pyörästä pitää purkaa kaikki katteet ja tankki, ennen kuin ilmanputsariin pääsee käsiksi. Aika outo ajatus, että pyörä seisoisi huollossa pari päivää, vain ilmanputsarin kuivumista odotellen.
    Mahdotonta korjaamolle ja varmaan myös useimmalle asiakkaalle.

    Eli jos konnan hommaa, niin viisainta on varautua tekemään sen huollot ihan itse.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  26. #26
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 12 2007,13:54) kirjoitti
    Lainaa (Matva @ Tammi. 12 2007,10:52) kirjoitti
    Eli olen edelleen sitä mieltä, että ko. suodattimen pesu/öljyäminen ei kuulu automaattisesti huoltoon ilman eri laskutusta.
    Miten se voisi kuuluakaan, sillä konnan pitää antaa kuivua pari vuorokautta ennen uudelleen öljyämistä.

    Esim. mun pyörästä pitää purkaa kaikki katteet ja tankki, ennen kuin ilmanputsariin pääsee käsiksi. Aika outo ajatus, että pyörä seisoisi huollossa pari päivää, vain ilmanputsarin kuivumista odotellen.
    Mahdotonta korjaamolle ja varmaan myös useimmalle asiakkaalle.

    Eli jos konnan hommaa, niin viisainta on varautua tekemään sen huollot ihan itse.
    Viittaan aikaisempaan viestiini.
    Moni vaan kuvittelee, että huolto kuin huolto, eikä ajattele koko asiaa. (eikä itseasiassa saa myöskään mitään hyötyä "konnasta") *
  27. #27
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 12 2007,13:54) kirjoitti
    Lainaa (Matva @ Tammi. 12 2007,10:52) kirjoitti
    Eli olen edelleen sitä mieltä, että ko. suodattimen pesu/öljyäminen ei kuulu automaattisesti huoltoon ilman eri laskutusta.
    Miten se voisi kuuluakaan, sillä konnan pitää antaa kuivua pari vuorokautta ennen uudelleen öljyämistä.

    Esim. mun pyörästä pitää purkaa kaikki katteet ja tankki, ennen kuin ilmanputsariin pääsee käsiksi. Aika outo ajatus, että pyörä seisoisi huollossa pari päivää, vain ilmanputsarin kuivumista odotellen.
    Mahdotonta korjaamolle ja varmaan myös useimmalle asiakkaalle.

    Eli jos konnan hommaa, niin viisainta on varautua tekemään sen huollot ihan itse.
    Mistäs tuon pari päivää repäisit?

    Ilmeisesti et ole pessyt vapaavirtaus-suodatinta lainkaan?

    Sen kuivuminen kestää noin 10- 15 minuuttia siihen vaiheeseen että sen voi öljytä. Sen ei tarvitse olla täysin kuiva.

    Voin antaa ilmaisen vihjeen, vaikken näistä mitään taas tietysti ymmärrä

    Pyydä huoltomiestä aloittamaan huolto suodattimen pesulla. Sen voi sitten antaa kuivua muiden huoltotoimenpiteiden aikana. Lopuksi suodattimen öljyäminen, loppukasaus, koeajo ja peli maailmalle.
  28. #28
    Lainaa (Matva @ Tammi. 12 2007,10:52) kirjoitti
    Ei olekaan rakettitiedettä, mutta kun kaikki ei kuulemma ole tee itse miehiä/naisia ja sitten odotetaan muilta ylimääräistä.
    Eli olen edelleen sitä mieltä, että ko. suodattimen pesu/öljyäminen ei kuulu automaattisesti huoltoon ilman eri laskutusta.
    Itselle ei tulisi mieleenkään päästää huoltoa räpläämään suodatinta , vaan sekin työvaihe on pois hinnasta, kun sen etukäteen sopii....
    Jos huollon ammattitaito ei riitä vapaavirtaus-suodattimen huoltoon, on lienee paikallaan vaihtaa yritystä?

    Sen jos suodattimen puhdistus kuuluu huolto-ohjelmaan, ei yksikään vakavasti otettava huoltoliike veloita sen puhdistamisesta mitään ylimääräistä. Eivät ne tähän asti ole veloittaneet mitään ylimääräistä pyöristä, joissa on vanhanmallinen pestävä suodatin. Se nyt vain kuuluu hommiin, ja ammattimieheltä menee suodattimen huoltamiseen vain muutama minuutti.

    Mutta ei siinä mitään, voihan se huolto ottaa siitä lisää rahaa. Ei siinä mitään. Jos kerran homma ylivoimaisen vaikea itse suorittaa, niin silloin vaihtoehdot ovat lienee vähissä.
  29. #29
    Lainaa (Matva @ Joulu. 29 2006,22:51) kirjoitti
    Olivat muuten merkkihuollossa melko kypsiä näihin suodattimiin, kun kaikkenmaailman amatöörit laittaa niitä pyöriinsä ja sitten tuovat pyörän huoltoon ja olettavat, että huolto hoitaa ja pappa betalar...
    Tämä "vapaavirtaussuodatin" saattaa nimittän mennä siinä olevan öljyn vuoksi myös todella "tukkoon", siinä missä alkuperäisuodatinta vähän kopistellaan ja puhautetaan, niin näitä pestään ja uudelleenöljytään ja se ei ole perushuollossa ihan pikku juttu, puhumattakaan oikeista aineista.
    Sitten itketään, kun tehdystä työstä on laskutettu
    Eikä tuo alkuperäissuodatinkaan maksanut merkkiliikkeessä kuin vajaat puolet K&N:n listahinnasta.
    Itsekin K&N:n hankin, kun ameriikoista halvalla sain, vaikkakaan en tiedä mitä hyötyä siitä peruspyöräilyssä on
    Tarkoitin tätä viestiä aikaisemmalla. Jos mennään hinnoitelluilla määräaikaishuolloilla, niin kenenkään ei tarvitse alkaa jonkin erikoistarvikkeen osaajaksi, josseivat sitä itse halua mainosmielessä.
    Siihen toiseen kommenttiin, tukkoon menemisestä, en osaa kuvitella osallistuvani Baja-California tapaisiin olosuhteisiin FJR:llä, joten olen pärjännyt aivan hyvin orggissuotimella tuon 10kilokm, joka on muutenkin koteloitu pomminvarmasti.
    Mutta kun tuli ostettua konna halvalla, niin olkoon nyt, mutta siihen ei tarvitse huollon koskea.
  30.  
  31. #30
    Peseskelin tuossa ooännää omalla pesuaineellaan ja ajatuksissani huuhtelin likaselta puolelta pesuainetta pois. Toki sitte tajusin myös toiselta puolelta virutella, mutta onkohan hiekkaa ja törkyä menny suodattimeen niin, ettei kannata enään käyttää?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen